Geld & Recht alle pijlers

Waar let jij op met auto kopen?

23-08-2012 13:56 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend spaart al heel lang voor een auto , het is zijn droom er ooit 1 te kopen. Van dat merk is er ook een soort zelfde auto ,maar dan betaalbaar.

Als we gaan trouwen wil ik zo'n auto voor hem kopen.Stiekem wil ik hem zelf ook graag. In mijn budget is genoeg keus. Te veel keus eigenlijk!

Waar let jij op met auto kopen? Want ik kan ze natuurlijk niet allemaal gaan bekijken, als ik een auto ga bekijken heb ik iemand die verstand van auto's heeft die mee kan.
Leuk gebaar, maar mijn vriend zou echt laaiend zijn als hij geen inspraak zou hebben in een gezamenlijke auto. Al helemaal als ik het min of meer voor hem doe, maar dan toch net een andere uitvoering koop.
Verder let ik eigenlijk alleen op uiterlijk en kleur. Tot nu toe 1 miskoop gehad, die na een half jaar vervangen is door de garage waar ik hem gekocht heb.
quote:isa33 schreef op 23 augustus 2012 @ 14:58:

Leuk gebaar, maar mijn vriend zou echt laaiend zijn als hij geen inspraak zou hebben in een gezamenlijke auto. Al helemaal als ik het min of meer voor hem doe, maar dan toch net een andere uitvoering koop.

Als hij echt een SLS wil hebben, koopt hij die zelf maar. Ik heb niet even een ton liggen.

Maargoed ik denk dat mijn vriend het wel leuk vind. Zo niet, rijd hij er maar niet in. Doe ik het wel.
Die tweede hands Mercedessen hebben meestal roestproblemen en het periodiekonderhoud kost je ook een hoop geld. Goed opletten wat je koopt dus!
Ik begrijp de gedachte maar de meeste mannen (of wellicht de mannen die ik ken) vinden niets geweldigers dan een auto uitzoeken. Waarom neem je hem niet mee naar een dealer en laat hem zelf kiezen en zeg dan tegen hem: "Zal ik hem maar afrekenen schat?"
quote:Mac123 schreef op 23 augustus 2012 @ 14:32:

Ik let op de kleur, leren bekleding, iPhone/iPod toegang, navigatie, stoelverwarming, bluetooth. Kortom: ik rij uitsluitend een nieuwe auto.Het nadeel van die nieuwe auto's is dat ze altijd zo stinken. :( Om die reden wil ik dus pertinent geen nieuwe auto.
Ik rij nu met een C3, handig wagentje, en heb nu een nieuwe Mini besteld, ik wil geen grote wagen. Ik rij soms met de BMW X3 van mijn vriend en die is veel te lomp voor mij.

Wat ook belangrijk is is airco voor mij!
quote:isa33 schreef op 23 augustus 2012 @ 14:58:

Same here, zeker als het een Mercedes is. Mijn vriend rijdt dus ook uitsluitend Mercedes en heeft een hoop dromen, maar ook heel veel eisen.

Ik begin er niet aan om een 'slap' aftreksel van zijn droom te kopen.
quote:Thekla schreef op 23 augustus 2012 @ 15:43:

Ik begrijp de gedachte maar de meeste mannen (of wellicht de mannen die ik ken) vinden niets geweldigers dan een auto uitzoeken. Waarom neem je hem niet mee naar een dealer en laat hem zelf kiezen en zeg dan tegen hem: "Zal ik hem maar afrekenen schat?"Ja, dat vind ik een goede tip! Zo heeft m`n schoonmoeder het ook gedaan. Dat viel echt in de smaak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven