Geld & Recht alle pijlers

Wat vind jij nu echt te duur geworden? Deel 3

28-02-2024 21:23 1012 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier schrijven we verder over allerhande prijsstijgingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pyjama’s.
Ik ging even kijken bij Livera Gewoon een lange Jersey broek + bijpassend shirtje korte mouw van Livera eigen merk, bij elkaar € 70,- o_o (dit weekend trouwens 20% korting).
De broeken zijn bij Livera 40,- en dezelfde soort broeken bij Hunkemöller 30,- (daar haal ik ze dus meestal) of ik probeer er een met korting te kopen. Zijn wel fijne broeken, lekker zacht en met zakken en dat vind ik wel prettig.
Ik koop er zelf wel een ander T-shirtje bij ergens anders. Ik vind het echt te belachelijk om 70,- uit te geven voor een pyjama.

En ja, je kunt ook in ouwe meuk slapen (of niks aan hebben), maar als ik logees over de vloer heb of een weekend weg met anderen ben, vind ik een fatsoenlijke pyjama toch wel prettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb ook nette pyjama's maar die zijn ' gewoon' van de zeeman.
Alle reacties Link kopieren Quote
VGM1980 schreef:
13-04-2024 10:00
ik heb ook nette pyjama's maar die zijn ' gewoon' van de zeeman.
Nou idd, of gewoon van de Hema. Net alsof je alleen in een dure auto kan rijden om netjes voor de dag te komen….
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Zeeman zou ik niet aan denken, maar dank voor de tip, ga ik de volgende keer kijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond het zwembad met 13.95 een paar maanden geleden al duur, nu is het 17.50 per persoon als je online koopt. Aan de balie is het 19.50

Kind mag gratis omdat we er ook zwemles hebben, maar zodra diplomas binnen zijn zwemmen we een dorp verderop
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
13-04-2024 09:28
Pyjama’s.
Ik ging even kijken bij Livera Gewoon een lange Jersey broek + bijpassend shirtje korte mouw van Livera eigen merk, bij elkaar € 70,- o_o (dit weekend trouwens 20% korting).
De broeken zijn bij Livera 40,- en dezelfde soort broeken bij Hunkemöller 30,- (daar haal ik ze dus meestal) of ik probeer er een met korting te kopen. Zijn wel fijne broeken, lekker zacht en met zakken en dat vind ik wel prettig.
Ik koop er zelf wel een ander T-shirtje bij ergens anders. Ik vind het echt te belachelijk om 70,- uit te geven voor een pyjama.

En ja, je kunt ook in ouwe meuk slapen (of niks aan hebben), maar als ik logees over de vloer heb of een weekend weg met anderen ben, vind ik een fatsoenlijke pyjama toch wel prettig.
Ooh wauw, dat kan zeker een stuk goedkoper, bijvoorbeeld bij Primark ofzo..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ze altijd van Primark, die hebben hele leuke voor een euro of…12? Per set.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Rosings- schreef:
13-04-2024 11:17
Ik vond het zwembad met 13.95 een paar maanden geleden al duur, nu is het 17.50 per persoon als je online koopt. Aan de balie is het 19.50

Kind mag gratis omdat we er ook zwemles hebben, maar zodra diplomas binnen zijn zwemmen we een dorp verderop
Duur inderdaad, is het een groot of subtropisch zwembad?
Ik betaal hier net geen 6 euro voor baantjes trekken (klein zwembad).
Alle reacties Link kopieren Quote
zenga schreef:
13-04-2024 11:43
Duur inderdaad, is het een groot of subtropisch zwembad?
Ik betaal hier net geen 6 euro voor baantjes trekken (klein zwembad).
Tis groot en uitgebreid, maar na een paar uurtjes heb je t wel gezien, zeker met kleine kinderen.
Baantjes trekken zal er wel goedkoper zijn hoor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles van hout.

Paar jaar geleden een heel kastensysteem voor de inpandige berging van Ivar gekocht bij IKEA.

Heb er onlangs twee planken bijgekocht. Prijs is bijna verdubbeld, een plank was 8 euro en is nu 15 euro.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hout is idd zeer duur geworden.
Gewoon een plank in de bouwmarkt is al duur.

Ik ben nu ook een ivar combinatie aan het uittekenen, en schrik ook van de totaalprijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeeman heeft prima pyamas .maar vis ook vaak achter het net .
Afgelopen winter n hele lekkere warme pyama overal uitverkocht .wel de moeite waard om te kopen en igewassen in de kast te leggen. Voor n keer elders slapen bij familie of onverwacht in het ziekenhuis komt te liggen of n paar joggingbroeken met n mooi shirt .kan allemaal ook in het ziekenhuis .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebril op sterkte.
Überhaupt brillen is niet leuk meer. Zelfs met korting tik je nog een fiks bedrag af en dan heb ik nog gewoon enkelvoudige glazen. Man heeft varifocus glazen en is nog veel duurder uit.
Waar slagen jullie voor goede brillen en niet te duur? Ik ben tot nu toe altijd bij Hans Anders geweest, bevalt op zich goed maar misschien zijn er wel andere zaken die voordeliger zijn en ook prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebril op sterkte koop ik bij Charlie Temple.
Bevalt me prima.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
21-04-2024 13:16
Zonnebril op sterkte koop ik bij Charlie Temple.
Bevalt me prima.

Hier ook.
Gewone brillen (veraf) heb ik ook wel van CT en dikke prima.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit van die firma gehoord, even gekeken. Dat zou ik nou nooit aandurven, online een bril kopen.
Ik zie dat je er 4 stuks thuis kunt laten bezorgen om te passen maar nee, dat is niks voor mij.
Laten jullie de ogen dan elders opmeten, alle gegevens noteren en vervolgens bestel je online?
Want ik weet echt niet welke cilinder, pupilafstand etc hoor. En het zijn wel je ogen dus dat zou ik echt niet online durven.
Tenzij het een leesbrilletje voor erbij is, maar niet voor een die ik de hele dag draag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik upload een brilrecept van 1 die ik heb gekocht bij de opticien.
Voor een zonnebril op sterkte vind ik het prima.

een gewone bril, die ik de hele dag op moet, daarvoor ga ik wel naar de opticien.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik upload ook gewoon het brilrecept van de opticien.
Daar staat alles op.

In 2022 een meting laten doen en bij Hans Anders een nachtzichtbril gekocht.
Dus nog redelijk recente meting.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonnebril op sterkte vind ik ook zonde van mijn geld. Maar voor mij is de reden dat ik mijn bril heel weinig op heb. Vaak heb ik lenzen in. Met autorijden een zonnebril erbij en op vakantie een paar keer in het zwembad en bij zee. Na deze momenten moet ik dan alsnog wisselen met bril of lenzen.
Wie weet koop ik er ooit wel een want je doet er jaren mee. Maar nu vind ik het het niet waard .

Koop alles bij de plaatselijke opticien. Zou eens moeten kijken wat het online schilt. Maar als je dan los een controle laat doen kost voor mij 45 euro.
Als er nu iets is blijven ze helpen. Zowel met bril als lenzen. Met bril heb ik een glas laten wisselen en die bewaren ze. Twijfel aan een oog en komt ook via oogarts niet verder. Moeilijke ik

Maar als online kopen om een groot verschil qua bedrag gaat dan is dat natuurlijk fijn. Kan ik een zonnebril op sterkte erbij nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
21-04-2024 14:30
Nooit van die firma gehoord, even gekeken. Dat zou ik nou nooit aandurven, online een bril kopen.
Ik zie dat je er 4 stuks thuis kunt laten bezorgen om te passen maar nee, dat is niks voor mij.
Laten jullie de ogen dan elders opmeten, alle gegevens noteren en vervolgens bestel je online?
Want ik weet echt niet welke cilinder, pupilafstand etc hoor. En het zijn wel je ogen dus dat zou ik echt niet online durven.
Tenzij het een leesbrilletje voor erbij is, maar niet voor een die ik de hele dag draag.

Voor een euro of 30-40 heb je bij Charley Temple al een zonnebril op sterkte, gewoon met een meting die je elders hebt laten doen. Zo spannend is het niet hoor! Daar krijgen je ogen echt niks van :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hoe doe je dat dan met het afstellen van de bril ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar hoe doe je dat dan met het afstellen van de bril ?
Alle reacties Link kopieren Quote
mamaonbekend schreef:
24-04-2024 10:46
Maar hoe doe je dat dan met het afstellen van de bril ?
https://www.charlietemple.com/nl-nl/adv ... -afstellen
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Verfbenodigdheden @(
Ik denk dat we 2 jaar geleden voor het laatst geverfd hebben, dus schrok wel van de prijzen van kwasten/rollers, tape, bakjes etc. in de Karwei zeg.
Nu kan het vast goedkoper bij een andere bouwmarkt/Action oid, maar die hebben we helaas niet in de buurt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn broek korter laten maken: 16 euro. Ik had hem zelf al afgespeld en Ik kon er nota bene op wachten. Was ook zo, zo gepiept. 10 minuten later stond ik buiten.
En ook, gordijnen laten stomen: per strekkende meter 30 euro. Dat tikte aan!
Vanaf eind juli worden er weer egeltjes geboren, zorg voor een schuilplekje in je tuin, en een klein en laag bakje water. Nooit melk. Dank je wel.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven