Geld & Recht alle pijlers

Wat zou je doen als je de loterij won

22-04-2019 14:12 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic als dit is er vast al eens geweest maar ik vind het leuk om erover te fantaseren. Ik koop niet vaak een lot maar heb er nu toevallig eentje voor de Koningsdag-loterij. De hoofdprijs is 20 jaar lang 250.000 euro netto per jaar.
Wat zou jij doen als je zo’n prijs zou winnen?
Alle reacties Link kopieren
Huis kopen, mijn ouders op een luxe cruise vakantie sturen.
Zus stuur ik er achter aan, en zelf ga ook flink op reis
Relax we're all crazy, it's not a competition
Cateautje schreef:
22-04-2019 14:51
Ik zou er ook helemaal geen moeite mee hebben.
Ik ook niet!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-04-2019 15:24
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Mwah dat denk ik niet. Zou wel een andere dagbesteding gaan zoeken. Meer sporten, een kook of talen cursus oid. Denk dat het zo went al die vrije tijd.
Alle reacties Link kopieren
Niet verhuizen. Ons huis is over 2 jaar afbetaald. Wel een nieuwe keuken laten plaatsen en de tuin op de schop nemen.

Wat vaker naar ons favoriete vakantieadres. Wellicht huis kopen voor de kinderen. Studie betalen we al.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 3 dagen dat zou ik wel blijven doen.
Ik zou minimaal 2 dagen in de week een schoonmaakster inhuren en gaan reizen.
Ik zou vrienden ook gunnen wat ze nodig hebben. Rijbewijzen, kk voor hun huis. Zoiets.

Veel sparen en huis snel aflossen zodat man en ik op tijd kunnen stoppen met werken. Als we 50 zijn of zo.
Verder heb ik alles wat ik nodig heb.
Een huisje aan het strand, of in het bos kopen.
Ik zou wel blijven werken.
Een vakantie boeken
Cursussen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op werk deden mensen ook laconiek over het bedrag. 'Wat heb je aan 5 miljoen' ik neem aan dat die mensen niet extreem veel meer dan mij verdienen maar dat krijg ik nooit bij elkaar hoor! Ik denk dat als zij weten dat ik mijn fictieve 5 miljoen heb gewonnen dat zij als eerste bij mij staan te bedelen (want ik ga er nu even vanuit dat ik win :yes: ). Dat is toch hardstikke veel geld! 2-3 dagen werken erbij voor de lol en je red het wel hoor.

Wat ik zou doen; een vrijstaand huis aan het water kopen! Nu in een erg gehorig klein huurhuis.
Nieuw instrument kopen
Mijn vader die nooit buiten Nederland is geweest op reis sturen
Een vriendin die krap zit haar droomreis geven
Jaarlijks iemand uitkiezen die het nodig heeft en voor die persoon iets betalen zoals zorgkosten (hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik nog niet).
Minder gaan werken, maar dan alleen de leuke projecten. En zelf ook op reis!
Alle reacties Link kopieren
Vrijstaand huis (hoeft niet groot), gewoon veel ruimte voor dieren en een moestuin. Verder direct ontslag nemen, geld schenken aan familie en vrienden en mij verder nuttig maken voor goede doelen.
Cateautje schreef:
22-04-2019 15:24
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Ik ben juist blij dat ik niet meer aan de verplichtingen van arbeid vast zit dankzij de WIA. Inmiddels al 3 jaar en ik zou voor geen goud terug willen in de maatschappelijke participatie!
Om een vrijstaand huis te kopen zul je het bedrag dan ofwel in een keer moeten laten uitkeren, of die 250k een aantal jaar achter elkaar opsparen tot je 750 k of een miljoen hebt. Althans in deze regio kosten mooie vrijstaande huizen dat zeker.
granny71 schreef:
22-04-2019 15:23
Ik zou het ineens uit laten keren.
Als de winnaar komt te overlijden voor het eind van die 20 jaar vervalt de prijs.
Liever wat minder geld dan mogelijk helemaal niets aan erfenis voor mijn kinderen.
Oh dat wist ik niet. In dat geval zou ik ook voor gelijk uitkeren kiezen, want ik verwacht niet nog 20 jaar te leven.
FireMe schreef:
22-04-2019 15:31
Lekker typetje ben je...
nâh!
Ik zou het zoals zovelen een huis kopen, omdat het huis waarin we nu wonen niet zo geschikt is en niet op de goede plek staat.
Maar dan zou ik eerst iets aan mijn gezondheid willen laten doen, want ik voel me al tijden niet goed, continu doodmoe en altijd spierpijn onder andere.
Ik zou dan verschillende artsen inhuren van mijn geld om eens eindelijk goed te laten uitzoeken wat ik mankeer en ook om er een beetje vaart achter te krijgen.
Ik zou het gewoon uit eigen zak betalen.
Gezondheid is toch het belangrijkste, ook om voor je kinderen te kunnen zorgen en te kunnen werken, maar ook om echt te kunnen genieten van dingen.
Als dat achter de rug was, ook als dan zou blijken dat er niet veel aan de gezondheid te verbeteren viel, dán zou ik wel op reis willen.
Een cursus creatief schrijven zou ik ook wel willen volgen en pianoles en af en toe een kinderoppas om rustig te kunnen concentreren of om eens een keertje uit te gaan.
Ik zou mijn ouders trakteren op een mooie reis en een goede vriendin ook.
Ik zou een feest geven voor al mijn vrienden en familie.
Een nieuwe garderobe kan ik trouwens ook wel gebruiken en ik ben heel hard aan een andere auto toe.
* Meer gaan werken, desnoods onbetaald, en hulp in de huishouding nemen.
* Iets doen voor een plaatselijk doel. Liefst anoniem, voor nut van de gemeenschap.
* De hypotheek aflossen, kinderen fors op weg helpen bij aanschaf eerste huis.
* Kinderen en auto geven.
* Als het geld nog niet op is: Ook van mijn zussen, zwager en schoonzus een stuk, of hele hypotheek aflossen.

Edit
Studiepotje voor neefjes en nichtjes
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 17:43
5.45% gewijzigd
Fishie44 schreef:
22-04-2019 15:56
Bij mij op werk deden mensen ook laconiek over het bedrag. 'Wat heb je aan 5 miljoen' ik neem aan dat die mensen niet extreem veel meer dan mij verdienen maar dat krijg ik nooit bij elkaar hoor! Ik denk dat als zij weten dat ik mijn fictieve 5 miljoen heb gewonnen dat zij als eerste bij mij staan te bedelen (want ik ga er nu even vanuit dat ik win :yes: ). Dat is toch hardstikke veel geld! 2-3 dagen werken erbij voor de lol en je red het wel hoor.

Wat ik zou doen; een vrijstaand huis aan het water kopen! Nu in een erg gehorig klein huurhuis.
Nieuw instrument kopen
Mijn vader die nooit buiten Nederland is geweest op reis sturen
Een vriendin die krap zit haar droomreis geven
Jaarlijks iemand uitkiezen die het nodig heeft en voor die persoon iets betalen zoals zorgkosten (hoe dat in de praktijk gaat werken weet ik nog niet).
Minder gaan werken, maar dan alleen de leuke projecten. En zelf ook op reis!
Tsja, dan nemen ze het toch niet aan? Genoeg mensen die het wel heel graag willen hebben! (Waaronder ik natuurlijk :proud:)
Andersom schreef:
22-04-2019 16:17
* Meer gaan werken, desnoods onbetaald, en hulp in de huishouding nemen.
* Iets doen voor een plaatselijk doel. Liefst anoniem, voor nut van de gemeenschap.
* De hypotheek aflossen, kinderen fors op weg helpen bij aanschaf eerste huis.
* Kinderen en auto geven.
* Als het geld nog niet op is: Ook van mijn zussen, zwager en schoonzus een stuk, of hele hypotheek aflossen.
:O

Wat voor werk doe je dan dat je liever werkt dan van je geld geniet?
redbulletje schreef:
22-04-2019 16:26
:O

Wat voor werk doe je dan dat je liever werkt dan van je geld geniet?

Ik ben onderwijsassistent. Zo ontzettend leuk maar weinig fulltime aanstellingen. Werken op twee scholen beviel me niet zo.

Voor mij zou dat dus wel genieten van mijn geld zijn. Iemand die mijn huishouden doet terwijl ik iets doe dat ik graag doe.
Andersom schreef:
22-04-2019 16:17
* Meer gaan werken, desnoods onbetaald, en hulp in de huishouding nemen.
* Iets doen voor een plaatselijk doel. Liefst anoniem, voor nut van de gemeenschap.
* De hypotheek aflossen, kinderen fors op weg helpen bij aanschaf eerste huis.
* Kinderen en auto geven.
* Als het geld nog niet op is: Ook van mijn zussen, zwager en schoonzus een stuk, of hele hypotheek aflossen.
Heel mooi streven, het jammere is alleen dat ze een heleboel schenkbelasting moet betalen als ontvanger
Alle reacties Link kopieren
De badkamer verbouwen, mijn rijbewijs halen, een auto kopen, mijn tuin laten opknappen, een nieuwe vloer op de beneden verdieping, een mooie reis maken, een nieuwe piano kopen, ik heb nog wensen genoeg. Man zou ook minder gaan werken. Misschien is verhuizen ook wel een optie. Ik ben prima tevreden met mijn huis hoor, maar als ik de loterij zou winnen waarschijnlijk niet meer. :proud:
Calamitycat schreef:
22-04-2019 15:02
Ik heb geen lot en vind het eigenlijk ook zonde van het geld :facepalm:
Dit dus ;-D

Maar anders:
vet nieuwbouwappartement met dakterras hier in de binnenstad kopen
een Maserati Quattroporte
De reizen maken die ik graag zou willen maken
Cateautje schreef:
22-04-2019 15:24
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Met een berg geld om te doen wat je wil ligt de wereld aan je voeten heb ik altijd het idee. Zou me een slag in de rondte amuseren denk ik :$
Alle reacties Link kopieren
Per direkt stoppen met werken. En heel veel mensen blij maken. In mijn werk bij thuiszorg zie ik veel leed achter de deuren.
Verder hoef ik niets, blijf gewoon in mijn flatje wonen maar geen stress meer over de huur van 820 euro. Ik ga dan lekker scheefwonen heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
- Hypotheek afbetalen
- Diverse klussen in huis laten doen door een vakman
- 3 dagen per week gaan werken ipv fulltime
- man waarschijnlijk 4 ipv fulltime
- huishoudelijke hulp inhuren
- mijn auto vervangen voor een goede tweedehandse
- vrienden en familie mee laten profiteren bijv dmv reisjes
- advies inwinnen bij een financieel adviseur wat verder wijs is met al dat geld
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
22-04-2019 15:24
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Wat een onzin. Werken doe ik puur voor het geld. Er zijn zoveel leuke dingen te doen in het leven dan werken.
Ik verveel me nooit al lig ik de hele dag op de bank. Maar toegegeven ik ben van nature lui.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook echt per acuut mijn baan opzeggen hoor. Ik heb echt 1001 dingen die ik graag doe en werk is er niet een van. Het kost me veel energie en ik krijg er weinig voor terug. Ik zou mijn huis onder handen nemen, mijn hobby zou grotere vormen aannemen en ik zou heerlijk huisvrouw spelen, ja lekker geëmancipeerd ik weet het, en het zou me niets kunnen schelen ook. Ik werk nu ook maar deeltijd omdat werk me mega veel kost, al die ellende en verdriet. Ik zou er denk ik niets meer mee te maken willen hebben. Tot die tijd doe ik gewoon of ik de leukste baan ter wereld heb. 😂
Als eerste zou ik mijn kinderen helpen bij het kopen van een huis. Daarna een en ander in mijn eigen huis opknappen. Verder weet ik het niet zo. Wel zou ik zeker wat aan een goed doel geven, of misschien zelf een stichting oprichten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven