Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Koninginnedag kun je altijd proberen.

Snoezekind wil ook met een kleedje gaan zitten, ik vind alles best.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik weet het ook niet zo goed Molly, wil zelf ook kleding weg doen (geen merkkleding op enkele stuks na) en vraag me af of dat wat doet op Koninginnedag.
Zolang je het voor 0,50/1,- per stuk kwijt wilt lukt het wel, veel meer niet vrees ik...

Wat veel gelukkige winnaars van een bril zeg! Leuk!! Gefeliciteerd!
Hier ook een nieuwe bril.

@ molly, ik zou het gewoon proberen. als je na een tijd niks verkocht hebt kan je altijd nog weer opruimen.

Is er bij jullie in de buurt niet iets van een vlooienmarkt ofzo waar je kan staan. Bij ons is een keer in de paar maanden een vlooienmarkt waar je een kraam kan huren, is in een grote hal.

Is altijd erg druk en verkoopt goed. Ga over een maandje ook weer, gezellig samen met m'n moeder verkopen, maken we er een leuke dag van.
quote:molly74 schreef op 19 april 2012 @ 20:56:

Zit te denken aan een kraampje op Koninginnedag, maar weet niet of dat het juiste moment is. Niet voor kleding denk ik namelijk, meer voor prullaria e.d. Of wat denken jullie?

ik denk dat het inderdaad niet het juiste moment is, maar proberen kan altijd natuurlijk!

Ik kreeg laatst op dit forum in ander topic van iemand een tip waarvan ik denk dat die echt werkt. Veel mensen zijn nu erg into moestuinen enzo. Je bent nu net 2-3 weken te laat om het nog te kunnen doen, maar mss voor een andere keer; allemaal plantjes, bijv. courgettes (zijn heel makkelijk op te groeien) laten ontkiemen, beetje groeien en dan verkopen. Kost denk ik 10 cent per plantje met wat aarde en potje (1.50 euro voor 50 zaden ofzo, euro voor paar liter stekgrond en wat potjes, kan ook gratis) en kun je vast wel voor 50 cent verkopen ofzo.
Heb ook alweer een paar dozen klaarstaan voor koninginnedag, veel speelgoed, wat huisraad en babykleertjes..... Ik ga het weer proberen, ik vind het zo leuk om te doen! En zelf dan ook een rondje, op zoek naar leuke koopjes, zeker voor de kindertjes

Verkoop op een vlooienmarkt in grote hal werkt met kleding wel, collega dacht het een keer te proberen, had er ook niet zoveel vertrouwen in, was in no-time uitverkocht...... het kan dus wel!!

Vanavond bij de Wibra nog wat leuke shirtjes voor de kinders gescoord, 25% kassakorting! En een shorthama voor dochterlief, eentje van vorig jaar denk ik, voor 3 euro! Leuk!!
Voor wat voor bedragen verkoop je die kleding dan?
Ik verkoop wel kleding via mp, maar nooit per stuk.

Ik zet het altijd als pakket erop, dan krijg je voor bijv, 25 kledingstukken, ¤20,- ofzo. Het is misschien niet enorm veel, maar ik zou het anders in zo'n kledingbak doen, dus ik ben altijd blij met alles wat ik ervoor krijg.

Bij mij werkt deze methode prima
quote:layla1969 schreef op 19 april 2012 @ 16:47:

Ik heb nog 9 uitzegels van C1000, degene die het eerst mailt naar vivalayla1969@gmail.com krijgt ze van me! (alleen vaste meeschrijvers van dit topic).

Verder ben ik zelf lid van consumerclick van GFK, dan moet je al je aankopen scannen zodat ze weten wat je hebt aangeschaft bij welke supermarkt, je verdient er punten mee zodat je kunt sparen voor kado's. Ze zoeken nog nieuwe mensen tussen 30 en 39 jaar die mee willen doen. Voor ieder lid dat ik nieuw aanbreng krijg ik een vvv bon van 10 euro en als diegene na 4 maanden nog steeds meedoet krijgen we beiden een vvv bon van 20 euro. Dus als er mensen zijn die zich willen aanmelden, stuur dan ff een mailtje naar vivalayla1969@gmail.comWeet niet of ik nog op tijd ben, maar je hebt mail!
quote:italie_meisje schreef op 19 april 2012 @ 22:28:

Hier ook een nieuwe bril.

@ molly, ik zou het gewoon proberen. als je na een tijd niks verkocht hebt kan je altijd nog weer opruimen.

Is er bij jullie in de buurt niet iets van een vlooienmarkt ofzo waar je kan staan. Bij ons is een keer in de paar maanden een vlooienmarkt waar je een kraam kan huren, is in een grote hal.

Is altijd erg druk en verkoopt goed. Ga over een maandje ook weer, gezellig samen met m'n moeder verkopen, maken we er een leuke dag van.Dit doe ik ook inderdaad, gezellig samen met mijn moeder een keer of 2 a 3 per jaar.
[quote]molly74 schreef op 19 april 2012 @ 20:56:

Even wat anders: iemand nog dé tip om aan een paar tientjes extra te komen? ;-)quote]

Je zou je kunnen aanmelden op Marktplaats voor oppas?

Voor hondenuitlaat?
ga zaterdag met de trein op pad. Reis tegenwoordig te weing met de trein om een voordeelkaart te hebben. Maar volle tarief is erg duur (en ik was te laat voor kaartje bij ah-actie). Wat opties die ik tegen gekomen ben,

1) vanAnaarBeter kaartje: als er aan de weg gewerkt wordt, kun je op sommige trajecten voor 2,50 reizen (zoals dit weekend tussen utrecht en den haag en tussen utrecht en rotterdam). Data en trajecten zijn te vinden op de site van vanAnaarBeter. Kaartje is alleen te koop via de ns-automaten op het station (onder acties/evenementen)

2) ns heeft SamenUit-korting: als je 1 dagretour koopt, mogen maximaal 4 mensen met 40% korting mee. Kaartjes zijn alleen via de website van NS te koop. (wel goed op de voorwaarden letten, want door de week niet voor 9 uur e.d.)
net even zitten uitrekenen wat de treinreis voor 2 personen gaat kosten als ik beide kaartjes combineer:

* rechtstreekse lijn, volle prijs voor 2 personen: 54,40

* indirecte lijn: 2 x vanAnaarBeter, 1 x volle prijs vervolg + 1 x korting vervolgreis: Totaal 26,80

Is dus minder dan de volle prijs rechtstreekse lijn voor 1 persoon.

wordt er helemaal blij van
Wat een goeie tips Mugske!
quote:jessie441 schreef op 19 april 2012 @ 15:59:

Sinds lange tijd had ik een veel te duur internetabonnement waar op bespaart kon worden, maar door omstandigheden (en laksheid ) was het daar nog niet van gekomen.

Vanmiddag ben ik er toch eindelijk eens voor gaan zitten en het was de moeite waard.

Heb mijn internetabonnement, bij dezelfde provider, om kunnen zetten waardoor ik de aankomende twee jaar maar liefst ¤ 390,00 bespaar!!

Het eerste jaar scheelt dat per maand ¤ 23,50, tweede jaar ¤ 9,00.

Ok, ze hebben me heel lang een poot weten uit te draaien, maar ben nu superblij!

Het motiveert in ieder geval wel om ook andere zaken eens onder de loep te nemen, alleen vind ik dat ook wel een beetje eng; geen van beide hier zijn financiële wonders namelijk (ben altijd bang dat ik iets over het hoofd zie).

Ook heb ik een nog bijna complete Postcode Loterij-agenda met kortingsbonnen.

De categoriën zijn winkelketens, eten en drinken, pretparken en dierentuinen, sport en avontuur, theater en concerten, thermen/beauty, reizen/camping/hotels, beurzen, muzea en overige bezienswaardigheden.

Mocht iemand interesse hebben in bepaalde bonnen, laat maar horen!De bonnen van eten en drinken zijn dat bonnen voor restaurants e.d.?
quote:mi-jo schreef op 20 april 2012 @ 10:35:

[...]

De bonnen van eten en drinken zijn dat bonnen voor restaurants e.d.?

Van alles. Dagjes uit, eten/drinken, activiteiten, evenementen.

Korting, 2e gratis etc.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Link voor gratis af te halen Boots Vitality Eye Roll on twv 14.95.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik baal, kreeg vandaag het mailtje dat het Yunomi pakket klaarlag in het door mij gekozen Kiala punt maar toen ik de mail bekeek bleek het helemaal niet het door mij gekozen punt te zijn. Na zoeken op de site van Kiala bleek dat het Kiala punt wat ik gekozen had voor het Yunomi pakket opeens geen Kiala punt meer is. Nu is het Yunomi pakket naar het dichtstbijzijnde Kiala punt 5 km. verderop gestuurd. Denk dat ik maar stop met sparen voor dit kwartaal.

Hoe ver rijden jullie naar een Kiala punt of hebben jullie er een in jullie woonplaats?

Niet quoten aub.
Geen Kialapunt in mijn woonplaats, maar er zat er wel een in een groot winkelcentrum in de buurt, waar ik ook wel boodschappen deed. Kon er gratis parkeren dus mijn pakje afhalen combineer ik dus met mijn boodschappen.

Die zaak is er echter mee gestopt, nu zit er een in de winkelstraat waar het lastig parkeren is en anders betaald parkeren. Ik vind dat waardeloos, omdat ik nooit weet hoe druk het in de zaak is. Bovendien is hij op maandag gesloten en niet open op de koopavond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hier zit het kialapunt om de hoek van de straat ( 3 min lopen) :D
Ik moet e r7 kilometer voor rijden, maar dan ben ik wel in een winkelstraat met een goedkope kapper en de Lidl, dus dan combineer ik dat. 1x in de drie maanden vind ik dat niet zo erg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier ook geen kialapunt meer in de buurt, maar wel bij de opa en oma van vriendlief in de buurt. Combineer dat dus als we op zaterdag toch daar even op bezoek gaan. Hoop dat het te voet te doen is vanaf hun, dat weet ik nog niet. Dan hoef ik er in principe dus helemaal niet voor om te rijden, want naar opa en oma gaan we toch al met de auto.
Hier is het wel fijn, hier is het Kialapunt in een benzinepomp waar ik regelmatig langskom en ze hebben hele ruime openingstijden, doordeweeks van 8-22 ofzoiets en ook op zaterdag en zondag open.

Ideaal dus.
Even een vraagje, duurt de uitbetaling van Money Miljonair bij jullie ook zo lang?

In het begin had ik het steeds binnen paar dagen op mijn rekening staan, maar de laatste keer duurde het 4 weken en wacht ik ook alweer sinds 30 maart?
vandaag ook bericht dat ik mijn yunomi pakket op mag halen. Hier meerdere kiala-punten in de buurt (voordeel van de grote stad). Het punt dat ik gekozen heb ligt op de route van mijn werk naar huis. Dichtsbijzijnde ligt in winkelstraat de andere kant uit en daar kom ik eigenlijk nooit.

Wij wonen op de grens tussen twee postcodegebieden. Kiala-punt en postkantoor in ander postcodegebied zijn dichterbij, maar volgens Kiala en PostNL zijn andere in eigen postcodegebied dichterbij (moet dus soms best ver rijden om pakketjes op te halen, ik heb alle postkantoren in de omgeving wel gezien)

Bij mijn ouders is er geen punt in de buurt. Dus die ga ik dan ook hier ophalen. (nou ja, volgend kwartaal, want mijn moeder is dit kwartaal begonnen met sparen )

@ladyphoxy: geen idee eigenlijk hoe lang je moet wachten op MM uitbetaling. Kan best dat dat een aantal weken duurt. Ik schrijf op mijn lijstje wanneer ik uitbetaling heb aangevraagd en streep dat door als ik het ontvangen heb (maar dan schrijf ik daar niet de datum van ontvangst bij)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven