Geld & Recht alle pijlers

Wat doe ik verkeerd?

23-11-2012 10:08 116 berichten
Situatie;

Deze maand werk ik ongeveer 40 uur per week. Ik verdien ongeveer 1100 euro. Buiten mijn gewone baan heb ik meerdere poetsadressen.

Ik poets bij iemand die al dik een jaar in de WW zit en gaat slapen wanneer ik kom poetsen. Hele huis is een zooi. Schimmel in de pannen, kak op de muur van het toilet en ga zo maar door.

Hij moet wel slapen want hij voelt zich niet helemaal 100% en heeft dit ook bij het UWV aangegeven. Dit klopt toch niet?!?

Een kennis van mij is net teruggekomen van een half jaar reizen. Is afgekeurd en ontvangt van Defensie een héél riant inkomen. Heeft in Thailand al zijn geld uitgegeven aan zuipen en vrouwen en heeft een lening moeten afsluiten om naar Nederland te komen. Hij is er zo van opgeknapt. Had hij écht nodig om weer tot zichzelf te komen. Hij is nog steeds afgekeurd maar als er een leuke baan voorbij komt dan wil hij hem wel.

Moeder van mijn vriendin. Zit al jaren in de bijstand. Heeft geëist dat ze een cursus Engels mocht doen. Dat zou goed zijn voor haar kansen op een baan. Is vergoed, mevrouw is na 2 lessen niet meer komen opdagen omdat het toch wel moeilijker was dan ze dacht en geen trek had in het huiswerk. Heeft totaal geen gevolgen voor haar uitkering.

Zo dat was mijn galuurtje. Jemig. Wat kan ik hier soms van balen. Ik wil ook wel een half jaar gaan reizen en hier en daar een cursusje volgen en iemand die mijn huishouden doet.

Wat doe ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Wat jij verkeerd doet is, volgens mij, poetsen bij iemand die méér nodig heeft dan een schoonmaakster. Bel de GGD en maak melding van diens omstandigheden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik kan me voorstellen dat je er van baalt.
Trots, waardigheid, een gevoel van meedoen in de samenleving, het niet hoeven ophouden van je hand, zelfredzaamheid, geen schulden... moet ik nog even doorgaan?

Dát is voor mij belangrijker dan hoe andere mensen hun leven in vullen. Het lijkt me voor die gevallen geen pretje, geen keuze en ook niet iets waar ze gelukkig van worden.

Jij kan ook een half jaar gaan reizen als je wilt

JIj kan ook een cursusje volgen als je dat wilt

JIj kan ook iemand inhuren die je huishouden doet

Je zult het alleen zelf moeten regelen Succes!
quote:Snoesje666 schreef op 23 november 2012 @ 10:12:

Wat jij verkeerd doet is, volgens mij, poetsen bij iemand die méér nodig heeft dan een schoonmaakster. Bel de GGD en maak melding van diens omstandigheden.

Dit!

En 1100 euro per maand voor fulltime werken? Holy crap!! Klopt dat wel? Lijkt mij bijzonder weinig.
Wat je verkeerd doet, is dat je naar anderen in plaats van jezelf kijkt. Hoeveel uur balen heb je hier aan besteedt?

Ga lekker zelf leuke dingen doen. Ik wil ook wel een half jaar gaan reizen, maar dat kan financieel natuurlijk niet dus ik ga regelmatig couchsurfen met een goedkoop ticket van RyanAir.

Kappen met jaloers gepiep en starten met leuke dingen doen. Het is jouw feestje, en je moet zelf de slingers ophangen.
Alle voorbeelden die je geeft zijn nu juist voorbeelden waar je echt niet jaloers op hoeft te zijn.

De man waar je bij schoon maakt, klinkt heel triest. Daar is idd meer aan de hand.

De kennis uit Thailand heeft nu schulden en plukt daar nog wel de wrange vruchten van.

En langdurig in de bijstand zonder enige dicsipline om iets af te maken is ook geen geval die jouw jaloezie verdient.

Als je nou nog jaloers was op Doutzen Kroes en al haar miljoenen terwijl jij plee loops te schrobben heb je een punt. En ook die meid werkt keihard.
quote:louba schreef op 23 november 2012 @ 10:15:

Trots, waardigheid, een gevoel van meedoen in de samenleving, het niet hoeven ophouden van je hand, zelfredzaamheid, geen schulden... moet ik nog even doorgaan?

Dát is voor mij belangrijker dan hoe andere mensen hun leven in vullen. Het lijkt me voor die gevallen geen pretje, geen keuze en ook niet iets waar ze gelukkig van worden.

Jij kan ook een half jaar gaan reizen als je wilt

JIj kan ook een cursusje volgen als je dat wilt

JIj kan ook iemand inhuren die je huishouden doet

Je zult het alleen zelf moeten regelen Succes!Hier ben ik het helemaal mee eens. Zou je werkelijk met die mensen willen ruilen? Ik niet hoor. Lijkt me een bijzonder onbevredigend bestaan. Ze zijn er waarschijnlijk ook echt niet gelukkig mee. Wees blij met je eigen leven en trots dat je het allemaal op eigen kracht doet!
Idd dat gezeik en geoordeel over anderen.. Je wordt niet zomaar afegekeurd hoor en nee bijstand is lekker?? Kijk naar jezelf !!
quote:monsterpinguin schreef op 23 november 2012 @ 10:18:

Wat je verkeerd doet, is dat je naar anderen in plaats van jezelf kijkt. Hoeveel uur balen heb je hier aan besteedt?

Ga lekker zelf leuke dingen doen. Ik wil ook wel een half jaar gaan reizen, maar dat kan financieel natuurlijk niet dus ik ga regelmatig couchsurfen met een goedkoop ticket van RyanAir.

Kappen met jaloers gepiep en starten met leuke dingen doen. Het is jouw feestje, en je moet zelf de slingers ophangen.

Ja, ik moet ook gewoon naar mezelf kijken. Gisteravond was voor mij even de druppel. Die kennis was op visite en dat hele verhaal. Pfff, wat een ergernis. Zo makkelijk gepraat. Dat wij dat ook moesten doen, om onszelf te 'vinden'. Zorgeloos gaan reizen.

Ja, dat kunnen wij niet en heel veel mensen niet.

Ik heb het nu van me af geschreven en ga weer 'lekker' aan het werk.

Dat de eerste man hulp nodig heeft, dat weet ik zo net nog niet. Hij heeft zat vrienden die over de vloer komen, die mogen van mij een melding maken. Ik ga daar in ieder geval niet meer schoonmaken. Ik heb dinsdag aangegeven dat ik dit niet meer doe. Of het huis is normaal vies of ik kom niet meer.
quote:krabpaal schreef op 23 november 2012 @ 10:08:

Situatie;

Een kennis van mij is net teruggekomen van een half jaar reizen. Is afgekeurd en ontvangt van Defensie een héél riant inkomen. Heeft in Thailand al zijn geld uitgegeven aan zuipen en vrouwen en heeft een lening moeten afsluiten om naar Nederland te komen. Hij is er zo van opgeknapt. Had hij écht nodig om weer tot zichzelf te komen. Hij is nog steeds afgekeurd maar als er een leuke baan voorbij komt dan wil hij hem wel.

Zo dat was mijn galuurtje. Jemig. Wat kan ik hier soms van balen. Ik wil ook wel een half jaar gaan reizen en hier en daar een cursusje volgen en iemand die mijn huishouden doet.

Wat doe ik verkeerd?Geen rijke man getrouwd misschien? Die je dan leuk kan onderhouden zodat je ook kunt reizen?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Hoewel ik t eens ben met de andere berichten hier, jaloers op dat soort mensen, no way

Ben ik t wel met je eens dat sommige mensen t lekker makkelijk in hun schoot geworpen krijgen.

Hoezo totaal afgekeurd maar wel in staat een half jaar te reizen.

Niemand maakt mij wijs dat je helemaal niet kunt werken, maar dat je wel in staat bent rond te reizen.

Maar idd schulden dat gaat ie nog wel merken.

Bijstand is en goede regeling, vind ik echt. Maar mensen moeten wel solliciteren en er echt moeite voor doen. Idd cursussen starten en niet afmaken, not done. Ik zou idd zegggen gedeeltelijk terug betalen of zo

Bij sommigen gaat t zo gemakkelijk lijkt het.

Maar bedenk dat achter deze schijn er waarschijnlijk veel ellende schuil gaat. Zie de positieve kanten van je eigen leven in.
quote:hiltje schreef op 23 november 2012 @ 10:24:

Alle voorbeelden die je geeft zijn nu juist voorbeelden waar je echt niet jaloers op hoeft te zijn.

Precies. Daar hoef je niet jaloers op te zijn.

En het uwv is er niet om al die problemen op te lossen.
quote:lilyrose2012 schreef op 23 november 2012 @ 10:25:

Idd dat gezeik en geoordeel over anderen.. Je wordt niet zomaar afegekeurd hoor en nee bijstand is lekker?? Kijk naar jezelf !!Kun je je niet voorstellen dat het steekt? Ik ben me absoluut bewust dat mijn gras groener is dan dat van heel veel mensen.
Ah joh laat Krabpaal toch even haar gal spuwen. Je mag toch best een mening ergens over hebben?

Nee natuurlijk kent ze niet elke situatie van elk persoon in de bijstand persoonlijk maar daarom mag ze nog wel een keer balen van mensen zoals bijvoorbeeld de cursus-volgende-bijstandsmoeder.

Ik moet dan altijd denken aan die mensen die een uitkering ontvingen en naar de kassen ergens in het Westland moesten. Mochten gewoon "nee" zeggen. Dat snap ik dan weer niet. Waarom niet alles aangrijpen?

Ach je zult vast niet zomaar afgekeurd worden en het is jammer voor de mensen die er echt niets aan kunnen doen maar er zit ook een hoop tussen die gewoon te lam zijn om te werken en die geen instelling hebben. Jammer ook dat de overheid niet wat harder tegen dat soort mensen optreed.

Buurvrouw zat ook jarenlang te genieten van een uitkering. Kluste wel zwart bij. Kocht een camper, ging 3 keer per jaar op vakantie en plaatste een nieuwe keuken. En toen kwam dochter met het verhaal dat ze "jaaaaaren gezocht hadden en nu moest moeder steunzolen". Niet gelogen! Ik ben helemaal niet jaloers op materiële zaken maar dan vraag ik me wel af waarom zoiemand jarenlang een uitkering kan krijgen maar ondertussen wel het luxe leventje kan leiden van iemand die een dikke baan heeft.
Dat heet fraude Kate, bepaalde mensen kunnen dat.
Heel vaak weet je maar de helft, of eigenlijk 10% van het verhaal.

Mensen lopen niet graag met hun ellende te koop en zeker de afgekeurden zie je alleen als ze buiten de deur zijn, op een goed moment.

De ellende achter de deur op de momenten dat ze niet mee kunnen doen, zie je niet.
Ik kan mij goed voorstellen dat je soms het gevoel krijgt dat je in de verkeerde film terecht bent gekomen. Jij werkt keihard voor een minimumloontje en anderen zitten op hun gat, tenminste zo lijkt dat.

@lilyrose2012: ik weet niet in welke wijk jij woont, maar in de wijk waar ik woon, is bijstand zeker wel lekker. Ik ken iemand die al ruim 10 jaar in de bijstand zit en het niet anders zou willen. Hij probeert altijd met smoesjes (ziekte) onder zijn sollicitatieplicht uit te komen en hij krijgt van de gemeente dan ook jaarlijks een ontheffing van zijn sollicitatieplicht. Tuurlijk kan hij zich geen al te dure dingen veroorloven, maar daar staat tegenover dat hij lekker kan uitslapen en de hele dag zelf mag weten wat ie doet.
Wat jij moet doen is je met je eigen leven bemoeien. En niet met dat van anderen. Wat maakt het jou uit wat mensen doen en daarvan geen gevolgen krijgen?

Je word echt niet zomaar afgekeurd!
quote:Kate1980 schreef op 23 november 2012 @ 10:32:

Ah joh laat Krabpaal toch even haar gal spuwen. Je mag toch best een mening ergens over hebben?

Nee natuurlijk kent ze niet elke situatie van elk persoon in de bijstand persoonlijk maar daarom mag ze nog wel een keer balen van mensen zoals bijvoorbeeld de cursus-volgende-bijstandsmoeder.

.Als klasgenoot van zo'n vrouw mag je dan wel weer blij zijn dat ze afhaakt, anders houdt ze de rest maar op. Ik heb een opleiding gedaan en in mijn klas zaten drie mensen die deze opleiding mochten doen van de bijstand. Twee daarvan waren zo vreselijk niet gemotiveerd dat was gewoon vervelend. Na drie lesdagen wist ik niet dat zij daar zaten van de bijstand maar ik begreep werkelijk niets van hun motivatie en al helemaal niet van hun gezucht en gesteun en gebrek aan inzet. Tot de derde bijstands-klasgenoot dit vertelde. Ik heb versneld examen gedaan en weet dus niet hoe het met hen is afgelopen, geen zin gehad het contact te onderhouden.
quote:felicity schreef op 23 november 2012 @ 10:42:

Ik kan mij goed voorstellen dat je soms het gevoel krijgt dat je in de verkeerde film terecht bent gekomen. Jij werkt keihard voor een minimumloontje en anderen zitten op hun gat, tenminste zo lijkt dat.

@lilyrose2012: ik weet niet in welke wijk jij woont, maar in de wijk waar ik woon, is bijstand zeker wel lekker. Ik ken iemand die al ruim 10 jaar in de bijstand zit en het niet anders zou willen. Hij probeert altijd met smoesjes (ziekte) onder zijn sollicitatieplicht uit te komen en hij krijgt van de gemeente dan ook jaarlijks een ontheffing van zijn sollicitatieplicht. Tuurlijk kan hij zich geen al te dure dingen veroorloven, maar daar staat tegenover dat hij lekker kan uitslapen en de hele dag zelf mag weten wat ie doet.

En hoe weet jij nou dat dat smoesjes zijn? Omdat hij als jij hem ziet joviaal en energiek doet en zijn sores wegwuift?

In de bijstand heb je het echt wel heel krap. Eindjes aan elkaar knopen. Dan kun je dus alsnog de hele dag niets doen, want daar heb je echt geen geld voor.

Ik heb de indruk dat er nogal snel wordt aangenomen dat mensen die het beste van hun situatie proberen te maken (en dus niet klagen) worden gezien als profiteurs die veel meer zouden kunnen.
Wat je verkeerd doet? Je werkt zwart bij.
quote:redband schreef op 23 november 2012 @ 10:49:

Wat je verkeerd doet? Je werkt zwart bij.Is dat zo? Heb jij mijn belastingaangifte gezien?
quote:Truffelmaffia schreef op 23 november 2012 @ 10:43:

Je word echt niet zomaar afgekeurd!Daar vergis je je in. Mensen overdrijven hun symptomen en hun ziekte om maar afgekeurd te worden. Ze kunnen heus wel werken, maar ze willen niet werken. Ik kan merken dat je nooit beroepsmatig met mensen in de WAO/WIA/ZW te maken hebt.
Ik zou eerst maar eens gaan uitzoeken waarom jij met 40 uur werken onder het minimumloon zit.

Ik denk dat je daar verder mee komt dan met klagen over andermans inkomen/bezigheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven