Geld & Recht alle pijlers

Werksleutel kwijt

14-11-2012 14:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik werk al een jaar wekelijks als huishoudelijke hulp op een lastig adres. Mevrouw is ernstig ziek en ligt eigenlijk altijd op bed en meneer is nooit thuis aangezien hij werkt.

Om binnen te komen moet er een sleutel gehaald worden op een locatie enkele minuten fietsen van het adres. Omdat ik wekelijks daar werk, breng ik deze sleutel niet elke week terug. Over het algemeen wel, maar de keren dat ik veel haast oid heb niet. Aan deze sleutel hangt ook een papiertje waar het adres op staat.

Vorige week had ik haast en heb ik de sleutel niet terug gehangen. Tot mijn grote schrik kwam ik vandaag bij het adres aan en je raadt het al: sleutel nergens te vinden. Gebeld met meneer, gebeld met werk, lang verhaal kort: de sleutel is kwijt en als hij niet gevonden wordt moet het slot vervangen worden.

Nu kwam naar voren in het gesprek met mijn werkgever dat de kosten van het vervangen waarschijnlijk bij mij persoonlijk liggen. Het valt niet onder schade en ik ben de sleutel niet daadwerkelijk onder werktijd verloren (ik hem 'm niet door een putje gespoeld oid).

Nu vraag ik mij af of dit echt ook het geval is. Op de één of andere manier voelt het toch niet helemaal juist. Dit is natuurlijk ook een risico dat genomen wordt vanuit mijn werk en mensen maken soms fouten.

Of ligt eigenlijk de "schuld" volledig bij mij omdat ik de sleutel niet heb terug gebracht naar de locatie? Of zou de klant zelf dit kunnen regelen met zijn verzekering?

Bedankt voor het lezen =)! Ik hoop op advies!
Gevoelsmatig zou ik zeggen dat de schuld helemaal bij jou ligt. Niet alleen omdat je niet zoals afgesproken de sleutel hebt teruggebracht maar die vervolgens ook nog eens bent verloren!

Een slot vervangen is best kostbaar, maar vind je zelf niet dat je dat wel verschuldigd bent aan iemand waarvan je de sleutel met adres eraan bent verloren?