Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Koopt hier iemand bij Hoogvliet? Met voldoende kassabonnen kun je een Ariel-wastabs-doos kopen en aangezien ik helemaal fan ben, lijkt me dat heerlijk :-)

Als iemand zijn bonnetjes daar niet voor gebruikt en ze wil opsturen... graag dus! Vogel-vrij [at] hete post punt com.
quote:adios schreef op 19 maart 2012 @ 17:49:

[...]

Ik heb hem ook niet gekregen

Heb al een mailtje terug gekregen na aanleiding van mijn klacht over de brownie ijs zonder brownies. Ik kan met bon en mail mijn geld terug krijgen. Dat vind ik dan ook weer iets... even nadenken of ik dat ga doen...

Ja natuurlijk! Ik heb me daar inmiddels echt overheen gezet. Je koopt zoiets toch om eens lekker te genieten van die browniechunks in je ijs? Reken maar dat je het volle pond hebt betaald hoor, ook voor de brownies die er niet in zaten.

Eerst was ik bang dat ze me gierig of vrekkig of pietluttig zouden vinden daar bij de servicebalie. Maar nu vind ik: ze denken maar raak. Hierrr met die centjes, en een nieuwe bak ijs (hopelijk met brownies).

Ik heb eens Australian Homemade gemaild: in hun vurrukkelijke bak mango-sorbetijs zat maar 50% inhoud. Bleek een productiefoutje, luchtbel in de leiding. Betaal je toch 2,5 euro voor een hap lucht. Heb keurig mijn geld teruggestort gehad en zelfs een doos Australian-bonbons, de grote, twv 20 euro. Erg netjes was dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 19 maart 2012 @ 20:32:

[...]

Ik heb met de AH actie meegedaan, maar ook met een verpakking met GTA uit een andere supermarkt en ze beide op mijn rekening gekregen.Met exact dezelfde gegevens (adres en rekeningnummer) wel? Dan moet ik het misschien ook maar gaan proberen...
quote:willemeen schreef op 19 maart 2012 @ 22:01:

Koopt hier iemand bij Hoogvliet? Met voldoende kassabonnen kun je een Ariel-wastabs-doos kopen en aangezien ik helemaal fan ben, lijkt me dat heerlijk :-)

Als iemand zijn bonnetjes daar niet voor gebruikt en ze wil opsturen... graag dus! Vogel-vrij [at] hete post punt com.

Ik shop daar maar spaar ze zelf , samen met/voor mn moeder.

Doordat ik in mijn pauzes daar iets haal heb ik nu al bijna 2 pakken.
Bedankt voor de tips van de keukenrollen! Ik zal eens even bij de Action kijken als ik daar toch voor andere dingen kom. Ik ga als ik boodschappen doe ook niet alle supermarkten af, maar ik doe gemiddeld drie keer per week boodschappen en heb dan de keus uit veel verschillende supermarkten. Ik wissel het dus af. Als ik naar de jumbo ga neem ik bijv. altijd suikervrije jam mee, dat scheelt 10 cent per pot met een andere winkel.

Flinterke: jij nog bedankt voor de lang geleden gegeven broekentip. Het is er toen niet meer van gekomen om naar broeken te kijken, maar laatst bij een andere winkel toch goed geslaagd.

Ik heb ooit eens gehad dat er een pleister in de chips zat. :puke: Kwam er ook pas achter toen de halve zak al leeg was. Ik terug naar de winkel, mocht ik gratis een nieuwe zak uitzoeken. Nou nee, bedankt! De verkoopster snapte niet dat ik liever mijn geld terugwilde ipv hetzelfde merk weer terug. Heb dat huismerk nooit weer gegeten.
IIIEEEUWWWW die pleister!

Dan zou ik inderdaad die chips ook never nooit meer kopen. Gadver!
Ieuww dat zou ik ook niet weer kopen dan.

Ik heb het gehad bij AH dat er in een set van 3 blikjes knakworst er 1 leeg was, ben ik ook terug gegaan en kreeg ondanks vreemd opkijken wel een nieuwe mee.
Morgenavond: 20 procent korting bij Scapino.
[quote]willemeen schreef op 19 maart 2012 @ 22:05:

[...]

Ja natuurlijk! Ik heb me daar inmiddels echt overheen gezet. Je koopt zoiets toch om eens lekker te genieten van die browniechunks in je ijs? Reken maar dat je het volle pond hebt betaald hoor, ook voor de brownies die er niet in zaten.

Eerst was ik bang dat ze me gierig of vrekkig of pietluttig zouden vinden daar bij de servicebalie. Maar nu vind ik: ze denken maar raak. Hierrr met die centjes, en een nieuwe bak ijs (hopelijk met brownies).

/quote]

Was dat het lowfat brownie-chocolade ijs van Ben & Jerry's? Die was voor 2euro in de aanbieding bij de c1000 (in de winkel, niet de folder) en vond er al zo weinig brownie in zitten, maar vandaar dus en vandaar dus ook de lage prijs. Ik vond het nochtans erg lekker

Edit: ik lees nu terug dat het om AH-ijs ging, maar bij B&J leek het er ook op. Zelfde fabriek?
quote:Woolloongabba schreef op 20 maart 2012 @ 15:11:

[...]

Was dat het lowfat brownie-chocolade ijs van Ben & Jerry's? Die was voor 2euro in de aanbieding bij de c1000 (in de winkel, niet de folder) en vond er al zo weinig brownie in zitten, maar vandaar dus en vandaar dus ook de lage prijs. Ik vond het nochtans erg lekker

Edit: ik lees nu terug dat het om AH-ijs ging, maar bij B&J leek het er ook op. Zelfde fabriek?Nou, het was niet mijn bak ijs, maar het is hypothetisch. Ik heb vaak zat bij de servicebalie gestaan om mijn geld terug te claimen, een deugend product te eisen of anders. Dus ik vind dat degene met de bak ijs gewoon terug moet gaan, is wel een paar euro!
Hallo dames,

Spaar iemand eftelingpunten van de AH. Ik heb hier 3 punten liggen en ga toch niet naar de efteling
Heeft er iemand al iets gehoord van Yunomi?
Jakkie, een pleister! Dat is bijna nog erger dan een dood beestje vinden in je afgehaalde chinees.

Heeft er iemand al wat van Sebad ontvangen? Ik heb geen mail ontvangen dat ik niet was geselecteerd.

Het kwam er niet van maar morgen naar de kruidvat voor de GTA van de tabs. Bedankt voor de tip!

Zijn er nog dames onder ons die winkelen bij de c1000 en niet sparen voor een dagje weg? Je zou me met de zegels blij maken!
@bankje.. bedoel je wanneer het kwartaalpakket wordt verstuurd, volgens hun mail is dat in april.

@Gewooneenzus, ik heb ook nooit een mail gekregen dat ik niet mee zou doen aan die sebamed actie en ook niets ontvangen.

Iemand in dit topic had gemaild erover en kreeg proefzakjes in de plaats.

Helaas doe ik niet of nauwelijks boodschappen bij de C1000, moet er speciaal voor op pad.
[quote]noa_lynn schreef op 20 maart 2012 @ 19:25:

@Gewooneenzus, ik heb ook nooit een mail gekregen dat ik niet mee zou doen aan die sebamed actie en ook niets ontvangen.

Iemand in dit topic had gemaild erover en kreeg proefzakjes in de plaats.

Ik wist het, de naam is anders en nu ik het zie staan denk ik, dat is het. De afhandeling is in elk geval niet netjes van ze. Jammer, had me ook echt wel leuk geleken.
Ik geloof dat het om de eerste 500 mensen ging die mee mochten doen, het afhandelen had netter gekund.

Die proefzakjes kan je trouwens op de site aanvragen .

Had ik toen al meteen gedaan.
@noa_lynn, dan zal ik dat zo nog even doen. Beter iets dan niets
Hèhè, ik heb eindelijk een blog over besparen gevonden van iemand van mijn leeftijd! Ik googlede op 'prijs happy meal' en toen vond ik dit blog.

Volgens mij bestaat dit nog niet zo lang maar voor zover ik kan lezen schrijft ze wel elke dag. Benieuwd of dat zo blijft :-)
anoniem_122220 wijzigde dit bericht op 20-03-2012 20:58
Reden: oeps, typo...
% gewijzigd
quote:Woolloongabba schreef op 20 maart 2012 @ 15:11:

[...]

Edit: ik lees nu terug dat het om AH-ijs ging, maar bij B&J leek het er ook op. Zelfde fabriek?

normaal zit in de ben &jerry's best grote stukken brownies. Hier zat echt nul komma nul brownies in, was puur chocolade ijs.

Ik ben er nog niet mee terug geweest, wil ik morgen doen.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
quote:willemeen schreef op 20 maart 2012 @ 20:57:

Hèhè, ik heb eindelijk een blog over besparen gevonden van iemand van mijn leeftijd! Ik googlede op 'prijs happy meal' en toen vond ik dit blog.

Volgens mij bestaat dit nog niet zo lang maar voor zover ik kan lezen schrijft ze wel elke dag. Benieuwd of dat zo blijft :-)

Ze schrijft leuk.. heb hm bij mijn favorieten gezet om later nog eens te lezen.

Veel blogs zijn geschreven vanuit een gezin, als je alleen bent is het toch weer wat anders.
quote:noa_lynn schreef op 20 maart 2012 @ 22:24:

[...]

Ze schrijft leuk.. heb hm bij mijn favorieten gezet om later nog eens te lezen.

Veel blogs zijn geschreven vanuit een gezin, als je alleen bent is het toch weer wat anders.

Ja dat vond ik ook wel fijn. De meeste van de bespaarblogs die ik volg zijn ook van wat oudere mensen dan ik. Of die heel ver weg wonen en dus andere winkels in de buurt hebben.

(en nu weet ik dat ik niet de enige ben die op deze leeftijd al met besparen bezig is...)
Een stukje herkenning is erg fijn.

Ik scheel een jaartje of 4/5 met de blogster en ook voor mij is het heel herkenbaar.

Ik las poosje terug mee op een blog van een jong gezin met een kind in de luiers maar daar kon ik met 1/3 van de tips/bespaaracties niets, dit is dus wel erg handig.

Ik heb pas trouwens een lijst gemaakt van alles wat ik in de kast, koelkast, diepvries heb en wil dat eerst opmaken.
Ik denk wel dat het makkelijker bespaart in je eentje. Als je een kind hebt rent het je portemonnee uit, denk ik. En als je samenwoont heb je ook nog een partner die dingen kan kopen waar je het niet helemaal mee eens bent.

Dan zeggen mensen 'samen kun je koken' maar dat kun je ook alleen doen en invriezen.
Ik ben wel eigen baas over het geld dat op mijn rekening staat nadat de vaste lasten eraf zijn maar toch vind ik het nog best lastig om een goede goedkope maaltijd te maken omdat je vaak toch 2 stuks vlees hebt of een literpak van iets nodig hebt.

Ook omdat het gewoon goedkoper is een liter te kopen ipv een halve liter of kleine pakjes.

Ook om mijn dilemma hoe een goede en goedkope maaltijd te maken voor 1 persoon is het blog die je noemde voor mij erg handig om tips vandaan te halen.

Weer wat meer 'out of the box' denken .

Ik drink sinds 3 weken geen druppel cola meer, voorheen elke dag de hele dag door, ben benieuwd wat voor een besparing mij dat gaat opleveren .

Nu drink ik aanmaaklimonade, heb dr 4 lekkere smaken van in huis gehaald kosten per stuk nog geen euro.
Heb de blog ook in favorieten gezet.

Heb bedacht dat ik een vriezertje wil aanschaffen, maar ben nog niet verder dan ruimte in mijn keukentje maken. Vriendin raadde aan een nieuwe te kopen (bijv. bij bcc) omdat die energiezuiniger zijn dan wat je tweedehands tegenkomt.

Vul mijn koelkast af en toe aan met flessen water (volume koelen kost minder energie dan lucht koud houden las ik hier ooit).

Selexyz en bruna (etc.) hebben geen verzendkosten vanwege de boekenweek.

Bruna heeft tot en met 24 maart gratis e-book over zelf bloggen. Tijdens de boekenweek krijg je dan ook het boekenweekgeschenk erbij als e-book. http://www.bruna.nl/is-bi ... h_search=gij+zult+bloggen Je moet wel een account hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven