We vrekken hier verder ! :-)

vrijdag 5 november 2010 om 11:44
De 'euroshopper' pizza's van super de boer zijn echt te smerig gewoon, bah! De lekkerste pizza blijft de pizza van de pizza-boer hier om de hoek.. Wel 4x zo duur als een diepvries pizza, maar ik vind ze echt 10x zo lekker. Heb dus besloten om geen diepvries pizza's meer te halen, maar 1x in de zoveel tijd eentje van de pizza-boer. En daar doe ik dan 2 dagen mee, haha. Als je hem de dag erna opbakt in een anti-aanbak pan is ie nog lekkerder! 
En ik denk dat ik ook maar minder vlees ga eten. Ik verkoop me elke keer aan het smerige vlees van super de boer. Zeentjes, taai, smerige stukjes en noem maar op. Het is gewoon echt.. bah! Ik denk dat als ik 2 of 3 keer in de week vlees eet, en dat dan haal bij de slager, dat ik dan net zo duur uit ben.
Ik haat het echt om eten weg te gooien!

En ik denk dat ik ook maar minder vlees ga eten. Ik verkoop me elke keer aan het smerige vlees van super de boer. Zeentjes, taai, smerige stukjes en noem maar op. Het is gewoon echt.. bah! Ik denk dat als ik 2 of 3 keer in de week vlees eet, en dat dan haal bij de slager, dat ik dan net zo duur uit ben.
Ik haat het echt om eten weg te gooien!
vrijdag 5 november 2010 om 11:54
vrijdag 5 november 2010 om 11:56
vrijdag 5 november 2010 om 12:13

vrijdag 5 november 2010 om 12:15
quote:himalaya schreef op 05 november 2010 @ 11:56:
@Maartj3: als je zo weinig geld te besteden hebt kun je beter helemaal geen vlees meer eten. Een ei (gekookt/gebakken) of af en toe een vegetarisch alternatief (ook te koop bij de Aldi, of met 35% korting bij ee nandere winkel) volstaat ook.
precies, of je haalt een blikje tonijn en gooit dat door de spaghetti. Simpel, goedkoop, lekker.
Ik heb nog wel een recept voor witlofsalade met tonijn, ik zal eens zoeken.
@Maartj3: als je zo weinig geld te besteden hebt kun je beter helemaal geen vlees meer eten. Een ei (gekookt/gebakken) of af en toe een vegetarisch alternatief (ook te koop bij de Aldi, of met 35% korting bij ee nandere winkel) volstaat ook.
precies, of je haalt een blikje tonijn en gooit dat door de spaghetti. Simpel, goedkoop, lekker.
Ik heb nog wel een recept voor witlofsalade met tonijn, ik zal eens zoeken.

vrijdag 5 november 2010 om 12:17
Ingrediënten voor 4 personen
2-3 flinke stronkjes witlof
1 blikje tonijn met groenten
1 zure appel
1-2 ons belegen goudse kaas
1 banaan
eventueel 1 klein blikje ananas
mayonaise
ketchup
peper en zout
Voorbereiding
Buitenste blaadjes van de witlof halen. Struikjes in dunnen plakjes snijden. De harde binnenrondjes eruit halen en weggooien.
Bereidingswijze
Doe de gesneden witlof in een slakom. Snij de kaas in kleine blokjes. Schil de appel, haal het klokhuis eruit en snij de appel ook in kleine stukjes. Schil de banaan en snij hem in plakjes. Open het blikje tonijn met groenten en snij dit in stukjes. Doe alles in de kom bij de witlof en roer alles losjes doorelkaar. Maak een sausje in een kommetje van 2 eetlepels mayonaise, een scheut ketchup en een beetje peper en zout. Eventueel nog wat paprikapoeder er bij voor de smaak.
Roer vlak voor het serveren de saus door de salade.
nou vond ik zelf de banaan erin niet zo'n succes.
Je kan ook met andere stukjes fruit experimenteren. Mandarijntjes bijvoorbeeld.
2-3 flinke stronkjes witlof
1 blikje tonijn met groenten
1 zure appel
1-2 ons belegen goudse kaas
1 banaan
eventueel 1 klein blikje ananas
mayonaise
ketchup
peper en zout
Voorbereiding
Buitenste blaadjes van de witlof halen. Struikjes in dunnen plakjes snijden. De harde binnenrondjes eruit halen en weggooien.
Bereidingswijze
Doe de gesneden witlof in een slakom. Snij de kaas in kleine blokjes. Schil de appel, haal het klokhuis eruit en snij de appel ook in kleine stukjes. Schil de banaan en snij hem in plakjes. Open het blikje tonijn met groenten en snij dit in stukjes. Doe alles in de kom bij de witlof en roer alles losjes doorelkaar. Maak een sausje in een kommetje van 2 eetlepels mayonaise, een scheut ketchup en een beetje peper en zout. Eventueel nog wat paprikapoeder er bij voor de smaak.
Roer vlak voor het serveren de saus door de salade.
nou vond ik zelf de banaan erin niet zo'n succes.
Je kan ook met andere stukjes fruit experimenteren. Mandarijntjes bijvoorbeeld.

vrijdag 5 november 2010 om 12:25
Met het vlees van de AH heeft mijn moeder de laatste tijd ook niet veel goede ervaringen.. En dan eet ik liever veel minder vlees, maar dan ook echt lekker.
Eieren lust ik niet, dus dat is ook geen optie ( ik griezel er van)
Super de boer is idd een dure winkel, maar hier het dichtste bij. Ze hebben daar ook een soort euro shopper merk wat volgens mij even duur is als de echte euro shopper, dus het maakt niet uit waar ik dan boodschappen doe want vleeswaren zijn volgens mij even duur als bij de AH, alleen zijn de merkproducten volgens mij een stuk duurder.
Ik heb er ook over zitten denken om gewoon helemaal geen vlees te eten. Maar ik ben 2 jaar vegetarisch geweest en was voortduren ziek. Ik lust te weinig van die vervangende producten om dan aan alle voedingsstoffen te komen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik te laks ben om elke dag braaf vitamine pillen in te nemen.
Waar was het vlees nou beter; de Aldi of de Lidll? Dan moet ik dus gewoon 1x in de maand een stuk fietsen en dan gelijk inslaan voor een maand..
Eieren lust ik niet, dus dat is ook geen optie ( ik griezel er van)
Super de boer is idd een dure winkel, maar hier het dichtste bij. Ze hebben daar ook een soort euro shopper merk wat volgens mij even duur is als de echte euro shopper, dus het maakt niet uit waar ik dan boodschappen doe want vleeswaren zijn volgens mij even duur als bij de AH, alleen zijn de merkproducten volgens mij een stuk duurder.
Ik heb er ook over zitten denken om gewoon helemaal geen vlees te eten. Maar ik ben 2 jaar vegetarisch geweest en was voortduren ziek. Ik lust te weinig van die vervangende producten om dan aan alle voedingsstoffen te komen. En ik moet eerlijk toegeven dat ik te laks ben om elke dag braaf vitamine pillen in te nemen.
Waar was het vlees nou beter; de Aldi of de Lidll? Dan moet ik dus gewoon 1x in de maand een stuk fietsen en dan gelijk inslaan voor een maand..
vrijdag 5 november 2010 om 12:51
vrijdag 5 november 2010 om 14:07
Ik ook.........vind het ook vreemd dat ze wel tijd heeft voor het forum......maar niet voor een bijbaantje........of om op de fiets te springen voor een goedkopere supermarkt..........en niet zo inventief is om van een Euroshopperpizza een prima eetbare pizza te maken. Ik werk, heb een gezin, heb huishouden bij te houden, doe een deelstudie, ben mantelzorger en doe vrijwilligerswerk en houd dan ook nog tijd over voor mezelf.
Maar goed.........
Maar goed.........
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

vrijdag 5 november 2010 om 18:05
quote:moppetoet schreef op 05 november 2010 @ 14:25:
Is geld uitgeven nu wel of niet vrekken ???
Vandaag 7 euro uitgegeven bij de kinderspulleninbrengwinkel.
3 boekjes voor maxi-loco van EUR 2,- per stuk, en een vest van Cars (het merk, niet de autootjes) voor EUR 1,-.
Weinig geld uitgeven is wel degelijk vrekken
Leuk dat je zo goed geslaagd bent!
Is geld uitgeven nu wel of niet vrekken ???
Vandaag 7 euro uitgegeven bij de kinderspulleninbrengwinkel.
3 boekjes voor maxi-loco van EUR 2,- per stuk, en een vest van Cars (het merk, niet de autootjes) voor EUR 1,-.
Weinig geld uitgeven is wel degelijk vrekken
Leuk dat je zo goed geslaagd bent!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

vrijdag 5 november 2010 om 18:12
quote:himalaya schreef op 05 november 2010 @ 13:23:
Maartj3, ik begin je nickname steeds beter te begrijpen.
Wat is er met mijn nickname? Ik snap hem niet..
En volgens mij heb ik al eerder gezegd dat ik deze week toetsweek had waardoor nu even ik zoveel 'vrij' had.. Ik heb een aantal toetsen niet hoeven doen omdat ik het huiswerk zodoende had gemaakt dat ik vrijstelling had. En dan moet ik voor die 3-4 dagen dat ik tijd heb even werk gaan zoeken??
En fijn dat er zo snel geoordeeld word nav een aantal berichten. Misschien zijn er mensen die niet zo'n blakende gezondheid hebben dat ze na 8 uur school en huiswerk 's avonds nog KUNNEN werken. En ja, een van die mensen ben ik. Ik heb gewoon geen tijd en als ik dat wel had dan ben ik na een dag tot 5-6 uur werkelijk kapot, en KAN ik gewoon niet nog eens gaan werken. Vind me maar lui of weet ik veel wat, maar helaas (ja echt helaas! Ik wou dat ik me anders voelde!) kan het gewoon niet. Sweetfirefly; Fijn dat jij wel zoveel energie heb om dat allemaal te doen.. Ik ben jaloers op je, echt.
Wbt Ah vlees; Heel veel zenen, en rare stukken in het vlees..
Maartj3, ik begin je nickname steeds beter te begrijpen.
Wat is er met mijn nickname? Ik snap hem niet..
En volgens mij heb ik al eerder gezegd dat ik deze week toetsweek had waardoor nu even ik zoveel 'vrij' had.. Ik heb een aantal toetsen niet hoeven doen omdat ik het huiswerk zodoende had gemaakt dat ik vrijstelling had. En dan moet ik voor die 3-4 dagen dat ik tijd heb even werk gaan zoeken??
En fijn dat er zo snel geoordeeld word nav een aantal berichten. Misschien zijn er mensen die niet zo'n blakende gezondheid hebben dat ze na 8 uur school en huiswerk 's avonds nog KUNNEN werken. En ja, een van die mensen ben ik. Ik heb gewoon geen tijd en als ik dat wel had dan ben ik na een dag tot 5-6 uur werkelijk kapot, en KAN ik gewoon niet nog eens gaan werken. Vind me maar lui of weet ik veel wat, maar helaas (ja echt helaas! Ik wou dat ik me anders voelde!) kan het gewoon niet. Sweetfirefly; Fijn dat jij wel zoveel energie heb om dat allemaal te doen.. Ik ben jaloers op je, echt.
Wbt Ah vlees; Heel veel zenen, en rare stukken in het vlees..
vrijdag 5 november 2010 om 19:12
Maartj, het gaat niet alleen om het niet werken. Maar om je hele houding. Alles lijkt wel onmogelijk in jouw ogen. Je hebt geen geld en moeite met rondkomen, maar wel roken en overwegen naar de slager te gaan om je vlees te halen. Goedkopere supermarkten dan de super de boer zijn te ver weg. Geen vlees eten kan niet want dan wordt je ziek omdat je te laks bent vitaminepillen te nemen. Gedoe omtrend je collegegeld. En dit zijn nog maar een paar voorbeelden. Het negatieve spat van het scherm af en dat is wat ons hier allemaal opvalt.
In mijn ogen is het jammer, want dit is juist zo'n positief gezellig topic.
Moppetoet, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent!
Die AH euroshopper pizza's zijn inderdaad prima. Toen ik ze ging halen met de bon hadden ze alleen nog de salami variant en die smaakte echt lekker. Ik zal ook eens de margharitapizza eens gaan halen.
In mijn ogen is het jammer, want dit is juist zo'n positief gezellig topic.
Moppetoet, wat leuk dat je zo goed geslaagd bent!
Die AH euroshopper pizza's zijn inderdaad prima. Toen ik ze ging halen met de bon hadden ze alleen nog de salami variant en die smaakte echt lekker. Ik zal ook eens de margharitapizza eens gaan halen.
vrijdag 5 november 2010 om 19:12

vrijdag 5 november 2010 om 19:44
Mijn studie gaat anders prima (dat gingen de vorige immers ook, en die waren ook moeilijk
) maar ik begrijp wat je bedoeld. 
Ik voelde me nogal aangevallen wbt dat werk enzo.. En het gaat niet zo heel chill hier en dan ga ik eh.. hoe zeg je dat? Alles nog 100x moeilijker zien dan het is, bomen op de weg zien waar ze niet zijn enzo.
Ik voelde me voornamelijk erg aangevallen door sommige opmerkingen (het kwam op mij over alsof ze vonden dat ik niet WOU werken) dus ik schoot een beetje in de verdediging..
@ Zwuppelien; Mag ik nog even maaaren?
Super is idd duur, maar volgens mij maakt het hun euro merk, geen verschil met de euroshopper van de Appie, dus ben ik niet duurder uit. En er zit toch ook geen verschil in of dat ik elke dag smerig goedkoop vlees eet, of van dat zelfde bedrag 3 slavinken haal bij de slager? (of zie ik nu iets verkeerd?)

Ik voelde me nogal aangevallen wbt dat werk enzo.. En het gaat niet zo heel chill hier en dan ga ik eh.. hoe zeg je dat? Alles nog 100x moeilijker zien dan het is, bomen op de weg zien waar ze niet zijn enzo.
Ik voelde me voornamelijk erg aangevallen door sommige opmerkingen (het kwam op mij over alsof ze vonden dat ik niet WOU werken) dus ik schoot een beetje in de verdediging..
@ Zwuppelien; Mag ik nog even maaaren?

Super is idd duur, maar volgens mij maakt het hun euro merk, geen verschil met de euroshopper van de Appie, dus ben ik niet duurder uit. En er zit toch ook geen verschil in of dat ik elke dag smerig goedkoop vlees eet, of van dat zelfde bedrag 3 slavinken haal bij de slager? (of zie ik nu iets verkeerd?)

vrijdag 5 november 2010 om 19:47
Oh, trouwens.. Mooie kniepperige actie bij de ikea. Had eigenlijk 2 kastjes nodig, 1 voor schoenen en 1 voor in de keuken voor de theedoeken enzo.
toen heb ik dit rek gekocht;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40103727
En in 2en laten slijpen, zodat ik 2 kastjes heb.. Vond het wel leuk verzonnen van mezelf :')
toen heb ik dit rek gekocht;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40103727
En in 2en laten slijpen, zodat ik 2 kastjes heb.. Vond het wel leuk verzonnen van mezelf :')