Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic deel IX

24-07-2014 20:24 1548 berichten
Alle reacties Link kopieren
De een vrekt uit noodzaak, de ander om verspilling tegen te gaan en weer een ander gewoon voor de lol.



Wat jouw reden ook is, hier kun je tips met elkaar delen.







Hier vind je de oudere delen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Deel VII

Deel VIII

Vrekwaardig eten
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 07 augustus 2016 @ 16:24:

Abstract, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen. Probeer ervan te genieten!

Je hebt dit allemaal toch wel verdient? Vind je van niet?Sorry ik zie je reactie nu pas!! Dank je wel Ik probeer ervan te genieten al komt het schuldgevoel soms wel weer even op. Ik denk dat het hetzelfde gevoel is wat veel mensen hebben als ze chocola/junkfood eten.. Het eten is lekker maar eigenlijk voelen ze zich alweer schuldig over de calorieën
Alle reacties Link kopieren
Lenor wasmiddel (twv 6,49) uitproberen voor 1 euro. Alleen bij AH gekocht. En geldig t/m 21 augustus 2016.

1. Koop Lenor wasmiddel (vloeibaar of pearls) voor 16 wasbeurten bij AH en bewaar de kassabon.

2. Ga naar probeerlenor.nl en vul je gegevens in

3. Krijg binnen 48 uur het kortingsbedrag op je rekening retour
Only dead fish go with the flow
Lenor gekocht. Thnx!



Hier nog een code voor 10% korting op 100 gram thee naar keuze, bij SimonLevelt:

Proef10
Alle reacties Link kopieren
Gratis appeltaart voor essent klanten :https://www.essent.nl/content/actie/ene ... taart.html#.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 21 augustus 2016 @ 14:08:

Gratis appeltaart voor essent klanten :https://www.essent.nl/content/actie/ene ... perbedankt voor de tip, ik heb de taart besteld.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, ik het ook de appeltaart besteld, en de link gedeeld met de familie
Alle reacties Link kopieren
Flashy, bedankt! Heb het ook besteld, yummm!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
De appeltaartlink werkt inmiddels niet meer
Alle reacties Link kopieren
De lidl gold koffie was in de aanbieding voor slechts 2,50 per pak. Wij hebben deze nog nooit eerder gedronken maar ik kon me niet bedwingen en heb er gelijk 4 meegenomen vandaag



Iemand ervaring met dit merk? Is het te drinken?



Wij drinken normaal kanis en gunnink of perla.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
De koffie van de Lidl is heel goed te drinken. Toen wij filterkoffie dronken hadden we altijd dat merk. Nu hebben we koffiebonen. Ook van de Lidl.
Hoi allemaal, ik zou graag ook met jullie mee kletsen over besparen als dat goed is?



De reden is dat ik over een jaar een verre reis wil gaan maken, ik heb nog geen idee hoe ik het bedrag bijelkaar moet krijgen dus besparen lijkt me stap 1. Mag ik vragen wat jullie reden is om te besparen?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-08-2016 18:48
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:orlandia schreef op 22 augustus 2016 @ 23:47:

Hoi allemaal, ik zou graag ook met jullie mee kletsen over besparen als dat goed is?



De reden is dat ik over een jaar een verre reis wil gaan maken, ik heb nog geen idee hoe ik het bedrag bijelkaar moet krijgen dus besparen lijkt me stap 1. Mag ik vragen wat jullie reden is om te besparen?Ik probeer vooral aan boodschappen zo min mogelijk uit te geven, omdat het leven al duur genoeg is. Dat is iets waar je goed op kunt bezuinigen. Vaste lasten hebben we allemaal al nader bekeken en kan nu niet verder op bespaard worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:ranonkel_tje schreef op 23 augustus 2016 @ 16:28:

[...]

Ik probeer vooral aan boodschappen zo min mogelijk uit te geven, omdat het leven al duur genoeg is. Dat is iets waar je goed op kunt bezuinigen.



Inderdaad. Van sommige producten gebruik ik de merk-versie. Ik koop nooit shampoo, tandpasta, koffie, thee, (afwas)wasmiddel, tandverzorging etc voor de volle prijs, maar neem de aanbieding mee.

Ook doe ik mee aan de kortingsactie van Scoupy, daar kun je regelmatig geld terug krijgen op bepaalde producten. Werk prima, kijken wat ze aanbieden, kassabon fotograferen en verzenden. 2 dagen later staat het geld op je rekening.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:orlandia schreef op 22 augustus 2016 @ 23:47:

Hoi allemaal, ik zou graag ook met jullie mee kletsen over besparen als dat goed is?



De reden is dat ik over een jaar een verre reis wil gaan maken, ik heb nog geen idee hoe ik het bedrag bijelkaar moet krijgen dus besparen lijkt me stap 1. Mag ik vragen wat jullie reden is om te besparen?



Hoi Orlandia

Leuk dat je zo'n mooi doel hebt om voor te sparen. Wij sparen ivm het kopen van ons eerste huis.

We hebben eerst heel goed gekeken naar onze vaste lasten en zijn over gestapt naar andere leveranciers ogv verzekeringen, energie, tv en telefoon. Verder hadden we nogal veel goede doelen die we maandelijks spekten. Die hebben we allemaal opgezegd. Dit scheelde voor ons zo'n 150 a 175 euro per maand.



Verder zijn we kritisch gaan kijken naar onze boodschappen. We kopen veel eigen merk producten en kopen basic spullen zoals wc papier, luiers, eieren, augurken, noem maar op bij de goedkopere supermarkten. We stelden een budget op voor wekelijkse boodschappen en kunnen nu rondkomen met 65-70 euro voor 4 personen (2 volwassenen, 1 puber en 1 peuter) per week. Ik koop aan begin van de maand voorraad.



En wij maken ook wel gebruik van scoupy. Met die app kun je vaak gratis producten krijgen via geldterugacties.



Sinds een tijdje doen we ook aan freezer meals. Ik kook dan 2 a 3 porties in 1 keer. Dat is goedkoper omdat je meer maakt tegen lagere kosten pp en je kunt snel iets maken zodat je niet zo gauw eten gaat halen.



Voor uitjes ed probeer via vakantieveilingen of zegeltjes sparen ed goedkoper uit te zijn.



Succes met besparen!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:Goulashkroket schreef op 22 augustus 2016 @ 22:56:

De koffie van de Lidl is heel goed te drinken. Toen wij filterkoffie dronken hadden we altijd dat merk. Nu hebben we koffiebonen. Ook van de Lidl.Ben heel benieuwd. Ik hoor vaker dat deze koffie goed is. Koffie was voor ons lange tijd een ding waarop wij moeilijk konden gesparen omdat we nogal hingen aan een bepaald merk... maar als dit goed bevalt, ga ik het echt vaker kopen!
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
We hebben het eerste pak aangebroken en prima te doen die koffie!
Only dead fish go with the flow
Wij hóeven niet perse zuinig aan te doen, maar ik vind het gewoon zonde om onnodig geld uit te geven :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamglasses schreef op 27 augustus 2016 @ 12:37:

We hebben het eerste pak aangebroken en prima te doen die koffie!Dat is fijn te lezen!!!
Alle reacties Link kopieren
In het gebouw waar ik werkte was ook een zwembad. Van dit zwembad mochten we gratis gebruik maken als medewerkers op bepaalde tijdstippen.

1 collega maakte her wel heel bont en ging dagelijks voor haar werk en kwartiertje zwemmen en daarna uitgebreid douchen. Zelfs op haar vrije dag fietste ze 20 minuten zodat ze even kon zwemmen en daarna uitgebreid kon douchen. Met uitgebreid heb ik het echt over een half uur.

Om te voorkomen dat we steeds met handdoeken en zwemkledinf moesten slepen konden we dit ook in het gebouw wassen. Dit deden we om de beurt, de collega die dagelijks doucht op het werk heeft nooit de was gedaan omdat ze net dan snel weg moest.



We hadden een groot aquarium op het werkt van mijn baas. Hij kweekte vaak vissen. Wij als team gingen dan altijd wedden wat de geboortedag en tijdstip van de vissen/garnalen was. Degene die er het verste vanaf zat moest trakteren. Iedereen heeft een keer netjes getrakteerd omdat ze niet goed gegokt hadden, de douche collega die al tig keer een traktatie had opgegeten was opeens op dieet toen zij moest trakteren. Omdat meerdere collega's hebben gezegd dat ze dit niet netjes vonden hebben we allemaal onder protest een rijstwafel gekregen.

(De keer daarna was het voor het eerst in jaren dat de baas moest trakteren, aangezien hij geen zin had om naar de winkel te lopen liet hij gebak bezorgen én een komkommer. De collega die niet wou trakteren en zei dat ze op dieet was kreeg de komkommer. Want de baas wou haar dieet niet verstoren met een gebakje. )



Ook deelde de baas vaak vissen en planten uit als het te veel werd. Drie keer raden wie er vooraan stond om de meest prachtige tropische vissen mee naar huis te kunnen nemen.

Later was er iemand die in dezelfde vriendenkring zat als de vrek, ze vond het al zo bijzonder dat ze vaak vrij dure tropische vissen als verjaardagscadeau cadeau gaf aan een bepaalde kennis, bleken dus uit het aquarium van het werk te komen.



Mijn ex is ook een vrek!

Van vlees/groente/fruit etc nawegen in de winkel tot afdingen om een paar schoenen.



We hebben nog steeds een vakantiehuisje in Spanje. Schaam mij er soms nog steeds voor wat voor gierige dingen hij doet. Paar vrienden gaan er geregeld heen, voorheen kregen we dan een etentje maar omdat gezellig samen uit eten gaat niet meer zo gezellig is betalen ze nu een kleine vergoeding.

Er was een keer 1 biljardbal weg. Heeft ex netjes naar de vrienden gestuurd of ze wel X bedrag voor die ene biljardbal wouden overmaken. Biljardbal is trouwens later weer gevonden, maar echt niet dat hij dat X bedrag terug ging over maken. Ze zaten er al zo goedkoop!



Ook zit er bij het huisje een grote tuin, in deze tuin heb ik fruitboomen, groente en fruit. Als iedereen er normaal van eet is er genoeg voor iedereen. Je moet er echt tegen aanvreten of je hele vriezer volg gooien wil je alles opeten.

En ja hoor mijn ex presteert dat laatste.

Vol trots op Facebook zetten dat ze in 3 weken tijd voor €20.- boodschappen hebben gedaan en voor de rest uit de tuin hebben gegeten. Ook zakkenvol mee naar huis voor in de vriezer.

De 3 weken daarna dat ik er zat, was het een wonder dat ik een achtergebleven aardbei heb kunnen vinden. Ik heb dus vrijwel niets uit de tuin kunnen eten.



Jaar daarna, zaten er kennisen van mij voor het eerst. Zij vroegen vriendelijk via de app of ze een paar peertjes mochten plukken. Neem alles maar mee wat je aan groent en fruit kan vinden, anders eten de vogels het op of verrot het was mijn antwoord. Dat was natuurlijk ook zonder. Dit hebben ze dan ook gedaan Zakkenvol wat thuis in de vriezer kon, ik heb ook netjes veel gekregen.



Mijn ex woest! Hoe durfde die mensen. Nu hadden zij niets. Dat ze niet met de kinderen naar een waterpark/dierentuin/pretpark konden was de schild van die mensen. Nu ging hun hele vakantie budget op aan eten.



Iets voor mij meenemen wil hij niet. Auto is al vol, meer gewicht kost extra benzine.

Als ik ervoor betaal dan kan het uiteraard wel.



Mooiste vond ik nog dat hij wou dat ik voor onze dochter betaalde. Degene die de eerste 3 weken gaat neemt haar mee, de ander die de laatste 3 weken gaat neemt haar mee terug.

Want ja het kost hun wel geld, ze hebben niet zoveel te besteden en ik heb dan ook 3 weken zonder dochter.
Alle reacties Link kopieren
IggyC ik denk dat je in een ander topic moet zijn
Alle reacties Link kopieren




Ik dacht dat dit over vrekken ging.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat wel over vrekken, maar dan zonder iemand anders te benadelen Probeer het gierige acties topic maar, krijg je vast wat respons.
Alle reacties Link kopieren
Er is een nieuwe GTA van duyvis. Link plakken lukt niet, maar het staat op de homepage van duyvis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven