Geld & Recht alle pijlers

Wat betekent deze uitspraak?

10-08-2011 09:48 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb even een vraagje.

Een kennis van me heeft ontzegging van de rijbevoegheid gekregen.

Nu staat er als laatste zin in de brief:

'De termijn van de ontzegging zal eventueel worden verlengd met de tijd dat u - gedurende de duur van de ontzegging- rechtens de vrijheid is ontnomen'.

Ik snap niet precies wat hiermee bedoeld wordt. Wie kan het me uitleggen? Alvast bedankt.
Als je in de tijd dat je je rijbewijs niet hebt, in de gevangenis terechtkomt, dat lees ik.
Het betekent dat de periode van ontzegging wordt verlengd met de tijd die hij in de gevangenis heeft doorgebracht. Anders zou hij bij een ontzegging van drie maanden en bijvoorbeeld drie maanden detentie meteen weer mogen rijden en dat is niet de bedoeling.

Dit is alleen maar een voorbeeld natuurlijk.
verba volant, scripta manent.
Indien jouw kennis tijdens de periode dat de rijontzegging loopt, vast komt te zitten/wordt gearresteerd wordt de rijontzegging verlengd met het aantal dagen dat hij/zij vast zat....
Als je gedurende de tijd van de rijontzegging naar de gevangenis moet of in een politiecel verblijft, wordt deze tijd opgeteld bij de duur van de ontzegging.

Dus als je rijontzegging loopt tot 1 decenber, maar je zit in de tussentijd een maand in de gevagenis, dan wordt je rijontzegging verlengt tot 1 januari
een kennis... hmhm... en een kennis deelt met jou de inhoud van zo'n schrijven?
Maar heeft je 'kennis' alleen maar te hard gereden om heeft hij met alcohol op gereden?

Kortom, waarvoor heeft hij de rijontzegging?
quote:spectral schreef op 10 augustus 2011 @ 11:10:

een kennis... hmhm... en een kennis deelt met jou de inhoud van zo'n schrijven? verdacht he?
quote:Nici007 schreef op 10 augustus 2011 @ 11:43:

Maar heeft je 'kennis' alleen maar te hard gereden om heeft hij met alcohol op gereden?

Kortom, waarvoor heeft hij de rijontzegging?

Dat maakt toch niet uit? Een rij-ontzegging is een rij-ontzegging.

Maarre, TO, hopelijk heb je een bushalte/treinstation in de buurt.
quote:ossiepossie schreef op 10 augustus 2011 @ 12:56:

[...]

Dat maakt toch niet uit? Een rij-ontzegging is een rij-ontzegging.

Maarre, TO, hopelijk heb je een bushalte/treinstation in de buurt.

Vaak wel, als je met veel alcohol op wordt gepakt heb je namelijk al min 1 nacht doorgracht in de cel. Bij te hard rijden niet.

Wanneer het door het veroorzaken van een ongeluk komt, heb je helemaal kans dat je er nog wat extra nachtjes door mag brengen.
.
Wie zegt dat hij in de bak heeft gezeten? Het is gewoon een standaardzin. of je voor die zaak nou hebt vastgezeten of niet. Geldt ook als je voor een andere zaak in hechtenis komt te zitten.

Bijv. obm voor te hard rijden en je komt vast te zitten voor een woninginbraak, dan schuift die obm dus door tot je weer vrij bent.
Inderdaad, er is helemaal niet gezegd dat hij daadwerkelijk vastzat. Bovendien kan je dit soort straffen (obm + hechtenis) ook krijgen voor bijvoorbeeld onverzekerd rijden of rijden zonder rijbewijs.
quote:Nici007 schreef op 10 augustus 2011 @ 11:43:

Kortom, waarvoor heeft hij de rijontzegging?Volgens mij heeft dat totaal geen invloed op de uitleg van de zin...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven