Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaartje geleden ook een vriezertje aangeschaft; beste koop ooit!

Maar op marktplaats kon ik ook best redelijk nieuwe met goed energielabel vinden, en dat scheelde dan toch weer in aanschafprijs met een volledig nieuwe uit de winkel. Dus ik zou je aanraden wel op energielabel te letten maar eventueel toch even tweedehands te kijken want ze worden veel aangeboden.

Als iemand het merk en type in de advertentie vermeldt heb je zo het energielabel erbij gegoogeld.
Zeg maar Spijker.
ik zoek een minivriezer voor mijn mini-keuken, maar zal martkplaats e.d. ook in gedachten houden.
Ik heb ook een minikeuken, maar ik heb de vriezer in de schuur gezet! Misschien heb jij ook nog ergens anders een plek, schuur of zolder of onder de trap?

Het is alleen onhandig als het laat 's avonds is en het regent en ik wil perse ijs
Zeg maar Spijker.
Ik vind die vriezer ook echt een must-have, heb nog nooit zonder geleefd. Ik zou echt niet weten waar ik dan al mijn brood en restjes zou moeten laten! Als je het niet kunt invriezen wordt koken voor een persoon inderdaad al een stuk lastiger...

Noa Lynn, bedoel je die eetlijstjes? Die zijn handig hè! Maar dan hoop ik wel dat ze een beetje gevarieerd eet en niet elke week hetzelfde, kunnen we nu nog niet echt zien.
Voor de liefhebber, ik heb een kortingsbon van 20 euro van Mexx (online te besteden) minimale bestelbedrag is 50 euro. Iemand interesse?
Ik vind alleen dat zij wel weinig groente eet. Als je ziet hoe ze pastasaus maakt bijvoorbeeld. Maar ik ben dan ook vegetariër dus mijn eetpatroon is veel meer gericht op groentes.
Zeg maar Spijker.
Bakker Bart heeft vrijdag een actie: Ga voor 10:00 uur in je pyjama naar Bakker Bart en krijg een gratis ontbijt.

FB - Bakker Bart ontbijt

Zouden jullie dat doen, als vrekactie ofzo?

Buiten dat ik dan werk, zie ik mezelf niet in pyjama of iets soortgelijks over straat gaan .
Leuk, een blog van een jongere vrek, ik ga het ook maar eens bekijken, ik ben een jaartje jonger dan zij, dus zal herkenbaar zijn denk ik.
Zo'n actie zou ik echt nooit aan meedoen, ga niet in pyjama naar een winkel toe om een gratis ontbijtje te krijgen. Bij de opening van een winkel is er voor de eerste zoveel klanten ook nog wel eens een gratis product, leuk voor mensen die net die dag vrij zijn (of altijd ;)) maar ik moet gewoon werken of studeren dus kan daar lang niet altijd aan meedoen.

Dubbeltjes bespaarblog is leuk zeg, schrijft leuk en een beetje in de trant van dit topic! Ben benieuwd met welke tips ze nog meer gaat komen en of ze misschien nog eens verwijst naar dit topic .
Mag ik trouwens nog een verzoek doen? Ik spaar de glazen van Spiegellau van de Plus. Mochten er mensen zijn die daar nog zegeltjes van overhebben, ik zou ze graag willen hebben!!
Ja, ze heeft idd een leuke blog!

Pyjama naar de bakker... eh nee...

Plus en Hoogvliet, daar kom ik nooit. Mocht iemand Eftelingzegels willen dan het ik dit tzt vast wel weer. Heb nu net alle zegels die ik had weggegeven.
Heeft er hier iemand ervaring met de internetwinkel Zooplus? Ik kan daar nl mijn hondenvoer stukken goedkoper krijgen dan in de reguliere dierenwinkel. Ik ben alleen nog even in twijfel of ik dit daadwerkelijk via internet moet doen.
Ik heb dr 2x eerder besteld, ging keurig netjes en snel en je kan achteraf betalen.
Oke, Noa_lynn, dat is wel fijn. Dank voor je antwoord.

Het scheelt mij iets teveel met waar ik nu mijn hondenvoer koop. Ik koop nu 1,5 kilo (grotere verpakkingen kunnen ze niet krijgen) voor 13,95.

Bij zooplus kan ik 3 kilo zakken kopen voor 19,95 zonder verzendkosten.

Beetje groot verschil niet? De eerste bestelling krijg ik nog 2 euro korting ook per zak, dus dan wordt het wel helemaal een stuk goedkoper als ik meerdere zakken insla.
quote:noa_lynn schreef op 21 maart 2012 @ 10:12:

Bakker Bart heeft vrijdag een actie: Ga voor 10:00 uur in je pyjama naar Bakker Bart en krijg een gratis ontbijt.

FB - Bakker Bart ontbijt

Zouden jullie dat doen, als vrekactie ofzo?

Buiten dat ik dan werk, zie ik mezelf niet in pyjama of iets soortgelijks over straat gaan .

No way! Veel te koud ook nog, brrrr. Bovendien slaap ik vaak naakt

Maar nee dank je, ik ga niet voor lul over straat voor een gratis ontbijt. Ze mogen wel eerst ferrari's uitdelen voor ik daartoe bereid ben.
Zeg maar Spijker.
@tess97 Ik bestel al drie jaar kattenvoer via Zooplus. Het bevalt me heel erg goed. Ik bestel altijd grote verpakkingen (20 kilo). Dat is namelijk heel erg veel goedkoper! En het is fijn dat het bezorgd wordt, want dat scheelt sjouwen. Ze leveren altijd snel, betalen gaat goed en je krijgt vaak ook nog iets leuks cadeau. Zo verwacht ik vandaag mijn bestelling met gratis Vergeet-me-nietjes in een potje... Ik ben een erg tevreden klant!
Ik koop zowat altijd hondenvoer online overigens. Scheelt ook weer dat ik die zware zakken niet op de fiets naar huis hoef te slepen!
Zeg maar Spijker.
quote:tess97 schreef op 21 maart 2012 @ 10:46:

Oke, Noa_lynn, dat is wel fijn. Dank voor je antwoord.

Het scheelt mij iets teveel met waar ik nu mijn hondenvoer koop. Ik koop nu 1,5 kilo (grotere verpakkingen kunnen ze niet krijgen) voor 13,95.

Bij zooplus kan ik 3 kilo zakken kopen voor 19,95 zonder verzendkosten.

Beetje groot verschil niet? De eerste bestelling krijg ik nog 2 euro korting ook per zak, dus dan wordt het wel helemaal een stuk goedkoper als ik meerdere zakken insla.Dat scheelt gewoon ¤8, en je hoeft er zelf niet voor op pad.
zooplus bestel ik ook altijd voor 4 van de 5 katten de ander krijgt dieetvoer.

tot nu toe nooit problemen mee gehad.

even een tip voor je besteld zoek even op google naar een kortingsbon ;)
Volgens mij krijg je als nieuwe klant standaard 5% korting bij zooplus en kan je die kortingsbon niet samen gebruiken met een andere, wel kon je ze omwisselen maar die welkomstkorting van 5% ben je dan wel kwijt.

Sowieso is het het wel waard om te kijken of je meer korting kan krijgen .
Dank allemaal voor de reacties! Ik ben om en ga het ook proberen. Als nieuwe klant krijg je trouwens 10% korting, scheelt dus de eerste keer nog eens 2,- euro per zak van 19,95.

@Bostonbeertje, dank voor je tip over de kortingsbonnen, daar ga ik ook naar op zoek.
Abonneren op de nieuwsbrief van Zooplus levert ook een korting op van 5%, zag ik. En bestellen via Euroclix levert clix op. Zooplus heeft nu zelf ook spaarprogramma's die je kunt 'kopen'. Na enige twijfel heb ik voor de goedkoopste gekozen. Voor 3,95 krijg ik nu een jaar lang 3% korting op alle bestelling (naast andere kortingen). Ik had de aankoop van het programma er bij mijn eerste bestelling al uit.
Oke, ik ben ook lid van Euroclix, dus dan ga ik maar via hun bestellen. Leuk, ik leer hier vandaag een hoop!
Wat denken jullie trouwens van de volgende situatie. Ik begin eind augustus met een nieuwe, duale, opleiding. Ik krijg dus per maand gewoon een vergoeding op mijn rekening gestort en na het eerste jaar kan ik mijn collegegeld declareren bij de instelling.

De treinkaart bij de NS kost 2200 euro. Dit bedrag heb ik op mijn spaarrekening staan. Als ik in één keer betaal krijg ik 4% korting. Dat scheelt me dus 100 euro. Dit bedrag krijg ik nooit aan spaarrente op een spaarrekening. Dus ik zit er sterk aan te denken om dit geld in één keer te betalen.

Dan nog het collegegeld. Dat kan ik tegen 24 euro extra in 9 termijnen betalen. 24 euro is minder dan de rente die ik ontvang over mijn spaarrekening, dus die betaal ik in termijnen.

Zouden jullie dat ook zo doen?
Hier ook een tevreden Zooplus klant. Ze hebben veel acties, en ze leveren snel. De tweede keer dat ik bestelde, kwam het pakket niet aan. Ik hoofde alleen een formulier in te vullen, kon kiezen of ik geld terug wilde of de bestelling opnieuw wilde ontvangen. Binnen een paar dagen was alles geregeld, heel netjes.

Je krijgt trouwens ook punten van Zooplus zelf bij een bestelling. Ik kwam er laatst pas achter. Zitten best grappige dingen bij.

Is die kruidvat GTA nu wel geldig als je de AH bon al hebt gebruikt? Ik kon het niet goed uit de reacties opmaken.

En het eten voor één persoon...heel herkenbaar. Ik probeer eigenlijk maar één keer in de week boodschappen te doen, waardoor ik vantevoren goed bedenk wat ik wil eten. Het bespaart me uiteindelijk veel tijd, omdat ik ook kook voor de momenten dat ik druk ben. Vroeger ging ik geregeld eten halen (lees: laten bezorgen) als ik laat thuis was, nu zorg ik dat ik al wat klaar heb staan.

Zo, nu ga ik mn belastingaangifte doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven