Geld & Recht alle pijlers

Vrij besteedbaar geld

17-01-2014 19:49 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Al een paar dagen in de weer met het maken van een overzicht van mijn vaste lasten (vandaar ook mijn topic over mijn mobiele tel. abonnement). Ik vraag me af wat jullie per maand gemiddeld uitgeven aan de 'overige' dingen, zoals uit eten / bioscoop / kleding / kroeg etc.
Catch your dreams!
Echt heel verschillend, de enen maand 1000.- de andere maand nog geen 100.-

Ik denk gemiddeld rond de 300/400 gezin met twee kinderen.
50 euro houd ik daarvoor over (kleding schoenen makeup uitgaan bioscoop en dergelijke ergens wat eten
anonie234817234123 in "Hoeveel vrij besteedbaar"

isabellala in "Hoeveel vrij te besteden?"

nederlandmoetbeter@gmail.com in "Vaste lasten"
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Kleding gaat bij mij niet uit het potje vrij besteedbaar.

Kleding is toch gewoon nodig, ga niet in mijn blootje rondlopen namelijk, vind ik niet zo prettig.

Het bedrag vrij te besteden heb ik op dit moment niet zo heel duidelijk eigenlijk. Denk dat het rond de paar honderd ligt, maar kan over een paar maanden zo anders zijn.
Ik heb serieus geen idee.

Wij hebben de gelukkige omstandigheden dat we een leuk salaris hebben en niet zulke hoge vaste lasten.

Sowieso sparen we een vast bedrag per maand. Wat daarna overblijft kan ik besteden. Maar man en ik zijn geen heel grote uitgevers. Het bedrag dat we uitgeven kan erg verschillen.

Heb je niks aan dus.
Voor mijzelf en kinderen 5000. Gezamenlijk een stuk meer
Geen idee; verschillend, maar ik houd over. Ik ben wel altijd zuinig op vaste lasten. Ik vind het een sport om daarop te beknibbelen maar als ik overhoud dan ga ik er lekker voor zitten om te bedenken waaraan ik het ga uitgeven.
Als ik geen geld had zou ik niet naar de kroeg gaan, geen kleding kopen en zeker niet naar de bioscoop gaan of uit gaan eten. Stel je voor! Dat zijn de eerste posten waarop ik ga besparen.
quote:emmeline schreef op 17 januari 2014 @ 21:05:

Voor mijzelf en kinderen 5000. Gezamenlijk een stuk meerPer maand?
Hier vrij besteedbaar samen ongeveer 1800 per maand!
quote:emmeline schreef op vrijdag 17 januari 2014 21:05 Voor mijzelf en kinderen 5000. Gezamenlijk een stuk meer

Dat vind ik echt heel veel!!

Voor mijn gezin komt het ongeveer op 300 uit. Kleding niet meegerekend dan zal het rond 450 zijn, maar ik koop niet elke maand kleding.
be with someone who is proud to have you...
quote:Zusenzoo schreef op 17 januari 2014 @ 21:22:

[...]

Per maand?Jij bent Emmeline nog niet eerder tegengekomen
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Uit eten: 0

Kroeg: 0

Bioscoop: 0

Kleding: 1x per half jaar 600 euro voor 4 personen

Komt neer op 1200 euro per jaar = 100 euro per maand = 25 euro per maand per persoon gemiddeld.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ongeveer ¤0,- of daar zo dicht mogelijk bij in ieder geval, allemaal geen prioriteit.

Ik ga vanaf september Hbo doen en dat gaat genoeg kosten, zoveel mogelijk sparen op het moment!
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Emmeline komt altijd even op dit soort topics pronken met het geld van haar vriend.
Ik heb 140/maand voor mezelf. Voor álles. Mijn vriend heeft 200 euro. Eetgeld hebben we apart op de huisrekening staan. Vriend betaalt ook meer aan het huis dan ik, dus vind het prima. Ik spaar en werk extra voor grote dingen.
Hier trouwens kleding per maand: 250

Kroeg 200

Uit eten: 200

Bios: 30

Leuke dingen doen met kids 200
O, en ik heb per maand 70 euro vrij te besteden voor alles.
Over een paar jaar hoop ik dan meer in de richting van emmeline te zitten natuurlijk ;)
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Jeetje Emmeline, als ik zo veel geld zou hebben zou ik me walgelijk decadent voelen als ik zó veel aan mezelf en de kinderen zou besteden.
Waarom zou een rijk persoon niet mogen vertellen wat ze uitgeeft? Moet zij dan maar haar mond houden? Daar ben ik het niet mee eens.

Bij mij is het de ene maand meer dan de andere maand. Gemiddeld 400 euro denk ik, voor het gezin.
Maar dit is natuurlijk allemaal maar relatief, ik heb het ook heel lang met veel minder moeten doen, en dat ging ook met gemak... Toen vond ik de kroeg ook belangrijk en kleding wat minder.

We hoeven nu niet zoveel op te letten maar het is ook maar net waar je prioriteiten liggen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 17 januari 2014 @ 21:27:

[...]

Jij bent Emmeline nog niet eerder tegengekomen Jawel hoor, maar 5000 p/m is zelfs voor haar alleen over THE top.
tussen 0-100euro vrij te besteden
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven