We vrekken hier verder ! :-)

dinsdag 7 december 2010 om 13:19
Extrahalo, wel een prestatie van je om zoveel te sparen voordat je af moet gaan betalen! Slim en straks ga je er nog blijer om zijn. Ik snap wel dat dat anderen motiveert.
Janna, bij de Ah recepten staat een recept van zuurkool, shoarma, rozijnen, wortel en puree. Klinkt misschien niet zo aantrekkelijk, maar het is heerlijk!
Janna, bij de Ah recepten staat een recept van zuurkool, shoarma, rozijnen, wortel en puree. Klinkt misschien niet zo aantrekkelijk, maar het is heerlijk!

dinsdag 7 december 2010 om 14:54
quote:Janna_ schreef op 07 december 2010 @ 12:40:
Zolang je nu het iets ruimer hebt dan toen je student was en je het niet erg vindt om dat 'budget leven' even aan te houden, gaat het snel.
Ik vond het moeilijkste denk ik dat veel van m'n vrienden vaak zeiden; nou we kunnen wel uit eten gaan, nu iedereen werkt toch? En dat ik dan niet wilde...Dat zal voor mij ook wel lastig worden gok ik...
Zolang je nu het iets ruimer hebt dan toen je student was en je het niet erg vindt om dat 'budget leven' even aan te houden, gaat het snel.
Ik vond het moeilijkste denk ik dat veel van m'n vrienden vaak zeiden; nou we kunnen wel uit eten gaan, nu iedereen werkt toch? En dat ik dan niet wilde...Dat zal voor mij ook wel lastig worden gok ik...
dinsdag 7 december 2010 om 15:10
@ supersoulfighter, er staat nergens dat ik bezuinig op sociaal doen, mensen zouden willen dat ze zon druk sociaal leven als ik hebben haha, nee waar het mij omgaat is dat je niet moet gaan stappen als je t geld niet hebt. en anders dus je eigen drankjes halen, bij mijn vrienden kijkt niemand me dan scheef aan, als ik maar niet eerst ga meedrinken en doodleuk niet inleg of geen rondje geef, ik ben geen zuiper, heb op n avond genoeg aan 2 cola als ik wil, dan is het toch onzin om t bier of wijn van anderen te betalen? ik heb liever duidelijke afspraken..
@ iedereen HOE doen jullie t als je uit eten gaat met n groep? ieder apart zn eigen gerecht betalen of rekening delen door t aantal van de groep?
ik ben met mn eigen vriendinnen namelijk t eerste gewend, maar bij mn vriend zn vrienden delen ze gewoon alles..
@ iedereen HOE doen jullie t als je uit eten gaat met n groep? ieder apart zn eigen gerecht betalen of rekening delen door t aantal van de groep?
ik ben met mn eigen vriendinnen namelijk t eerste gewend, maar bij mn vriend zn vrienden delen ze gewoon alles..
dinsdag 7 december 2010 om 15:32
dinsdag 7 december 2010 om 15:42
quote:Caroline27 schreef op 07 december 2010 @ 15:32:
Zelf ben ik een voorstander van ieder z'n eigen gerecht betalen, maar de rekening wordt altijd gedeeld. Ik vind het vervelend als ik iets duurs eet dat een ander daarvoor moet betalen, maar andersom ook. Gelukkig gaan wij vaak samen uit eten ;)hihi samen uit eten is dan de beste oplossing.. maar dat ik dit vraag is vanwege een situatie vorig weekend, ik was toen uit eten met mn vriend en zijn groep vrienden, ik had alleen een hoofdgerecht genomen, terwijl anderen ook nog een voorgerecht en toetje namen, vervolgens werd doodleuk gezegd, ooh de rekening gedeeld door iedereen.. ik wist dat niet dus begon te protesteren, want ik had juist gekozen voor alleen een hoofdgerecht vanwege mn budget.. maar dat werd niet geaccepteerd..
Zelf ben ik een voorstander van ieder z'n eigen gerecht betalen, maar de rekening wordt altijd gedeeld. Ik vind het vervelend als ik iets duurs eet dat een ander daarvoor moet betalen, maar andersom ook. Gelukkig gaan wij vaak samen uit eten ;)hihi samen uit eten is dan de beste oplossing.. maar dat ik dit vraag is vanwege een situatie vorig weekend, ik was toen uit eten met mn vriend en zijn groep vrienden, ik had alleen een hoofdgerecht genomen, terwijl anderen ook nog een voorgerecht en toetje namen, vervolgens werd doodleuk gezegd, ooh de rekening gedeeld door iedereen.. ik wist dat niet dus begon te protesteren, want ik had juist gekozen voor alleen een hoofdgerecht vanwege mn budget.. maar dat werd niet geaccepteerd..
dinsdag 7 december 2010 om 15:51
Wij delen de rekening altijd met z'n allen. Als iemand een voorgerecht heeft en ik niet, maakt dat me niet zo veel. Ik schaam me meer als ik er een opmerking over zou maken.
Voor de FBTO-verzekering ben ik lid geworden van de Vereniging Eigen Huis. Het lidmaatschap is goedkoper dan de korting die je krijgt. Zou je meerdere kortingen er op kunnen zetten?
Voor de FBTO-verzekering ben ik lid geworden van de Vereniging Eigen Huis. Het lidmaatschap is goedkoper dan de korting die je krijgt. Zou je meerdere kortingen er op kunnen zetten?
dinsdag 7 december 2010 om 15:56
Ik ben heel makkelijk met uit eten gaan en heb een hekel om alles tot de cent na te gaan rekenen, dus meestal delen we de totale rekening door het aantal eters. Mocht iemand veel minder gegeten hebben, dan hou ik en de rest er gewoon rekening mee: vaak rekenen we het een beetje globaal uit, niet op de cent nauwkeurig. Zeker als iemand zegt krap te zitten, ontzie je je vrienden toch? Zo logisch en ik maak eigenlijk nooit mee dat het anders loopt. Zelf vraag ik echter niet snel om, omdat ik het liefst een volledige maaltijd eet als ik uit eten ga! Maar ik zeg het altijd wel tegen de groep dat Marietje minder gerechten op heeft en dus minder hoeft te betalen en dan komt het meestal wel goed.
dinsdag 7 december 2010 om 16:38
quote:Tinkeldel schreef op 07 december 2010 @ 15:51:
Niet in mijn geval helaas. FBTO geeft alleen korting op de aanvullende verzekeringen en dat heb ik ook al uitgekleed.
Als je je zorgverzekering via MM afsluit krijg je wel aardig wat parels. Plus dat FBTO zelf nog een boekenbon geeft van ¤ 25. Leuk meegenomen.
Niet in mijn geval helaas. FBTO geeft alleen korting op de aanvullende verzekeringen en dat heb ik ook al uitgekleed.

Als je je zorgverzekering via MM afsluit krijg je wel aardig wat parels. Plus dat FBTO zelf nog een boekenbon geeft van ¤ 25. Leuk meegenomen.

dinsdag 7 december 2010 om 16:49
quote:Atelier_madame schreef op 07 december 2010 @ 15:10:
Toen ik nog niet werkte meestal ieder voor zich, er werd in elk geval over gesproken van tevoren als dat nodig was. Wat dus wel een aanrader is. Ik zou er trouwens niet meezitten als iemand dit ter sprake brengt. Ook de keuze voor een duurder/goedkoper restaurant, 't is wel zo fijn als iedereen zich erin kan vinden.
Nu we allemaal werken delen we de rekening door het aantal personen. Oh nee, het aantal stellen, zover zijn we al....
(en dan heeft de man meestal de centen bij zich, vraag me niet waarom).
Toen ik nog niet werkte meestal ieder voor zich, er werd in elk geval over gesproken van tevoren als dat nodig was. Wat dus wel een aanrader is. Ik zou er trouwens niet meezitten als iemand dit ter sprake brengt. Ook de keuze voor een duurder/goedkoper restaurant, 't is wel zo fijn als iedereen zich erin kan vinden.
Nu we allemaal werken delen we de rekening door het aantal personen. Oh nee, het aantal stellen, zover zijn we al....
(en dan heeft de man meestal de centen bij zich, vraag me niet waarom).
dinsdag 7 december 2010 om 17:23
Meestal delen we de rekening door het aantal mensen. Maar ik drink bijvoorbeeld niet (anders dan een incidenteel frisje of water) dus toen ik laatst met 3 vrienden uit eten was die royaal aan de wijn zaten en ook nog een koffie-met-een-neutje namen na afloop, vond ik het wel fideel van ze dat ze mijn deel naar beneden afrondden.
Over een paar biertjes biertje bij het eten zul je mij niet horen, maar 2 flessen wijn a 23 euro en dan ook nog 3x koffie met een neutje (iets van 7 euro ofzo) vind ik wel veel.
Ik ben dan wel weer zo dat ik niet ga vrágen om een lagere rekening, dat is iets waarvan ik vind dat ze het zelf moeten voorstellen.
Over een paar biertjes biertje bij het eten zul je mij niet horen, maar 2 flessen wijn a 23 euro en dan ook nog 3x koffie met een neutje (iets van 7 euro ofzo) vind ik wel veel.
Ik ben dan wel weer zo dat ik niet ga vrágen om een lagere rekening, dat is iets waarvan ik vind dat ze het zelf moeten voorstellen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 7 december 2010 om 19:39
Over dat uit eten. Wij gingen met collega's lunchen en één collega wilde perse apart betalen want haar ervaring was dat zij altijd voor andere mee moest betalen. Wat bleek, mevrouw zat lekker aan de wijn tijdens de lunch en de rest één frisje. Haar voorstel was toen om de rekening te delen door het aantal personen. Toen ik haar vertelde dat zij juist apart wilde ivm haar ervaringen in het verleden vertelde ze dat dit nu niet het geval was. Nee, natuurlijk niet want nu had zij alleen de hoogste rekening gehad. Kortom, ik heb gewoon mijn deel betaald (inclusief haar wijntjes) en ik ga nooit meer met haar uit eten maar dat komt omdat zij haar principes toepast in haar eigen voordeel. Mij persoonlijk maakt het niks uit. De ene keer betaal ik wat meer en de andere keer de ander. Ik heb het wel eens uitgerekend en op jaarbasis kom je toch op hetzelfde uit met dezelfde mensen.
Zie QR
dinsdag 7 december 2010 om 21:12
quote:SuperCow schreef op 07 december 2010 @ 16:38:
[...]
Als je je zorgverzekering via MM afsluit krijg je wel aardig wat parels. Plus dat FBTO zelf nog een boekenbon geeft van ¤ 25. Leuk meegenomen.Ik heb de zorgverzekering niet bij FBTO lopen, alleen auto, woon en rechtsbijstand. De zorgverzekering is bij nog altijd het goedkoopste met collectiviteitskorting. Ik ben wel bezig gegaan met vergelijken (waarbij de vergelijker van de consumentenbond trouwens niet klopte), maar ik kwam pas onder de prijs die ik nu betaal als ik het pakket compleet uitkleed.
[...]

Als je je zorgverzekering via MM afsluit krijg je wel aardig wat parels. Plus dat FBTO zelf nog een boekenbon geeft van ¤ 25. Leuk meegenomen.Ik heb de zorgverzekering niet bij FBTO lopen, alleen auto, woon en rechtsbijstand. De zorgverzekering is bij nog altijd het goedkoopste met collectiviteitskorting. Ik ben wel bezig gegaan met vergelijken (waarbij de vergelijker van de consumentenbond trouwens niet klopte), maar ik kwam pas onder de prijs die ik nu betaal als ik het pakket compleet uitkleed.

woensdag 8 december 2010 om 11:47
Hmm, rare dame kaasfondue! Als wij uit eten gaan, berekent iedereen wat ie ongeveer moet betalen, mét een beetje fooi erbij. Dus eigenlijk betaalt ieder voor zich, tenzij we qua eten en drinken gelijk op zijn gegaan (maar er zitten vaak grote verschillen tussen, dus vandaar). Heb zojuist mijn parels omgezet in geld (haha, dat klinkt als die postal gold reclame) en krijg binnen 4 weken 25 euro op m'n bankrekening. Leuk!
woensdag 8 december 2010 om 11:50

woensdag 8 december 2010 om 12:05
Bij ons wordt het meestal ook gesplitst door het aantal personen. Maar als iemand bezwaar heeft dan spreken we dat van tevoren af. Dat is geen probleem. Soms heb je gewoon een periode heel veel etentjes of zware maaltijden gegeten en wil je iets minder luxe eten, maar vind je het wel gezellig om mee te gaan.
Wat ook leuk is om om de beurt te koken voor elkaar of allemaal iets lekkers maken en dan gezellig bij iemand thuis zitten. We geven dan wel een bijdrage van 10 euro p.p. Met een vriendin spreek ik altijd af wie voor wat zorgt en dan zorgen we dat financieel ongeveer hetzelfde uitkomen.
En helaas, maar soms sta je gewoon voor verrassingen. Dan valt de rekening wat duurder uit. Maar ja, dan moet je het in het vervolg zelf organiseren en zelf het restaurant uitzoeken lijkt mij!
Wat ook leuk is om om de beurt te koken voor elkaar of allemaal iets lekkers maken en dan gezellig bij iemand thuis zitten. We geven dan wel een bijdrage van 10 euro p.p. Met een vriendin spreek ik altijd af wie voor wat zorgt en dan zorgen we dat financieel ongeveer hetzelfde uitkomen.
En helaas, maar soms sta je gewoon voor verrassingen. Dan valt de rekening wat duurder uit. Maar ja, dan moet je het in het vervolg zelf organiseren en zelf het restaurant uitzoeken lijkt mij!
woensdag 8 december 2010 om 13:29
woensdag 8 december 2010 om 14:04
Hi ladies!
Ontzettend veel bijgeschreven hier zeg!
Ik heb ook weer gevrekt laatste tijd.. ofja gevrekt.. ben jarig geweest dus ben lekker getrakteerd haha..
Afgelopen weekend naar een feest geweest, maar doordat ik op MP heb gekeken heb ik kaartjes voor het feest gevonden voor de helft van de prijs
Ook heb ik kerstkaarten gekocht bij de Prijsmepper.. mooie kaarten voor 50% voor de prijs..
Heb een cadeaubon van de Douglas gehad, en daar waren een hoop (dure) merken voor de helft van de prijs, dus heb mezelf lekker verwend..
Owja.. voor wie nog lekker goedkoop wil lunchen, La Place heeft weer bonnen --> Klikkerdeklik
Ontzettend veel bijgeschreven hier zeg!
Ik heb ook weer gevrekt laatste tijd.. ofja gevrekt.. ben jarig geweest dus ben lekker getrakteerd haha..
Afgelopen weekend naar een feest geweest, maar doordat ik op MP heb gekeken heb ik kaartjes voor het feest gevonden voor de helft van de prijs

Ook heb ik kerstkaarten gekocht bij de Prijsmepper.. mooie kaarten voor 50% voor de prijs..
Heb een cadeaubon van de Douglas gehad, en daar waren een hoop (dure) merken voor de helft van de prijs, dus heb mezelf lekker verwend..
Owja.. voor wie nog lekker goedkoop wil lunchen, La Place heeft weer bonnen --> Klikkerdeklik