Geld & Recht alle pijlers

Wacht al 9 maanden op uitbetaling!

07-09-2012 13:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin van het jaar heb ik tijdelijk bij X gewerkt. Voor deze werkzaamheden moest ik een eenmalige declaratie indienen bij de administratie. Dit heb ik gedaan, en ik wacht nog steeds op uitbetaling!

In januari declaratie ingediend, zou eind februari uitbetaald worden. Geen uitbetaling ontvangen, reden: loonbelastingverklaring (LBV) zou ontbreken. Dus op 19 maart opnieuw LBV opgestuurd, zou eind april uitbetaald worden. Weer niet gedaan. In mei weer telefonisch contact gehad, men begreep niet waarom er niet was uitbetaald. Men zou erachter aan gaan en dan zou het in mei uitbetaald worden. Maar helaas... In juni kreeg ik e-mail van de P&O: herinnering dat mijn LBV nog ingediend moest worden voordat uitbetaald kon worden.. Ik dacht: zal wel in de post kwijt zijn geraakt, dus vooruit dan maar.. (al begreep ik niet waarom in het telefoongesprek de maand ervoor men niet wist wat er mis was) Ik heb gereageerd met: bedankt voor de herinnering, ik kom het formulier persoonlijk langsbrengen.

Zo gezegd, zo gedaan. In juni LBV persoonlijk afgeleverd, in juli zou uitbetaling plaatsvinden (nu heb ik om bevestiging gevraagd zodat ik houvast heb en deze ook ontvangen per e-mail).

Maar helaas, in juli werd wederom niet uitbetaald, weer achteraan gemaild. Op 9 augustus zou het hogerop gezocht worden en zou de salarisadministratie aan mij terugkoppelen. Dit is echter nooit gebeurd! Daarom heb ik zelf weer aan de bel getrokken.

Nu kreeg ik 4 dagen geleden de reactie: wij hebben uw bankrekeningnummer niet. Als u deze doorgeeft, dan gaan we tot betaling over. Ik heb gereageerd dat dit vreemd is, aangezien declaratie reiskostenvergoeding wél is uitbetaald, op hetzelfde rekeningnummer als staat genoteerd bij declaratie salaris.. Maar heb daarbij toch alsnog mijn rekeningnummer doorgegeven.

Ik heb gevraagd of nu wel alles in orde is en tot betaling over gegaan zal worden, maar ik krijg geen reactie meer van P&O.

Ik vind dit vrij vermoeiend en ben het inmiddels heel erg zat! Na zoveel telefoontjes en e-mails ben ik nog steeds niet uitbetaald. Ik blijf ook maar aan het lijntje gehouden worden en iedere keer gaan er 2 maanden overheen voor ik weer reactie heb ontvangen.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Blijven bellen/e-mailen? Een brief sturen? (Zou niet weten naar welke persoon/afdeling).
Schrijven dat indien je niet binnen 5 dagen bent uitbetaald je genoodzaakt bent een incassobureau in te schakelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou uitzoeken wie daar op die admin de leidinggevende is en doe aan gaan schrijven want dit gaat natuurlijk helemaal nergens over...
Melden dat als je niet binnen X dagen uitbetaald hebt gekregen, je met terugwerkende kracht de wettelijke rente gaat rekenen (voor achterstallig loon). Kan aardig in de papieren lopen, geloof ik...
Ik zou even langsgaan om verhaal te halen. (als je in de buurt woont). Bellen helpt vaak niet en schepen ze je af met een kulsmoes (dat blijkt maar weer uit je verhaal).

Ook om te kijken hoe het bedrijf ervoor staat, want het klinkt alsof er geen centen zijn? Bij een bezoekje kun je gelijk zien of er iets aan de hand is.
(je kunt ook een knokploeg meenemen )

Maar even serieus, ik vind het echt heel slordig van dit bedrijf. Vraag me daarom af of er niet meer aan de hand is.
Same here, maar dan met freelance klus. Zelfs het ingeschakelde incassobureau krijgt het niet voor elkaar, ze betalen gewoon niet. Waarschijnlijk gokken zulke bedrijven erop dat jij uiteindelijk stopt...
Het is een academisch ziekenhuis, dus je zou denken dat die paar honderd euro meer of minder ze niet zoveel pijn zouden doen...Én dat ze zich wel beseffen dat ze wel móeten uitbetalen?! Maargoed, even verhaal halen is erg lastig (tijd, afstand), dus misschien toch een (aangetekende) brief?

Kun je als consument eigenlijk een incassobureau inschakelen? Klinkt zo ingewikkeld allemaal namelijk! Heb zoiets nog niet eerder meegemaakt, dus ergens durf ik ook niet zo goed te 'dreigen', want ik ken mijn rechten en plichten in deze ook niet echt natuurlijk.
quote:VotesforLeo schreef op 07 september 2012 @ 13:37:

Same here, maar dan met freelance klus. Zelfs het ingeschakelde incassobureau krijgt het niet voor elkaar, ze betalen gewoon niet. Waarschijnlijk gokken zulke bedrijven erop dat jij uiteindelijk stopt...Kun je dan niet naar de rechter? Ik dacht altijd dat incassobureau de laatste stap was, als men dan nog niet betaalt dat dan de grote meneer in zwarte jas je ferm toe gaat spreken..
je rechten? Je hebt toch gewoon recht op uitbetaling.
http://www.pretoga.nl/gv_ow.html
quote:ellemiekje schreef op 07 september 2012 @ 13:39:

Het is een academisch ziekenhuis, dus je zou denken dat die paar honderd euro meer of minder ze niet zoveel pijn zouden doen...Én dat ze zich wel beseffen dat ze wel móeten uitbetalen?! Maargoed, even verhaal halen is erg lastig (tijd, afstand), dus misschien toch een (aangetekende) brief?

Kun je als consument eigenlijk een incassobureau inschakelen? Klinkt zo ingewikkeld allemaal namelijk! Heb zoiets nog niet eerder meegemaakt, dus ergens durf ik ook niet zo goed te 'dreigen', want ik ken mijn rechten en plichten in deze ook niet echt natuurlijk.

O, dan is het inderdaad moeilijk. En nog vreemder. Dat er wat administratieve vertraging in zit kan ik me nog wel voorstellen, maar 9 maanden?

Inderdaad een aangetekende brief sturen met daarin de eis dat je salaris binnen 8 dagen op je rekening staat.
quote:Starshine schreef op 07 september 2012 @ 13:42:

je rechten? Je hebt toch gewoon recht op uitbetaling.Ja dat ik recht heb op uitbetaling weet ik wel. Maar ik heb het meer over dingen als incassobureaus, wettelijke rente etc.
quote:viennas schreef op 07 september 2012 @ 13:46:

[...]

O, dan is het inderdaad moeilijk. En nog vreemder. Dat er wat administratieve vertraging in zit kan ik me nog wel voorstellen, maar 9 maanden?

Inderdaad een aangetekende brief sturen met daarin de eis dat je salaris binnen 8 dagen op je rekening staat.

Ik vind het ook erg vreemd inderdaad!

Kun je de kosten van een aangetekende brief ook terugvorderen eigenlijk? (Het zijn dan de bedragen niet, maar toch, moeten betalen om je salaris te ontvangen vind ik ook weer zoiets).
quote:ellemiekje schreef op 07 september 2012 @ 13:54:

[...]

Ja dat ik recht heb op uitbetaling weet ik wel. Maar ik heb het meer over dingen als incassobureaus, wettelijke rente etc.

ik snap dat je dat recht wel kent

maar volgens mij kunnen ook particulieren een incassobureau inschakelen. Ik ken echter de weg ook niet....of je eerst zoveel keer een aanmaning moet hebben gestuurd , of dat je die aangetekend moet versturen oid.

Juridisch loket?
quote:Starshine schreef op 07 september 2012 @ 14:00:

[...]

ik snap dat je dat recht wel kent

maar volgens mij kunnen ook particulieren een incassobureau inschakelen. Ik ken echter de weg ook niet....of je eerst zoveel keer een aanmaning moet hebben gestuurd , of dat je die aangetekend moet versturen oid.

Juridisch loket?Oh Juridisch loket is inderdaad wel een goede tip, dankjewel!! Ik denk dat ik mijn verhaal daar eens ga voorleggen. Die weten me vast verder te helpen. Thanks!
Incassobureau is helemaal niet zo moeilijk, hoor.

http://www.profinca.nl/incassobureau/in ... culier.asp

Je moet leren om tussen de regels door te lezen. Deze mensen gaan jou helemaal niet betalen, waren ze ook nooit van plan. Gewoon incassobureau er bovenop.
9 maanden is heel lang. Je kunt ook inderdaad een laatste brief sturen met als het niet binnen X dagen op je rekening staat dat je dan je rechtsbijstand of een advocaat gaat inschakelen om het geld incl. rente te krijgen. Indien je geen rechtsbijstand hebt kun je het via het juridisch loket proberen.

Ik heb op die manier een keer met een advocaat geld teruggekregen van een huisjesmelker. Het was een prinicipe kwestie en eigenlijk kon de advocaat mij niet helpen (te klein bedrag), maar we hebben toen afgesproken dat ik de brieven zelf zou schrijven en hij het alleen op briefpapier zou printen en tekenen. Hierdoor schrok de huisjesmelker toch wel en heb ik na een paar brieven mijn geld gekregen.

Succes!
quote:Tica2 schreef op 07 september 2012 @ 14:33:

Ik heb op die manier een keer met een advocaat geld teruggekregen van een huisjesmelker. Het was een prinicipe kwestie en eigenlijk kon de advocaat mij niet helpen (te klein bedrag), maar we hebben toen afgesproken dat ik de brieven zelf zou schrijven en hij het alleen op briefpapier zou printen en tekenen. Hierdoor schrok de huisjesmelker toch wel en heb ik na een paar brieven mijn geld gekregen.

Succes!Meen je dit serieus?
Haha, heeft een oud-collega van mij ook een gedaan. Ze had problemen met de vorige bewoonster van haar huis. Had iets te maken met VVE-bijdrage ofzo. Toen heeft ze een brief gestuurd op briefpapier van het werk (justitie) en toen was het zo opgelost. Maar netjes is het absoluut niet. Als werkgever erachter was gekomen sta je op straat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven