wat denken jullie, zal de spaarrente stijgen?

dinsdag 4 mei 2010 om 14:42
Zoals iedereen weet is de spaarrente nu heel laag. Blijft dit voorlopig zo, daalt het nog meer of komt er verbetering.
Mijn spaargeld staat nu voor slechts 1,8% op de rekening(rabo)
Vijf jaar vast geeft iets meer rente maar ik ben bang dat als ik vastzet dat intussen de rente weer gaat stijgen en dan staat mijn geld vast tegen die lagere rente.
Mijn spaargeld staat nu voor slechts 1,8% op de rekening(rabo)
Vijf jaar vast geeft iets meer rente maar ik ben bang dat als ik vastzet dat intussen de rente weer gaat stijgen en dan staat mijn geld vast tegen die lagere rente.
dinsdag 4 mei 2010 om 14:49
Volgens mij kun je het geld beter overhevelen naar een andere rekening zonder beperkende voorwaarden. Daar kun je toch nog best wel wat extra rente vangen. Ik kijk vaak hier. De hoogste rente is op dit moment 2,51. Dat is 0,71% meer dan je nu krijgt. Dat lijkt niet zoveel, maar het is meer dan een derde rente stijging.
Ik ben nu twee keer overgestapt van spaarrekening en ik moet zeggen dat ik het opvallend WEINIG werk vond, zeker de moeite waard om elk half jaar even een half uutje te besteden aan het uitzoeken van een bank met een goede rente.
Let daarbij wel goed op dat het gaat om een bank die onder het NEDERLANDSE deposito garantie stelsel valt. Dan staat je geld veilig. Ik ken mensen met een wat hoger spaarsaldo (:D) die hun spaartegoed hebben verspreid over meerdere banken, voor hun gevoel van veiligheid.
Ik ben nu twee keer overgestapt van spaarrekening en ik moet zeggen dat ik het opvallend WEINIG werk vond, zeker de moeite waard om elk half jaar even een half uutje te besteden aan het uitzoeken van een bank met een goede rente.
Let daarbij wel goed op dat het gaat om een bank die onder het NEDERLANDSE deposito garantie stelsel valt. Dan staat je geld veilig. Ik ken mensen met een wat hoger spaarsaldo (:D) die hun spaartegoed hebben verspreid over meerdere banken, voor hun gevoel van veiligheid.
dinsdag 4 mei 2010 om 15:15
Ik heb (een deel van) mijn geld op de AEX-rekening staan bij de ABN. Hierover krijg je netzoveel rente als dat de AEX is gestegen, met een limiet van 6% over een half jaar. Je geld staat dus niet voor lange tijd vast, en de opbrengst kan hoog zijn. Als de AEX daalt heb je dus niets, maar ik denk maar zo: zoveel loop je toch niet mis met al die lage percentages

dinsdag 4 mei 2010 om 20:11
Voor zover mij bekend, heeft niemand hier een goedwerkende glazen bol. Dus wanneer de rente gaat stijgen, dat kan niemand je hier vertellen. Het kan snel gaan, het kan ook nog een poosje duren. Ik zou in elk geval niet mijn spaargeld voor langere tijd vast zetten onder de huidige "historisch lage rente" omstandigheden.
woensdag 5 mei 2010 om 10:59
Ik hoop het van harte! Heb ik eindelijk spaargeld, is de rente astronomisch laag.
Maar ik denk zelf dat het nog wel even zal duren voor de rente weer wat stijgt.
Wat al gezegd is kun je met weinig moeite iets meer rente krijgen door het elders onder te brengen.
Vastzetten zou ik ook nooit doen, ook omdat ik de rentes van de deposito's heel erg tegen vind vallen.
Maar ik denk zelf dat het nog wel even zal duren voor de rente weer wat stijgt.
Wat al gezegd is kun je met weinig moeite iets meer rente krijgen door het elders onder te brengen.
Vastzetten zou ik ook nooit doen, ook omdat ik de rentes van de deposito's heel erg tegen vind vallen.

woensdag 5 mei 2010 om 23:16
quote:lammy schreef op 05 mei 2010 @ 17:47:
rider zegt jouw glazen bol dan ook dat ik mijn geld vast moet zetten voor 5 jaar?
Nee. Ook voor die vraag zou ik liever gewoon je gezond verstand gebruiken, dan een glazen bol. Wat ik eerder aangaf was ook geen glazen bol-werk, maar even nadenken.
Als de spaarrente nu extreem laag is, wat win je dan met 5 jaar vast zetten? Denk je dat de rente NOG lager gaat worden? De bedrijfsresultaten beginnen op te lopen, de werkgelegenheid in de VS trekt aan, de beurs is sinds het oog van de storm passeerde alweer een punt of 100 gestegen. Daling van de rente zou nu niet mijn eerste zorg zijn.
rider zegt jouw glazen bol dan ook dat ik mijn geld vast moet zetten voor 5 jaar?
Nee. Ook voor die vraag zou ik liever gewoon je gezond verstand gebruiken, dan een glazen bol. Wat ik eerder aangaf was ook geen glazen bol-werk, maar even nadenken.
Als de spaarrente nu extreem laag is, wat win je dan met 5 jaar vast zetten? Denk je dat de rente NOG lager gaat worden? De bedrijfsresultaten beginnen op te lopen, de werkgelegenheid in de VS trekt aan, de beurs is sinds het oog van de storm passeerde alweer een punt of 100 gestegen. Daling van de rente zou nu niet mijn eerste zorg zijn.
woensdag 5 mei 2010 om 23:57

zaterdag 21 januari 2012 om 13:18
quote:Mutsy02 schreef op 05 mei 2010 @ 17:49:
Hier ook een rabo-klant. Ik hoop dat de rente nog gaat stijgen
Heb gelukkig wel voor de crisis een deposito bij de Fortis af kunnen sluiten tegen 5,6% - 2 jaar vast. Dat waren nog eens tijden..Ik ben ook een rabo klant.. Had net wat info gelezen op google hoogste spaarrente nederland en dan kan ik denk ik toch maar beter een deposito spaarrekening openen nu het weer wat gaat aantrekken..
Hier ook een rabo-klant. Ik hoop dat de rente nog gaat stijgen
Heb gelukkig wel voor de crisis een deposito bij de Fortis af kunnen sluiten tegen 5,6% - 2 jaar vast. Dat waren nog eens tijden..Ik ben ook een rabo klant.. Had net wat info gelezen op google hoogste spaarrente nederland en dan kan ik denk ik toch maar beter een deposito spaarrekening openen nu het weer wat gaat aantrekken..