Geld & Recht alle pijlers

Wat te doen....????

02-11-2010 16:25 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag.

Ik heb een flexcontract bij een leuke werkgever.

Mijn contract loopt t/m mei 2011 en het gaat om 1uur contract op papier.

Ik heb altijd voldoende kunnen werken en dus ook nooit problemen gehad.

Tot nu! Mijn werkgever mailde me vandaag dat hij me in de toekomst maar op 1 bepaalde afdeling wilt gaan inzetten wegens omstandigheden.

Alleen op die afdeling hebben ze nooit iemand nodig, Wat betekent dat ik dus hele weken thuis komt te zitten en dat betekent geen inkomen.

Ik heb momenteel al een schuld, Die ik maandelijks afbetaal.

Maar nu ik bijna geen werk meer heb, kom ik helemaal in de finaciele problemen.

In mijn contract staat dit wederzijdse opzegging van beide kanten niet mogelijk is t/m mei 2011.

Kan ik dan wel bij het uwv aankloppen?

Ik zit helemaal in de stress en weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen!

Ik moet namelijk echt 4 dagen blijven werken om me schuld te kunnen afbetalen!

Sorry voor mijn spelfouten maar ik typ dit via mijn mobiel.

Wie kan me verder helpen??

(o ja de omstandigheden zijn: omdat ik in het verleden een paar keer ziek ben geweest, en nu op een operatie aan het wachten ben! maar nu ben ik gewoon 100% inzetbaar)
Je hebt recht op een contractwijziging. Kijk eens wat je de laatste 13 weken gemiddeld aan uren hebt gedraaid. Daar heb je, uitzonderingen daargelaten, recht op.
quote:_Carrera_ schreef op 02 november 2010 @ 16:27:

Je hebt recht op een contractwijziging. Kijk eens wat je de laatste 13 weken gemiddeld aan uren hebt gedraaid. Daar heb je, uitzonderingen daargelaten, recht op.

Ik werk er vanaf begin mei, En heb altijd 3 a 4 dagen daar gewerkt.

t/m september toen kwam ik ziek thuis te zitten.

En ben 2 weken geleden daar weer begonnen..
Zou toch eens even contact opnemen met iemand die er verstand van heeft; want is best een moeilijke situatie. Succes, heel vervelend!
quote:_Strawberry86_ schreef op 02 november 2010 @ 16:30:

[...]

Ik werk er vanaf begin mei, En heb altijd 3 a 4 dagen daar gewerkt.

t/m september toen kwam ik ziek thuis te zitten.

En ben 2 weken geleden daar weer begonnen..Dan vrees ik dat je pech hebt.
quote:_Carrera_ schreef op 02 november 2010 @ 16:32:

[...]

Dan vrees ik dat je pech hebt.

Dit vind ik wel raar dan hoor, Zo in nederland.

Iemand moet toch een normaal inkomen krijgen om zijn of haar rekeningen te kunnen betalen?

Nu krijg ik dit niet, En ik kan ook niet verder solliciteren staan in me contract! en bij het uwv kan ik dan ook geen aanvullende uitkering aanvragen????

Straks kan ik me huis uit! daar zit ik niet op te wachten..

ik kan er niks aan doen dat ik ziek ben geworden!

Pff sorry voor mijn reactie maar ben helemaal in paniek.
Als jij een contract tekent voor 1 uur per week en je werkgever betaalt jou voor dat ene uur is er niks illegaals aan de hand.

Wil je meer werken, dan kan ik je alleen maar adviseren om een andere baan te zoeken. Niemand dwingt jou om daar te blijven.
Maar als je een contract hebt voor 1 uur, kan je dan niet zorgen dat je voor de rest van de tijd een andere baan zoekt?
Volgens mij is het zo dat het UWV je inkomen kan aanvullen tot bijstandsniveau, maar het precieze hoe en wat weet ik ook niet helemaal.

Bel ze gewoon op om even te informeren hoe je nu verder moet in plaats van hier in paniek te zitten.
Idd, stap een uitzendbureau binnen en vraag naar extra uren. Voor wie wil werken, is doorgaans altijd wel wat te vinden.
Je kan er altijd voor zorgen dat je één uur in de week aanwezig bent en de rest van de week ergens anders werkt. Ik kan me niet voorstellen dat jou werkgever je kan dwingen de hele week vrij te houden om dat ene uur te kunnen vervullen.
Heb je gevraagd waarom je naar die afdeling word gezet? Wat zijn die specifieke omstandigheden waarom jou functie veranderd. Is dit bedoeld om te pesten, of om jou er uit te werken? Hoe is er gereageerd nadat je weer begon te werken na je ziekmelding?

Hoezo hebben ze op die nieuwe afdeling nooit iemand nodig. Jij word daar nu toch geplaatst? Wat moet je daar dan komen doen dat ene uur in de week. Koffiedrinken??

Kan je zwart op wit krijgen dat je tot aan mei 2011 maar 1 uur in de week hoeft te werken? Dan kan je toch gewoon er nog een extra baan bij zoeken voor 32 uur ofzo? Ziet je werkgever zelf niet in dat het niet loont om jou voor 1 uurtje in de week op te laten draven? Waarom wil hij het contract niet laten ontbinden?
Hoi Strawberry, als je veel meer werkt dan in je contract staat, dan heb je recht op een contract met meer uren, zie http://www.flexservice.com/?p=13520

Het beste is als je bij het een rechtswinkel of juridisch loket je laat informeren.

En je kunt het beste je melden bij het UWV, want op basis van deze teruggang in uren, heb je recht op (deeltijd)WW: http://www.uwv.nl/Werkloo ... ituaties/deeltijd-ww.aspx

Succes en kom op voor je rechten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven