Webshop aankoop: prijsje op kaartje goedkoper

vrijdag 13 juli 2012 om 21:52
Ik heb bij een webwinkel een tas besteld, was een speciale aanbieding voor 30 ipv 60 euro. Nu krijg ik het thuisgestuurd en verdomd: zit er een prijskaartje op met een sticker met 15 euro!
Op zich is de tas mooi, maar ik voel me zo wel behoorlijk in het ootje genomen. Wat zouden jullie doen? Ik ga ze in ieder geval mailen.... Want dit is raar....
Op zich is de tas mooi, maar ik voel me zo wel behoorlijk in het ootje genomen. Wat zouden jullie doen? Ik ga ze in ieder geval mailen.... Want dit is raar....

vrijdag 13 juli 2012 om 22:11
Je zou kunnen mailen dat de prijs op het kaartje maar 15 euro is en dat je de tas daarom terug wil sturen of de helft van het geld terug wil. Best kans dat je dan het geld terugkrijgt, want anders moeten zij jou het hele bedrag teruggeven en hebben ze niets verkocht. Nu kunnen ze in elk geval nog de helft krijgen. En misschien was het ook wel gewoon een foutje dat de prijs in de webshop nog niet aangepast is. Dat gaat natuurlijk allemaal elektronisch, dus als er dan 30 euro ingevoerd staat moet je ook 30 betalen om te bestellen als zij dat niet aangepast hebben.
vrijdag 13 juli 2012 om 22:38
Even mailen of bellen inderdaad.
Ik heb het een keer bij Mexx gehad, toen deden ze heel moeilijk aan de telefoon en heb ik uiteindelijk het artikel teruggestuurd (en weer besteld toen de prijs was aangepast..).
Bij V&D staat dit op de website:
Prijs op prijskaartje lager
Het kan voorkomen dat er een prijskaartje aan je artikel hangt, waar per abuis nog een actieprijs op vermeld staat. De prijs op het prijskaartje is in dat geval lager dan de prijs die je hebt betaald online. Wanneer dit het geval is, kun je het prijskaartje samen met het retourformulier opsturen naar ons antwoordnummer:
Na ontvangst en controle van de gegevens, zullen wij zo spoedig mogelijk het verschil tussen het factuurbedrag en het bedrag op het prijskaartje vergoeden.
Het verschilt dus per webshop, geen idee of er regels over zijn.
Ik heb het een keer bij Mexx gehad, toen deden ze heel moeilijk aan de telefoon en heb ik uiteindelijk het artikel teruggestuurd (en weer besteld toen de prijs was aangepast..).
Bij V&D staat dit op de website:
Prijs op prijskaartje lager
Het kan voorkomen dat er een prijskaartje aan je artikel hangt, waar per abuis nog een actieprijs op vermeld staat. De prijs op het prijskaartje is in dat geval lager dan de prijs die je hebt betaald online. Wanneer dit het geval is, kun je het prijskaartje samen met het retourformulier opsturen naar ons antwoordnummer:
Na ontvangst en controle van de gegevens, zullen wij zo spoedig mogelijk het verschil tussen het factuurbedrag en het bedrag op het prijskaartje vergoeden.
Het verschilt dus per webshop, geen idee of er regels over zijn.

dinsdag 17 juli 2012 om 14:59
Wat er is gebeurd, is dat ze de goederen die ze verkopen in die webshop niet 'geneutraliseerd' hebben.
Ik zit in de import luchtvracht en importeer veel goederen, zo ook kleding en tassen etc.
We krijgen regelmatig het verzoek te 'neutraliseren'.
Maw, alle prijsjes, sticker, wat dan ook, van de goederen af te trekken, omdat ze bestemd zijn voor doorverkoop.
Zo kunnen ze de prijs nog een keer over de kop doen, zonder dat jij de inkoop prijs ziet.
Die 15 euro was de inkoopprijs van de webshop.
En waarschijnlijk is ie voor 1 euro gemaakt in verweggistan.
Ik zit in de import luchtvracht en importeer veel goederen, zo ook kleding en tassen etc.
We krijgen regelmatig het verzoek te 'neutraliseren'.
Maw, alle prijsjes, sticker, wat dan ook, van de goederen af te trekken, omdat ze bestemd zijn voor doorverkoop.
Zo kunnen ze de prijs nog een keer over de kop doen, zonder dat jij de inkoop prijs ziet.
Die 15 euro was de inkoopprijs van de webshop.
En waarschijnlijk is ie voor 1 euro gemaakt in verweggistan.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe