Geld & Recht alle pijlers

Wat doe jij?

03-01-2011 18:58 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor je pint een studente 20,- euro uit de automaat in de supermarkt. Ze heeft een beetje haast omdat de winkels bijna sluiten en vergeet hierdoor het geld mee te nemen. Als je later bij de automaat geld wil pinnen zie je dat het geld nog in de gleuf zit, de studente is echter al vertrokken. Wat doe je?

A. Je stopt het geld in eigen zak

B. Je geeft het geld af bij de balie gevonden voorwerpen.

C. Je wacht totdat de automaat het geld weer inslikt.

Antwoorden kunnen in de poll worden ingevuld.

Wat doe jij?

Totaal aantal stemmen: 54

Je stopt het geld in eigen zak (24%)
Je geeft het geld af bij de balie gevonden voorwerpen. (22%)
Je wacht totdat de automaat het geld weer inslikt. (54%)
Tenzij ze sneller dan het licht is zou ik haar terug roepen.
Kan een automaat weer geld inslikken??

Waar stond de pinautomaat? Daar zou mijn beslissing van afhangen.
Als ze weggaat en ik zie dat ze haar geld vergeet, zeg ik dat direct. En anders zou ik de bank bellen. Meestal hangen er wel camera's bij die automaten en anders kunnen ze adhv het tijdstip en de pas misschien achterhalen van wie het is.
Ah in de supermarkt.

Ik zou het meisje vinden. Zo hard kan ze toch niet weg zijn gelopen.
Wachten tot de automaat het geld weer inslikt. Want bij mijn weten wordt het dan weer teruggestort op haar rekening. Ik ga er hierbij vanuit dat je degene die pinde niet meer ziet. Want anders zou ik het eruit pakken en diegene achtena lopen om het rechtstreeks af te geven.

Maakt overigens niet uit of het een student is of wie dan ook. Dat zou ik bij iedereen doen.
Als ze zo supersnel weg is wat ik betwijfel.... Dan wachten tot het wordt ingeslikt natuurlijk, komt het weer op haar rekening terecht. Als jij geld laat zitten in de automaat ga je toch ook niet bij een servicebalie vragen of iemand toevallig 20 euro heeft afgegeven? Dat zou niet bij me opkomen.
In laten slikken, dan wordt het weer teruggestort op haar rekening.

Wat heb jij gedaan, of was je de studente :-)
Ik wil ook een motto
Ik wist niet dat pinautomaten geld (na een tijdje) weer in slikt... maar het lijkt me ook dat ze niet kan vliegen.

Als ze echt nergens meer te vinden is zou ik het denk ik meenemen (niet wetend dat het automaat het dus inslikt) want afgeven bij de balie lijkt me niet echt nuttig (als ik mijn geld was vergeten zou ik het ook niet gaan vragen).

Nu ik dat weet laat ik het inderdaad ook zitten en wacht ik tot het automaar het inslikt.

Weer iets geleerd!
mij is het dus een keer overkomen: vlak voor sluitingstijd nog snel even pinnen, pas eruitnemen en vlug naar het winkeltje hollen waar ik iets wilde kopen (dat alleen contant kon), kom ik er achter dat ik mijn geld in de haast ben vergeten, terug naar de geldautomaat; foetsie 50 euro . De automaat had het niet ingeslikt, er stond toen ik pinde ook niemand te wachten, dus kennelijk heeft iemand net voordat de automaat het geld weer inslikt het eruit gehaald.
Ik zou het uit de automaat pakken en het meisje achterna rennen. Als dat echt geen optie is laat ik het inslikken.

Ik geloof dat ik ongelukkig zou worden van iemand anders geld. Feitelijk is het gewoon diefstal. Bovendien voorheen was ik ook studente en ik heb toen ik net samenwoonde heel veel boterhammen met pindakaas moeten eten.....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Ha ha, tja ik ben de studente, en ik ben mijn geld vergeten ;). De winkel had het niet gevonden, dus maar hopen dat het is ingeslikt. Ik weet trouwens niet of er nog iemand na mij heeft gepint. Maar ik heb wel eens op tv in een programma gezien dat veel mensen geld in hun zak stoppen als iemand die voor ze loopt het geld verliest. Hopen dat niemand het heeft meegenomen. Ikzelf zou het ook laten inslikken.
Ik wist niet dat het apparaat het geld weer inslikte Grappig. Nu ik dat weet zou ik daar op wachten!
what is a name, wel balen! Kun je niet zien dat het al op je rekening staat?
Ja iemand had hier een keer een topic daarover geopend. Daar lieten ze mensen expres geld verliezen en er waren er een hoop die het oppakten en in hun zak stopten. Zelfs na confrontatie bleven sommigen nog ontkennen, terwijl duidelijk op de beelden te zien was dat ze logen.

Kun je niet je bankrekening checken dan om te zien of het is afgeschreven of niet?
anoniem_101064 wijzigde dit bericht op 03-01-2011 19:21
Reden: betere zin
% gewijzigd
quote:Primabella schreef op 03 januari 2011 @ 19:20:

Ja iemand had hier een keer een topic daarover geopend. Daar lieten ze mensen expres geld verliezen en er waren er een hoop die het oppakten en in hun zak stopten. Zelfs na confrontatie bleven sommigen nog ontkennen, terwijl duidelijk op de beelden te zien was dat ze logen.

Kun je niet je bankrekening checken dan om te zien of het is afgeschreven of niet?

Ik heb dat toen ook gezien, wat kunnen mensen liegen zeg!

Mijn man is een aantal maanden geleden nog 170 euro verloren in de supermarkt maar dat heeft ook iemand in zn zak gestoken.
Het geld wordt in losse pin automaten niet ingeslikt.

Ik werk er dagelijks mee namelijk. Als je bij de bank pin dat wel als ze het niet hebben gepakt.
Ik ben zeker niet rijk, maar heb me er wel al bij neer gelegt. Ik kan er nu toch niets meer aan doen. Ik check op korte termijn mijn bankrekening wel, maar het lot heeft al beslist. Volgende keer maar beter opletten.
Ik dacht al: hoe kun je nu zien of die persoon een studente is.

Balen dat je misschien het geld kwijt bent. Ik zou alles op alles zetten om die persoon te vinden. Lukt dat niet zou ik het melden bij de service balie.
Gelukkig was het 'maar' 20 euro.
Dat automaten het geld weer in kunnen slikken, dat wist ik niet, dus ik zou de 20 euro's naar de balie hebben gebracht.

Na eerst goed hebben gekeken of die studente niet nog ergens te bekennen is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
voor 20 euro wil ik niet slecht zijn.

dus roepen en anders wachten tot het weer ingeslikt is.
Er zijn volgens de poll ook mensen die het in eigen zak steken, maar die hebben hier niet gereageerd .
quote:Primabella schreef op 03 januari 2011 @ 19:20:

Afgeschreven zal het sowieso zijn omdat de transactie gelukt is.

het kan morgen of woensdag wel weer bijgeschreven worden....daar maar even op wachten voor je de bank belt.
Aaaahaaa, ik dacht dat alle pinautomaten het inslikten. Het zijn dus alleen die bij een bank zitten. Is daar een speciale reden voor? Een vriendin heeft hetzelfde gehad, maar het geld is destijds ingeslikt en teruggestort. Dit was inderdaad bij een bank.

@TO wel balen zeg!
Ik wil ook een motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven