Geld & Recht alle pijlers

Wat is een normaal uurloon

06-09-2019 19:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
WT is een gemiddeld uurloon ik denk altijd voor een simpele baan 17 eu per uur zelf heb ik minder
Alle reacties Link kopieren
Als je mazzel hebt tien euro.
Bruto.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ligt aan je fictie, opleiding en ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een simpele baan? Als dat kassamedewerker is, is het uurloon geen 17 euro. I
Alle reacties Link kopieren
17 euro per uur is 3000 euro per maand. Dat is het startsalaris voor een technische HBO-er. Geen simpele baan dus.
Voor een simpele baan tussen de 7 en 11 euro bruto afhankelijk van je leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe absoluut verantwoordelijk werk, heb de verantwoording voor meerdere personen. Ik krijg iets van 12,50 per uur meen ik.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
€17 per uur is veel voor een simpele baan.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:58
Reden: privacy
99.11% gewijzigd
Bitje93 schreef:
06-09-2019 22:15
Ik doe absoluut verantwoordelijk werk, heb de verantwoording voor meerdere personen. Ik krijg iets van 12,50 per uur meen ik.
Idem hier. Verantwoordelijk voor kleuters 2,5 -6 jaar (Belgie)
Iets meer dan 13 euro bruto.
Ik vind 40 euro per uur wel een normaal uurloon. Helaas vindt mijn baas dat niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien iets van 15 euro per uur. Ik werk me de schompes en verdien minstens het dubbele, maar ja, c'est la vie.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
06-09-2019 21:52
17 euro per uur is 3000 euro per maand. Dat is het startsalaris voor een technische HBO-er. Geen simpele baan dus.
Voor een technische HBO-er is een startersbaan gewoon een simpele baan hoor.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 9 en de 11 euro bruto denk ik. Ik verdien zelf 16€ bruto p uur dit is excl bonussen/vakantiegeld etc. Dit is overigens geen simpele baan..
Wat is een simpele baan? Ik denk dan aan ongeschoold werk en dan zit je vaak rond minimumloon. Bij veel horeca kun je tegenwoordig boven CAO verdienen omdat ze geen personeel kunnen krijgen. 17 euro per uur is rond de 2900 bruto per maand. Dan moet je al snel MBO+ hebben.
Om 17 euro per uur te vangen mag ik hopen dat je goed geschoold bent en er ook vraag is naar iemand met jouw opleiding.

Daarnaast zou ik de term simpele baan niet te snel hanteren. Mijn baan zal voor de meesten simpel lijken en toch verdien ik meer dan vele universitair geschoolden, om de eenvoudige reden dat er in mijn sector geen personeel meer te vinden is, net zoals bij metsers, loodgieters, monteurs,...
Vraag en aanbod spelen een grotere rol voor het uurloon dan de "simpelheid" van het werk.
In uurloon uitgedrukt vind ik het ontzettend laag klinken, in maandloon heel redelijk.
Alle reacties Link kopieren
Voor 9 euro kom je je bed toch niet uit?
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
07-09-2019 08:25
Voor 9 euro kom je je bed toch niet uit?
Nee, daarvoor ga je in bijstand :facepalm:

3000 euro als startsalaris voor een technische HBOer is in deze regio erg hoog, 10% minder is normaal.
Alle reacties Link kopieren
Lluvia schreef:
06-09-2019 22:38
Ik vind 40 euro per uur wel een normaal uurloon. Helaas vindt mijn baas dat niet...

Beetje offtopic maar twintig jaar geleden hadden Man en ik een gezamelijk inkomen van 3500 gulden. Als dan het vakantiegeld kwam riepen we: dat moesten we elke maand krijgen.
Nu verdienen we samen 4000 euro (ik werk flexibel, dus dit is een gemiddelde). Is dus maandelijks meer dan ons guldensalaris inclusief dat vakantiegeld.

Het heeft niet echt geholpen, nog steeds zijn we blij als het vakantiegeld binnenkomt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
07-09-2019 09:47
Beetje offtopic maar twintig jaar geleden hadden Man en ik een gezamelijk inkomen van 3500 gulden. Als dan het vakantiegeld kwam riepen we: dat moesten we elke maand krijgen.
Nu verdienen we samen 4000 euro (ik werk flexibel, dus dit is een gemiddelde). Is dus maandelijks meer dan ons guldensalaris inclusief dat vakantiegeld.

Het heeft niet echt geholpen, nog steeds zijn we blij als het vakantiegeld binnenkomt.
Het is ook helemaal niet veel meer, want het guldentijdperk ligt bijna 20 jaar achter ons en inmiddels is een euro allang niet meer 2,2 gulden maar gewoon 1 op 1 door inflatie. Je bent er dus maar een klein beetje op vooruit gegaan.

Een inkomen voor simpel werk is ongeveer 8-12 euro per uur, bruto. Komt overigens overeen met mijn bijbaantje in mijn studententijd, daar kreeg ik 11 gulden bruto per uur voor.
Alle reacties Link kopieren
Het minimum loon, wat niet ongebruikelijk is bij simpel werk ligt tussen de € 9,50 en de € 10,50 per uur voor iemand van 21 jaar of ouder.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
07-09-2019 10:06
Het is ook helemaal niet veel meer, want het guldentijdperk ligt bijna 20 jaar achter ons en inmiddels is een euro allang niet meer 2,2 gulden maar gewoon 1 op 1 door inflatie. Je bent er dus maar een klein beetje op vooruit gegaan.

Een inkomen voor simpel werk is ongeveer 8-12 euro per uur, bruto. Komt overigens overeen met mijn bijbaantje in mijn studententijd, daar kreeg ik 11 gulden bruto per uur voor.
Wij zijn er wel op vooruit gegaan, want destijds hadden we twee fulltime inkomens en nu 1 fulltime en 1 parttime.
Maar wat ik bedoelde was: als over een aantal jaar een baas ook vindt dat een uurloon van 40 euro normaal is, dan is waarschijnlijk de gemiddelde prijs voor een huis ook 4x zo hoog. En die van brood, kleding en GWL. Ons salaris is weliswaar flink hoger dan toen, maar de rest ging even hard mee omhoog.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
07-09-2019 10:57
Wij zijn er wel op vooruit gegaan, want destijds hadden we twee fulltime inkomens en nu 1 fulltime en 1 parttime.
Maar wat ik bedoelde was: als over een aantal jaar een baas ook vindt dat een uurloon van 40 euro normaal is, dan is waarschijnlijk de gemiddelde prijs voor een huis ook 4x zo hoog. En die van brood, kleding en GWL. Ons salaris is weliswaar flink hoger dan toen, maar de rest ging even hard mee omhoog.
Klopt. Toen ik net samenwoonde verdienden we samen 3200 gulden netto (1452 euro). Dat was niet ruim, zeker niet met een huur van 1100 gulden , maar we kwamen ermee rond en hadden zelfs twee auto’s. Ik weet niet wat modaal was toen (1993), dit waren twee fulltime inkomens.
Wat vind je een simpele baan? En hoe oud ben je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven