Geld & Recht alle pijlers

Vriend heeft auto ongeluk gehad/black-out

19-01-2012 20:44 35 berichten
Hoi hoi

Mijn vriend heeft op een rotonde een auto ongeluk gehad.

Kwam aanrijden (heeft het idee dat hij is aangereden terwijl hij er al OP reed) en beiden auto's veel blikschade.Andere man reed 100% zeker al op de rotonde,,,

Andere man gaf meteen aan dat vriend hem over het hoofd gezien moet hebben.Ze hebben gegevens uitgewisseld en gaan morgenmiddag samen formulier invullen.

Gekke is mijn vriend heeft nu pijn in zijn zij en schouder en hoewel hij normaal nuchterheid zelve is is hij nu in paniek omdat hij gewoon niet meer weet wat er precies is gebeurd....

Zie dat het echt is...hij is nogal eerlijk en zal zeker aangeven dat het zijn schuld is als dat zo is maar hij kan het zich gewoon niet herinneren.Geeft aan dat er opeens een ongeluk was en hij echt niet weet hoe of wat.....

Wat moet hij nu invullen?Hij wil niet liegen maar is het gewoon echt kwijt.Zijn all-risk verzekerd en nog nooit schade gehad dus dat is het probleem niet.Hij weet het gewoon echt niet!

Iemand tips voor invullen schadeformulier?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cherke schreef op 19 januari 2012 @ 20:55:

New woman heb je dat ook zo op formulier gezet?

Hij zegt ook ik weet het echt niet...die man was er opeens

Ben al lang blij dat hij nog heel is...

Ja volgens mij wel, het was overduidelijk dat ik schuld had, ik kwam de rotonde op en hij reed er al.

Dus mijn verzekering heeft zijn schade betaald.

Ik had overigens zelf geen/nauwelijks schade, reed in een grote auto en die andere auto was een kleintje en die had een behoorlijke deuk.
Mijn gok is dat je vriend die ander over het hoofd heeft gezien. Immers, je vriend rijdt een rotonde op en raakt iets. Dat iets zat dus al op de rotonde.

Het kan natuurlijk goed zijn dat die ander vrij hard reed. Dat verklaart wellicht waarom je vriend 'm niet zag.

Maar hee, waarom vul je dat formulier niet gewoon naar waarheid in? Je kunt toch gewoon opschrijven dat je iets niet meer weet?
Dan moet het toch wel een hele brede rotonde zijn. Hoe krijg je anders iemand ingehaald. Maar als jouw vriend nog geen 15 km/h reed dan kan het toch bijna niet anders of hij is net, vanuit stilstand, de rotonde op gereden?

En verder wat Reisa ook schrijft.
Ik zou het ook houden op de auto niet gezien en het niet hebben over een black-out. Een black-out is iets medisch, dat moet aangetoond worden. De vraag is of je dan wel mag auto rijden. (het zeggen dat je een black-out hebt gehad heeft een kennis van mij grote problemen gegeven na een aanrijding, maar misschien maak ik problemen waar ze niet zijn).
Musicath ik vul NIETS in....

We zijn beiden 100 % oprecht aan het proberen hem het te laten herinneren....maar schuld nemen als je dat niet hebt is ook beetje raar.We zijn aan het reconstrueren in de hoop eruit te komen wat er WERKELIJK is gebeurd.

De schade is recht en niet van opzij.....dat is wat ik vreemd vind/vond maar ik ben geen expert.

Mede gezien het feit dat mijn vriend opzij keek en de man gelijk naast hem zag zoals je op 2 baans rijdt vind ik het best vreemd (kan idd uitwijk zijn maar ze reden hooguit 15/20 op drukke stadsrotonde want vriend stond in 1e versnelling)

Vriend heeft wel mensen proberen te laten stoppen (getuigen) die achter hem reed maar die man riep geen tijd.

Vriend en ik zijn overeengekomen gewoon aan te geven dat die man er opeens was en naast stond.Foto's en schade-experts moeten het verhaal maar verder uitzoeken.Als vrie d schuldig is betalen we gewoon.
En je vriend heeft ook geen kentekens van getuigen genoteerd?

Al met al kun je speculeren over wie de schuldige is, feit is dat hij het gewoon niet weet, en dát vul je dus in op het schadeformulier. De verzekering zal dan wel aangeven wat ze willen hebben van je vriend om te bepalen wie de schuldige is.
Thanks voor de reacties.

Ik riep ook meteen het is jouw schuld maar toen ik de foto's zag van de schade (die best wel vreemd zijn) ging ik twijfelen....

We zien wel...goed verzekerd gelukkig.

Hoop wel dat onze rooie rakker ( zo noem ik onze auto) weer opgeknapt mooi kan worden.
Schade klinkt herkenbaar,man heeft eens zoiet gehad. Voor mij klinkt het dan ook alsof je vriend rechtsaf wilde slaan op kwart van de rotonde en man met haast je vriend aan de linkerkant inhaalde en daarbij vriend aan heeft gereden toen man dacht voorbij je vriend te zijn en weer meer midden op de weg wilde gaan rijden. Bijzonder dat de man zo'n haast had dat er geen tijd was voor het zoeken van getuigen en man er direct vanuit gaat dat je vriend fout is.

Ik zou zeker geen schuld bekennen.
Weet je zeker dat jouw vriend niet door de klap met zijn hoofd tegen het zijraam is geklapt? Zo heb ik mijn hersenschudding en dus blackout gehad...

Ook nadat ik iemand over het hoofd had gezien.
quote:Cherke schreef op 19 januari 2012 @ 21:04:

Nee want hij moest rechtsaf kwartrotonde en die man rechtdoor (zei die man zelf) Hij keek opzij en die man stond OP de rotonde naast hem (1-baans rotonde) het kan dus ook dat de man een foute inhaal maakte.Ze reden meteen parkeerplekje op naast rotonde (dom dom) dus geen foto situatie.Hij geeft zelf aan dat hij zich ook niet goed kan herinneren wat man eerste 5 min zei..daarna wel.Logisch toch, dat hij schade heeft aan de zijkant? Dat heeft niets met inhalen te maken, maar wel veel met het opkomen van een rotonde terwijl er al een andere auto rijdt (die al ontwijkende naast hem komt te staan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven