Geld & Recht alle pijlers

Wat gebeurt er als een pedo solliciteert?

14-10-2019 16:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is een man veroordeeld voor ontucht met een jong meisje in een werksetting. Hij heeft 18 maanden gezeten en is nu vrij. Ik zat net op LinkedIn en tot mijn verbazing heeft hij zijn profiel aangepast met 'op zoek naar nieuwe kansen binnen 'branche''. Ik ben best geschrokken, ook omdat hij altijd ontkend heeft schuldig te zijn ondanks bewijs. Nu weet ik dat er meestal om een vog gevraagd wordt maar niet altijd. Wat gebeurt er als hij ergens gaat werken waar jonge pubers werken, zoals de McDonalds?
Lethe schreef:
14-10-2019 16:35
Hij had een relatie met een meisje van 14-15 waarbij er naaktfoto's en geile chats zijn gevonden in haar en zijn telefoon. Hij was invaldocent op die school en wist dondersgoed dat zij een kind was.

En hoezo is hij een pedo dan?
toeffie schreef:
14-10-2019 17:13
Het gaat ook soms weleens helemaal mis. Was er dan maar iemand geweest die had gewaarschuwd.

En het gaat ook heel vaak helemaal goed. Moeten die mensen dan maar voor de rest van hun leven worden veroordeeld en in de bijstand blijven zitten?
Lethe schreef:
14-10-2019 16:35
Hij had een relatie met een meisje van 14-15 waarbij er naaktfoto's en geile chats zijn gevonden in haar en zijn telefoon. Hij was invaldocent op die school en wist dondersgoed dat zij een kind was.
En dan is hij een pedofiel?
Het is niet goed, dat ben ik met je eens. Een leerkracht hoort niks met een leerling te beginnen net zo mijn dat een arts iets met een patiënt begint.
Maar ik vind het ook wel een belangrijk punt of dit tegen de wil van dit meisje in was of dat zij hier vrijwillig in mee ging. Nogmaals ze is minderjarig dus wettelijk gezien is dit niet toegestaan maar ik vind bovenstaande toch wel van belang.
Alle reacties Link kopieren
Wat is de reden dat je hem volgt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
14-10-2019 17:48
Wat is de reden dat je hem volgt?
Ik zag hem in voorgestelde contacten en ik was nieuwsgierig. Daarnaast was het toen best een schok in onze buurt.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2019 17:24
En hoezo is hij een pedo dan?
Ze was 14. Officieel is dat een efebofiel maar voor mij blijft het een kind.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-10-2019 17:28
En het gaat ook heel vaak helemaal goed. Moeten die mensen dan maar voor de rest van hun leven worden veroordeeld en in de bijstand blijven zitten?
Ja. Had hij maar moeten nadenken.
Lethe schreef:
14-10-2019 17:55
Ze was 14. Officieel is dat een efebofiel maar voor mij blijft het een kind.

Gelukkig ben jij geen wetshandhaver dan met dit soort onderbuik(re)acties.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
14-10-2019 17:22
Misschien moet je gewoon eens bij politie gaan praten. Jouw problemen hiermee voorleggen.
De man in kwestie moet solliciteren om rond te kunnen komen. Hij moet re-integreren in maatschappij en contacten opdoen.
Jij weet niet waarop hij solliciteert.

Praat gewoon eens met politie en zij zullen ook zeggen dat hij geheel rechtmatige stappen neemt om weer een onderdeel te zijn van maatschappij.
Hij solliciteert als docent. Als hij putjesschepper wil worden doet hij maar.
Lethe schreef:
14-10-2019 17:57
Hij solliciteert als docent. Als hij putjesschepper wil worden doet hij maar.

Dan heeft hij een VOG nodig.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2019 17:56
Gelukkig ben jij geen wetshandhaver dan met dit soort onderbuik(re)acties.
Misschien goed ook. Kinder-en dierenmishandeling kan ik niet vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2019 17:58
Dan heeft hij een VOG nodig.
Ook als invaller? Zijn er geen tekorten?
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 17:57
Hij solliciteert als docent. Als hij putjesschepper wil worden doet hij maar.
Docent bij de mcdonalds?

Maar een docent heeft een vog nodig. Ook als invaller, ook als er tekorten zijn. Geen vog = geen werk als docent. Je kunt met minder papieren (geen volledige bevoegdheid) nog wel aan de slag in het onderwijs, maar niet zonder vog.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 17:55
Ze was 14. Officieel is dat een efebofiel maar voor mij blijft het een kind.
Maar daarmee is hij nog geen pedoseksueel. Het kan iets eenmaligs geweest zijn, terwijl hij verder wel op volwassen vrouwen valt.

Een grote meerderheid van de mannen die in Azië seks hebben met een kind zijn alleen daar pedofiel bezig, blijkt uit onderzoek. Thuis doen die mannen niks pedofieligs. Misschien geldt zoiets ook voor deze man.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Voor docenten in het reguliere onderwijs wordt altijd een VOG gevraagd. Misschien kan hij wel aan de slag bij onderwijs voor volwassenen of commerciële opleiders.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
14-10-2019 18:13
Maar daarmee is hij nog geen pedoseksueel. Het kan iets eenmaligs geweest zijn, terwijl hij verder wel op volwassen vrouwen valt.

Een grote meerderheid van de mannen die in Azië seks hebben met een kind zijn alleen daar pedofiel bezig, blijkt uit onderzoek. Thuis doen die mannen niks pedofieligs. Misschien geldt zoiets ook voor deze man.

Als men “bezig” is, is men pedoseksueel. Een pedofiel heeft alleen gevoelens maar handelt daar niet naar.
En dat ze het alleen in het buitenland doen is niet omdat ze het thuis niet zouden willen, maar omdat ze thuis bang zijn voor meer moeilijkheden en een grotere pakkans.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
14-10-2019 17:58
Dan heeft hij een VOG nodig.
En die zal hij niet krijgen. Een aantekening voor seksuele misdrijven blijft ook levenslang achter je naam staan en vervalt niet na een bepaalde termijn.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
14-10-2019 17:33
En dan is hij een pedofiel?
Het is niet goed, dat ben ik met je eens. Een leerkracht hoort niks met een leerling te beginnen net zo mijn dat een arts iets met een patiënt begint.
Maar ik vind het ook wel een belangrijk punt of dit tegen de wil van dit meisje in was of dat zij hier vrijwillig in mee ging. Nogmaals ze is minderjarig dus wettelijk gezien is dit niet toegestaan maar ik vind bovenstaande toch wel van belang.
Dat is totaal onbelangrijk. Het mag wettelijk niet, en dat is niet alleen vanwege de leeftijd van het meisje maar ook vanwege de machtsverhouding die er tussen een docent en een leerling bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Nibbe schreef:
14-10-2019 16:59

TO:
Ik zou dit niet zomaar gaan melden bij een werkgever.
Ik heb geen juridische achtergrond en please correct me if i'm wrong:
Als je waarschuwing verkeerd wordt opgepakt kan men dit als smaad beschouwen.

Klopt; laster en of smaad. En terecht ook. Je hebt het recht niet om een ander een kans op een normaal werkend bestaan te ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
Lethe schreef:
14-10-2019 17:57
Hij solliciteert als docent. Als hij putjesschepper wil worden doet hij maar.
Zoek eens voor de grap op wat die VOG is en waarvoor je dat allemaal nodig hebt. Volgens mij heb je geen idee. Zelfs als je bij je eigen kinderen op de basisschool wil helpen met overblijven, heb je zo'n VOG nodig. Kortom: die griezel gaat echt geen baan met minderjarigen vinden en jij kan je dus met belangrijker zaken gaan bezighouden.
nerdopviva schreef:
14-10-2019 17:28
En het gaat ook heel vaak helemaal goed. Moeten die mensen dan maar voor de rest van hun leven worden veroordeeld en in de bijstand blijven zitten?
Google maar eens op ........ Keer op keer vergreep hij zich. Ook gewoon weer werkzaam in de 'kinder branche'

Ik hoop dat je zelf nooit zoiets in je omgeving mee zult maken.

Ik haal de naam straks weg overigens.
anoniem_65059adf8b836 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 18:44
1.93% gewijzigd
Waarom ga je hem niet gewoon lynchen, to?
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
14-10-2019 18:32
Google maar eens op. Keer op keer vergreep hij zich. Ook gewoon weer werkzaam in de 'kinder branche'
Oa door dit soort zaken is men in de branche steeds bewuster met de VOG omgegaan. Een jaar of wat geleden was dat nog lang niet zo’n standaard gebruik als tegenwoordig.
Nummer*Zoveel schreef:
14-10-2019 18:21
Klopt; laster en of smaad. En terecht ook. Je hebt het recht niet om een ander een kans op een normaal werkend bestaan te ontnemen.
Thanks.
En eens.
Oops, dubbel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven