Geld & Recht alle pijlers

Wat zijn mijn rechten?

17-02-2011 21:04 16 berichten
Als ik ze al uberhaupt heb

Ongeveer 4/5 weken geleden heb ik een AEG personen weegschaal gekocht bij de Kruidvat.

Vanwege verhuizing heb ik het ding onlangs pas uitgepakt en hij blijkt niet te werken. Er zit wel een (werkende) batterij in maar hij doet het gewoon niet, op geen enkele manier.

Ik heb geen bonnetje meer. Kan ik toch nog iets beginnen bij de Kruidvat of maak ik anders kans via AEG?

Iemand die enig idee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Heb je 'm met pin afgerekend? Dan zou je bankafschrift moeten volstaan als kassabonnetje en kun je bij Kruitvat terecht.
Heb je een bewijs dat je het daar hebt gekocht? een pinbetaling oid??
Nee, ik heb hem contant afgerekend.
Dan vrees ik dat je bij Kruitvat geen rechten hebt. Je kunt hem immers overla hebben gekocht. Wel zou je AEG direct kunnen proberen te benaderen dat hun product niet werkt. Misschien heb je geluk en willen ze je tegemoet komen.
Dan kun je dus niet aantonen waar en wanneer je het ding hebt gekocht, en kun je alleen maar hopen op de coulance van de Kruidvat of AEG. Schat dat je bij de tweede nog het meeste kans maakt.
Niet naar de winkel gaan, maar mail het hoofdkantoor! (van zowel Kruidvat als AEG).

Daar zitten mensen speciaal om klachten keurig af te handelen. Vertel ook, dat je het bonnetje niet meer hebt, ook geen moment gedacht had, het nodig te hebben. Want je kocht toch zeker kwaliteit.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga inderdaad het hoofdkantoor van Kruidvat en AEG maar even mailen.

Ik ben benieuwd!
Hé heb die weegschaal van mij moeder gekregen. Vanaf dag 1 werkte het niet! Nu 2 dagen verder en dat kreng mag wat mij betreft de vuilnisbak in.
Heb altijd goede ervaringen met ruilen bij de Kruidvat. Ze zijn vrij coulant, althans, in de vestigingen waar ik kom.
Volgens mij heb ik die ook. Deed het bij mij pas na het verwijderen van het plasticje onder het batterijtje.

Maar toen haperde hij nog steeds een beetje. Na het baterijtje er een minuut of 5 uit te hebben gehad en toen teruggeplaatst deed 'ie het wel (en nu nog).
Ik heb onlangs ook iets teruggebracht bij kruidvat zonder bon wat kapot was, geen probleem! Ik had wel het hoofdkantoor gemaild en kreeg een mail terug dat ruilen geen probleem is zonder bon...
Heb hem net mee naar mijn vader genomen en die denkt dat het aan de batterij ligt maar als ik de verhalen zo hoor!

Positief is wel dat ik de kassa bon gevonden heb. Ik zie echter dat ik hem op 7 januari al gekocht heeft. Staat niets op over de verloop. Weet iemand dat?
Oh trouwens, een plasticje onder de batterij heb ik niet kunnen ontdekken ...
Met kassabon heb je wel degelijk rechten. Niet om te ruilen, maar wel als je product defect is. Ook al had je hem gelijk in gebruik genomen. Je mag een deuglijk product verwachten en bij een weegschaal lijkt een levensduur van ruim een maand me erg kort.

Maar zou voor de zekerheid wel eerst even een ander batterijtje proberen, gewoon om dat uit te sluiten.
HUmmm ik heb die van mij teruggebracht en geld terug gekregen, ding gaf 50 kilo te veel aan. Mdw vonden ook dat dat niet de bedoeling was. Heb nu 1 van 20 euro gekocht bij de kijkshop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven