Geld & Recht alle pijlers

Waar doe jij het van?

20-06-2016 14:55 592 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met veel plezier lees ik in de Flair altijd de rubriek 'Waar doet ze het van?', waarin een vrouw vertelt over haar financiële situatie.

Nu ben ik ook heel benieuwd waar júllie het van doen. Waar geef je geld aan uit en waar aan juist niet? Spaar je, en zo ja: waarvoor? Ben je zuinig of heb je juist een gat in je hand? Wat zijn jouw persoonlijke shop- en budgettips?



TO trapt af. Om privacy-redenen vul ik niet te gedetailleerd in.



Inkomen: €3800 (gezamenlijk)

Kinderen: Nee

Hypotheek/huur: €0,-

Boodschappen: Zo'n €70-80 euro per week

Overige vaste lasten: €1240 (verzekeringen, benzine, etc.)

Saldo spaarrekening: Privé

Schulden: Nee

Extra kosten: Huisdier, zo'n €125 per maand



Toelichting:

Met boodschappen doen let ik meestal op of er aanbiedingen zijn, en kopen we meestal producten van een B-merk. Van sommige producten kopen we een A-merk, bijvoorbeeld wanneer we vinden dat dat specifieke product van betere kwaliteit is. Shoppen doe ik niet zo heel vaak. Eén keer in de paar maanden ga ik naar stad en koop ik een boel tegelijk zodat ik weer even vooruit kan. Qua kleding heb ik geen dure smaak, meestal koop ik bij Vero Moda of WE. We proberen zo'n €1000 in de maand te sparen (dat kan omdat we geen hypotheek meer hebben) en gaan daarvan graag op verre reizen. Verder vind ik het ook leuk om dingen te kopen voor in huis. Daar kan ik echt makkelijk geld aan uitgeven. Verder gaan we graag en vaak uit eten. Ons huisdier is ook erg belangrijk voor ons. Die wordt vaak verwend met wat lekkers en krijgt eten dat in verhouding misschien iets duurder is, maar waar hij heel goed op functioneert. Mijn man vind het leuk om eens een game te kopen of iets voor zijn hobby. Wanneer één van ons een dure aanschaf wil doen, overleggen we eerst met elkaar of het financieel kan en ook wel echt nodig is. Verder houden we een kasboek bij, zodat we inzicht hebben in onze inkomsten en uitgaven. Heel handig!



Ik ben benieuwd naar jullie!
Alle reacties Link kopieren
Inkomen: 3100 netto

Inkomen partner: 2250 netto

Toeslagen: kdv

Kinderen: 3

Hypotheek: 850 bruto

Boodschappen: 150 ± p.w.

Overige vaste lasten: 1750

Saldo spaarrekening: 75000

Schulden: geen

Toelichting: geld uitgeven doen we zo verstandig mogelijk. Door ons werk en kinderen hebben we geen tijd voor een hobby, gaan gemiddeld 1x per week uit eten, 1x per jaar op vakantie ergens in europa. Letten verder op de centjes door vaak boodschappen in de aanbieding te kopen.
reine wijzigde dit bericht op 14-06-2018 11:10
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezamenlijk inkomen= 4200

Kinderen = 2

Vaste lasten =1750
Waarvan 770 hypotheek

Boodsschappen = 600
Benzine =150
Uitjes, uiterlijke verzorging, sport hobby's. = 500
____________
1250
Sparen = 400
Kind 1 = 100
Kind 2 = 100
__________
600
Totale uitgaven dus 3600
Waar de ándere 600 aan op gaan :?:
Beter in de gaten houden.

O ja spaar rekening : 8000
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd: 25, partner 28
Inkomen: 2050 netto en +- 300 bijklussen
Inkomen partner: 1750 netto en +- 100 bijklussen
Kinderen: geen

We delen de vaste lasten (behalve hypotheekaflossing gezien het mijn koopwoning is) helft/helft, ik spek bij voor leuke uitjes en vakanties. Voor mij persoonlijk ziet het plaatje er ong zo uit:

Hypotheek: 420 bruto
Boodschappen: 160 per maand
Overige vaste lasten: 290
Spaarrekening: 12000
Schulden: 6000 studie en hypotheek
Maandelijks sparen: 1100 (waarvan 500 euro extra aflossen op hypotheek)

Ik maak er graag de sport van om zoveel mogelijk te kunnen sparen, zonder hier teveel leuke dingen te voor moeten laten. Dus veel aanbiedingen zoeken, kortingsacties, vriendendiensten-voor-vriendendiensten.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn maar cijfertjes maar is wel privé leuk als andere dat wel delen.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik geloof nooit zoveel van wat in dit soort topics staat, want als dit allemaal waar is dan ben ik echt heel erg arm terwijl ik me prima redt en naar mijn idee ook niks te klagen heb.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
14-06-2018 11:05
Ach ik geloof nooit zoveel van wat in dit soort topics staat, want als dit allemaal waar is dan ben ik echt heel erg arm terwijl ik me prima redt en naar mijn idee ook niks te klagen heb.
Wat heeft de situatie van anderen precies te maken met jouw situatie?
lizenlotte schreef:
14-06-2018 11:05
Ach ik geloof nooit zoveel van wat in dit soort topics staat, want als dit allemaal waar is dan ben ik echt heel erg arm terwijl ik me prima redt en naar mijn idee ook niks te klagen heb.
Dan ben je toch ook niet arm of wel? Of jij arm bent of niet hangt toch niet af van of anderen meer of minder hebben?
Of voelt 2000,- euro verdienen (of 10.000 op je spaar) beter/rijker als de meeste mensen hadden gezegd dat ze 1600,- verdienen en 1000,- op hun spaarrekening hebben? Dat verandert jouw mogelijkheden toch niet? Of mis ik nu iets?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er ook niks van.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gezinskomen netto: € 2400 (man fulltime, ik ZZP)
Toeslagen: € 62
Belastingteruggave: € 103

Kinderen: 2
Hypotheek: € 401 bruto
Overige vaste lasten : € 1250
Saldo spaarrekening: > 10.000
Schulden: Nee
Boodschappen: € 500 per maand
Sparen: € 200 per maand
Over om van te leven/ benzine/uitstapjes € 215

Kleding kopen we van de kinderbijslag (die gaat dan ook helemaal op)
Alle reacties Link kopieren
Spotty schreef:
14-06-2018 14:56
Gezinskomen netto: € 2400 (man fulltime, ik ZZP)
Toeslagen: € 62
Belastingteruggave: € 103

Kinderen: 2
Hypotheek: € 401 bruto
Overige vaste lasten : € 1250
Saldo spaarrekening: > 10.000
Schulden: Nee
Boodschappen: € 500 per maand
Sparen: € 200 per maand
Over om van te leven/ benzine/uitstapjes € 215

Kleding kopen we van de kinderbijslag (die gaat dan ook helemaal op)
Kinderbijslag is 525 per kwartaal, daar koop je toch niks voor ? , ja voor 1 baby of peuter , mijn 14 jarige krijgt al 150 per maand kleedgeld .
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
14-06-2018 11:05
Ach ik geloof nooit zoveel van wat in dit soort topics staat, want als dit allemaal waar is dan ben ik echt heel erg arm terwijl ik me prima redt en naar mijn idee ook niks te klagen heb.
Dus alle mensen liegen in dit topic?

Verder is het zonder vermelding van leeftijd natuurlijk een beetje nietszeggend. Maakt wel verschil of je 50.000 euro op je 25e of op je 50e hebt.
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
14-06-2018 19:11
Kinderbijslag is 525 per kwartaal, daar koop je toch niks voor ? , ja voor 1 baby of peuter , mijn 14 jarige krijgt al 150 per maand kleedgeld .
150 euro voor een 14-jarige is echt veel kleedgeld hoor!
Dat geldt zeker niet voor heel veel andere 14-jarigen...geen goed of fout (ieder zijn eigen keuzes, maar wilde het toch even zeggen)
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Gezinskomen netto: >3000 (partner en ik samen)
Toeslagen: € 0
Belastingteruggave: ik moet elk jaar bijbetalen

Kinderen: 0
Hypotheek: € 700 bruto
Overige vaste lasten : € 850
Saldo spaarrekening: > 20.000
Schulden: Nee
Boodschappen: € 400 per maand (inclusief uit eten)
Sparen: vast bedrag+ alles wat over is aan het einde van de maand
Over om van te leven: meer dan genoeg

We hebben geen auto,. als we iets kopen wel kwaliteitsspullen waar we jaren mee doen. Komend jaar wel gezinswens, dus nu vooral even alles goed op de rit zetten.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-06-2018 14:01
Ik snap er ook niks van.

Het enige wat ik snap is dat dit een oud topic is.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
maestro schreef:
14-06-2018 20:08
150 euro voor een 14-jarige is echt veel kleedgeld hoor!
Dat geldt zeker niet voor heel veel andere 14-jarigen...geen goed of fout (ieder zijn eigen keuzes, maar wilde het toch even zeggen)
Het is 150 zak &kleed geld samen, sorry typfout
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
14-06-2018 19:11
Kinderbijslag is 525 per kwartaal, daar koop je toch niks voor ? , ja voor 1 baby of peuter , mijn 14 jarige krijgt al 150 per maand kleedgeld .
MIjn 13 jarige krijgt 20 euro per maand zakgeld (hij betaalt zelf 5 euro mee aan zijn telefoonabonnement).

Tja als het geld er niet is, is het er niet, ik zou ook wel meer willen kopen aan kleding. Gelukkig hebben we tegenwoordig Primark ;)
Alle reacties Link kopieren
sandy1974 schreef:
14-06-2018 19:11
Kinderbijslag is 525 per kwartaal, daar koop je toch niks voor ? , ja voor 1 baby of peuter , mijn 14 jarige krijgt al 150 per maand kleedgeld .
Voor mijn kinderen besteed ik in totaal aan kleren ongeveer 35 euro per maand. Ze zitten op de basisschool dus geen merkstatus enzo.

Met dat bedrag lukt het makkelijk.
Ik koop dan in 1x heel veel in de Sale met rond 50%-70% korting. Dan kosten de truien en broeken rond de 6 euro en tshirts rond 2 euro. Kwaliteit is goed want ze zijn na 1 jaar dragen nog steeds niet versleten .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven