Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Een druppeltje etherische tea-tree-olie in mijn shampoo helpt mij tegen geïrriteerde hoofdhuid. Even laten intrekken, en dan uitspoelen.
Alle reacties Link kopieren
betametason en locoid, dat zijn scalp lotions en die kunnen je van de roos afhelpen. Is ook nog eens extra vrekkerig want hetlijkt me dat je verzekering dat gewoon vergoed Qua uiterlijk ben ik trouwens niet van vrekken, ik wil niet weten hoe mn haar er uit ziet als ik het met soda zou wassen Ook de groene zeep en dreft (of iets anders van oma weet raad, weet t even niet meer uit mn hoofd) maakt meer kapot dan goed. Dat spul is agressief en wast ook je natuurlijke vetten weg waar je later dan weer problemen mee kan krijgen.

Ik gebruik trouwens altijd shampoo van de kapper, ik heb een speciale variant met tea three oil en zo'n fles is iets van 17 euro. Duur als je het koopt maar ik doe er meer dan een jaar mee dus dan vind ik het goedkoop. Al weet ik natuurlijk niet hoe duur jullie shampoo is. Als je goede aanbiedingen hebt kan het vast goedkoper
Ik zit aan de opkikker pompoensoep van try it, die je gratis aan kon vragen. Vind hem niet lekker!
*wacht met smart op de AH bonnen*
ik doe de tea-tree-olie in een simpele shampoo, gewoon 1 druppeltje op mijn hand, shampoo erbij, klaar.
ik doe al een maand of 3 met 7 kruidenshampoo van schwartskopf van 1 euro oid... denk dus niet dat dat goedkoper kan, ook niet als ik een jaar met kappershampoo zou doen (en ik heb lang haar en was het toch 3 keer per week ofzo).

Bij mijn haar maakt shampoo nu eenmaal weinig uit heb ik gemrkt, wel de cremspoeling, maar ook daar ben ik het beste uit met de goedkoopste van palmolive, zit ook nog eens geen silliconen in. Silliconenconditioners doen echt rare dingen met mijn haar.
quote:Flashy schreef op 06 december 2010 @ 13:36:

Ik zit aan de opkikker pompoensoep van try it, die je gratis aan kon vragen. Vind hem niet lekker!

Dat heb ik al van heel veel mensen gehoord!

Zit er nog iets van een beoordelingsformulier bij? Je zou ook kunnen mailen naar Opkikker, wie weet wat je voor nieuwe opkikkersoepjes toegestuurd krijgt
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
*Komt binnenvallen*

Ik lees hier geregeld mee en had de pompoensoep ook aangevraagd. Vond 'm ook niet lekker. Bij pompoensoep verwacht je een volle, romige soep terwijl deze bouillonachtig is. Rare combi. Qua smaak en substantie werkt het niet. Van Cup a Soup is er een andere pompoensoep die wél lekker is. Uit dezelfde serie als de mosterd- en paprikasoep. Ben even kwijt hoe die reeks heet. Gaat om de zwarte verpakking.

*Sneakt weer weg*
Opkikker is toch altijd een soort bouillon? Ik vond em eigenlijk best ok, als je weet dat je geen echte soep maar iets bouillonachtigs verwacht.
quote:Janna_ schreef op 06 december 2010 @ 11:28:

Niet heel vrekkerig, maar mocht je het al van plan zijn:

De Rabobank geeft op 2 dagen korting op de winterefteling.

Namelijk op 12 en 13 februari.

Je kunt vanaf 13 dec. 9u kaartjes bestellen en daar heb je een code voor nodig. Iedereen die een Rabobank rekening heeft, heeft die code per post bij zo'n magazine gekregen.

Je kunt per code 6 entreebewijzen kopen, van ¤15,- per stuk. Je krijgt de entreebewijzen per mail en als je geen internetbankieren hebt, staat er dat je vrienden of familie kunt vragen om de entreebewijzen voor je te bestellen.

Dus als je een Rabobank rekening hebt of iemand kent die dat heeft en kaartjes zou willen bestellen zou dat een optie kunnen zijn... Gezellig ... komen we elkaar straks allemaal tegen daar . Misschien een idee als iedereen zijn nickname even op zijn / haar jas aanbrengt, zodat we elkaar herkennen ?
Wat voor magazine van de Rabobank ?

Ik kreeg alleen een brief dat ik voortaan moet gaan betalen voor mijn rekeningafschriften......
Ik ga denk ik de tea tree-olie eens proberen. Mijn roos is niet heel erg, dus wil nog niet aan de teer-shampoo. Ik wil meer iets proberen wat er voor zorgt dat mijn hoofdhuid een beetje kalmeert. Ik hoop dat de roos dan ook weg gaat.
Die korting voor de Efteling is volgens mij alleen voor Rabobank-leden, en niet voor iedereen die een rekening heeft.

Als je bij de Rabo een rekening hebt, wil dit niet zeggen dat je ook direct lid bent. Leden kunnen meepraten tijdens bijeenkomsten, mogen naar algemene ledenvergaderingen gaan en kunnen zo nu en dan profiteren van leuke dingen.

Zie verder http://www.rabobank.nl/pr ... /leden/waarom_lid_worden/
Als je het tijdschrift 'Dichterbij' van de Rabobank krijgt, ben je dus blijkbaar lid. Want daar zit die code bij.

Ik heb gisteren weer een zuurkoolschotel gemaakt. Gehakt, wijnzuurkool, verse aardappelpuree en dan paneermeel. Was lekker (en kost amper iets!)
quote:extrahalo schreef op 02 december 2010 @ 16:26:

Binnenkort ben ik twee jaar klaar en heb ik door flink te besparen en extra te werken 18.000 afbetaald, en dat is voordat je verplicht terug moet gaan betalen en ze een maandbedrag opleggen. Scheelt me een boel rente ipv 2 jaar afwachtenDoor jou ben ik geïnspireerd om hetzelfde te doen! Dus inderdaad al flink te sparen voordat ik officieel moet terugbetalen. Jouw bedrag is ook mijn streven geworden. Dus eigenlijk wil ik zeggen: bedankt voor het idee én de motivatie!
quote:Atelier_madame schreef op 06 december 2010 @ 10:53:

[...]

Niet van stappen houden, dat zijn voor studenten vaak hele hoge kosten namelijk, en als je dan zou gaan stappen gewoon je eigen drankjes halen en niet verplicht met de pot meedoen (en dus ook niet op andersmans kosten drinken als je zelf geen rondje kunt geven), als je gewoon eerlijk zegt dat je niet zoveel wilt drinken en daarom ook geen rondje wilt geven begrijpen veel mensen m.i dat wel.Sorry, maar dat zijn nou dingen waar ik niet op bespaar: sociaal doen. Dit vind ik echt krenterig, vreselijk als mensen zo doen. Ik doe gewoon mee met de pot en bijna iedereen drinkt bier, 1 persoon wijn ofzo, nou, haar drankje is dan IETS duurder, maar daar drink ik echt niet minder om hoor. Ik heb een vriendin die NIET meedoet met de pot en dan constant niks drinkt, zodat degene die de pot beheert het zielig vindt en toch een drankje voor haar haalt. En dat gebeurt dan 2/3 keer op een avond (de rest drinkt dan 10 drankjes ofzo) en dan geeft ze geen geld, NIKS. Vind ze normaal ofzo. Vreselijk! (niet dat jij opperde om zo te doen hoor atelier madame, dit is gewoon een voorbeeld van mijn afkeer)
quote:moppetoet schreef op 06 december 2010 @ 20:42:

Wat voor magazine van de Rabobank ?

Ik kreeg alleen een brief dat ik voortaan moet gaan betalen voor mijn rekeningafschriften......

Zelfs die kreeg ik niet!!

Maargoed, ik was niet van plan om naar de Winterefteling te gaan dus bij deze bespaar ik meer dan 40,-

(2 x 15 + 10 parkeren)
quote:Janna_ schreef op 07 december 2010 @ 10:27:

Als je het tijdschrift 'Dichterbij' van de Rabobank krijgt, ben je dus blijkbaar lid. Want daar zit die code bij.

Ik heb gisteren weer een zuurkoolschotel gemaakt. Gehakt, wijnzuurkool, verse aardappelpuree en dan paneermeel. Was lekker (en kost amper iets!)

Wijnzuurkool van de Aldi is hartstikke lekker!

Beetje ananas erdoor en wat geraspte kaas erover is ook een smakelijke optie!

Over kaas, wij raspen de kaas altijd van een stuk, toch goedkoper dan kant en klaar geraspte kaas. Als er restjes kaas liggen maak ik die week gewoon een ovenschotel.
Bij de Scapino hebben ze nu een actie: elk 2e product voor 1 euro. Het gaat om alle producten die een label hebben, dus je mag er twee combineren zeg maar. Op die manier kan je heel voordelig twee paar laarzen scoren! Ze hebben ook echt leer, die laarzen kosten rond de 80-100 euro, maar voor 1 euro erbij dus nog een paar!
Hier kun je gratis (kerst) kaarten bestellen. Let wel op dat er 'gratis' onder de voorbeeld kaarten staat.
quote:Supersoulfighter schreef op 07 december 2010 @ 11:03:

Door jou ben ik geïnspireerd om hetzelfde te doen! Dus inderdaad al flink te sparen voordat ik officieel moet terugbetalen. Jouw bedrag is ook mijn streven geworden. Dus eigenlijk wil ik zeggen: bedankt voor het idee én de motivatie!

Goed zo! Je kan echt veel afbetalen al hoor, in die 2 jaar!! En je 'verdient' gewoon veel rente per maand, die je niet hoeft te betalen!

(Aanvulling, nou lijkt het net alsof het bericht aan mij gericht was... Maar ik wilde alleen even: Goed bezig! tegen je zeggen....)
quote:nogeensdan schreef op 07 december 2010 @ 11:33:

Over kaas, wij raspen de kaas altijd van een stuk, toch goedkoper dan kant en klaar geraspte kaas. Als er restjes kaas liggen maak ik die week gewoon een ovenschotel.Deed ik ook altijd, nu een keer het zakje 'pittige kaas' van Euroshopper gekocht, echt niet te eten!
Haha, ik snap je hoor Janna! Ik ga er vanuit dat ik met een startersbaan op WO niveau +/- 1400 euro netto overhoud (als ik naar vriendinnen kijk). Dan spaar ik daar 500 euro van en heb ik nog 900 euro voor huur en om van te leven en dat lukt prima! Dat doe ik nu namelijk ook! Inderdaad vakanties is dan wel lastig, maar dan maar even wat minder of extra werken. Het enige "nadeel" is dat je er financieel niet echt op vooruit gaat ten opzichte van toen je nog studeerde, maar aan de andere kant heb ik ver boven mijn stand geleefd door die lening, dus nu is het tijd voor de 7 magere jaren (dat klinkt dramatisch, oef!).
Leuk dat ik je kon inspireren Supersoulfighter! Mijn beginsalaris lag/ligt echter wel een stukje hoger en ik woon samen (hoewel vriend parttime werkt en studeert), in een vrij goedkope woning, dus ik kan ook veel sparen om terug te betalen.

Ik leef dus zeker wel ruimer dan toen ik studeerde, alleen heb ik nu toch geen tijd om het uit te geven Dat bespaart ook een boel natuurlijk. Ik neem vaak extra diensten aan of ruil diensten met collega's die niet kunnen en als je de reputatie hebt, dat je altijd kan, ben je al snel de eerste aan wie ze dat vragen..... Dus dat levert ook elke maand extra uren en dus extra inkomsten op. Bovendien hoef ik geen dure auto, ga niet zoveel uit en heb gemerkt dat ik qua kleding en verzorgingsproducten ook twee jaar zonder kan doen en op mijn enorme voorraad kan teren, zonder er ongelukkig van te worden of er vreemd bij te lopen.
Zolang je nu het iets ruimer hebt dan toen je student was en je het niet erg vindt om dat 'budget leven' even aan te houden, gaat het snel.

Ik vond het moeilijkste denk ik dat veel van m'n vrienden vaak zeiden; nou we kunnen wel uit eten gaan, nu iedereen werkt toch? En dat ik dan niet wilde...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven