Geld & Recht alle pijlers

Vriend heeft auto ongeluk gehad/black-out

19-01-2012 20:44 35 berichten
Hoi hoi

Mijn vriend heeft op een rotonde een auto ongeluk gehad.

Kwam aanrijden (heeft het idee dat hij is aangereden terwijl hij er al OP reed) en beiden auto's veel blikschade.Andere man reed 100% zeker al op de rotonde,,,

Andere man gaf meteen aan dat vriend hem over het hoofd gezien moet hebben.Ze hebben gegevens uitgewisseld en gaan morgenmiddag samen formulier invullen.

Gekke is mijn vriend heeft nu pijn in zijn zij en schouder en hoewel hij normaal nuchterheid zelve is is hij nu in paniek omdat hij gewoon niet meer weet wat er precies is gebeurd....

Zie dat het echt is...hij is nogal eerlijk en zal zeker aangeven dat het zijn schuld is als dat zo is maar hij kan het zich gewoon niet herinneren.Geeft aan dat er opeens een ongeluk was en hij echt niet weet hoe of wat.....

Wat moet hij nu invullen?Hij wil niet liegen maar is het gewoon echt kwijt.Zijn all-risk verzekerd en nog nooit schade gehad dus dat is het probleem niet.Hij weet het gewoon echt niet!

Iemand tips voor invullen schadeformulier?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een hersenschudding?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Nee hij heeft niks tegen zijn hoofd gehad hoor.....

Hij reageert nu prima maar kan zich de aanrijding gewoon niet herinneren...geeft aan dat er gewoon een klap was...
Zou eerst even een dokter bellen.

En waarom toch altijd een dag later het schadeformulier invullen? Doe zoiets direct, voorkomt een hoop heen en weer gepraat.
Heb ik ook ooit een keer gehad, reed de rotonde op en pas toen die andere auto de mijne raakte zag ik hem.

Geen black-out, gewoon niet gezien, net od die andere auto uit de lucht was komen vallen.

Brede raamstijl, en blijkbaar toch niet goed genoeg gekeken.
is er politie bij geweest als onpartijdige oorzaak onderzoeker

het niet meer herrineren komt denk ik uit de reden dat het toch wel een grote gebeurtenis was
Die man had geen verzekeringspapieren bij zich.

Vriend wel en wilde alles invullen....had zelfs zijn vader gebeld die om de hoek werkt.
al was er alleen maar een situatieschets gemaakt, dan zou al helpen
New woman heb je dat ook zo op formulier gezet?

Hij zegt ook ik weet het echt niet...die man was er opeens

Ben al lang blij dat hij nog heel is...
achja, je moet maar denken, het is blik, een mensenleven is belangrijker
Yep zo denken we ook hoor...

Hij weet alleen niet wat we op formulier moeten zetten nu...

Wel foto's gemaakt en die lijken meer op dat hij van opzij geschaafd is.....best raar...

Vraag is ook meer wat we nu op schadeformulier moeten zetten.

Vriend heeft altijd fotografisch geheugen.Herinnert zich letterlijk alles
tip voor situatie schets, blijf zakelijk, geen info laten opschrijven mbt schuldvraag
Weet je dan had je alleen zijn polisnummer niet geweten maar dat heeft je eigen verzekering zo achterhaald.

Ik neem gemakshalve even aan dat iedereen wel weet waar hij/zij verzekerd is met de auto.

Je hebt dan de tekening en toedracht wel ' vers van de pers' .

Aan de hand waar de schade zit, valt toch ook te zien hoe de aanrijding heeft plaats gevonden? Als je allebei OP de rotonde rijdt dan heb je toch een kop-staart botsing. Als er 1 de rotonde op rijdt dan heeft de ander toch schade in de flank?
Nee want hij moest rechtsaf kwartrotonde en die man rechtdoor (zei die man zelf) Hij keek opzij en die man stond OP de rotonde naast hem (1-baans rotonde) het kan dus ook dat de man een foute inhaal maakte.Ze reden meteen parkeerplekje op naast rotonde (dom dom) dus geen foto situatie.Hij geeft zelf aan dat hij zich ook niet goed kan herinneren wat man eerste 5 min zei..daarna wel.
Ze hebben beiden aan de zijkant schade.....

Man maakte veel kabaal over zijn dure auto (onze is 10 jaar oud)
Je vriend kan gewoon het schadeformulier invullen (snap idd niet waarom dit pas de dag erna is), en er staat duidelijk op waar wel en niet voor getekend hoeft te worden. Op bepaalde punten kun je aangeven dat je het niet eens bent met de tegenpartij.

Nu gaat het er om dat hij het niet meer weet, ik zou morgen dus ook direct contact opnemen met je verzekeraar, en vragen hoe hij dit moet aanpakken. Misschien willen zij een verklaring van een arts oid.

Iig niet tekenen op punten waarvan hij niet zeker weet of het zo is gegaan. Laat de schuldvraag maar bij de verzekeraar.
Waren er trouwens geen getuigen?
quote:Cherke schreef op 19 januari 2012 @ 21:04:

Nee want hij moest rechtsaf kwartrotonde en die man rechtdoor (zei die man zelf) Hij keek opzij en die man stond OP de rotonde naast hem (1-baans rotonde) het kan dus ook dat de man een foute inhaal maakte.Ze reden meteen parkeerplekje op naast rotonde (dom dom) dus geen foto situatie.Hij geeft zelf aan dat hij zich ook niet goed kan herinneren wat man eerste 5 min zei..daarna wel.Hoe bedoel je dit? Aan welke kant zit de schade van die man en aan welke kant zit jullie schade?
Schade man zit rechterzijde van voorwiel tot voorkant.Geen deuken meer een schampkras

Schade vriend zit vanaf linker voor portier tot halverwege voorwiel.

(die man reed nog ver door net alsof ie te hard reed)

Vriend reed 15 km want in 1e versnelling en in onze auto moet je boven 15 naar 2e versnelling ivm schokken (oude auto)
Dan lijkt het mij toch dat je vriend die man echt over het hoofd heeft gezien. Die man reed al op de rotonde, dus schade rechts, je vriend reed de rotonde op dus schade links.

En het rotte van over het hoofd zien is dat iemand er dan zomaar ineens is, als uit het niets gekomen.

Over de snelheid van die man is, denk ik, door de verzekering wel iets te zeggen aan de hand van de schade.

Wat je bedoelt met een foute inhaal op een 1 baans rotonde snap ik nog steeds niet.
De rotonde is 1 baans, vriend weet dat toen ze beiden stil stonden de man NAAST hem stond (hij keek hem recht in gezicht) en gezien wij een kleine auto hebben en de man een station....leek het wel alsof hij mijn rechtsafslaande vriend gewoon links heeft willen inhalen maar nogmaals dat is speculatief omdat hij het zich niet volledig herinnert....dat is juist de ellende.

Vriend geeft duidelijk aan als k schuldig ben zet ik dat op formulier maar hij stond opeens naast me en ik weet niet hoe hij daar kwam....(met naast bedoelt hij echt halverwege op het ronde gedeelte van de rotonde waar je niet op mag)

Iets duidelijker....als je op rotonde rechtsafslaat....

Dan heb je wel eens mensen die je links willen inhalen.....ondanks 1 baans rotonde...en als je dan stilstaat voor fietser o.i.d. dan is het schamp-boem....
quote:Cherke schreef op 19 januari 2012 @ 21:30:

De rotonde is 1 baans, vriend weet dat toen ze beiden stil stonden de man NAAST hem stond (hij keek hem recht in gezicht) en gezien wij een kleine auto hebben en de man een station....leek het wel alsof hij mijn rechtsafslaande vriend gewoon links heeft willen inhalen maar nogmaals dat is speculatief omdat hij het zich niet volledig herinnert....dat is juist de ellende.

Vriend geeft duidelijk aan als k schuldig ben zet ik dat op formulier maar hij stond opeens naast me en ik weet niet hoe hij daar kwam....(met naast bedoelt hij echt halverwege op het ronde gedeelte van de rotonde waar je niet op mag)

Iets duidelijker....als je op rotonde rechtsafslaat....

Dan heb je wel eens mensen die je links willen inhalen.....ondanks 1 baans rotonde...en als je dan stilstaat voor fietser o.i.d. dan is het schamp-boem....

Ah oke, nog nooit meegemaakt. Ik neem aan dat die man je vriend heeft proberen te ontwijken, waardoor hij half op het verhoogde deel kwam te staan.

Maar je vriend geeft gewoon aan waar hij vandaan kwam en aangezien je vriend niet weet waar de ander vandaan kwam moet je dat dan maar aannemen en aan de omschrijving van de schade denk ik dat het wel klopt wat die man zegt.
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
Ik hoop het....probleem is dat je op de rotonde of nadert rotonde moet aangeven.....vriend denkt dat hij er al op reed maar twijfelt ivm ongeluk en schade/blackout.....

Ik heb aangegeven dat hij moet invullen waar hij denkt dat hij reed....schade experts moeten het verder dan maar afhandelen....
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven