Geld & Recht alle pijlers

Wat gebeurt er als een pedo solliciteert?

14-10-2019 16:23 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn omgeving is een man veroordeeld voor ontucht met een jong meisje in een werksetting. Hij heeft 18 maanden gezeten en is nu vrij. Ik zat net op LinkedIn en tot mijn verbazing heeft hij zijn profiel aangepast met 'op zoek naar nieuwe kansen binnen 'branche''. Ik ben best geschrokken, ook omdat hij altijd ontkend heeft schuldig te zijn ondanks bewijs. Nu weet ik dat er meestal om een vog gevraagd wordt maar niet altijd. Wat gebeurt er als hij ergens gaat werken waar jonge pubers werken, zoals de McDonalds?
Nummer*Zoveel schreef:
14-10-2019 18:18
Dat is totaal onbelangrijk. Het mag wettelijk niet, en dat is niet alleen vanwege de leeftijd van het meisje maar ook vanwege de machtsverhouding die er tussen een docent en een leerling bestaat.
Mee eens maar dat maakt iemand geen pedofiel.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
14-10-2019 20:21
Klopt. Het feit dat hij nu zoekt in de hoek waar jonge meiden werken (maak ik op uit de reacties van Lethe) schept bij mij echter het beeld dat hij opnieuw een kans wil gaan creeeren. Heel gevaarlijk, niks onschuldig tweedekanserigs aan.

Als hij van zijn fouten geleerd had zou hij ver uit de buurt van meiden willen blijven. Er is genoeg werk als bv hovenier, procesoperator, fietsenmaker, weetikveel waar geen jonge meiden komen. Staat zo iemand nog onder toezicht van de reclassering? Ik mag hopen dat die hier ook nog een beetje op letten.
TO schreef dat hij had geschreven: “op zoek naar nieuwe kansen binnen 'branche“” Later schreef ze dat hij in het onderwijs werkte. Dus dat zou dan op zoek naar nieuwe kansen binnen het onderwijs zijn. Die sector is groter dan alleen middelbare scholen.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
14-10-2019 19:56
Nee, dat snap ik. Ik praat het ook echt niet goed, want zij is minderjarig.

Gevoelsmatig is er voor mij echter wel een verschil als er dwang gebruikt wordt.
Dat weten we toch helemaal niet? Voor hetzelfde geld heeft ie gedreigd met lage cijfers, haar omgekocht met geld of gechanteerd. Who knows.
Desalniette- schreef:
14-10-2019 19:38
Dat klopt, zo is de wet.
Voor dat volgende 14-jarige meisje bij zijn nieuwe baan (en haar omgeving) is het een ramp.
al er recidive gevaar zou zijn dan was hij niet los nu
en volgens mij was er eerder een topic hier over en toen kreeg je ook niet de antwoorden die je wilde.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik 14 was, had ik een hele fijne relatie met een man van 25.

Als mijn ouders niet zo spastisch hadden gedaan, was het vast na drie maanden al uit gegaan. Nu hebben we drie jaar samen stiekem genoten als hij weer aan wal was. (In ieder stadje een ander schatje? Vast wel).

Of je zo iemand een pedoseksueel moet noemen... Wat mij betreft niet. Ik voelde me groot en hij was supergoed, lief en geduldig in bed.
:heart:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
@Snoesje666:
Leg zoiets nog maar eens uit sinds de eeuwwisseling.
Jij was een slachtoffer zonder het zelf te beseffen. o_o o_o o_o
Alle reacties Link kopieren
Je mocht wensen dat alle mannen zo goed in bed waren als hij. Dat zou heel wat klaagtopics over seks schelen.

Stukken beter dan pubergefoezel in het fietsenhok.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 06:43
19.26% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Desalniette- schreef:
14-10-2019 19:38
Dat klopt, zo is de wet.
Voor dat volgende 14-jarige meisje bij zijn nieuwe baan (en haar omgeving) is het een ramp.

Hij had een relatie met dat kind, zie verdere posts. Net als wat Male zegt.
Desalniette- schreef:
14-10-2019 19:42
Ze maakt zich druk om jouw en mijn zusje/dochter/buurmeisje/nichtje/noemmaarop.
Gelukkig maar dat íemand zich nog druk maakt.

Ik begrijp jullie echt niet, hoe kan je hier zo luchtig over doen?

Omdat ik zelf die 14 jarige was die zei dat ze ouder was tegen jongens (mannen) van een jaar of twintig. Net als de rest van mijn klas zo'n beetje.

Tuurlijk, hij had beter moeten weten, maar ik lig van dit soort gevallen geen seconde wakker.
Alle reacties Link kopieren
Desalniette- schreef:
14-10-2019 20:21
Klopt. Het feit dat hij nu zoekt in de hoek waar jonge meiden werken (maak ik op uit de reacties van Lethe) schept bij mij echter het beeld dat hij opnieuw een kans wil gaan creeeren. Heel gevaarlijk, niks onschuldig tweedekanserigs aan.

Als hij van zijn fouten geleerd had zou hij ver uit de buurt van meiden willen blijven. Er is genoeg werk als bv hovenier, procesoperator, fietsenmaker, weetikveel waar geen jonge meiden komen. Staat zo iemand nog onder toezicht van de reclassering? Ik mag hopen dat die hier ook nog een beetje op letten.

Serieus??

Hoveniers werken in openbaar groen, met veel struiken.

Middelbare school van zoon heeft een fietsenmaker.

Vrouwen mogen tegenwoordig ook proces-operator worden, of heb ik een nieuwe emancipatiegolf gemist?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Degene die mij volgens Moirmel tot "slachtoffer" maakte, werkt tegenwoordig in de plantsoenendienst, bedenk ik me net.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb niet alles gelezen. Maar ik zelf werk bij een gemeente op gebied van veiligheid. En wij krijgen een melding als een zedendelinquent vrijkomt en zich weer gaat vestigen in de gemeente. Wij koppelen daar dan een ambtenaar aan van werk en inkomen en die gaat samen met persoon kijken naar een passende baan waar hij in in werken. Rekening houdend met natuurlijk verleden. Dus een “pedo” niet bij kinderen.

Ook wordt er gekeken naar een geschikt verblijf. Dus bijv niet recht naast een school of zwembad oid.

Je zou je zorgen kunnen uiten bij iemand van de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-10-2019 06:40
Omdat ik zelf die 14 jarige was die zei dat ze ouder was tegen jongens (mannen) van een jaar of twintig. Net als de rest van mijn klas zo'n beetje.

Tuurlijk, hij had beter moeten weten, maar ik lig van dit soort gevallen geen seconde wakker.
precies dit ja. Ik trek hier ook een beetje mijn schouders over op, ervanuitgaande dat het kind een normale 14 jarige is en niet een 'kind met een rugzak ' ;-)
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
15-10-2019 06:40
Omdat ik zelf die 14 jarige was die zei dat ze ouder was tegen jongens (mannen) van een jaar of twintig. Net als de rest van mijn klas zo'n beetje.

Tuurlijk, hij had beter moeten weten, maar ik lig van dit soort gevallen geen seconde wakker.
Ik was ook zo’n kind en mijn vlam was 25.

Maar het is natuurlijk niet voor niets dat de wet de straf x 1,5 doet bij gezagsdragers (waaronder ook leerkrachten in dit geval worden begrepen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven