Geld & Recht alle pijlers

Vreemde kosten op tandartsnota

17-07-2010 17:59 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een nieuwe tandarts. Van de week viel er een nota op de deurmat vanwege een (normale) controle die ik had. De nota bestond uit 3 onderdelen, waarvan de laatste mij verbaasde. Die luidde namelijk: 'Schriftelijke medische anamnese'. Wat volgens mij niets meer betekent dan: ' Een (digitaal) rapportje van je medische voorgeschiedenis' (toch?). Kosten: 20,-. Tsja, wat zijn nou twee tientjes?? Maar ik vind dit toch ook wel lekker scoren voor zo'n tandarts, zeker omdat ik mijn medische gegevens gewoon heb overgedragen van mijn oude naar mijn nieuwe tandarts.

Zijn deze kosten terecht? Of is het juist terecht als ik hier vragen over stel bij betreffende tandarts?
Geen idee, maar er staat wel schriftelijk...is dus niet digitaal. Het kan heel goed mogelijk zijn dat je medische gegevens door een typmiep gedigitaliseerd is....en ja, dat kost geld. Gewoon even navraag doen bij je nieuwe tandarts.....
Volgens mij kunnen ze je bij je zorgverzekering helpen met deze vragen.

Maar misschien weet iemand het hier ook,

succes!
Vraag de behandelcode!! bel met die code je zorgverzekering!! dan weet je meer...succes
Ik heb daar ooit 10euro voor betaald jaren geleden. Dat was omdat mijn oude tandarts alles nog schriftelijk deed. En de nieuwe tandarts al gedigitaliseerd was.

De nieuwe tandarts naja zijn assistente neem ik aan , heeft toen al mijn gegevens in moeten voeren in de computer. Ik snap dat ze daar wat geld voor willen zien. Kan heel goed zijn dat die kosten nu verhoogd zijn naar 20 euro.

Het is als het goed is een 1malig iets. Bij stond er wel iets anders op de nota. Administratiekosten of zoiets geloof ik.
Dat is normaal, je bent wettelijk verplicht op de hoogte te zijn vant de gezondheidssituatie van iedere patient.

De kosten zijn wel eenmalig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven