Geld & Recht alle pijlers

welke zorgverzekering?

20-12-2011 20:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog niets over gezien en weet ook niet precies waar het thuishoort, maar ik denk dat het wel een nieuw topic verdient! Zoals elk jaar ben ik weer bezig me de grote vergelijking van zorgverzekeringen. Elke keer weer een beetje meer betalen en nóg minder vergoed krijgen, ik krijg er zowat een punthoofd van..

Maar nu de vraag; welke verzekering nemen jullie volgend jaar? stappen jullie over of blijven jullie zitten bij de oude? Ik ben er bijna uit denk ik, het wordt fbto met extra fysiotherapie..
Ik blijf bij dezelfde. Heb geen zin om me dit jaar nog te gaan verdiepen.

Ik heb FBTO met aanvullend buitenland, Fysio en gezinsplanning.
ik verander elk jaar want dan krijg ik elk jaar weer de vergoeding voor 3 jaar van lenzen en brillen.. niet verder vertellen hoor
Welke zorgverzekering kies jij voor 2012
Ik heb Unive. Ben ik erg tevreden over. Ik heb overigens alles bij Unive lopen. Geen gezeur toe ik echt wat had en in het buitenland zat. Heel prettig dat je daar dan niet over na hoeft te denken.
ah.. daar issie dus.. vond het ook al zo raar :-)
ditzo en fbto komen op de nr 1 en 2 als je verzekeringen met elkaar qwa prijs dus ik zou zeggen een van die 2
quote:Elmo22 schreef op 20 december 2011 @ 20:29:

ik verander elk jaar want dan krijg ik elk jaar weer de vergoeding voor 3 jaar van lenzen en brillen.. niet verder vertellen hoor

Haha Elmo, doe ik ook. Had CZ Direct maar moet overstappen en kijk nu naar ZIlveren Kruis (150 euro voor lenzen). Is wel 138 pm maar daar krijg je ook 27x fysio voor, 450 euro tandarts en 600 euro alternatief met 40 euro per keer. Erg riant dus. Als ik de lenzenvergoeding verreken heb ik vooor 127 euro een uitgebreide verzekerig.

Die veelgeprezen Fbto komt bij mij nooit gunstig uit de vergelijkingen - maar misschien moet ik me nog eens verdiepen in dat aan- en uitzetten van modules. Nadeel is dan wel dat je er elke keer weer werk aan hebt (module aan en uitzetten). Is wel een groot nadeel.
.
Ditzo komt bij verschillende vergelijkingssites als beste uit de bus voor mij...

Kleine twijfel omdat ze dit voor het eerst aanbieden.

Met gezin 238 euro. Incl. Tandarts.

Ik ga morgen nog even bellen met wat vragen. Anders gewoon doen lijkt mij, zullen geen rampen kunnen gebeuren toch? (ze vallen onder Amersfoortse)

Cz komt ook goed uit de bus.

Hoe denken jullie over Ditzo?
quote:impala schreef op 20 december 2011 @ 20:40:

[...]

Haha Elmo, doe ik ook. Had CZ Direct maar moet overstappen en kijk nu naar ZIlveren Kruis (150 euro voor lenzen). Is wel 138 pm maar daar krijg je ook 27x fysio voor, 450 euro tandarts en 600 euro alternatief met 40 euro per keer. Erg riant dus. Als ik de lenzenvergoeding verreken heb ik vooor 127 euro een uitgebreide verzekerig.

.¤ 640,-
Ik blijf dit jaar bij de zelfde de amersfoortse.. het enigste wat er veranderd is dat ik een stapje naar beneden ga betreft aanvullende verzekering..

Ben vorig jaar over gestapt bevalt me prima!

Ga trouwens elk jaar naar mijn vaste assurantie kantoor die alles voor me uitzoekt wat ik er persé in wil hebben en wat niet..

[...]

Die veelgeprezen Fbto komt bij mij nooit gunstig uit de vergelijkingen - maar misschien moet ik me nog eens verdiepen in dat aan- en uitzetten van modules. Nadeel is dan wel dat je er elke keer weer werk aan hebt (module aan en uitzetten). Is wel een groot nadeel.Mij lijkt dat juist wel handig.. als ik bijv weet dat ik volgende maand met fysio therapie begin zet ik de module therapieen aan. Als dat bijvoorbeeld pas in april is heb ik niet voor niks 4 maanden daaraan besteed! En ik reken altijd uit wat je krijgt, en of dat opweegt tegen de extra premie die je betaalt. Bijvoorbeeld ik krijg maar 50 euro voor bril en lenzen, maar dat betekent wel dat ik 8 euro per maand minder betaal dan voor de verzekering die 100 euro aanbiedt. 8x12 is dat dus toch goedkoper om zelf te betalen..
quote:Elmo22 schreef op 20 december 2011 @ 21:34:

[...]

Mij lijkt dat juist wel handig.. als ik bijv weet dat ik volgende maand met fysio therapie begin zet ik de module therapieen aan. Als dat bijvoorbeeld pas in april is heb ik niet voor niks 4 maanden daaraan besteed! En ik reken altijd uit wat je krijgt, en of dat opweegt tegen de extra premie die je betaalt. Bijvoorbeeld ik krijg maar 50 euro voor bril en lenzen, maar dat betekent wel dat ik 8 euro per maand minder betaal dan voor de verzekering die 100 euro aanbiedt. 8x12 is dat dus toch goedkoper om zelf te betalen..

Lees nog goed de voorwaarden door!

Bij de module therapieën zit er op de paramedische behandelingen (daar valt fysio onder als ik het goed heb) een wachttijd van 6 maanden als je die niet direct met de basisverzekering afsluit.

Bij de module tandheelkundige hulp zit er een wachttijd van 6 maanden op kronen, bruggen, inlays en paradontalogische behandeling. Niet bij de eenvoudige dingen zoals consult, tandsteen verwijderen en verdoving.

Ook bij de module Orthodontie en gezichtszorg geldt een wachttijd (een nog langere dacht ik zo uit mijn hoofd).

Ik wil ook gaan overstappen naar FBTO en ik heb de voorwaarden helemaal doorgelezen, maar bovenstaande deed ik even uit mijn hoofd
Is er trouwens hier iemand die al is overgestapt naar het FBTO via internet?

Ik krijg namelijk steeds een melding dat er een fout is met de communicatie naar de applicatie.

Volgens het FBTO was er vorige week een storing maar ik kom er nog steeds niet doorheen.

Overigens heb ik het via de link van MoneyMiljonairs, Euroclix en Jiggy geprobeerd (tsja een paar euro's extra is niet verkeerd). Misschien dat daar het probleem zit.
ik ben net overgestapt, gewoon via de site want dan kreeg ik collectiviteits korting. Ging prima, gewoon een mail gehad.
Ik ben vandaag overgestapt naar ditzo, scheelt bijna 40 euro per maand voor een betere dekking.

Nog even gebeld en allemaal dik in orde!
hi ik had me zorgverzekering afgesloten via verzekeringssite.nl want kreeg nog korting via hun facebook actie

http://www.facebook.com/Verzekeringssit ... 3676086583

[...]

Die veelgeprezen Fbto komt bij mij nooit gunstig uit de vergelijkingen - maar misschien moet ik me nog eens verdiepen in dat aan- en uitzetten van modules. Nadeel is dan wel dat je er elke keer weer werk aan hebt (module aan en uitzetten). Is wel een groot nadeel.@Impala! Let op, je kunt nog 9 euro per maand besparen door je aan te melden voor de collectieve korting van Fitclub, hier hoef je nergens lid voor te zijn, je moet alleen aangeven dat je elke dag een half uur beweegt (en zijn mijn vingers nu in beweging, of zijn mijn vingers nu in beweging....)
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 21 december 2011 @ 11:46:

[...]

@Impala! Let op, je kunt nog 9 euro per maand besparen door je aan te melden voor de collectieve korting van Fitclub, hier hoef je nergens lid voor te zijn, je moet alleen aangeven dat je elke dag een half uur beweegt (en zijn mijn vingers nu in beweging, of zijn mijn vingers nu in beweging....)bedankt voor de tip ! Ik had al een aanbieding gezien van 75 euro korting maar dit is nog beter. Ik ga die fitclub even zoeken.
.
impala als je belt en zegt dat je Fitclub wilt kan die er zo opgezet worden hoor.
quote:impala schreef op 22 december 2011 @ 10:13:

[...]

bedankt voor de tip ! Ik had al een aanbieding gezien van 75 euro korting maar dit is nog beter. Ik ga die fitclub even zoeken.Volgens mij kun je ze zelfs combineren, dan is het ineens een heel voordelig zorgverzekering (voor mij in elk geval de voordeligste dit jaar)
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 22 december 2011 @ 11:51:

[...]

Volgens mij kun je ze zelfs combineren, dan is het ineens een heel voordelig zorgverzekering (voor mij in elk geval de voordeligste dit jaar)Dat zou helemaal mooi zijn, heb je nog ontdekt of dat idd kan?
.
Uppp kan dat?
quote:impala schreef op 23 december 2011 @ 14:21:

[...]

Dat zou helemaal mooi zijn, heb je nog ontdekt of dat idd kan?Oh interessant, ik heb net de klantenservice gemaild met die vraag want dat zou ook voor mij gelden!
klantenservice hier : ja dat kan. Mits je NIEUWE klant bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven