Geen resultaten gevonden Probeer een andere zoekterm

Zoekfilters:

Geld & Recht alle pijlers

Waar doe jij het van?

20-06-2016 14:55 526 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Met veel plezier lees ik in de Flair altijd de rubriek 'Waar doet ze het van?', waarin een vrouw vertelt over haar financiële situatie.

Nu ben ik ook heel benieuwd waar júllie het van doen. Waar geef je geld aan uit en waar aan juist niet? Spaar je, en zo ja: waarvoor? Ben je zuinig of heb je juist een gat in je hand? Wat zijn jouw persoonlijke shop- en budgettips?

TO trapt af. Om privacy-redenen vul ik niet te gedetailleerd in.

Inkomen: €3800 (gezamenlijk)

Kinderen: Nee

Hypotheek/huur: €0,-

Boodschappen: Zo'n €70-80 euro per week

Overige vaste lasten: €1240 (verzekeringen, benzine, etc.)

Saldo spaarrekening: Privé

Schulden: Nee

Extra kosten: Huisdier, zo'n €125 per maand

Toelichting:

Met boodschappen doen let ik meestal op of er aanbiedingen zijn, en kopen we meestal producten van een B-merk. Van sommige producten kopen we een A-merk, bijvoorbeeld wanneer we vinden dat dat specifieke product van betere kwaliteit is. Shoppen doe ik niet zo heel vaak. Eén keer in de paar maanden ga ik naar stad en koop ik een boel tegelijk zodat ik weer even vooruit kan. Qua kleding heb ik geen dure smaak, meestal koop ik bij Vero Moda of WE. We proberen zo'n €1000 in de maand te sparen (dat kan omdat we geen hypotheek meer hebben) en gaan daarvan graag op verre reizen. Verder vind ik het ook leuk om dingen te kopen voor in huis. Daar kan ik echt makkelijk geld aan uitgeven. Verder gaan we graag en vaak uit eten. Ons huisdier is ook erg belangrijk voor ons. Die wordt vaak verwend met wat lekkers en krijgt eten dat in verhouding misschien iets duurder is, maar waar hij heel goed op functioneert. Mijn man vind het leuk om eens een game te kopen of iets voor zijn hobby. Wanneer één van ons een dure aanschaf wil doen, overleggen we eerst met elkaar of het financieel kan en ook wel echt nodig is. Verder houden we een kasboek bij, zodat we inzicht hebben in onze inkomsten en uitgaven. Heel handig!

Ik ben benieuwd naar jullie! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ok, ik snap je beweegredenen. Als je nooit anders hebt gezien dan een moeder met bijstandsniveau, hebben jullie het nooit breed gehad. Het grote voordeel voor jou is dan wel, dat je je nu al snel rijk kunt voelen en vast met weinig rond kunt komen ;-)

Wat Reine zegt klinkt me redelijk als een uitgangspunt in de oren. Het hangt natuurlijk vreselijk af van je uitgavepatroon en wat je belangrijk vindt. De een woont klein maar gaat drie keer per jaar op vakantie, wij hebben een vrij groot huis (omdat er zo'n heerlijke tuin bij zat) en gaan juist weer wat minder vaak op vakantie.

Als je een beter beeld wilt krijgen kun je beginnen met het bijhouden van een kasboek. Op die manier krijg je inzicht in je uitgaven en weet je waar je veel geld aan uit geeft en waar weinig en kun je makkelijker keuzes maken (zo werkt dat tenminste voor mij).

Anonymous

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven