Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
31-05-2023 10:06
Ik had altijd chips van het huismerk, maar ik merk dat deze qua smaak echt veranderd zijn. Met name minder smaak. Dus ik ga nu dan liever voor die zak Lays die ik echt lekker vind, dan voor een mwa-huismerk-smaak. Ik heb sowieso vaak, ik kies of voor een lekkere of ik doe het niet. Maar ik merk dat het nu vaker niet is, omdat de kwaliteit/smaak van veel producten minder is geworden...

Het grappige is dat mijn chips relatief steeds goedkoper wordt.

Ik hoef geen chips gebakken in zonnebloemolie. Maar de alternatieven waren altijd relatief duur (nog steeds overigens). Maar het grappige is dat die alternatieven tot nu toe niet gestegen zijn. Ik betaal nu voor 100 gram van mijn chips nog "maar" 25 cent meer dan mijn second best en "maar" 45 cent meer dan de "laat maar zitten chips".
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
Alle reacties Link kopieren
Honolulu schreef:
31-05-2023 10:27
Het grappige is dat mijn chips relatief steeds goedkoper wordt.

Ik hoef geen chips gebakken in zonnebloemolie. Maar de alternatieven waren altijd relatief duur (nog steeds overigens). Maar het grappige is dat die alternatieven tot nu toe niet gestegen zijn. Ik betaal nu voor 100 gram van mijn chips nog "maar" 25 cent meer dan mijn second best en "maar" 45 cent meer dan de "laat maar zitten chips".
Oh, dat is wel lekker dan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weiger die gehalveerde zakken chips te kopen. Uit principe.
Dan maar geen chips. Beter voor de lijn ook.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Blondie68 schreef:
31-05-2023 07:48
Overnachting op een boerencamping incl. Stroom € 25 per nacht voor 2 personen. Vind ik ook niet meer spotgoedkoop.
Ik wel. 12,50 pppn incl electra is toch helemaal niks. Ik ga er vanuit dat er ook sanitair is dat bijgehouden moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Blondie68 schreef:
31-05-2023 07:48
Overnachting op een boerencamping incl. Stroom € 25 per nacht voor 2 personen. Vind ik ook niet meer spotgoedkoop.
Ik wel. 12,50 pppn incl electra is toch helemaal niks. Ik ga er vanuit dat er ook sanitair is dat bijgehouden moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Jennana schreef:
29-05-2023 21:27
Dat is dan ook de perfecte balans denk ik. Ik kijk dan helemaal geen nieuws (geen zin in al die mediahyes en angstzaaierij) meer, verder leef ik mijn leven maar let wel op de aanbiedingen e.d. de Eiffel klinkt wel heel leuk. Zal eens kijken. Wel vind ik het echt zielig en onrechtvaardig voor mensen die niet meer normaal kunnen leven terwijl de grote bedrijven winsten blijven boeken. Ik vraag me af waar dit naartoe gaat. Ze gaan net zo lang door totdat niemand het meer redt vrees ik. Al neem ik aan dat mensen uiteindelijk in opstand gaan komen als ze geen eten meer hebben en het duurt nog een hele tijd voordat ook wij het niet meer gaan redden. Dan zijn veel mensen al kopje onder gegaan voordat wij ook evt de klos zijn (wij hebben redelijk lage lasten en verdienen nog best goed). Hopelijk komt het niet zo ver natuurlijk, want ik wens dat niemand toe,maar ik neem aan dat mensen het niet blijven pikken.
Daarom doe ik het ook met mate en zeker niet vlak oor het slapengaan. Het is zeker onrechtvaardig.

Weet je wat? Als we in opstand komen dan nemen we gewoon onze cola-bier-en wijnglazen mee en gooien ze bij de hoge pieten door het raam. Dat zal ze leren. :lol:
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Jennana schreef:
31-05-2023 07:39
Ja chips is ook heel duur geworden. Laatst nog een zak chips gekocht van snackline kaasmaisbolletjes van 2 euro. Duur, maar wel een grote zak en het was zeer lekkere chips.
Voor de rest pak ik nu de huismerken chips als ik chips haal. Al worden ook de huismerkenchips steeds duurder heb ik het idee.


We kopen altijd chips van de Lidl van het merk Snack Day.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
31-05-2023 12:36
Ik weiger die gehalveerde zakken chips te kopen. Uit principe.
Dan maar geen chips. Beter voor de lijn ook.
Ik vind krimpflatie ook zo irritant. Het valt me steeds vaker op, minder inhoud en nog duurder ook.
Alle reacties Link kopieren
Cookiemonster schreef:
31-05-2023 18:35
Ik vind krimpflatie ook zo irritant. Het valt me steeds vaker op, minder inhoud en nog duurder ook.
We kopen wel eens minihapjes bij de Lidl voor bij de patat. Bitterballen,frikandel etc... Opeens zaten er 15 hapjes erin in plaats van 16 voor dezelfde prijs. Dat vind ik heel vervelend.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
31-05-2023 18:15
We kopen altijd chips van de Lidl van het merk Snack Day.
Ja die is inderdaad lekker.
Laatst las ik (volgens mij in dit topic) de tip over zelf popcorn maken.
Voor een zakje mais heb ik geloof ik 1.70 betaald en kan er wel iets van 10 porties mee maken. Maak dat laatste tijd nu regelmatig :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hagelslag en vlokken voor brood.. bizar duur geworden.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Een pak keukenrollen bij de Lidl 2,99 euro, dus 1,50 per rol !
Het wordt bijna te duur om iets af te vegen.😎
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
01-06-2023 09:57
Een pak keukenrollen bij de Lidl 2,99 euro, dus 1,50 per rol !
Het wordt bijna te duur om iets af te vegen.😎
Maar dat is wel extreem duur zeg. Bij de Appie heb je er 4 voor 2,59 dus 65 cent per rol. Zit er op die van de Lidl goud?
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
01-06-2023 10:36
Maar dat is wel extreem duur zeg. Bij de Appie heb je er 4 voor 2,59 dus 65 cent per rol. Zit er op die van de Lidl goud?
Wc papier vd Lidl is ook extreem duur geworden. 50 cent per rol ofzo?
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de boodschappen in het algemeen heel duur geworden. Dan sta ik met 6 dingen bij de kassa en dan is het ineens €28,-.. hoe dan?!
GroenTuintje schreef:
01-06-2023 11:02
Wc papier vd Lidl is ook extreem duur geworden. 50 cent per rol ofzo?
Maar daar doe je over het algemeen wel 2 keer langer mee.

Eens dat het enorm in prijs is gestegen, maar het heeft nog steeds onze voorkeur boven de slappe velletjes van een b-merk, maar zelfs ook die van Page.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
01-06-2023 15:16
Maar daar doe je over het algemeen wel 2 keer langer mee.

Eens dat het enorm in prijs is gestegen, maar het heeft nog steeds onze voorkeur boven de slappe velletjes van een b-merk, maar zelfs ook die van Page.
Lidl-papier is echt top!
Alle reacties Link kopieren
Vanessa85 schreef:
31-05-2023 20:47
Ja die is inderdaad lekker.
Laatst las ik (volgens mij in dit topic) de tip over zelf popcorn maken.
Voor een zakje mais heb ik geloof ik 1.70 betaald en kan er wel iets van 10 porties mee maken. Maak dat laatste tijd nu regelmatig :lol:
Oh wat gaaf en erg voordelig! Doe je er suiker of zout in?
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
01-06-2023 11:02
Wc papier vd Lidl is ook extreem duur geworden. 50 cent per rol ofzo?
Dat is me ook opgevallen. Maar zijn over het algemeen erg tevreden met het Lidlpapier.
Je pense donc je suis
Ik ben laatst twee keer in het buitenland geweest binnen de EU, en daar had ik met uit eten toch echt nog ouderwetse prijzen. Als in: niet anders dan toen ik eerder op die plekken was. Dan vraag ik me toch af waarom een kleine cola hier ruim over de drie euro gaat, en daar nog steeds niet.

Maar goed. Zolang de terrasjes vol blijven zitten zal het allemaal duurder worden.
Alle reacties Link kopieren
MadameBijoux schreef:
01-06-2023 17:22
Dat is me ook opgevallen. Maar zijn over het algemeen erg tevreden met het Lidlpapier.
Ja ik ook, wil eigenlijk geen ander merk..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
01-06-2023 17:34
Ik ben laatst twee keer in het buitenland geweest binnen de EU, en daar had ik met uit eten toch echt nog ouderwetse prijzen. Als in: niet anders dan toen ik eerder op die plekken was. Dan vraag ik me toch af waarom een kleine cola hier ruim over de drie euro gaat, en daar nog steeds niet.

Maar goed. Zolang de terrasjes vol blijven zitten zal het allemaal duurder worden.
Lonen, energie en huur zullen hier harder zijn gestegen, gok ik?
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
01-06-2023 15:16
Maar daar doe je over het algemeen wel 2 keer langer mee.

Eens dat het enorm in prijs is gestegen, maar het heeft nog steeds onze voorkeur boven de slappe velletjes van een b-merk, maar zelfs ook die van Page.
Page is idd ook niks :nope: Lidl is echt het fijnst.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
tinydancer schreef:
01-06-2023 09:57
Een pak keukenrollen bij de Lidl 2,99 euro, dus 1,50 per rol !
Het wordt bijna te duur om iets af te vegen.😎

Ja, idioot duur geworden, ik ga maar weer vaatdoeken gebruiken en de keukenrollen alleen als iets echt vies is zoals kattenkotsjes.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mijn pan is beschadigd. Nu wil ik geen nieuwe kopen en stel het al weken uit. Maar nu wordt het te erg. Ik moet dus nieuwe. Sinds ik op mezelf woon heb ik nog dezelfde kookpannen, maar de wok en koekenpannen zijn ellende. Welke adviseren jullie? Ik heb al tefal en bk gehad maar of het eten bakt aan of de laag laat los. Ikea was tot nu toe goed maar met 2 a 3 jaar krijgt die ook losse deeltjes. Zou een dure pan nu qua kwaliteit echt wat zijn? Ik koop liever iets goed dan steeds dat geleuter van kiezen, deels kapot gebruiken en steeds weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven