Geld & Recht alle pijlers

WIA stopt

24-08-2016 19:38 269 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag te horen ik goed ben gekeurd en dat mijn uitkering (WIA) over 2 maanden stopt. Nu teken ik hiervoor bezwaar aan (ik kan momenteel absoluut niet werken) maar het kan 13 weken duren voor daar meer bekend over is. Is het slim om in de tussentijd bijstand aan te vragen? Anders zit ik zonder inkomen? Of kan dat niet zo ver komen?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik bel sowieso van de week nog even rond, maar ben ook benieuwd naar persoonlijke ervaringen, vandaar.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:38:

[...]

Nog nooit gehoord van draagkracht - draaglast?

Niet iedereen heet Pejeka.Maar Pejeka mag er, omdat Pejeka wel gewoon 40 uur per week voor werkt, wél voor zorgen dat mensen als TO eindeloos rond kunnen lummelen en ze van een inkomen voorzien, of niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:35:

[...]

Dat is helemaal geen pijnlijke reactie. Mensen maken dagelijks mee dat geliefde personen overlijden of dat vriendschappen eindigen. Moeten die dan allemaal maar thuis op de bank gaan zitten en verwachten dat de samenleving hun inkomen ophoest?Zoals ik al schreef 'dat overlijden zal vast niet de oorzaak zijn maar wel de druppel die de emmer liet overlopen'.

Wat fijn dat jij nu zelf voor je inkomen kan zorgen. Wedje dat TO dat ook graag zou willen?

LOEP ME MAAR aub.
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:41:

[...]

Maar Pejeka mag er, omdat Pejeka wel gewoon 40 uur per week voor werkt, wél voor zorgen dat mensen als TO eindeloos rond kunnen lummelen en ze van een inkomen voorzien, of niet?

Zoals ik al eerder zei, als dat je niet zint verhuis je toch lekker naar een ander land?

(En geheel off topic; wat heb jij veel veren in je reet nodig zeg, hoe vaak ik jou al niet heb zien typen hoe goed je het allemaal gedaan hebt ondanks dat het zwaar was..)
quote:missie_m schreef op 25 augustus 2016 @ 19:34:

[...]

Sterkte. Dan heb je vet-geluk gehad.

En als ik morgen mijn been op drie plaatsen zeer gecompliceerd breek moet ik zeggen "ach laat dat gips maar achterwege want Pejeka heeft het veel zwaarder".Tuurlijk heb ik vet geluk gehad. Maar wat al mijn artsen me meerdere malen hebben bevestigd, is dat niet alleen vet geluk, maar ook mijn eigen instelling van "ik ga ervoor en ok, soms moet je vechten tot je niet meer kan, maar ik doe het" behoorlijk bijgedragen heeft aan mijn herstel.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:42:

[...]

Zoals ik al eerder zei, als dat je niet zint verhuis je toch lekker naar een ander land?Waarom? Laat TO maar lekker naar een ander land verhuizen, kijken of ze daar ook tot in lengte van dagen op kosten van de gemeenschap thuis kan gaan zitten met vage klachten.
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:45:

[...]

Waarom? Laat TO maar lekker naar een ander land verhuizen, kijken of ze daar ook tot in lengte van dagen op kosten van de gemeenschap thuis kan gaan zitten met vage klachten.Jij loopt te zaniken dat je niet voor haar wil betalen hoor.. Maar dat is nou eenmaal hoe het hier werkt.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:42:

[...]

Zoals ik al eerder zei, als dat je niet zint verhuis je toch lekker naar een ander land

Want gewoon van mening zijn dat mensen met bepaalde klachten iets strenger voor zichzelf moeten zijn en ze duidelijk te maken dat het een mindset is dat mag niet? Dan moet je maar gewoon verhuizen?
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:47:

[...]

Jij loopt te zaniken dat je niet voor haar wil betalen hoor.. Maar dat is nou eenmaal hoe het hier werkt.En dat is in beton gegoten en dan mag je mensen niet meer aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid?
quote:funkyme schreef op 25 augustus 2016 @ 19:50:

[...]

En dat is in beton gegoten en dan mag je mensen niet meer aanspreken op hun eigen verantwoordelijkheid?

Waar lees je dat?

Pejeka stampt iemand met klachten doelbewust de grond in, neemt haar totaal niet serieus en zegt letterlijk dat ze zich aanstelt. Is dat iemand aanspreken op verantwoordelijkheid?

Eigenlijk best zielig, als je zo verbitterd bent, dat je je zo gaat gedragen.
Voorlopig kosten de bejaarden het meest. Spuitje maar.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:47:

[...]

Jij loopt te zaniken dat je niet voor haar wil betalen hoor.. Maar dat is nou eenmaal hoe het hier werkt.

Ik betaal graag en met liefde voor allerlei mensen die écht niet anders kunnen dan een beroep doen op het sociale vangnet. Maar ik word gewoon een beetje kriegel van TO, die bij voorbaat al alles afwijst, ze kan niks, is al drie jaar in therapie en nog geen stap verder, maar hé, ze gaat in september met een nieuwe therapeut praten en dat zou hem dan worden? Vind je het erg als ik daar zo mijn twijfels bij heb?

Verder lees ik niks, maar dan ook NIKS, wat ze zélf ondernomen heeft om weer onder de mensen te komen. Een beetje op de bank hangen, in bed liggen en hé, ze gaat écht elke dag even een blokje om, hallelujah. En voor de rest kan zo zomaar opeens helemaal niks.

Sorry hoor, maar daar ben ik dan gewoon een beetje klaar mee. Als ik op die manier op de bank was blijven hangen met alle issues die ik had, ja, dan had ik nu wellicht ook in die situatie gezeten. Maar dat wilde ik niet. Willen doet veel. En nu werk ik weer 40 uur of meer per week. Dus nee, weinig begrip van mijn kant.
quote:funkyme schreef op 25 augustus 2016 @ 19:49:

[...]

Want gewoon van mening zijn dat mensen met bepaalde klachten iets strenger voor zichzelf moeten zijn en ze duidelijk te maken dat het een mindset is dat mag niet? Dan moet je maar gewoon verhuizen?

Jij denkt serieus dat TO hier iets aan heeft?

Ik denk ook (vanuit eigen ervaring) dat het goed voor TO zou zijn om wat te gaan ondernemen, maar haar klachten afdoen als aanstelleritis is gewoon van de zotten.
Wat als je straks zelf ziek bent Pejeka dan betaald de hele gemeenschap ook voor jou. Je hebt nou eenmaal je gezondheid niet in de hand.
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:53:

[...]

Waar lees je dat?

Pejeka stampt iemand met klachten doelbewust de grond in, neemt haar totaal niet serieus en zegt letterlijk dat ze zich aanstelt. Is dat iemand aanspreken op verantwoordelijkheid?

Eigenlijk best zielig, als je zo verbitterd bent, dat je je zo gaat gedragen.Ik ben niet verbitterd. Maar ik heb wel een bloedhekel aan mensen die al gaan gillen "kan ik niet" zonder het geprobeerd te hebben.
quote:Tas29 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

Wat als je straks zelf ziek bent Pejeka dan betaald de hele gemeenschap ook voor jou. Je hebt nou eenmaal je gezondheid niet in de hand.Heb jij dit topic wel gelezen?
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:53:

[...]

Waar lees je dat?

Eigenlijk best zielig, als je zo verbitterd bent, dat je je zo gaat gedragen.Dat is niet wat ik zie. Pejeka wil dat TO zich realiseert dat de mensen die voor haar uitkering betalen omdat ze wel werken in vergelijkbare situaties zitten of hebben gezeten. Dat TO zich er van bewust moet zijn dat iedere dag die zij niet werkt er iemand anders voor haar moet werken. Als TO zichzelf kan dwingen boodschappen te doen en naar de therapeut te gaan, kan ze zichzelf ook dwingen om, zeg, eens per week een paar uurtjes ergens wat werk te doen.
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

[...]

Ik ben niet verbitterd. Maar ik heb wel een bloedhekel aan mensen die al gaan gillen "kan ik niet" zonder het geprobeerd te hebben.Dat weet jij toch niet misschien heeft ze het honderd keer geprobeerd alleen laat haar gezondheid het niet toe.
quote:Tas29 schreef op 25 augustus 2016 @ 19:56:

Wat als je straks zelf ziek bent Pejeka dan betaald de hele gemeenschap ook voor jou. Je hebt nou eenmaal je gezondheid niet in de hand.

Ik kopieer hem nog maar even voor je:

Ja serieus. Ik heb zware kanker gehad. Tien maanden lang aan het zwaarste chemo-gebeuren gelegen dat je je kan voorstellen. Tien maanden lang allerlei gevolgen ervaren, van biljartbal kaal worden (wat ik nog het minste vond) tot 24 uur per dag rondlopen met pijn in de mond vanwege de ontstekingen vanwege de chemo - en dus niet meer kunnen eten. 45 kilo was ik uiteindelijk. De naald van het laatste infuus had nog nauwelijks mijn arm verlaten, of ik kreeg te horen dat mijn vader een hersentumor had. Niks meer aan te doen. Na nog een tijdje met hem aangetobd te hebben thuis, was het (gezien de huidige voorzieningen) een gruwelijke taak hem met genoeg zorg ondergebracht te krijgen. Ziekenhuizen weigerden hem, de gemeente verklaarde hem dakloos omdat de instelling waar hij uiteindelijk zijn laatste dagen sleet, niet als "woonadres" aangemerkt werd. Om maar even een paar dingen te noemen. Want er speelde véél meer.

En ik leef nog, ik werk 40 uur per week en ja, soms was het shit. Jezelf optrekken en doorgaan.

Maar geen gezeik over mijn "zure reactie" alsof ik niks meegemaakt heb. Genoeg dus. En ik leef nog, ik werk elke dag, en ja, soms voel je je shit. Maar zodra je daarin gaat zwelgen, kom je nooit meer ergens.
quote:funkyme schreef op 25 augustus 2016 @ 19:57:

[...]

Dat is niet wat ik zie. Pejeka wil dat TO zich realiseert dat de mensen die voor haar uitkering betalen omdat ze wel werken in vergelijkbare situaties zitten of hebben gezeten. Dat TO zich er van bewust moet zijn dat iedere dag die zij niet werkt er iemand anders voor haar moet werken. Als TO zichzelf kan dwingen boodschappen te doen en naar de therapeut te gaan, kan ze zichzelf ook dwingen om, zeg, eens per week een paar uurtjes ergens wat werk te doen.

* Ik denk dat ze dat echt wel weet.

* Werken vraagt hele andere dingen dan boodschappen doen.

* Wie kan er rondkomen van een paar uur per week?
quote:SpringDing schreef op 25 augustus 2016 @ 19:55:

[...]

Jij denkt serieus dat TO hier iets aan heeft?

Ik denk ook (vanuit eigen ervaring) dat het goed voor TO zou zijn om wat te gaan ondernemen, maar haar klachten afdoen als aanstelleritis is gewoon van de zotten.Er is aangetoond dat de zachte behandeling meestal niet werkt. Ik zeg nergens dat het aanstelleritis is, maar ik denk wel dat als TO iets meer zou moeten, dat beter zou zijn voor TO én de maatschappij.
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:43:

[...]

Tuurlijk heb ik vet geluk gehad. Maar wat al mijn artsen me meerdere malen hebben bevestigd, is dat niet alleen vet geluk, maar ook mijn eigen instelling van "ik ga ervoor en ok, soms moet je vechten tot je niet meer kan, maar ik doe het" behoorlijk bijgedragen heeft aan mijn herstel.Dus iedereen die niet hersteld of zelfs overlijd heeft gewoon niet hard genoeg gevochten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:funkyme schreef op 25 augustus 2016 @ 19:57:

[...]

Dat is niet wat ik zie. Pejeka wil dat TO zich realiseert dat de mensen die voor haar uitkering betalen omdat ze wel werken in vergelijkbare situaties zitten of hebben gezeten. Dat TO zich er van bewust moet zijn dat iedere dag die zij niet werkt er iemand anders voor haar moet werken. Als TO zichzelf kan dwingen boodschappen te doen en naar de therapeut te gaan, kan ze zichzelf ook dwingen om, zeg, eens per week een paar uurtjes ergens wat werk te doen.Dit dus. Boodschappen halen moet TO toch. Nou, neem een paar oude dames mee van een nabijgelegen verpleegtehuis die anders niet buiten komen. Doe dat drie keer per week. Of ga koffie schenken en wat vertier bieden. Hoeft niet groots en hoogdrempelig te zijn, maar begin ergens.
quote:pejeka schreef op 25 augustus 2016 @ 19:55:

[...]

Ik betaal graag en met liefde voor allerlei mensen die écht niet anders kunnen dan een beroep doen op het sociale vangnet. Maar ik word gewoon een beetje kriegel van TO, die bij voorbaat al alles afwijst, ze kan niks, is al drie jaar in therapie en nog geen stap verder, maar hé, ze gaat in september met een nieuwe therapeut praten en dat zou hem dan worden? Vind je het erg als ik daar zo mijn twijfels bij heb?

Verder lees ik niks, maar dan ook NIKS, wat ze zélf ondernomen heeft om weer onder de mensen te komen. Een beetje op de bank hangen, in bed liggen en hé, ze gaat écht elke dag even een blokje om, hallelujah. En voor de rest kan zo zomaar opeens helemaal niks.

Sorry hoor, maar daar ben ik dan gewoon een beetje klaar mee. Als ik op die manier op de bank was blijven hangen met alle issues die ik had, ja, dan had ik nu wellicht ook in die situatie gezeten. Maar dat wilde ik niet. Willen doet veel. En nu werk ik weer 40 uur of meer per week. Dus nee, weinig begrip van mijn kant.Misschien moet jij zelf eens met een therapeut gaan praten.
quote:Phaedra_ schreef op 25 augustus 2016 @ 19:59:

[...]

* Ik denk dat ze dat echt wel weet.

* Werken vraagt hele andere dingen dan boodschappen doen.

* Wie kan er rondkomen van een paar uur per week?Wie heeft het over rondkomen? Het gaat er om dat TO weer beter wordt en zichzelf nuttig kan maken. Thuis zitten en wachten op de zoveelste therapie gaat daarin niet helpen. Beginnen met wat werken wel.
quote:himalaya schreef op 25 augustus 2016 @ 20:00:

[...]

Dus iedereen die niet hersteld of zelfs overlijd heeft gewoon niet hard genoeg gevochten. Nee, en dat weet jij ook wel beter. Maar je eigen instelling doet wel veel. Het herstelt je lichaam op zich niet, het geneest geen kanker, maar de manier waarop je er zelf instaat bevordert wel hoe je er doorheen komt. Maar goed, dat zal ook wel weer niet waar zijn. Gelukkig hecht ik meer waarde aan het oordeel van mijn artsen dan aan iemand die denkt de sarcasme-kaart op een forum te moeten trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven