Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
quote:noa_lynn schreef op 17 april 2012 @ 15:58:

[...]

Ik koop die mesjes (+houder) al best lang bij zeeman, scheelt een heel vermogen en ze werken vrij goed naar mijn zin.

Lidl voor mij !

Navulling is stom genoeg duurder dan een starterset, dus koop ik elke keer een starterset met houder.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Hebben ze bij de Lidl ook van die intuition scheermesjes?

Hoe duur zijn ze daar..

Ik kom er eigenlijk nooit omdat het voor mij speciaal dr heen rijden is en mijn ervaring er niet zo super is.

Wel zit de Jumbo in hetzelfde winkelcentrum, daar wil ik nog wel eens binnenglippen al is dat alles behalve vrekwaardig ;).
Wat is "intuition" ?

Ik koop simpele tweeblads-mesjes met een "lubra-strip".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Intuition is een soort scheermesje van wilkinson.

de zeep zit er al bij aan. Handig onder de douche.

Volgens mij niet te koop bij lidl, hier niet tenminste.
Met dank aan mijn zusje (tomatenzaadjes) en jufnaatje (heeeeul veel andere zaadjes) en mijn eigen pompoenuitschraapgedrag (pompoenzaadjes) kan ik lekker gaan planten!

Maf verhaal trouwens, de AH heeft potgrond in de bonus (2 zakken van 1 liter voor 1.99). Ga ik vandaag naar een AH XL, hebben ze die niet! Gelukkig had de aangesloten bloemist wel zakken en die kostten 1,49 voor 10 liter, maar de manager van AH vond het zo'n slechte service van zijn winkel dat ze ze niet hadden, dat hij het met die mevrouw op een akkoordje gooide en ik dus alsnog twee zakken kreeg voor 1,99. Nou, toch fijn, anders had ik weer naar een andere AH moeten gaan :-)
quote:willemeen schreef op 17 april 2012 @ 20:06:

Maf verhaal trouwens, de AH heeft potgrond in de bonus (2 zakken van 1 liter voor 1.99). Ga ik vandaag naar een AH XL, hebben ze die niet! Gelukkig had de aangesloten bloemist wel zakken en die kostten 1,49 voor 10 liter, maar de manager van AH vond het zo'n slechte service van zijn winkel dat ze ze niet hadden, dat hij het met die mevrouw op een akkoordje gooide en ik dus alsnog twee zakken kreeg voor 1,99. Nou, toch fijn, anders had ik weer naar een andere AH moeten gaan :-)Eh.. je kunt toch beter een zak van 10 liter voor 1,49 kopen, dan 2 zakken van beide 1 liter die 1,99 kosten?
(en ik heb mijn workout wel gehad voor vandaag. Probeer maar eens een rugzak, een onhandig gevulde boodschappentas en twee ergonomisch onverantwoord vormgegeven zakken potgrond te verslepen naar je huis terwijl je een eind moet lopen voor de bus - zelfs even moet rennen om die te halen - dan nog 2 keer moet overstappen en thuis zes trappen moet bedwingen...)
quote:chrissiy schreef op 17 april 2012 @ 20:08:

[...]

Eh.. je kunt toch beter een zak van 10 liter voor 1,49 kopen, dan 2 zakken van beide 1 liter die 1,99 kosten?Ja, klopt. Maar het is nóg beter om twee zakken van 10 liter te kopen voor een totaalbedrag van 1,99, zoals ik nu heb gedaan
Ben aan het knutselen met een kasboekboekje van de NIBUD, paar jaar terug eens zo'n set van 3 dingen gekocht (tabbladen e.d.)

Nu de 2 bladzijden ingescant en samen uitgeprint op 1 pagina.

Is nog best duidelijk geworden, al wil ik hm op dezelfde manier in excel :P en dat lukte nog niet naar mijn zin.

Dat wordt dus later weer eens verder knutselen .
Ik heb wel dure scheermesjes geprobeerd maar uiteindelijk werken de goedkope wegwerpmesjes met 1 scheerblad voor mij het beste (of in ieder geval goed genoeg). Zeep ik zelf wel even mijn benen in.
quote:willemeen schreef op 17 april 2012 @ 20:15:

[...]

Ja, klopt. Maar het is nóg beter om twee zakken van 10 liter te kopen voor een totaalbedrag van 1,99, zoals ik nu heb gedaan

Pas ik net mijn bericht aan omdat ik dacht iets heel blonds te hebben gezegd maar eigenlijk zeggen we hetzelfde.

Alleen is mijn bericht nu foetsie .
@Hiltje, op de een of andere manier heb ik dan aan het eind toch snijwondjes en met die intuition mesjes niet.

Wilde bijna, bijna, bijna bij de kruidvat zo'n wax-apparaat van Veet kopen maar dat geld geef ik liever uit aan die mesjes bij de zeeman.
Heb ik ook, met andere mesjes altijd wel ergens een wondje. En met die intuition idd niet. Dan heb ik het geld er wel voor over.
Hier hetzelfde: goedkope mesjes = stoppeltjes en wondjes. Dure mesjes = gebroken vrekkenhart.

Zucht...
Ik heb idd heel af en toe een wondje. En dat is zooooo irritant, want dat blijft maar bloeden (terwijl het wondje zelf nauwelijks te zien is), zeker als je net onder een hete douche uitkomt. Maar het is gelukkig echt maar incidenteel en als ik goed inzeep en het mesje niet te hard duw, kan ik het voorkomen.

Ik blijf dus vrekwaardig scheren!
Op de zeeman-manier vind ik de Intuition-mesjes nog wel goed te doen.

Je hebt 3 mesjes voor ¤ 5.99, een apparaatje met 1 mesje is ook ¤ 5.99.
Ik heb een actie gevonden bij zonnatura voor gratis zakje(s) biologische kruidenthee:

Hier aan te vragen
quote:hiltje schreef op 17 april 2012 @ 20:30:

Ik heb idd heel af en toe een wondje. En dat is zooooo irritant, want dat blijft maar bloeden (terwijl het wondje zelf nauwelijks te zien is), zeker als je net onder een hete douche uitkomt. Maar het is gelukkig echt maar incidenteel en als ik goed inzeep en het mesje niet te hard duw, kan ik het voorkomen.

Ik blijf dus vrekwaardig scheren!

Nog even een scheermesjes tip: hier Venus van Gilette. Ben geen preciziescheerder (eigenlijk eerder lomp) en nog NOOIT (afkloppen) gesneden. Gebruik het nu al dik 5 jaar naar tevredenheid. Heb ooit een keer voor 16 euro 8 mesjes gekocht en daar doe ik ongeveer 1,5 jaar mee.

Best vrekwaardig toch?
Na jaren prutsen met verschillende soorten mesjes en apparaten ben ik tevreden van de...Fusion! Ja echt, ik gebruik dus de scheermesjes voor mannen

Spiegelglad, even ratsj ratsj en klaar..ook geen wondje!

Overigens scheer ik nooit met zeep/gel/... maar gewoon water

Vandaag de OralB en Dove actie op de rekening gekregen

Dit samen met een tientje van een kliksite kwam dat op een lief bedrag dat ik naar de spaarrekening heb overgeboekt.

Ah; alle kleintjes maken een groot, toch?

Morgen krijg ik mijn loonbriefje van afgelopen zondag.

Gaat dus ook mooi richting de spaarrekening

Bij ons is de Dove douchegel en Pantene shampoo als GTA bij kruidvat! Misschien ook bij jullie?
Het zijn weer euroweken bij de c1000!

*gaat weer terug in de stille-meelees-modus*
Even over de scheermesjes, ik heb er laatst 10 gekocht bij de Action voor het bedrag van maar liefst 59 cent! Ze werken prima en heb er geen wondjes van gehad.
Vandaag 15% korting op bijna alles van de online aankopen bij de Hema, ook op lopende aanbiedingen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vraag mij dan altijd af hoelang dan met zulke goedkope mesjes doet.

Ik heb dus geen zin dat ik maar 1 of 2 keer ermee kan en get dan weg moet gooien.

Ik heb nu dus wat duurdere mesjes, gisteren 8 gekocht voor 12 euro ( bij kv of andere drogist per 4 10.45). Maar ik doe er dan wel dik 1,5 jaar mee. Dus dan vind ik het wel weer mee vallen.
Gratis thee sample al langs geweest?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ehmmm ik doe denk ik wel een keer of 6 met een goedkoop mesje. Maar ik ben vrij licht en heb niet heel veel haargroei. Ik scheer ook echt superglad met zo'n mesje. Geen stoppels (ja, na een paar dagen....dat wel).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven