Vrij besteedbaar geld
vrijdag 17 januari 2014 om 19:49
zaterdag 18 januari 2014 om 02:23
1. ik heb per maand zelf een vast inkomen
2. per maand te besteden hangt af van binnenkomende rekeningen
3. wat binnenkomt wordt lang niet altijd opgemaakt, want sparen?
4. wat boeit het jou wat ik per maand heb te besteden
5. wat boeit het jou wat ik daar per maand van op maak?
6. leef naar wat je hebt te besteden, na aftrek van vaste lasten, sparen,enz. Spiegel je zo min mogelijk aan anderen, dat heeft geen enkele zin.....
6. leef naar wat je hebt te besteden, na aftrek van vaste lasten, sparen,enz. Spiegel je zo min mogelijk aan anderen, dat heeft geen enkele zin.....
zaterdag 18 januari 2014 om 02:33
quote:Naara schreef op 18 januari 2014 @ 02:23:
Ok.... ??
Waarom reageer je zo? Ik vind dat raar.
Ok.... ??
Waarom reageer je zo? Ik vind dat raar.
zaterdag 18 januari 2014 om 19:39
Iemand die zich afvroeg wat ik met het geld doe?
Het gaat echt niet elke maand op. Het is hoofdzakelijk bestemd voor kleding (mij en 3 kinderen) kapper, verjaardagskadootjes voor klasgenootjes, lunch met kids enz. Giften aan goede doelen komt uit een andere pot en die is ook royaal.
Verder ben ik niet ongelukkig, wat iemand zich ook afvroeg maar ook weer niet supergelukkig. Ik heb ook mijn dagelijkse beslommeringen zoals iedereen. Mijn kinderen maken ook troep in huis of doen moeilijk met eten en doe gewoon zelf mijn boodschappen en kook.
Het gaat echt niet elke maand op. Het is hoofdzakelijk bestemd voor kleding (mij en 3 kinderen) kapper, verjaardagskadootjes voor klasgenootjes, lunch met kids enz. Giften aan goede doelen komt uit een andere pot en die is ook royaal.
Verder ben ik niet ongelukkig, wat iemand zich ook afvroeg maar ook weer niet supergelukkig. Ik heb ook mijn dagelijkse beslommeringen zoals iedereen. Mijn kinderen maken ook troep in huis of doen moeilijk met eten en doe gewoon zelf mijn boodschappen en kook.
zaterdag 18 januari 2014 om 22:37
Man en ik hebben 4500netto per maand met 2 kinderen
We doen luxe boodschappen kopen voor 500 euro kleding(4 pers) elke maand bioscoop uit eten etc sparen 500 euro
Als ik de postcode loterij won zou ik niet weten wat ik er mee moest doen
Nog meer kleding etentjes? Ik leef heel luxe maar krijg geen 5000 euro op gemaakt elke maand aan leuke dingen
We doen luxe boodschappen kopen voor 500 euro kleding(4 pers) elke maand bioscoop uit eten etc sparen 500 euro
Als ik de postcode loterij won zou ik niet weten wat ik er mee moest doen
Nog meer kleding etentjes? Ik leef heel luxe maar krijg geen 5000 euro op gemaakt elke maand aan leuke dingen
zaterdag 18 januari 2014 om 22:55
Uit mijn hoofd ongeveer 200-250 aan boodschappen, 50,--100,- benzine, 50 gemiddeld aan cadeau's, bioscoopabbo voor 19,-, kleding heb ik het afgelopen jaar nauwelijks gekocht. Uitgaan tussen de 50 en de 150,-. Ik ga niet meer vaak naar restaurants maar heb wel regelmatig eters thuis en dat kost ook een hoop aan boodschappen en wijn (en komt bovenop het boodschappenbudget), ik denk gemiddeld ook zeker 50,- per maand.
En dan nog domme dingen die je altijd vergeet in te calculeren. Fietsreparatie, schoenenreparaties, ov chip opladen, parkeerkosten, snelheid-of parkeerboete, eigen verjaardag vieren incl trakteren op werk, etc....gaan ook zo een paar tientjes in zitten.
En dan kom ik zomaar op 600-700 per maand voor mij alleen buiten de vaste lasten (maar incl alle boodschappen dus).
En dan nog domme dingen die je altijd vergeet in te calculeren. Fietsreparatie, schoenenreparaties, ov chip opladen, parkeerkosten, snelheid-of parkeerboete, eigen verjaardag vieren incl trakteren op werk, etc....gaan ook zo een paar tientjes in zitten.
En dan kom ik zomaar op 600-700 per maand voor mij alleen buiten de vaste lasten (maar incl alle boodschappen dus).
zondag 19 januari 2014 om 21:38
Naast vaste lasten, boodschappen en sparen hou ik maandelijks ong ¤250 over om vrij te besteden. De ene maand gaat het op, de andere niet en dan sluis ik het door naar de spaarrekening. Mijn vriend houd ong ¤800 over per maand, en spaart daar wisselend van.
Ik gebruik het geld voor kleding, uitgaan, evt boetes, een broodje hier en daar en persoonlijke aankopen.
Ik gebruik het geld voor kleding, uitgaan, evt boetes, een broodje hier en daar en persoonlijke aankopen.
zondag 19 januari 2014 om 21:58
200-300 per maand is ons zakgeld (in principe vast bedrag, nu sparen we harder voor een vakantie en hebben we het wat ingekrompen) voor "eigen leuke dingen". Dus je telefoon, sport, kleding, hobby, cadeautjes, uitjes met anderen dan partner, make up, verkeersboetes. Gaat prima, maar 200 is wel het minimale voor mij.
zondag 19 januari 2014 om 22:53
zondag 19 januari 2014 om 23:10
maandag 20 januari 2014 om 07:41
Rond de 400 euro. Hiervan moet ik mijn boodschappen doen, kleding kopen, sparen, uitjes zoals concerten theater etc, eigen risico zorg voor therapie en mijn medicijnen, kapotte dingen vervangen indien nodig, huishoudelijke uitgaven, verjaardagen etc etc
Red mij er prima mee al zou ik wel eens voor een jaar 5000 per maand over willen hebben. Boek meteen een verre reis, los groot deel hypotheek af, verbouw de keuken en de badkamer. Omg lijkt me echt geweldig haha
Red mij er prima mee al zou ik wel eens voor een jaar 5000 per maand over willen hebben. Boek meteen een verre reis, los groot deel hypotheek af, verbouw de keuken en de badkamer. Omg lijkt me echt geweldig haha
maandag 20 januari 2014 om 11:02
Ik heb rond de ¤ 3.000,00 over per maand. Vrijgezel, geen kinderen.
Ik krijg dat geld niet op; wordt ook niet gelukkig van spullen. Ik heb mn huis, auto, motor en fiets en verder heb ik niet veel nodig. Ik geef heel veel van mn geld dus gewoon weg. Niet aan goede doelen trouwens, wel aan mensen waarvan ik weet dat ze het geld beter kunnen gebruiken dan ik.
Daar word ik nou gelukkig van
Ik krijg dat geld niet op; wordt ook niet gelukkig van spullen. Ik heb mn huis, auto, motor en fiets en verder heb ik niet veel nodig. Ik geef heel veel van mn geld dus gewoon weg. Niet aan goede doelen trouwens, wel aan mensen waarvan ik weet dat ze het geld beter kunnen gebruiken dan ik.
Daar word ik nou gelukkig van