Geld & Recht alle pijlers

Welke Auto? iemand tips?

08-11-2010 23:46 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje ben ik weer vrijgezel, heb net een nieuwe woning nadat ik kort tijdelijk bij mijn ouders heb gewoond en nu moet er natuurlijk veel geregeld worden

Eén van die dingen is een autootje! Aan de ene kant vind ik het hartstikke leuk er één te kopen, aan de andere kant weet ik helemaal niet welke!

Ik zie wel eens leuke modelletjes van vriendinnen, maar heb geen idee welke auto echt goed is, niet te veel kost in onderhoud en welke gewoon betaalbaar is als je hem koopt.

Ik heb ook niet een groot budget en wil niet echt meer uitgeven dan ¤ 4000,- . Het meeste rijd ik in de stad en tweebaansweg ( 80km-weg) maar heel af en toe zal ik wel eens een stukje snelweg doen?

Wie heeft er goede tips met wat je zelf rijdt? Ik vind eigenlijk veel leuk als hij maar altijd rijdt!
Balen van die auto, maar wel heel fijn dat je hier nu achter komt en niet na een maand of 3!

En wat betreft de lage onderhoudskosten van een punto.... Dat schijnt niet helemaal te kloppen hoor. Wij hebben ook een punto van een jaar of 6 oud, en de hele stuurhuisinrichting moest een half jaartje geleden vervangen worden. 1500 euro's armer!

De garagehouder vertelde dat dit een beetje een punto-mankementje was...

Geen idee of je dit ook kunt laten checken als je een andere auto hebt gekocht, maar in ieder geval wel de moeite waard om even na te vragen denk ik...
quote:chicky012 schreef op 12 november 2010 @ 23:19:

En wat betreft de lage onderhoudskosten van een punto.... Dat schijnt niet helemaal te kloppen hoor. Wij hebben ook een punto van een jaar of 6 oud, en de hele stuurhuisinrichting moest een half jaartje geleden vervangen worden. 1500 euro's armer!

De garagehouder vertelde dat dit een beetje een punto-mankementje was...

Geen idee of je dit ook kunt laten checken als je een andere auto hebt gekocht, maar in ieder geval wel de moeite waard om even na te vragen denk ik...

Leuk dat te horen en dat ik merk dat ik goed opgelet heb vandaag , de keurmeester vertelde me inderdaad dat ik er eentje moet hebben zonder 'çity-knop' die extra bekrachtiging geeft in de stad. Die gaan inderdaad wel eens vaker kapot. Niet alleen bij de Punto volgens hem maar ook bij kleine VW's die een zelfde soort systeem hebben.

Maar een zwarte Punto gaat het toch worden
Ik heb jaren een Punto gehad met city knop, probleemloos. Tja, het is ook een beetje pech hebben.

Was dit een handelaar? Daar zou ik niet zo snel een auto kopen, er zitten veel oplichters tussen. Als je een keurmeester meeneemt is dat natuurlijk geen probleem. Vraag altijd of een proefrit maken mogelijk is, is dat niet mogelijk dan houdt het op. Niet alle handelaren staan een proefrit toe, vaak is het lastig, moeilijk enz.
quote:Annelies1982 schreef op 12 november 2010 @ 21:45:

[...]

Ben nu driftig op zoek op internet, en je wilt niet weten hoeveel zwarte Punto`s er te koop staan in Nederland , echt veel! Nu dus een goede uitzoeken bij een betere verkoper.

Ik houd jullie op de hoogte

Makkelijke auto site: hij zoekt in alle grote auto-te-koop-sites in Nederland, dan hoef je die niet stuk voor stuk af te gaan:

www.gaspedaal.nl
Dank je wel voor de goed tip Quattro35! Nog veel meer dan ik er a gevonden had!
Woensdag-middag gaat Punto nummer 2 op als kandidaat!

Op foto is hij mooi en de verkoper kwam veel beter over dan de eerste. De auto is er al 4 jaar bekend en in onderhoud geweest en nu ingeruild op een andere. Keuring? Was volgens de verkoper niet nodig, maar hij had er helemaal geen moeite mee!

De verkoper was ook heel stellig dat de auto gewoon goed is, komt er iets uit de keuring wat gemaakt zou moeten worden dan doen ze dat ook. Zij hebben wel een echte werkplaats trouwens.

De afspraak is weer gemaakt op www.auto-kennis.nl ( gaat allemaal heel makkelijk trouwens, heb even gebeld of op die tijd gekeurd kon worden, formulier online ingevuld, bevestiging gekregen en klaar! ).

Krijg wel een beetje het idee dat de computer niet meer uit je leven weg te denken is, je zoekt je volgende auto online, boekt een keuring online, rekent alles af online. Jammer dat je nog niet online kunt zien of een auto goed is, dat zou helemaal ideaal zijn.

Nu nog even duimen dat ik dezelfde keurmeester weer krijg die ik zo leuk vind. Toen ik vroeg of ik omdat het zo`n zelfde auto was automatisch dezelfde kreeg was het antwoord nee.

Toen ik vroeg of ik toch niet dezelfde kon krijgen omdat die alles zo prettig uitgelegd had werd verteld dat ze hun best doen dat ik weer dezelfde krijg. We gaan het zien!

Hopelijk vanaf woensdag mijn eigen autootje!
Hier staat betrouwbare informatie over zo'n tweedehands Punto II, met kosten, veel voorkomende gebreken, en veertien foto's-met-informatie:

AutoBild Gebrauchtwagen info
Ben benieuwd!

En hopelijk heb je weer diezelfde keurmeester

Misschien kun je hem om zijn werkemail vragen voor het geval je nog vragen aan hem hebt aangaande de keuring.
Succes Annelies!

Hier ook iemand op auto-jacht, dacht een super deal te hebben gezien met een relatief jonge Corsa, bleek de verkoper wat vergeten te zijn in de advertentie: de zijkant die niet op de foto stond zat HELEMAAL in elkaar! Oeps!

Ik lees nog even met je mee voor tips, en zoek intussen vrolijk verder....
Ik heb mijn Punto en hij rijdt helemaal top!

Vandaag was even anders dan de vorige keer . Ja, ik had geluk, dezelfde keurmeester en sja, hij komt natuurlijk om de auto te keuren maar o wat vind ik hem leuk. Misschien dat ik daar maar een nieuw topic aan moet weiden hoe je dat verder aanpakt. @Branwen, ik heb zijn werk-email-adres, maar dat eindigt dus ook op auto-kennis.nl en geen idee of zijn baas dat dan ook leest, of dat het direct bij hem binnenkomt? Eigenlijk ben ik wel een held op sokken ook wat dat betreft, en het nadeel dat de auto super is, is natuurlijk dat ik slecht weer een keuring aan kan vragen

Terug naar de auto, daar ging het om toch? De hele sfeer was heel anders, niets geen opdringen, rustig alle tijd geven de auto te bekijken, ermee mogen rijden enzovoort. De auto stond direct klaar voor de keurmeester op de brug zodat hij omhoog kon! Voor het eerst dat ik een auto van onderen zag , nou, van boven hebben ze een mooier modelletje!

De auto was dus in super-staat, geen schades gehad, een pas vervangen distributie ( 8000km oud ), helemaal fris en fruitig! Er was maar één klein dingetje volgens de keurmeester, de uitlaat en dan het laatste stukje was niet super meer, nog wel voldoende maar die zou niet heel erg lang meer meegaan.

We zijn gaan rijden met de auto en dat was ook allemaal dik in orde. Zitten we daarna aan tafel, vraagt de verkoper netjes of hij er ook bij mag komen zitten en of we koffie willen. Natuurlijk zegt de keurmeester, ik maak het rapport even af en dan spreken we de auto even door. De verkoper vroeg niet eens hoe de auto was ( die wist zelf ook wel dat deze echt goed was denk ik ).

We nemen de auto door en de keurmeester is vol lof over de auto, op 1 dingetje na zegt hij, de einddemper is matig. De verkoper vraagt een momentje en loopt naar de werkplaats, komt een minuut later terug. "Als we er nu direct een nieuwe einddemper onderzetten, is dat een goed idee?" vraagt hij. Ik kijk de keurmeester aan, die knikt van "doe maar" en we zijn rond!

De keurmeester zei ook tijdens de proefrit dat het een serieus bedrijf is, hij kon dat zien aan de werkplaats, de manier van verkopen enzo. Die 'gratis' uitlaat kost voor een Punto ook niet zo heel veel voor de garage maar getuigt wel van echte service en dat ze willen dat de auto echt goed wordt afgeleverd zei hij ook.

De uitlaat zat er een half uur later onder, een 3/4 volle tank benzine zat er nog in en na het overschrijven en de verzekering bellen ben ik op weg gegaan! Toch wel even spannend al deed Tomtom de rest om naar mijn ouders te rijden die ik mijn aanwinst als eerste heb laten zien!

Wat een hele opgaaf en spannend leek is achteraf reuze meegevallen. Dankzij een aantal goede tips hier en een keurmeester die me beschermd heeft voor de aankoop van de slechte Punto heb ik nu mijn eerste eigen autootje!

Nu nog zuinig op hem zijn, af en toe wassen, en volgens de keurmeester vooral als de motor koud is lief behandelen. Dan schijnen ze heel lang goed te blijven!
quote:Kris33 schreef op 16 november 2010 @ 23:22:

Succes Annelies!

Hier ook iemand op auto-jacht, dacht een super deal te hebben gezien met een relatief jonge Corsa, bleek de verkoper wat vergeten te zijn in de advertentie: de zijkant die niet op de foto stond zat HELEMAAL in elkaar! Oeps!

Ik lees nog even met je mee voor tips, en zoek intussen vrolijk verder....

Misschien was hij echt gewoon te goedkoop? Maar zelfs dan is het wel lekker eerlijk om gewoon duidelijk te zijn wat je aanbiedt als verkoper.

Veel mensen weten echt niet of een auto echt heel goedkoop is en worden dan gelokt. Ook zonde van de tijd van de verkoper, want iedereen die denkt een 'normale' auto te kopen schrikt zit rot en koopt vast niet!
Hé wat leuk Annelies. Klinkt alsof het idd een prettig en betrouwbaar(der) bedrijf is. Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

En wat betreft die keurmeester, als je hem echt zo leuk vindt kun je bijvoorbeeld een mail sturen waarin je naar tips voor het onderhoud van de auto vraagt. Dan heb je contact en wie weet kun je daar wel verder op inhaken.

Maar iig veel plezier met je Punto!
quote:_Branwen_ schreef op 17 november 2010 @ 20:14:

Hé wat leuk Annelies. Klinkt alsof het idd een prettig en betrouwbaar(der) bedrijf is. Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

En wat betreft die keurmeester, als je hem echt zo leuk vindt kun je bijvoorbeeld een mail sturen waarin je naar tips voor het onderhoud van de auto vraagt. Dan heb je contact en wie weet kun je daar wel verder op inhaken.

Maar iig veel plezier met je Punto!

Ja, moeilijk hoor! Natuurlijk kan ik dat vragen maar de auto is dus tiptop wat betreft onderhoud. Ik wil dus eigenlijk geen rare vragen stellen, want eerst een tijd mailen over de auto en dan laten merken dat je hem leuk vindt?

Aan de andere kant ben ik ook geen held, maar gevoelsmatig zegt iets me dat ik het best gewoon eerlijk kan zijn in de mail. dat ik hem gewoon erg leuk vond tijdens de keuringen en dat ik het jammer vind hem waarschijnlijk niet meer te zien en dat ik nog eens een bakje koffie zonder keuring heel leuk zou vinden.

Je weet nooit. Ook geen idee of hij met een klant contact 'mag' hebben buiten de keuringen? Ik bedoel, of hij niet uit professionele overwegingen gewoon daar niet op in mag gaan als dat al bestaat natuurlijk.

Eerst maar eens genieten van mijn Punto, morgen er mee naar mijn werk; misschien komt de moed nog wel hem een mail te sturen!
Ik zou zelf idd gewoon een luchtig maar direct mailtje sturen en er niet om heen draaien. Je ziet de beste man toch nooit meer, dus nee heb je en ja kun je krijgen. En ben je nog stoer ook. Zoiets geeft een kick, ook al zou hij niet willen / niet reageren.

Rij ze morgen!
mijn vrouw is ook een klein muppie, en nu ze een twingo heeft van bwj.2000 met stuurbekrachtiging, wil ze geen ander. Zelfs de fiat 500 heb ik aangeboden, maar nee hoor. mocht je in de buurt van Duitsland wonen kan importeren voordelig zijn. 4000 euro voor een klein autootje, zou ik eerder denken, spaar nog even door en koop een belastingvrij autootje. te laaaaat
Annelies, gefeliciteerd met je Punto! En ik ben blij dat je de tip van de aankoopkeuring hebt opgevolgd. Met die eerste Punto met lekke koppakking was je aardig nat gegaan!

Wij hebben onze Punto gekocht omdat bij onze Citroen de koppakking lekte. De garagehouder zei toen eerlijk dat hij het kon repareren, maar niet kon garanderen dat het goed bleef. Daarom hebben wij toen een andere (gebruikte) auto gekocht.

Veel plezier van je auto en succes met de leuke keuringsmeester.
Koop een skelter, da's ook goed voor je conditie!
quote:jenny1943niettestoppen schreef op 17 november 2010 @ 21:20:

Koop een skelter, da's ook goed voor je conditie!

Jij bent dan wel niet te stoppen Jenny maar ik moet toch wel eens een stukkie over een 2baans 80km-weg zonder fietspad ernaast!

Dat wordt hard trappen om mee te komen

Daarbij houdt de verwarming in mijn Punto me lekker warm, mijn dak me lekker droog en ja,dan ga ik voor mijn conditie wel gewoon naar de sportschool!
quote:_Branwen_ schreef op 17 november 2010 @ 21:04:

Ik zou zelf idd gewoon een luchtig maar direct mailtje sturen en er niet om heen draaien. Je ziet de beste man toch nooit meer, dus nee heb je en ja kun je krijgen. En ben je nog stoer ook. Zoiets geeft een kick, ook al zou hij niet willen / niet reageren.

Rij ze morgen! Thanks voor de tip! Zo nuchter had ik het nog niet bekeken en ik denk dat je gelijk hebt! Eens even broeden op een leuk mailtje.
quote:_Branwen_ schreef op 17 november 2010 @ 21:04:

Rij ze morgen!

Ik neem aan dat TO hem al via Google/hyves/facebook etc heeft gezocht....

@TO: veel assertiever zijn! Meteen hem uitgebreid mailen, flink wat technische vragen stellen, en veel complimenten maken! Mannen houden net als vrouwen van aandacht en van een leuke spontane positieve benadering

Niet mee wachten, ijzer meteen smeden als 't heet is
Fijn dat je een auto hebt!

Wat ik geleerd heb tijdens mijn autojachten: garages waar ze je met mevrouwtje aanspreken aan je voorbij laten gaan. Als je belangstelling hebt voor een auto die je op internet hebt gezien, even erover bellen of ze hem klaar willen zetten voor een proefrit. Dat werkt een stuk makkelijker als ze je al verwachten. Altijd het onderhoudsboekje en evt bonnen bekijken.

En een garage moet uiteraard niet moeilijk doen over een keuring als jij die op jouw kosten uit wilt laten voeren. Zelf neem ik mijn vader mee voor het kijken, maar ik ben degene die onderhandelt over de prijs (mijn vader deed dat bij mijn eerste auto en ik was best pissed off, ik denk dat ik nog een paar honderd euro van de prijs af had kunnen halen als hij niet zei: dat lijkt me akkoord )

Om eerlijk te zijn koop ik ook liever een auto bij een particulier die hem netjes onderhouden heeft, dan een wat louche autobedrijf. Auto's zijn bij de dealer meestal wel ok, maar ook flink duurder.

Oh en mail hem op zijn werkaccount, zijn baas leest echt niet mee en een leuk mailtje is altijd welkom. Je komt er vanzelf achter of hij er wel of niet op ingaat en of ie wel of niet bezet is. Hij is geen arts of psycholoog oid dat ie gee relaties met ex-klanten mag hebben hoor. Mailen die hap!

(Bovendien is zo'n man hartstikke handig om te hebben, nu je eenmaal een auto hebt )
@ annelies: wat fijn voor je! wie weet sleep je er ook nog een leuke man uit

@ extrahalo: hahaha helemaal eens. een rare garage valt al meteen af. ik belde gisteren ook rond en streepte er alleen al op het gesprek twee af.

ik heb uiteindelijk vandaag wel een nieuwe gekocht. gisteren proefrijden en vandaag contract gestuurd. volgende week komt ie als het goed is
quote:quattro35 schreef op 18 november 2010 @ 00:18:

[...]

Ik neem aan dat TO hem al via Google/hyves/facebook etc heeft gezocht....

@TO: veel assertiever zijn! Meteen hem uitgebreid mailen, flink wat technische vragen stellen, en veel complimenten maken! Mannen houden net als vrouwen van aandacht en van een leuke spontane positieve benadering

Niet mee wachten, ijzer meteen smeden als 't heet is

Altijd handig een man op VIVA , niet alle mannen zijn natuurlijk hetzelfde in benaderd worden maar er zit wat in.

En wat denken jullie? Deze held op sokken heeft al een mailtje gestuurd , nu maar even duimen dat het goed uitpakt!

Puntootje waar het allemaal mee begon heeft het heerlijk gedaan natuurlijk vandaag, dat was alvast genieten!
quote:Annelies1982 schreef op 18 november 2010 @ 17:57:

[...]

Altijd handig een man op VIVA , niet alle mannen zijn natuurlijk hetzelfde in benaderd worden maar er zit wat in.

En wat denken jullie? Deze held op sokken heeft al een mailtje gestuurd , nu maar even duimen dat het goed uitpakt!

Puntootje waar het allemaal mee begon heeft het heerlijk gedaan natuurlijk vandaag, dat was alvast genieten!

Je hebt bij die mail toch wel een leuke foto van jou bevallig-leunend-op-je-Italiaanse-bolide gevoegd?

quote:quattro35 schreef op 18 november 2010 @ 21:54:

[...]

Je hebt bij die mail toch wel een leuke foto van jou bevallig-leunend-op-je-Italiaanse-bolide gevoegd?

Nee Quattro, geen bevallige foto

Wel heb ik al een leuke mail terug gehad...leuk genoeg om een weekendje te dromen ...

Die foto is ook niet nodig, hij heeft me 2 keer anderhalf uur gezien en hij leek me niet het type dat alleen maar oog had voor de zwarte Punto`s

Moet ik aanvragen aan een mod dat het topic verplaatst wordt naar relaties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven