Geld & Recht alle pijlers

Wat is je inkomen en hoeveel betaal je aan vaste lasten?

11-03-2010 14:05 881 berichten
Ik ben benieuwd wat jullie gezamelijke inkomen is, en of er kinderen zijn, en hoeveel jullie betalen aan huur of hypotheek en gas water en licht en wat er per maand netto overblijft om te eten en te drinken en extra's.



Wij hebben woonlasten van bijna 800 euro netto per maand. Gas en licht 225, en wat we kwijt zijn aan overige verzekeringen en telefoons etc weet ik zo niet, maar wel dat we rond de 500 netto overhouden per maand om van te eten en te drinken en kleding etc.

Wij hebben overigens 3 kinderen. En een auto.



En ik vind dat wij het niet slecht hebben trouwens. We kunnen er goed van leven. En sparen. ( niet veel, afhankelijk per maand, maar toch)
Alle reacties Link kopieren
NalanS schreef:
07-11-2021 20:09
27 jaar, alleenstaand, huur appartement

Vaste lasten (incl. 100 euro p.m. sparen buffer)
1090

Variabele lasten (boodschappen, vervoer, kleding e.d.)
715

Totale gemiddelde uitgaven p.m.:
1804

Vrij te besteden / sparen p.m.:
540

Is dit netjes voor mijn leeftijd?
Ik denk dat iedereen die maar 285,- kwijt is aan onderdak het heel netjes doet :-) (Vaste lasten - 100 sparen= 990,-. 990,- minus variabele lasten 715,-= 285,- huur)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-11-2021 20:23
Ik denk dat iedereen die maar 285,- kwijt is aan onderdak het heel netjes doet :-) (Vaste lasten - 100 sparen= 990,-. 990,- minus variabele lasten 715,-= 285,- huur)
Hoe kom jij aan die 285 huur? Ik lees ruim 1000 euro aan vasten lasten. Dat zal ws zijn huur verzekering, , telefoon etc,,
Daarnaast nog ruim 700 euro aan variable lasten zoals boodschappen etc..
NalanS schreef:
07-11-2021 20:09
27 jaar, alleenstaand, huur appartement

Vaste lasten (incl. 100 euro p.m. sparen buffer)
1090

Variabele lasten (boodschappen, vervoer, kleding e.d.)
715

Totale gemiddelde uitgaven p.m.:
1804

Vrij te besteden / sparen p.m.:
540

Is dit netjes voor mijn leeftijd?


Met een netto inkomen van ruim €2,300 doe je het zeker prima.

Je hebt vervoer bij variabele lasten: dan heb je vast geen auto en geen vast woon-werk-traject? Verder zou ik wat meer specificeren in die €715 variabele lasten, het lijkt nu een vrij hoog bedrag, maar lastig beoordelen zonder verdere specificatie.

Verder kan je sparen natuurlijk voor jezelf maandelijks als vaste last meenemen, maar het hoort niet in dat rijtje thuis. Vaste lasten zijn imo kosten die je niet kunt beïnvloeden, zoals je huur, energierekening en verzekeringen. Je kunt wel besluiten een maand niet te sparen als je een tegenvaller hebt. Ter illustratie: als ik sparen als vaste last opvoer, dan verdubbelen mijn vaste laten. Dat is toch raar en niet reëel voor dit overzicht?
-
anoniem_655a8b3e319bc wijzigde dit bericht op 09-11-2021 08:05
99.82% gewijzigd
Oh op die manier. Dat is dan een kwestie van interpretatie, ik noem dat niet sparen, maar reserveren.
Inkomen netto: 2333,00 per maand
Vaste lasten: 1740 per maand (echt incl alles, boodschappen, gemeentelijke heffingen etc etc).
Leuke dingen/kleding: 150 per maand
Sparen: 443 per maand. Daarnaast spaar ik de kinderbijslag, 13e maand en vakantiegeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven