Geld & Recht alle pijlers

Waar doen ze het allemaal van?

28-08-2011 11:51 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik verbaas me er soms van hoe vaak en hoe ver collega's en kennissen op vakantie gaan. Wij hebben allebij een fulltime baan (horeca en zorg), maar hebben toch geen geld om lang en duur op vakantie te gaan. Ik vraag me dan af waar zij het geld vandaan toveren? Enig idee?
Horeca en zorg worden nou ook niet al te best betaald.

Kennelijk hebben ze een beter salaris en/ of stellen ze andere prioriteiten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien sparen zij ervoor en leef jij op grotere voet. Dat het bij jou opgaat aan kleding, uit eten gaan, dure wijntjes enz. enz.
Je kunt je beter afvragen waar jullie je geld aan uitgeven waardoor jullie je die luxe niet kunnen permitteren. Zijn jullie woonlasten (te) hoog? Zet dat soort vragen eens op een rijtje.
Nou, de horeca en de zorg betalen niet zo goed, dus dat zou een verklaring kunnen zijn.

Misschien hebben ze wel een erfenis gehad. Misschien doen ze alleen boodschappen bij de Lidl. Misschien gaan ze wel helemaal niet op vakantie maar doen ze alsof.
Horeca en zorg verdient niet zoveel. Waarschijnlijk hebben zij betere salarissen, of minder vaste lasten, of ze geven minder per maand uit aan kleding, uit eten etc. Of ze gaan minder vaak, maar als ze gaan dan gaan ze goed.

Overigens lijken sommige vakanties duur, maar met een beetje goed puzzelen hoeft 2 weken america, mexico, costa rica, bali etc helemaal niet duur te zijn.

Wat vind jij een dure vakantie?
Ach....zoveel mensen lenen voor een vakantie...
quote:Captain_Obvious schreef op 28 augustus 2011 @ 11:53:

Misschien gaan ze wel helemaal niet op vakantie maar doen ze alsof.Hahaha; dat ze de auto een wijk verder parkeren en drie weken op de zolder gaan zitten fotosjoppen zodat het lijkt of ze op een tropische bestemming zijn geweest? Zou zomaar kunnen.

Misschien gaan ze wel helemaal niet op vakantie maar doen ze alsof.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Knip
Gewoon, net als heel veel mensen; LENEN bij geld.nl en dat soort toko's. De rest van het jaar geen nagel hebben om aan je kont te krabben, maar hé, je bent toch maar mooi in het binnenland van Bolivia geweest oid.

Vraag me dat ook altijd af, maar zou toch echt niet willen ruilen. De schone schijn ophouden hoeft van mij niet zo.

Misschien gaan ze wel helemaal niet op vakantie maar doen ze alsof. Paar keer naar de zonnebank, online souvenirs kopen, online foto's van Flickr kopiëren en die uploaden naar de eigen camera, hagelwit vogelkooizand kopen en dat in een potje met een sicker erop: Bahama's 2011
Er zijn ook mensen die op de pof op vakantie gaan en daarna afbetalen. Ik zou nog liever 10 jaar niet op vakantie gaan.....
En er zijn gewoon ontzettend veel mensen die een redelijk salaris hebben. Of meer dan redelijk.

Niet iedereen die ver weg gaat leent daar voor. Of gooit zich in het rood.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 augustus 2011 @ 11:55:

[...]

Hahaha; dat ze de auto een wijk verder parkeren en drie weken op de zolder gaan zitten fotosjoppen zodat het lijkt of ze op een tropische bestemming zijn geweest? Zou zomaar kunnen.quote:Lizzl schreef op 28 augustus 2011 @ 11:58:

[...]

Paar keer naar de zonnebank, online souvenirs kopen, online foto's van Flickr kopiëren en die uploaden naar de eigen camera, hagelwit vogelkooizand kopen en dat in een potje met een sicker erop: Bahama's 2011Inderdaad
goedkoop wonen

en goed bedenken waar je je geld aan wilt uitgeven (dus wil je 10 nw cds of een vlieticket, etc)
Wat is tegenwoordig goedkoop wonen?
Haha, doen alsof! Ja, die vakantie kan ik ook betalen.

Wellicht ligt het aan ons loon. Wij gaan niet veel uit, kopen geen dure kleding. Een groot deel van ons inkomen gaat naar vaste lasten en verzekeringen. Dat zijn kosten die iedereen denk ik wel heeft. Vandaar dat ik me afvroeg hoe anderen dat doen. Maar ja, om nou een lening te nemen voor een vakantie....dat gaat mij echt te ver.
Je gaat ook gewoon leven naar wat je hebt, zo simpel is het ook. Wij wonen nu nog in hetzelfde huis als toen, maar er komt nu heel wat meer binnen dan toen. En gek genoeg is dat ook heel snel weer op. Ik weet wel dat ik nu kleding koop die ik toen nooit zou kopen bijvoorbeeld en dat ik bij het boeken van een hotel niet kijk op wat extra euro's, maar toch is het wel een vreemde constatering dat het toen ook prima ging, met zoveel geld minder.
goedkoop is afh. van je inkomen,

maar als je 4000 euro verdient en je betaald 1000 euro warm woon je goedkoop, dan heb je 3000 voor de rest en kun je dus prima paar keer per jaar op vakantie.

Als je 1500 verdient is 1000 niet goedkoop.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 28 augustus 2011 @ 12:01:

En er zijn gewoon ontzettend veel mensen die een redelijk salaris hebben. Of meer dan redelijk.

Niet iedereen die ver weg gaat leent daar voor. Of gooit zich in het rood.

Inderdaad.

Verder is het denk ik erg moeilijk vergelijken. Sommige mensen beginnen jong met werken en bouwen in de loop van de jaren aan een leuk kapitaaltje. Wat geluk met de aankoop van een huis, duur verkopen (voor 2008, dat wel) en weer anders gaan wonen, etc.

Anderen beginnen met werkeloosheid, minimumloon, hebben pech op de huizenmarkt (bijvoorbeeld door scheiding en verkoop woning) of zijn bezig een studieschuld af te lossen.

Het is zo afhankelijk van je inkomen en je vaste lasten.
quote:Poof schreef op 28 augustus 2011 @ 11:54:

Overigens lijken sommige vakanties duur, maar met een beetje goed puzzelen hoeft 2 weken america, mexico, costa rica, bali etc helemaal niet duur te zijn.

Dat is dus echt zo. Dit jaar gewoon in Europa gebleven, deel met de tent, deel hotel en 't was duurder dan Azië vorig jaar. Volgens mij staren veel mensen zich blind op de prijzen in de reisbrochures, maar die hoef je dus echt niet te betalen.

En voor de rest: wij hebben bewust een goedkoper huis gekocht om nog steeds veel te kunnen reizen, op restaurant te gaan, boeken, leuke (kinder)kledij, cadeaus en ga zo maar verder te kopen.. Het is maar wat je kiest.
Alsof iedereen die vaak of ver op vakantie gaat daarvoor leent. Er zijn ook gewoon mensen met een leuk salaris die het gewoon kunnen betalen. Of die hun vakantiegeld ervoor gebruiken en voor de wintersport hun 13e maand bijvoorbeeld.
germanwings: ik ben het helemaal met je eens. Laatst zei iemand dat hij goedkoop naar Ibiza ofzo was geweest. Kostte maar 1200 pp. Nou, daar zakt mijn broek van af.
Fiebie, ook al heb je niet zo''n hoog inkomen, met twee fulltime banen moet het toch wel lukken om op vakantie te gaan?

Heb je zo'n duur huis ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven