Geld & Recht alle pijlers

Wat is een normaal uurloon

06-09-2019 19:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
WT is een gemiddeld uurloon ik denk altijd voor een simpele baan 17 eu per uur zelf heb ik minder
Wij startten met 1800 gulden (samen) en hadden een hypotheek van 125000 gulden. Met wel 6,5% rente :-)

Nu zit ik rond de 14,25 euro per uur. Door chaos CV en weinig ambitie. Als je de uitgaven laag houdt, heb je weinig nodig.
Dus inkomen is relatief.
Alle reacties Link kopieren
het minimum uurloon voor >22 jaar is ongeveer 10 euro bruto per uur. dat is voor simpel werk.

mijn dochter (15) doet "simpel werk" bij een zorginstelling, loopt zich de blaren op de voeten en krijgt daarvoor bruto 3,15 euro per uur :O
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Wanneer noem je iets simpel werk? Ik vind 17 euro per uur veel, vooral voor een starter. Dat is een bedrag waar je naartoe groeit.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met een simpele baan? Een baan waarbij je geen opleiding en geen werkervaring nodig hebt? Ik denk dan bijvoorbeeld aan vakkenvuller bij de supermarkt. Maar die jongeren verdienen echt geen 17 euro per uur, eerder minimumloon naar leeftijd en misschien nog wat avond- of weekendtoeslag.

Deze week las ik toevallig dat het UWV moeite heeft om mensen te vinden voor ongeschoold werk, dus wellicht worden die in de toekomst financieel aantrekkelijker.

"Al langer is er een tekort aan bijvoorbeeld metselaars, elektriciens, programmeurs, verzorgenden en wijkverpleegkundigen. Het UWV zegt het opvallend te vinden dat er steeds minder mensen te vinden zijn voor beroepen waar geen opleiding voor nodig is. Dan gaat het bijvoorbeeld om assemblagemedewerkers, verkeersregelaars en schoonmakers."
Bron: https://www.nu.nl/werk/5988760/uwv-werk ... tures.html

Hoe kom jij bij het idee dat je voor een simpele baan €17 per uur zou moeten verdienen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Ik krijg €18,29 per uur.
Ik vind mijn werk simpel.
Het hangt natuurlijk van je leeftijd, sector en ervaring af. Ik ben 35 jaar en verdien 29 euro per uur. Daarbij nog wat zzp werk, naast mijn andere baan, waar ik 40 euro per uur krijg, maar dit is incidenteel.
Ik verdien iets meer dan 17 euro per uur. Ik heb binnen mijn contract 2 functies, 1 op MBO niveau en 1 op HBO. Nu zit ik wat betreft de MBO functie in de hoogste trede en HBO de laagste van die schaal. Scheelt ongeveer 35 cent per uur. Dit verschil zal groter worden naar mate ik de HBO functie langer uitoefen.
Alle reacties Link kopieren
Miranda_86 schreef:
09-09-2019 07:43
Ik verdien iets meer dan 17 euro per uur. Ik heb binnen mijn contract 2 functies, 1 op MBO niveau en 1 op HBO. Nu zit ik wat betreft de MBO functie in de hoogste trede en HBO de laagste van die schaal. Scheelt ongeveer 35 cent per uur. Dit verschil zal groter worden naar mate ik de HBO functie langer uitoefen.

Een baan op mbo- of hbo-niveau is toch geen simpele baan?
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
Alle reacties Link kopieren
's Nachts kippen vangen levert je €17 netto per uur op. Simpel werk, wel stoffig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven