Wat doe jij?
maandag 3 januari 2011 om 18:58
Voor je pint een studente 20,- euro uit de automaat in de supermarkt. Ze heeft een beetje haast omdat de winkels bijna sluiten en vergeet hierdoor het geld mee te nemen. Als je later bij de automaat geld wil pinnen zie je dat het geld nog in de gleuf zit, de studente is echter al vertrokken. Wat doe je?
A. Je stopt het geld in eigen zak
B. Je geeft het geld af bij de balie gevonden voorwerpen.
C. Je wacht totdat de automaat het geld weer inslikt.
Antwoorden kunnen in de poll worden ingevuld.
A. Je stopt het geld in eigen zak
B. Je geeft het geld af bij de balie gevonden voorwerpen.
C. Je wacht totdat de automaat het geld weer inslikt.
Antwoorden kunnen in de poll worden ingevuld.

maandag 3 januari 2011 om 19:01
Wachten tot de automaat het geld weer inslikt. Want bij mijn weten wordt het dan weer teruggestort op haar rekening. Ik ga er hierbij vanuit dat je degene die pinde niet meer ziet. Want anders zou ik het eruit pakken en diegene achtena lopen om het rechtstreeks af te geven.
Maakt overigens niet uit of het een student is of wie dan ook. Dat zou ik bij iedereen doen.
Maakt overigens niet uit of het een student is of wie dan ook. Dat zou ik bij iedereen doen.

maandag 3 januari 2011 om 19:01
maandag 3 januari 2011 om 19:05
Ik wist niet dat pinautomaten geld (na een tijdje) weer in slikt... maar het lijkt me ook dat ze niet kan vliegen.
Als ze echt nergens meer te vinden is zou ik het denk ik meenemen (niet wetend dat het automaat het dus inslikt) want afgeven bij de balie lijkt me niet echt nuttig (als ik mijn geld was vergeten zou ik het ook niet gaan vragen).
Nu ik dat weet laat ik het inderdaad ook zitten en wacht ik tot het automaar het inslikt.
Weer iets geleerd!
Als ze echt nergens meer te vinden is zou ik het denk ik meenemen (niet wetend dat het automaat het dus inslikt) want afgeven bij de balie lijkt me niet echt nuttig (als ik mijn geld was vergeten zou ik het ook niet gaan vragen).
Nu ik dat weet laat ik het inderdaad ook zitten en wacht ik tot het automaar het inslikt.
Weer iets geleerd!
maandag 3 januari 2011 om 19:12
mij is het dus een keer overkomen: vlak voor sluitingstijd nog snel even pinnen, pas eruitnemen en vlug naar het winkeltje hollen waar ik iets wilde kopen (dat alleen contant kon), kom ik er achter dat ik mijn geld in de haast ben vergeten, terug naar de geldautomaat; foetsie 50 euro . De automaat had het niet ingeslikt, er stond toen ik pinde ook niemand te wachten, dus kennelijk heeft iemand net voordat de automaat het geld weer inslikt het eruit gehaald.
maandag 3 januari 2011 om 19:15
Ik zou het uit de automaat pakken en het meisje achterna rennen. Als dat echt geen optie is laat ik het inslikken.
Ik geloof dat ik ongelukkig zou worden van iemand anders geld. Feitelijk is het gewoon diefstal. Bovendien voorheen was ik ook studente en ik heb toen ik net samenwoonde heel veel boterhammen met pindakaas moeten eten.....
Ik geloof dat ik ongelukkig zou worden van iemand anders geld. Feitelijk is het gewoon diefstal. Bovendien voorheen was ik ook studente en ik heb toen ik net samenwoonde heel veel boterhammen met pindakaas moeten eten.....
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
maandag 3 januari 2011 om 19:16
Ha ha, tja ik ben de studente, en ik ben mijn geld vergeten
. De winkel had het niet gevonden, dus maar hopen dat het is ingeslikt. Ik weet trouwens niet of er nog iemand na mij heeft gepint. Maar ik heb wel eens op tv in een programma gezien dat veel mensen geld in hun zak stoppen als iemand die voor ze loopt het geld verliest. Hopen dat niemand het heeft meegenomen. Ikzelf zou het ook laten inslikken.

maandag 3 januari 2011 om 19:20
Ja iemand had hier een keer een topic daarover geopend. Daar lieten ze mensen expres geld verliezen en er waren er een hoop die het oppakten en in hun zak stopten. Zelfs na confrontatie bleven sommigen nog ontkennen, terwijl duidelijk op de beelden te zien was dat ze logen.
Kun je niet je bankrekening checken dan om te zien of het is afgeschreven of niet?
Kun je niet je bankrekening checken dan om te zien of het is afgeschreven of niet?
anoniem_101064 wijzigde dit bericht op 03-01-2011 19:21
Reden: betere zin
Reden: betere zin
% gewijzigd
maandag 3 januari 2011 om 19:23
quote:Primabella schreef op 03 januari 2011 @ 19:20:
Ja iemand had hier een keer een topic daarover geopend. Daar lieten ze mensen expres geld verliezen en er waren er een hoop die het oppakten en in hun zak stopten. Zelfs na confrontatie bleven sommigen nog ontkennen, terwijl duidelijk op de beelden te zien was dat ze logen.
Ik heb dat toen ook gezien, wat kunnen mensen liegen zeg!
Mijn man is een aantal maanden geleden nog 170 euro verloren in de supermarkt maar dat heeft ook iemand in zn zak gestoken.
Ik heb dat toen ook gezien, wat kunnen mensen liegen zeg!
Mijn man is een aantal maanden geleden nog 170 euro verloren in de supermarkt maar dat heeft ook iemand in zn zak gestoken.
maandag 3 januari 2011 om 19:33

maandag 3 januari 2011 om 19:41
quote:Primabella schreef op 03 januari 2011 @ 19:20:
Afgeschreven zal het sowieso zijn omdat de transactie gelukt is.
het kan morgen of woensdag wel weer bijgeschreven worden....daar maar even op wachten voor je de bank belt.
Afgeschreven zal het sowieso zijn omdat de transactie gelukt is.
het kan morgen of woensdag wel weer bijgeschreven worden....daar maar even op wachten voor je de bank belt.
maandag 3 januari 2011 om 19:49