Geld & Recht alle pijlers

Wat zou je doen als je de loterij won

22-04-2019 14:12 312 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic als dit is er vast al eens geweest maar ik vind het leuk om erover te fantaseren. Ik koop niet vaak een lot maar heb er nu toevallig eentje voor de Koningsdag-loterij. De hoofdprijs is 20 jaar lang 250.000 euro netto per jaar.
Wat zou jij doen als je zo’n prijs zou winnen?
Mevrouw75 schreef:
22-04-2019 14:37
Ja, van 20 jaar 250.000 kun je heel ruim leven 20 jaar lang. Van 125.000 over 40 jaar ( stel je gebruikt de helft en spaart de andere helft voor later) ook redelijk ruim.
Zeker als je gewend bent het met 20 tot 25.000 per jaar te doen.
Alle reacties Link kopieren
Met pensioen gaan, ben 59. Van 250.000 per jaar kom ik prima rond hoor heb nu véél minder :biggrin:
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
-Een groot vrijstaand huis kopen
-Een nieuwe auto
-2 kansarme kinderen uit Suriname adopteren
- Een jaar sabbatical nemen en daarna 20 u p .w gaan werken.
- Tijdens dat jaar sabbatical een cruise maken
-De rest apart zetten voor de studie , rijlessen of aankoop nieuwe woning van de kinderen

Ik zou overigens niemand vertellen dat ik een groot geldbedrag heb gewonnen, want dat zou geheid ruzie worden.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Oude huis meteen verkopen. Weg uit deze kbuurt.

Huisje kopen zonder directe buren. Liefst in bosrijke omgeving. Ik hou van schaduw.
Met airco en schoonmaker 2x in de week.

En dan een atelier/studio maken voor mijn hobby's. Mooie speeltuin voor de kinderen met boomhut of klein huisje.

Een wat betere/nieuwere auto dan het lijk van 16 jaar dat ik nu rij. Met genoeg ruimte voor de kinderen en hun vriendjes.

En als het kan qua vergunningen een kattenhotel naast mijn huis beginnen.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 14:46
39.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huis aflossen, een dag minder werken, reizen, vaker uit eten, mijn familie meenemen op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
mijn huis helemaal afmaken; badkamer, keuken, nieuw dak en de tuin. huis van de buren erbij kopen. Zwembad laten aanleggen.
Nieuwe auto kopen. garage bouwen.
Don't cry, buy a bag and move on.
redbulletje schreef:
22-04-2019 14:33
Van 5 miljoen kan ik prima rentenieren hoor! En zelfs met 1 miljoen zing ik het wel uit.
Ik zou er ook helemaal geen moeite mee hebben.
Stuk bos kopen, groot hek er omheen.
Mooie bungaluw er midden in laten zetten en heeeeel veeel kansloze katten opvangen. ♡♡♡
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-04-2019 14:29
Even nagekeken, uitkering in eens is 4,4 miljoen. Best kleine prijs inderdaad.....not
vind ik een leuk bedrag hoor
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alles in huis opknappen dat nu blijft liggen, sparen voor kind en pensioen, werk zoeken dat ik echt leuk vind zonder me zorgen te hoeven maken om baanzekerheid.

En veel doen wat nu niet mogelijk is. Ja, we zouden het goed kunnen gebruiken :D
Alle reacties Link kopieren
Een vrijstaand huis kopen met een enorme lap grond ergens in Drenthe, eindelijk weg bij mijn vreselijke buren.
Baan opzeggen, ik vind mijn werk leuk hoor maar ik heb al 33 jaar gewerkt en vind het eigenlijk wel genoeg :$

Als het huis naar mijn zin is opgeknapt en ingericht wil ik graag geiten, een hond, kippen en nog wat meer katten en dan ga ik me volop storten op de verzorging van al die dieren. En aan het ontwerpen en inrichten van een Engelse tuin natuurlijk. En dan kan een opvang voor zielige diertjes er ook nog wel bij.
Zucht.... :heart:

Ik heb geen lot en vind het eigenlijk ook zonde van het geld :facepalm:
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Geld opzij zetten voor mijn kinderen en hen gruwelijk verwennen met wat dingen die nu niet kunnen. Stoppen met werken, studeren, vrijstaand huis met landelijke uitstraling kopen in een bosrijke omgeving en die luxe verbouwen. Shoppen, vaker op vakantie; nieuwe auto. Ogen laseren, vaak naar de kapper, uit eten, een schoonmaakster.
Uiteindelijk zou ik wel weer gaan werken maar alleen wat ik leuk vind en niet fulltime.
Lucifer2018 schreef:
22-04-2019 14:43
Oude huis meteen verkopen. Weg uit deze kbuurt.

Huisje kopen zonder directe buren. Liefst in bosrijke omgeving. Ik hou van schaduw.
Met airco en schoonmaker 2x in de week.

En dan een atelier/studio maken voor mijn hobby's. Mooie speeltuin voor de kinderen met boomhut of klein huisje.

Een wat betere/nieuwere auto dan het lijk van 16 jaar dat ik nu rij. Met genoeg ruimte voor de kinderen en hun vriendjes.

En als het kan qua vergunningen een kattenhotel naast mijn huis beginnen.
Dit klinkt wel fijn!
Stoppen met werken om een inkomen te genereren (dus werken wanneer ik wil, wat ik wil, en niet afhankelijk zijn van het salaris). Een appartementje + groot balkon kopen aan de kust, dichtbij de stad in Spanje, en zo nu en dan een verre reis. Verder afwisselend internationaal vrijwilligerswerk.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met werken of puur op oproepbasis als het nodig is want vind mijn werk wel leuk.
Man ook minder werken of stoppen.
Veel gaan reizen , iets langer dan de een /twee / drie weken die we normaal doen.
Een schilder laten komen zodat ik komend weekend niet zelf aan de gang hoef :P
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-04-2019 14:29
Even nagekeken, uitkering in eens is 4,4 miljoen. Best kleine prijs inderdaad.....not
Ik zou het ineens uit laten keren.
Als de winnaar komt te overlijden voor het eind van die 20 jaar vervalt de prijs.
Liever wat minder geld dan mogelijk helemaal niets aan erfenis voor mijn kinderen.
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Cateautje schreef:
22-04-2019 15:24
Voor hen die willen stoppen met werken, denk daar nog eens over na, want na een afzienbare tijd verveel je je te pletter en weet je niet meer wat je met jezelf aan moet.
Nou, dacht het wel!
Genoeg andere nuttige dingen te doen, zonder (teveel) verplichtingen
Een oude boerderij kopen en deze opknappen.
Denk wel een andere auto, maar wel een beetje een normale (geen patserbak).
Ik zou wel stoppen met werken en dan in mijn ateliertje vanalles maken. Diverse creatieve cursussen volgen.
Eigenlijk niet heel veel bijzonders. We hebben een fijn leven en wonen ontzettend fijn, maar een mens heeft altijd wat te wensen ;) .
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
22-04-2019 14:34
Ogen laten laseren, implantaten nemen, garderobe vernieuwen, huis met zwembad kopen, leuke tuinman in dienst nemen en dan lekker lang op vakantie.

edit: stoppen met werken, die baan gun ik wel iemand anders ;-D

Lekker typetje ben je...
Miskotto schreef:
22-04-2019 14:41
Ik zou overigens niemand vertellen dat ik een groot geldbedrag heb gewonnen, want dat zou geheid ruzie worden.
En dit!
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
22-04-2019 14:24
Het is natuurlijk een relatief kleine prijs, maar ik zou gewoon blijven werken, wel wat vaker een paar weken vrij nemen en ik zou sparen voor een huis voor mijn kinderen als ze uit huis gaan.
En natuurlijk mijn huis wat verbouwen, met plannen die ik nu ook heb (en die ik voorlopig nog niet uitvoer).
Verder gewoon net wat ruimer leven en ervoor zorgen dat een goede vriendin dat ook kan. En natuurlijk goed voor mijn pensioen zorgen (cq voor de erfenis van de kinderen, mocht ik geen 100 worden).
Ik vind dit toch ook een behoorlijke prijs.
Mijn huis opknappen plus tuin
Geen problemen met studeren van kids
Reizen
Mijn moeder
Verder normal verder leven maar alles wel een stuk ruimer dat lijkt mij toch wel een heerlijk rustgevend gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou per direct stoppen met mijn huidige baan! Ik wil wel mijn studie.afronden dus daar ga ik mee verder daar heb ik dan genoeg rust en tijd voor dan. Ik zou een vrijstaand huisje kopen en eindelijk mooie sier kippen kunnen nemen ik heb een nieuwe auto nodig dus ook dat kopen en verder een mooie vakantie boeken met mijn liefde en familie.
Een huis aan zee kopen.
Een huis voor mijn kinderen kopen.
Een auto kopen.
Af en toe op vakantie gaan.
Mijn PGB stopzetten en mijn zorgverlener uit eigen zak betalen zodat ik ben verlost van die ellendige jaarlijkse herindicaties (alsof ik opeens wonderbaarlijk genezen zou zijn) die vaak verkeerd gaan, waardoor mijn zorgverlener een tijd zonder inkomen zit.
Meteen verhuizen naar een vrijstaande woning!

Dat in ieder geval. En verder. Mooie, nieuwe auto en minder gaan werken. Nieuwe caravan en vaak op vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven