Geld & Recht alle pijlers

Waterverbruik

23-10-2013 09:32 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort verhuizen en ik vroeg me af hoe het dan met het waterverbruik zit.

Wordt dat geschat op basis van de vorige bewoners (2 personen)? Zij betalen EUR 22.00 gaven ze mij aan. Ik ga alleen wonen en verbruik minder. Heb geen droger, geen vaatwasser en douche 1 keer per dag 5 minuten.

Ik sluit me overigens aan bij Brabant Water. Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat?
Meestal word verbruik wel ingeschat ja kan je zelf ook omlaag laten zetten bij Brabant water. Ik vind 22 ¤ trouwens best veel. Ik betaal 13¤ p mnd voor 4 personen ( vorig jaar 11 en heb het iets hoger gezet nu) geen bad overigens.
Ik heb geen idee wat zij doen, Love2dance ze hebben ook geen vaatwasser enz. Misschien is het een soort "spaarpot" voor hen.

Ik wil echter minder betalen dus vandaar de vraag.

Als ik me nu aanmeld, kan ik dat dan zelf direct omlaag laten zetten of kan dat pas na een jaar ofzo bij Brabant water?
quote:goudenmeid schreef op 23 oktober 2013 @ 09:37:

Ik heb geen idee wat zij doen, Love2dance ze hebben ook geen vaatwasser enz. Misschien is het een soort "spaarpot" voor hen.

Ik wil echter minder betalen dus vandaar de vraag.

Als ik me nu aanmeld, kan ik dat dan zelf direct omlaag laten zetten of kan dat pas na een jaar ofzo bij Brabant water?Dat lijkt me echt een vraag om voor te leggen aan Brabant Water zelf?
En wat heeft een droger met het waterverbruik te maken?

Ik betaal 8,- per maand voor 1,5 persoon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Of misschien is de ketel oud en duurt het een eeuwigheid voor je warm water hebt. Dat doet werkelijk wonderen voor je waterverbruik, en not in a good way.
quote:himalaya schreef op 23 oktober 2013 @ 09:40:

En wat heeft een droger met het waterverbruik te maken?

.

Niet zo heel veel, TENZIJ je ook een fohn EN een krultang hebt. Dan weer wel natuurlijk . Heb je daarbij ook een digitale wekker... nou dan hang je kostentechnisch.

Hier iets van 13 euro per maand (wel een vaatwasser, een 13 jarige langdouchende dochter, een droger EN een fohn)
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 23 oktober 2013 @ 09:44:

[...]

Niet zo heel veel, TENZIJ je ook een fohn EN een krultang hebt. Dan weer wel natuurlijk . Heb je daarbij ook een digitale wekker... nou dan hang je kostentechnisch.Oh ja, nieuwigheid, die gaan natuurlijk tegenwoordig ook op waterstroom!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik betaal eur 23 in het kwartaal, inclusief vastrecht (inclusief btw). 1 persoonshuishouden.
Hahaha jullie hebben gelijk

Dat van die oude ketel zou nog best eens kunnen. Het is een woning uit 1968 (huur) en weet eigenlijk niet hoe oud de ketel is. Dat zal ik eens gaan uitzoeken.
Hier 149 m3 water verbruikt afgelopen jaar met gezin van 2 volw. en 2 kinderen van 6 en 8. Voorschot blijft 24 euro per maand.
Hier ook Brabant water. Betaal voor een gezin van 2 volwassenen en 1kind van 4 nu 33 per kwartaal dus 11euro per maand.

En wij hebben en een vaatwasser, een vaak draaiende wasmachine en douchen allemaal elke dag.

Plus houden van lekker warm binnen

Hebben dit jaar (toevallig net de meterstand digitaal doorgegeven) 70m3 water verbruikt.

Op hun site staat dat een gemiddeld persoon 48m3 water per jaar verbruikt.

We hebben overigens wel een ketel uit 2010.

Dus dat zal vast schelen.
Not my circus, not my monkeys
Ik betaalde 45 euro per kwartaal voor mijzelf alleen, maar ik douche vaak en lang.
quote:boerderijgeit028 schreef op 23 oktober 2013 @ 10:22:

Ik betaalde 45 euro per kwartaal voor mijzelf alleen, maar ik douche vaak en lang.Dat doe ik ook, maar jij betaalt dus het dubbele van mij!
Het verbruik gaat geschat worden obv standaarden.

Wij betalen voor twee personen 9 euro per maand (dus 27 per kwartaal), dus wij zitten behoorlijk onder dat gemiddelde.
Droger zou zelfs kunnen besparen op water, gooi het water altijd terug in wasmachine

Ons verbruik is trouwens 108 m3 in 2012. Ongeveer hetzelfde als vorig jaar maar prijzen waren iets omhoog. En ja je kan het gewoon direct online veranderen het voorschot.
Ik heb het gevraagd en de laatste sticker op de ketel is uit 2002 ... het duurt volgens de huidige bewoner niet lang voor er warm water komt.
Hier ook Brabant Water (en alle heffingen betaal ik niet via hen) en ik betaal maandelijks 11 euro. Ik ben single, douche dagelijks, heb een vaatwasser en draai iets van 4-5 wassen in de week.

Een vaatwasser is trouwens zuiniger dan afwassen met de hand zegt men. Minder waterverbruik begreep ik.

NB voorheen betaalde ik de heffingen die bij waterafname hoorden via BW maar nu doe ik dat samen met de gemeentelijke belastingen. Dus die 11 euro zijn exclusief die heffingen.
quote:goudenmeid schreef op 23 oktober 2013 @ 10:29:

Ik heb het gevraagd en de laatste sticker op de ketel is uit 2002 ... het duurt volgens de huidige bewoner niet lang voor er warm water komt.Dat betekent dat de ketel dus 10 jaar lang! niet onderhouden is, niet dat de ketel uit 2002 komt.
quote:Wapiti schreef op 23 oktober 2013 @ 10:40:

Hier ook Brabant Water (en alle heffingen betaal ik niet via hen) en ik betaal maandelijks 11 euro. Ik ben single, douche dagelijks, heb een vaatwasser en draai iets van 4-5 wassen in de week.

Een vaatwasser is trouwens zuiniger dan afwassen met de hand zegt men. Minder waterverbruik begreep ik.

NB voorheen betaalde ik de heffingen die bij waterafname hoorden via BW maar nu doe ik dat samen met de gemeentelijke belastingen. Dus die 11 euro zijn exclusief die heffingen.Voor zover ik weet betaal je heffingen altijd buiten de verbruiksrekening om. (zoals waterschapsbelasting, enz)
Wat ireneadler zegt!!

Bij ons staat het 'bouwjaar' gegraveerd aan de bovenzijde van de kap. De sticker aan de voorkant is de onderhoudssticker!
Not my circus, not my monkeys
Wat voor heffingen betaal je, Wapiti?

In welke gemeente woon je, dat je die heffingen daar kunt betalen?
quote:ireneadler schreef op 23 oktober 2013 @ 10:57:

[...]

Dat betekent dat de ketel dus 10 jaar lang! niet onderhouden is, niet dat de ketel uit 2002 komt.Ik zal de woningbouw eens bellen want het lijkt me niet dat ze de ketel 10 jaar niet onderhouden.
quote:Naara schreef op 23 oktober 2013 @ 10:23:

[...]

Dat doe ik ook, maar jij betaalt dus het dubbele van mij!Ja, ik sta 's morgens als een zombie onder de douche, het liefst pak ik er een stoeltje bij en ga ik eindeloos voor me uit staan staren
quote:goudenmeid schreef op 23 oktober 2013 @ 11:04:

Wat voor heffingen betaal je, Wapiti?

In welke gemeente woon je, dat je die heffingen daar kunt betalen?Ik betaal dus aan BW alleen de kosten voor het water zelf en de btw. En de heffingen betaal ik via een andere instantie samen met de gemeentelijke belastingen. Ik woon in het Oosten van de provincie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven