Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 2!

24-01-2023 09:29 3131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Originele OP van spacescooter, 20 februari 2022.

Hier vroeg kind waarom ik geen ben & jerry ijs had meegenomen bij de wekelijkse boodschappen. Ze vroeg dit al meerdere keren.

Ik heb gezegd dat we dit niet meer zomaar kopen. Misschien in de vakantie een keer.

5 euro of meer voor een bakje...
Alle reacties Link kopieren
Plaatstalen pannen zijn fantastisch en gaan een leven lang mee. Enige is wel dat je er wat meer onderhoudswerk aan hebt en weet niet of dat is wat je wil of geen probleem vindt
Alle reacties Link kopieren
Jullie kennen vast de Milka Choco wafers. Ik ben er zelf gek op,zowel op degene met melkchocola als ook degene met witte chocola. Bij de Albert Heijn waren ze 2,89 Euro (soms zijn ze ook in de aanbieding maar deze keer niet) en op dit moment hebben ze deze bij de Lidl voor 2,67 Euro per pack en de tweede voor de halve prijs.

Nu wilden we ook twee pak,een met melkchocola en een met witte. Dus hebben we er gewoon twee gehaald bij de Lidl in plaats van twee bij de Albert Heijn. Bij de Albert Heijn had ik 5,78 Euro voor twee pak betaald en bij de Lidl slechts 4,05 Euro.

Als ik weet dat dezelfde dingen bij de Lidl op dit moment verkrijgbaar en ook in de aanbieding zijn dan kies ik zeker voor de Lidl.

Uiteraard let ik ook bij de Albert Heijn op aanbiedingen. Je hebt natuurlijk niet altijd alle artikelen bij de Lidl die we zoeken. Het gaat dan om specifieke dingen. Maar zoals gezegd: Als ze dezelfde dingen goedkoper bij de Lidl hebben en ik ervan af weet dan koop ik deze producten bij de Lidl.

Fruit,melk,chips,wijn,yoghurt b.v. kopen we altijd bij de Lidl.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
01-06-2023 17:34
Ik ben laatst twee keer in het buitenland geweest binnen de EU, en daar had ik met uit eten toch echt nog ouderwetse prijzen. Als in: niet anders dan toen ik eerder op die plekken was. Dan vraag ik me toch af waarom een kleine cola hier ruim over de drie euro gaat, en daar nog steeds niet.

Maar goed. Zolang de terrasjes vol blijven zitten zal het allemaal duurder worden.
Ik volg iemand uit Ierland. Die voor 5 personen kookt voor 5 euro elke avond. Bonnetje en al. Ik snap werkelijk niet waarom wij zoveel betalen voor simpel voedsel. En dat is nog een eiland ook.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
02-06-2023 14:22
Ik volg iemand uit Ierland. Die voor 5 personen kookt voor 5 euro elke avond. Bonnetje en al. Ik snap werkelijk niet waarom wij zoveel betalen voor simpel voedsel. En dat is nog een eiland ook.
Zo zonde dat het op deze manier gaat he.

Ligt er wel aan hoeveel je eet. Enne gezin met 5 personen is het andere gezin met 5 personen niet.

Ik eet al op een dag 5 euro aan fruit weg :P

Je vlees of vis heb je niet voor 5 euro. Dan moet je nog groente en eventueel aardappelen, rijst of pasta
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
02-06-2023 14:22
Ik volg iemand uit Ierland. Die voor 5 personen kookt voor 5 euro elke avond. Bonnetje en al. Ik snap werkelijk niet waarom wij zoveel betalen voor simpel voedsel. En dat is nog een eiland ook.
Maar dat is echt niet omdat het in de Ierse supermarkten zo goedkoop is hoor ;) Ben heel benieuwd waar diegene het voedsel vandaan haalt.
Alle reacties Link kopieren
Vanessa85 schreef:
01-06-2023 21:38
Plaatstalen pannen zijn fantastisch en gaan een leven lang mee. Enige is wel dat je er wat meer onderhoudswerk aan hebt en weet niet of dat is wat je wil of geen probleem vindt
Ga ik eens naar zoeken. Bedankt voor de tip
Irish_Wasser_Woman schreef:
01-06-2023 18:09
Lonen, energie en huur zullen hier harder zijn gestegen, gok ik?
Ik ben in ieder geval heel benieuwd waar het verschil hem in zit. Of de kosten hier daadwerkelijk hoger liggen, of dat de vraag hier onverminderd blijft bestaan. Of beide
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
02-06-2023 14:22
Ik volg iemand uit Ierland. Die voor 5 personen kookt voor 5 euro elke avond. Bonnetje en al. Ik snap werkelijk niet waarom wij zoveel betalen voor simpel voedsel. En dat is nog een eiland ook.
Ik volg haar ook maar ik vind haar porties altijd wel klein hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kaascracker schreef:
01-06-2023 17:34
Ik ben laatst twee keer in het buitenland geweest binnen de EU, en daar had ik met uit eten toch echt nog ouderwetse prijzen. Als in: niet anders dan toen ik eerder op die plekken was. Dan vraag ik me toch af waarom een kleine cola hier ruim over de drie euro gaat, en daar nog steeds niet.

Maar goed. Zolang de terrasjes vol blijven zitten zal het allemaal duurder worden.
Nota bene in Londen centrum vond ik uit eten gaan een maand geleden helemaal niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Muselet schreef:
01-06-2023 18:18
Ja, idioot duur geworden, ik ga maar weer vaatdoeken gebruiken en de keukenrollen alleen als iets echt vies is zoals kattenkotsjes.
Zelfs die doe ik met een vochtig microvezeldoekje dat ik daarna uitspoel en in de was gooi. Ik heb nog clingfoile en aluminium folie liggen van 15 jaar geleden. Toen gebruikte ik dat blijkbaar????. Geen idee meer waarom ik dat handig vond want ik gebruik het nu nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
OlleGrieze schreef:
02-06-2023 21:21
Zelfs die doe ik met een vochtig microvezeldoekje dat ik daarna uitspoel en in de was gooi. Ik heb nog clingfoile en aluminium folie liggen van 15 jaar geleden. Toen gebruikte ik dat blijkbaar????. Geen idee meer waarom ik dat handig vond want ik gebruik het nu nooit meer.
Wat is dat?

Aluminiumfolie vind ik meestal ook zo'n onzin. Waarom restjes niet in een bakje bewaard kunnen worden, of een bordje bovenop een schaaltje eten om af te denken, heb ik nooit begrepen. Het enige waarvoor ik Aluminiumfolie gebruik is om een scherp mesje te verpakken als we weggaan en onderweg willen eten/picknicken. Geen zin om mijn handen open te halen aan een scherp mes.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-06-2023 11:58
Wat is dat?

Aluminiumfolie vind ik meestal ook zo'n onzin. Waarom restjes niet in een bakje bewaard kunnen worden, of een bordje bovenop een schaaltje eten om af te denken, heb ik nooit begrepen. Het enige waarvoor ik Aluminiumfolie gebruik is om een scherp mesje te verpakken als we weggaan en onderweg willen eten/picknicken. Geen zin om mijn handen open te halen aan een scherp mes.
Ik gebruik aluminium folie om de bodem van mijn kleine oven te beschermen en dek er wel eens een zelf gemaakt sausje mee af, wat ik de volgende dag weer wil gebruiken. Ook heb ik een ovenrecept wat om verbranden te voorkomen halverwege wordt afgedekt met de folie.

Er gaan geen meters door,maar met enige regelmaat gebruik ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-06-2023 11:58
Wat is dat?
Plastic afdekfolie.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
01-06-2023 21:02
Nee, mijn pan is beschadigd. Nu wil ik geen nieuwe kopen en stel het al weken uit. Maar nu wordt het te erg. Ik moet dus nieuwe. Sinds ik op mezelf woon heb ik nog dezelfde kookpannen, maar de wok en koekenpannen zijn ellende. Welke adviseren jullie? Ik heb al tefal en bk gehad maar of het eten bakt aan of de laag laat los. Ikea was tot nu toe goed maar met 2 a 3 jaar krijgt die ook losse deeltjes. Zou een dure pan nu qua kwaliteit echt wat zijn? Ik koop liever iets goed dan steeds dat geleuter van kiezen, deels kapot gebruiken en steeds weggooien.
Mijn ervaring is dat die anti-aanbaklagen gewoon kwetsbaar zijn, hoe duur je pan ook is.
Alle reacties Link kopieren
Ben & Jerry is weer in aanbieding :biggrin:
Zo vaak dat dit in de aanbieding is, hierdoor valt de prijs van dit ijs toch echt wel mee..
Alle reacties Link kopieren
OlleGrieze schreef:
02-06-2023 21:21
Zelfs die doe ik met een vochtig microvezeldoekje dat ik daarna uitspoel en in de was gooi. Ik heb nog clingfoile en aluminium folie liggen van 15 jaar geleden. Toen gebruikte ik dat blijkbaar????. Geen idee meer waarom ik dat handig vond want ik gebruik het nu nooit meer.
Ik heb bijvoorbeeld nog een stapel van die gele doekjes, ooit gekocht toen ik ging samenwonen, zelden gebruikt. Ik heb eigenlijk altijd van die doekjes die in de was kunnen. Keukenrollen gingen er vroeger redelijk snel doorheen omdat partner ze gebruikte om zijn neus te snuiten of om vet uit de pan te halen. In die paar jaar dat hij nu weg is, heb ik 1 rol opgemaakt. Enkel voor echt hele vieze dingen, maar meestal voor het doodmaken van een zilvervisje of zo.
Magnetronfolie, vershoudfolie, aluminiumfolie, ik heb het, maar gebruik het zelden. Bakpapier enkel voor in een bepaalde oven schaal, verder gebruik ik zo'n siliconen matje. En voor het vers houden van dingen op een bord/schaal(tje) heb ik siliconen deksels die erop passen en her te gebruiken zijn.

Mijn moeder heeft een rol aluminiumfolie (van 50 m), die heeft ze al zo lang als ik mij kan herinneren...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Aardbeien :'(
Ik vind ze heerlijk en eet ze alleen in het seizoen, uit Nederland/België. Voorgaande jaren waren ze altijd veel goedkoper of toch in elk geval meer binnen mijn (zeer beperkte) budget.

Net bij de Jumbo zie ik ze voor 2,50 per bakje staan (500gr). Dat is eigenlijk wat boven mijn budget, dus ik dacht: kom, er staat hier bij het winkelcentrum ook een kleine markt, ik kijk daar wel even. Maar daar waren ze 4,00 per bakje van 500gr :O
Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar (of daarvoor) regelmatig 3 bakjes voor 5 euro had, op de markt. Misschien niet moeders mooiste, maar wel lekkere betaalbare aardbeien.

Nu heb ik geen aardbeien. Wel een kilo elstar appels voor 1,50. Ook lekker, maar geen aardbeien. Beetje betaalbare variatie in fruit zou ik wel leuk vinden...
stippensokken schreef:
06-06-2023 11:24
Aardbeien :'(
Ik vind ze heerlijk en eet ze alleen in het seizoen, uit Nederland/België. Voorgaande jaren waren ze altijd veel goedkoper of toch in elk geval meer binnen mijn (zeer beperkte) budget.

Net bij de Jumbo zie ik ze voor 2,50 per bakje staan (500gr). Dat is eigenlijk wat boven mijn budget, dus ik dacht: kom, er staat hier bij het winkelcentrum ook een kleine markt, ik kijk daar wel even. Maar daar waren ze 4,00 per bakje van 500gr :O
Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar (of daarvoor) regelmatig 3 bakjes voor 5 euro had, op de markt. Misschien niet moeders mooiste, maar wel lekkere betaalbare aardbeien.

Nu heb ik geen aardbeien. Wel een kilo elstar appels voor 1,50. Ook lekker, maar geen aardbeien. Beetje betaalbare variatie in fruit zou ik wel leuk vinden...
Dit is toch al jaren een beetje het bedrag voor aardbeien in het seizoen?

Misschien 10-20 cent eronder of erboven, maar ik heb al jaren geen 500 gram aardbeien voor onder de 2,30-2,50 gezien.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
06-06-2023 10:53
Ik heb bijvoorbeeld nog een stapel van die gele doekjes, ooit gekocht toen ik ging samenwonen, zelden gebruikt. Ik heb eigenlijk altijd van die doekjes die in de was kunnen. Keukenrollen gingen er vroeger redelijk snel doorheen omdat partner ze gebruikte om zijn neus te snuiten of om vet uit de pan te halen. In die paar jaar dat hij nu weg is, heb ik 1 rol opgemaakt. Enkel voor echt hele vieze dingen, maar meestal voor het doodmaken van een zilvervisje of zo.
Magnetronfolie, vershoudfolie, aluminiumfolie, ik heb het, maar gebruik het zelden. Bakpapier enkel voor in een bepaalde oven schaal, verder gebruik ik zo'n siliconen matje. En voor het vers houden van dingen op een bord/schaal(tje) heb ik siliconen deksels die erop passen en her te gebruiken zijn.

Mijn moeder heeft een rol aluminiumfolie (van 50 m), die heeft ze al zo lang als ik mij kan herinneren...
Die gele doekjes kunnen ook in de was. :idea:
Alle reacties Link kopieren
€2,50 voor 500gr! aardbeien is goedkoop tegenwoordig. Meestal is de aanbieding €5 voor 2 bakjes van 400 gram.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-06-2023 11:58
Wat is dat?

Aluminiumfolie vind ik meestal ook zo'n onzin. Waarom restjes niet in een bakje bewaard kunnen worden, of een bordje bovenop een schaaltje eten om af te denken, heb ik nooit begrepen. Het enige waarvoor ik Aluminiumfolie gebruik is om een scherp mesje te verpakken als we weggaan en onderweg willen eten/picknicken. Geen zin om mijn handen open te halen aan een scherp mes.
Tip: Een aardappelschilmesje past precies in een tandenborstelhoesje.
Alle reacties Link kopieren
Ik reis al heel lang niet meer met ov. Mijn kind gaat volgende week met de klas van Amsterdam naar Rotterdam. Zie ik op de planner dat dit 21 euro enkele reis kost. Nu snap ik waarom school vroeg om zover mogelijk allemaal een ov chipkaart te regelen. 42 euro voor een reis vind ik niet zo grappig. Maarja voor de kinderen een hele belevenis zo met zijn alle op pad.
Alle reacties Link kopieren
davo1979 schreef:
02-06-2023 14:22
Ik volg iemand uit Ierland. Die voor 5 personen kookt voor 5 euro elke avond. Bonnetje en al. Ik snap werkelijk niet waarom wij zoveel betalen voor simpel voedsel. En dat is nog een eiland ook.

Maar bar weinig groente.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
02-06-2023 14:55
Maar dat is echt niet omdat het in de Ierse supermarkten zo goedkoop is hoor ;) Ben heel benieuwd waar diegene het voedsel vandaan haalt.

Aldi staat er op haar kassabonnen.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Monstrea schreef:
09-06-2023 12:02
Ik reis al heel lang niet meer met ov. Mijn kind gaat volgende week met de klas van Amsterdam naar Rotterdam. Zie ik op de planner dat dit 21 euro enkele reis kost. Nu snap ik waarom school vroeg om zover mogelijk allemaal een ov chipkaart te regelen. 42 euro voor een reis vind ik niet zo grappig. Maarja voor de kinderen een hele belevenis zo met zijn alleN op pad.

Ze kunnen voordeliger per groepje van maximaal 7 een groepsticket kopen.

Met 7 kost dan een enkele reis €7,15 pp

Maar dat kan alleen als ze in de daluren reizen. (op doordeweekse dagen tot 6.30 uur, van 9.00 tot 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en op feestdagen de hele dag.)


https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... gL5sfD_BwE
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven