Wat te doen....????
dinsdag 2 november 2010 om 16:25
Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag.
Ik heb een flexcontract bij een leuke werkgever.
Mijn contract loopt t/m mei 2011 en het gaat om 1uur contract op papier.
Ik heb altijd voldoende kunnen werken en dus ook nooit problemen gehad.
Tot nu! Mijn werkgever mailde me vandaag dat hij me in de toekomst maar op 1 bepaalde afdeling wilt gaan inzetten wegens omstandigheden.
Alleen op die afdeling hebben ze nooit iemand nodig, Wat betekent dat ik dus hele weken thuis komt te zitten en dat betekent geen inkomen.
Ik heb momenteel al een schuld, Die ik maandelijks afbetaal.
Maar nu ik bijna geen werk meer heb, kom ik helemaal in de finaciele problemen.
In mijn contract staat dit wederzijdse opzegging van beide kanten niet mogelijk is t/m mei 2011.
Kan ik dan wel bij het uwv aankloppen?
Ik zit helemaal in de stress en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen!
Ik moet namelijk echt 4 dagen blijven werken om me schuld te kunnen afbetalen!
Sorry voor mijn spelfouten maar ik typ dit via mijn mobiel.
Wie kan me verder helpen??
(o ja de omstandigheden zijn: omdat ik in het verleden een paar keer ziek ben geweest, en nu op een operatie aan het wachten ben! maar nu ben ik gewoon 100% inzetbaar)
Ik heb even een vraag.
Ik heb een flexcontract bij een leuke werkgever.
Mijn contract loopt t/m mei 2011 en het gaat om 1uur contract op papier.
Ik heb altijd voldoende kunnen werken en dus ook nooit problemen gehad.
Tot nu! Mijn werkgever mailde me vandaag dat hij me in de toekomst maar op 1 bepaalde afdeling wilt gaan inzetten wegens omstandigheden.
Alleen op die afdeling hebben ze nooit iemand nodig, Wat betekent dat ik dus hele weken thuis komt te zitten en dat betekent geen inkomen.
Ik heb momenteel al een schuld, Die ik maandelijks afbetaal.
Maar nu ik bijna geen werk meer heb, kom ik helemaal in de finaciele problemen.
In mijn contract staat dit wederzijdse opzegging van beide kanten niet mogelijk is t/m mei 2011.
Kan ik dan wel bij het uwv aankloppen?
Ik zit helemaal in de stress en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen!
Ik moet namelijk echt 4 dagen blijven werken om me schuld te kunnen afbetalen!
Sorry voor mijn spelfouten maar ik typ dit via mijn mobiel.
Wie kan me verder helpen??
(o ja de omstandigheden zijn: omdat ik in het verleden een paar keer ziek ben geweest, en nu op een operatie aan het wachten ben! maar nu ben ik gewoon 100% inzetbaar)

dinsdag 2 november 2010 om 16:30
quote:_Carrera_ schreef op 02 november 2010 @ 16:27:
Je hebt recht op een contractwijziging. Kijk eens wat je de laatste 13 weken gemiddeld aan uren hebt gedraaid. Daar heb je, uitzonderingen daargelaten, recht op.
Ik werk er vanaf begin mei, En heb altijd 3 a 4 dagen daar gewerkt.
t/m september toen kwam ik ziek thuis te zitten.
En ben 2 weken geleden daar weer begonnen..
Je hebt recht op een contractwijziging. Kijk eens wat je de laatste 13 weken gemiddeld aan uren hebt gedraaid. Daar heb je, uitzonderingen daargelaten, recht op.
Ik werk er vanaf begin mei, En heb altijd 3 a 4 dagen daar gewerkt.
t/m september toen kwam ik ziek thuis te zitten.
En ben 2 weken geleden daar weer begonnen..

dinsdag 2 november 2010 om 16:40
quote:_Carrera_ schreef op 02 november 2010 @ 16:32:
[...]
Dan vrees ik dat je pech hebt.
Dit vind ik wel raar dan hoor, Zo in nederland.
Iemand moet toch een normaal inkomen krijgen om zijn of haar rekeningen te kunnen betalen?
Nu krijg ik dit niet, En ik kan ook niet verder solliciteren staan in me contract! en bij het uwv kan ik dan ook geen aanvullende uitkering aanvragen????
Straks kan ik me huis uit! daar zit ik niet op te wachten..
ik kan er niks aan doen dat ik ziek ben geworden!
Pff sorry voor mijn reactie maar ben helemaal in paniek.
[...]
Dan vrees ik dat je pech hebt.
Dit vind ik wel raar dan hoor, Zo in nederland.
Iemand moet toch een normaal inkomen krijgen om zijn of haar rekeningen te kunnen betalen?
Nu krijg ik dit niet, En ik kan ook niet verder solliciteren staan in me contract! en bij het uwv kan ik dan ook geen aanvullende uitkering aanvragen????
Straks kan ik me huis uit! daar zit ik niet op te wachten..
ik kan er niks aan doen dat ik ziek ben geworden!
Pff sorry voor mijn reactie maar ben helemaal in paniek.

dinsdag 2 november 2010 om 16:49
Heb je gevraagd waarom je naar die afdeling word gezet? Wat zijn die specifieke omstandigheden waarom jou functie veranderd. Is dit bedoeld om te pesten, of om jou er uit te werken? Hoe is er gereageerd nadat je weer begon te werken na je ziekmelding?
Hoezo hebben ze op die nieuwe afdeling nooit iemand nodig. Jij word daar nu toch geplaatst? Wat moet je daar dan komen doen dat ene uur in de week. Koffiedrinken??
Kan je zwart op wit krijgen dat je tot aan mei 2011 maar 1 uur in de week hoeft te werken? Dan kan je toch gewoon er nog een extra baan bij zoeken voor 32 uur ofzo? Ziet je werkgever zelf niet in dat het niet loont om jou voor 1 uurtje in de week op te laten draven? Waarom wil hij het contract niet laten ontbinden?
Hoezo hebben ze op die nieuwe afdeling nooit iemand nodig. Jij word daar nu toch geplaatst? Wat moet je daar dan komen doen dat ene uur in de week. Koffiedrinken??
Kan je zwart op wit krijgen dat je tot aan mei 2011 maar 1 uur in de week hoeft te werken? Dan kan je toch gewoon er nog een extra baan bij zoeken voor 32 uur ofzo? Ziet je werkgever zelf niet in dat het niet loont om jou voor 1 uurtje in de week op te laten draven? Waarom wil hij het contract niet laten ontbinden?
dinsdag 2 november 2010 om 17:54
Hoi Strawberry, als je veel meer werkt dan in je contract staat, dan heb je recht op een contract met meer uren, zie http://www.flexservice.com/?p=13520
Het beste is als je bij het een rechtswinkel of juridisch loket je laat informeren.
En je kunt het beste je melden bij het UWV, want op basis van deze teruggang in uren, heb je recht op (deeltijd)WW: http://www.uwv.nl/Werkloo ... ituaties/deeltijd-ww.aspx
Succes en kom op voor je rechten!
Het beste is als je bij het een rechtswinkel of juridisch loket je laat informeren.
En je kunt het beste je melden bij het UWV, want op basis van deze teruggang in uren, heb je recht op (deeltijd)WW: http://www.uwv.nl/Werkloo ... ituaties/deeltijd-ww.aspx
Succes en kom op voor je rechten!