Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Als je dat van jezelf weet, maartj, dan kan je toch juist proberen je gedachten om te draaien? Niemand hierzal de bedoeling hebben gehad je aan te vallen. Daarvoor zijn veel teveel lieve en nuttige tips gegeven. Mensen doen niet voor niks moeite voor je. Misschien is het aardig dat te erkennen en niet elke keer een Ja, maar.... daar op te laten volgen.

Wat betreft het vlees....je hebt natuurlijk ook nog de optie om goed goedkoop vlees te kopen Runder/slavinken van de appie doen het prima hoor! Als je ze in de aanbieding koopt kan je er wel 10 halen voor de prijs van een paar bij de slager.

Handige actie met het kastje.
quote:himalaya schreef op 05 november 2010 @ 18:40:

En Yeti, komt ie door de smaaktest?

Ja hoor, viel zeker niet tegen.

Ik heb een bestelling bij de HEMA gedaan en er zit een gratis zakje koffiepads bij, maar ik heb geen Senseo. Moet ik nu, als echte vrek,al die pads open knippen en de koffie eruit halen. . Of zal ik ze maar weggeven aan een vriendin die wel een Senseo heeft.
Ik zeg: weggeven.

Want een volgende krijg jij dan iets van iemand wat je goed kunt gebruiken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Haha, helemaal eens met Himalaya

Wat leuk dat de Hema er iets extra's bij heeft gestopt.
Er hadden ook vaatwastabletten in kunnen zitten staat op het briefje dat erbij zit, dat was nuttiger geweest .
quote:Zwuppeliennn schreef op 05 november 2010 @ 19:59:

Als je dat van jezelf weet, maartj, dan kan je toch juist proberen je gedachten om te draaien? Niemand hierzal de bedoeling hebben gehad je aan te vallen. Daarvoor zijn veel teveel lieve en nuttige tips gegeven. Mensen doen niet voor niks moeite voor je. Misschien is het aardig dat te erkennen en niet elke keer een Ja, maar.... daar op te laten volgen.

Wat betreft het vlees....je hebt natuurlijk ook nog de optie om goed goedkoop vlees te kopen Runder/slavinken van de appie doen het prima hoor! Als je ze in de aanbieding koopt kan je er wel 10 halen voor de prijs van een paar bij de slager.

Handige actie met het kastje.

Was het maar zo makkelijk ;) Mijn vader volgt er nu een cursus voor (ra ra ra.. van wie zou ik het nou hebben, haha). Andere kan ik altijd de positieve kant van dingen in laten zien, maar bij mezelf? Ho maar.. Echt vreemd.

Misschien was het niet de bedoeling om mij aan te vallen, maar ik kreeg toch echt het gevoel dat mensen mij aanvielen omdat ze wel erg doorgingen over het werk. Dat ze (in mijn ogen) dachten dat ik te lui of wat dan ook was. En daarom schoot ik zo in de verdediging, want ik vind die lening ook helemaal niet leuk. Wel fijn dat het er is natuurlijk, want nu hoef ik niet elke dag 5 uur in de trein te zitten

Ja, dat klopt alleen hebben wij de laatste tijd niet veel goede ervaringen met vlees van de AH (of zou het per filiaal nog verschillen, nee toch?). Laten we het trouwens maar niet hebben over vlees van de C1000, dat is echt te erg..

Die voordeelverpakkingen zijn wel handig idd. Ik heb laatst 10 tartaartjes gekocht maar ik krijg ze nu al niet meer weg, terwijl er nog 5 liggen :S Ik heb er al iets anders mee gemaakt (groentje en gehakt tartaartje in bladerdeeg uit de oven) maar ik hoef het gewoon echt niet meer na die 5 stuks, blergh :P

dus tips over hoe je nog meer tartaartjes kan verwerken zijn welkom!
Je moet ze ook niet alle 5 achter elkaar willen eten

Je kan ze ook door de pastasaus doen ipv gehakt. Maak er een broodje "hamburger" van met een lekkere salade. Doe ze door een lekkere ovenschotel. Keuze te over.

Ik denk dat je met de appie dan gewoon pech hebt gehad. Ik heb nooit klachten en ik ben best kieskeurig met vlees. De C1000 is ook niet mijn favoriet inderdaad.
Ik heb ze niet eens alle 5 achter elkaar gegeten, maar het smaakt echt nergens naar dat spul.. Zelfs met kruiden niet (of ik heb de verkeerde kruiden).

Dat broodje hamburger is een goede!
Ja, tartaartjes zijn ook niet echt lekker, vooral handig bij lijnpogingen maar verder zijn ze vaak gewoon wat droog. Maar volgens mij maakt het weinig verschil of dat tartaartje van de AH, de slager of de C1000 komt. Volgens mij is de kern van vrekken trouwens niet 2 keer duur vlees eten i.p.v. 4 keer goedkoop maar dan juist 2 keer goedkoop eten.
haai allemaal! weekend :d

ik heb vanavond toch lekker gegeten! met 10 vriendinnen, allemaal een ander gerechtje maken. ik heb bijv zalmwraps gedaan, een ander een quiche etc. super leuk want zo eet je allemaal verschillende dingen voor heel weinig geld. en het belangrijkste: gezellig!
Overigens even terugkomend op de pizza discussie. Hier zijn de euroshopper 4 kazen pizza´s het populairst boven alle duurdere pizza´s. Mijn kinderen letten nog niet op prijs, alleen op smaak dus het was een blinde test
Maartj3, google eens op Berthold Gunster, volgens mij heb je wel wat aan zijn boeken. Gaat over anders denken.
Ik weet niet of ze ze bij elk Kruidvat hebben; maar bij de onze hebben ze nu 28 koffiepads van het huismerk voor 1 euro. (Zaten in een soort "nu of nooit bak met een groene prijssticker), Nog houdbaar tot medio 2011. Gelijk ingeslagen
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Ik heb 2 codes van Appelsientje voor de liefhebber, als je er 3 hebt kun je tm 28 februari 't 2de kaartje gratis krijgen voor een dagje uit. (Als er meer liefhebbers zijn kan ik even rondvragen voor meer codes)

Je moet ze op hun website registreren en daar kun je ook zien welke parken er meedoen. (appelsientje.nl)

codes:

9000250039H4P

9017250419P2U
quote:maruschka schreef op 05 november 2010 @ 21:54:

Overigens even terugkomend op de pizza discussie. Hier zijn de euroshopper 4 kazen pizza´s het populairst boven alle duurdere pizza´s. Mijn kinderen letten nog niet op prijs, alleen op smaak dus het was een blinde test.

oeh klinkt goed.

Voor alle vrekkers die vaak bij de AH komen waar je zelf kan scannen: vooral doen want het scheelt

a) tijd (en tijd is geld )

b) je krijgt dan een stempeltje op een kaart en als die vol is mag je een gratis artikel uitzoeken (vaatwasmiddel, koffie, wasmiddel, kopjes, douchegel etc)
Oh, als je trouwens op de site van de AH bij recepten op 'tartaar' zoekt, krijg je 83 recepten
@starshine, dat ken ik niet hoor, een stempelkaart bij het zelf scannen.

Wij zijn hier weer aan 't verbouwen geslagen, en die klantenkaart van gamma doet aardig dienst. Morgen weer 5,- korting, dus gaan we dan halen wat we nodig hebben.

Over de pizza's, ik heb jaren gezworen bij de margarita van AH, dus niet de euro shopper.Deze belegde ik zelf met wat ik nog in huis had.

Over die tartaartjes, ik bak ze altijd maar even, vind het lekker als ze van binnen rood blijven. Anders vind ik een tartaartje ook droog. Flink peper en zout erop en prima te eten hoor.
Weet iemand online kortingsbonnen voor Bart Smit, Top 1 Toys en Intertoys die ik uit kan printen? (Geen online kortingscodes).
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
quote:Starshine schreef op 06 november 2010 @ 10:40:

[...]

oeh klinkt goed.

Voor alle vrekkers die vaak bij de AH komen waar je zelf kan scannen: vooral doen want het scheelt

a) tijd (en tijd is geld )

b) je krijgt dan een stempeltje op een kaart en als die vol is mag je een gratis artikel uitzoeken (vaatwasmiddel, koffie, wasmiddel, kopjes, douchegel etc)Ik selfscan ook vanwege de tijd en vanwege het feit dat je meteen zelf je tassen zo kunt inladen als jij dat wilt (en dat niet nog snel bij de kassa hoeft) maar helaas in mijn AH geen stempelacties hoor, je hebt dus geluk...
Ik kom even trots melden dat ik vandaag een heerlijke en gezonde lunch heb gemaakt die absoluut niet karig was, voor een vrekken budget! Zelf soep gemaakt met wortelen en paprika en pesto, broodjes gesmeerd met ham en salade, verse sinaasappelsap gemaakt.. Ik was nog geen tien euro kwijt en in totaal hebben er 6 mensen van gegeten! Lang leve de Aldi, haha..

Bij de Action hebben ze weer van die hele grote flessen Sanex voor 2 euro, voor de liefhebber (zit te rekenen: volgens mij zit er net zoveel in of meer dan in twee kleine flesjes Aldi doucheschuim, dus dan heb je een fijn merk voor dezelfde prijs!)
Tartaar kan ook rauw op een broodje met ei en ui en peper en zout....

Vandaag wezen kringloopwinkelen, oldskool wekker voor 50 cent en leren schoenen voor 3 euro. Hatsikidee! Ik wil nu nog van die hele oude dekens gaan zoeken bij de kringloop en daar kussenslopen van maken (Ik zit ongelovelijk in mijn tuttige knutselbui deze weken. Word er zelf flauw van ). Ga ik nu nog even zoeken naar iets om over die vlek op mijn lievelingsjasje te maken (heb van dat...euh...strijkplak achtig iets gekocht waarmee je het ene stofje op het andere kunt strijken).

Hoe vrekkerig is dat!

Oh: en heb op de gok de rekening van mijn bril naar mijn verzekering gestuurd en krijg een deel van het bedrag vergoed. Dus tip: check bij het kopen van brillen je verzekering
Zooo, wat veel geschreven! Ik ben verplicht aan het vrekken: mijn verwarming is stuk... Kwam er net pas achter, toen ik stil op de bank zat.

De mand met kadootjes erbij gepakt, ik hoef bijna niets te kopen voor Sinterklaas!! Wij doen elk jaar het grote Sinterklaasspel waarbij je 3 algemene kadootjes moet leveren.

Ik schrijf ze even niet op want mijn zus zit hier ook op t forum en weet sinds een paar weken mijn nickname.... de sluwe vos!!

Kaarsen bij de kringloop gehaald en weer eens een maandje bijhouden welke dagen ik geen geld uitgeef. Dat zijn er al 3 en het is pas 6 november.... joepie.

Morgen met de trein naar Arnhem en een middagje door de stad zwerven. En de koekjespot van Oilily halen bij de DE winkel. Wie heeft er nog punten voor me?

In ruil heb ik allerlei kortingsbonnen uit de Postcode Loterij agenda.

o.a ook nog een bon van Scapino met 5 euro korting bij Snowworld....

Fes: super je tips! Ik ben ook zo.

Vandaag pompoen uitgehold en een mooi lantaarntje van gemaakt. Soep van het vruchtvlees gemaakt en er een bekertje creme fraiche van 0,35 cent doorheen gedaan. 2 tomaten had ik nog en wat kruiden. Heeeerlijk!! Brood geroosterd en de brie die op moest erop gedaan. Goed gevrekt vind ik.
quote:Fes schreef op 06 november 2010 @ 20:38:

Tartaar kan ook rauw op een broodje met ei en ui en peper en zout....

Vandaag wezen kringloopwinkelen, oldskool wekker voor 50 cent en leren schoenen voor 3 euro. Hatsikidee! Ik wil nu nog van die hele oude dekens gaan zoeken bij de kringloop en daar kussenslopen van maken (Ik zit ongelovelijk in mijn tuttige knutselbui deze weken. Word er zelf flauw van ). Ga ik nu nog even zoeken naar iets om over die vlek op mijn lievelingsjasje te maken (heb van dat...euh...strijkplak achtig iets gekocht waarmee je het ene stofje op het andere kunt strijken).

Hoe vrekkerig is dat!

Oh: en heb op de gok de rekening van mijn bril naar mijn verzekering gestuurd en krijg een deel van het bedrag vergoed. Dus tip: check bij het kopen van brillen je verzekering Sterker nog: ik kreeg mijn hele bril vergoed!! (100 euro). Sowieso moet je nooit te lui zin bij dingen waarbij je mogelijk geld terug krijgt. Maar dit was wel een meevaller!!!
oh, ik dacht dat die zelfscanstempels bij alle AH's was...

Mini-vrekactie vandaag: ik moest voor mijn werk boodschappen doen en heb het bij de zelfscan-AH gehaald. Zo kreeg ik de airmiles, stempeltje èn twee toy story-figuurtjes

Soulfighter: goed gedaan! Goedkoop, gezond en lekker. Altijd goed!
oja, ik hoefde voor mijn bril maar 7 euro (van 250) zelf te betalen. Dat vond ik ook wel fijn. Nou hebben we wel mazzel met onze verzekering hoor, die vergoedt best veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven