Geld & Recht alle pijlers

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

17-06-2020 11:00 1529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics over zijn, maar ten eerste wordt daar volgens mij niet of al een tijdje niet in geschreven en ten tweede kan ik ze niet vinden, dus toch maar een nieuw topic.

Begin vorig jaar begon ik met een schone lei: ik had mijn financiën op orde en toen werd het tijd om eindelijk eens te gaan sparen. Dat lukte heel goed, maar helaas viel mijn vakantie toen een stuk duurder uit dan verwacht, ben ik minder gaan werken en moest ik nog wat grotere uitgaven doen, waardoor mijn spaarrekening weer op 0 stond. Daardoor was ik niet meer gemotiveerd en lukte het me gewoon niet meer. Ik heb geen schulden, maar wat ik heb moet op. Ik heb altijd wel weer iets "nodig", voor mezelf of de kinderen. En ik merk dat ik steeds meer lekker makkelijk met mijn creditcard betaal, waardoor ik elke maand alweer begin met minder geld dan ik dacht, omdat het dan afgeschreven wordt. Niet handig én niet slim.

Nu ben ik er dus klaar mee en ga ik opnieuw beginnen waar ik vorig jaar gestopt ben: minder uitgeven en sparen. Waar ik vooral veel teveel geld aan uitgeef, zijn boodschappen. Ik koop teveel en ben super chaotisch (ADD), waardoor ik niet doorheb wat er allemaal in huis is en ik het uiteindelijk moet weggooien. Daarbij koop ik veel te dure producten. Dat moet dus anders.

Vanaf vandaag ga ik ervoor! Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
30-03-2021 19:45
Waar bestaat je gezin uit Lemoos?
En is dat bedrag inclusief schoonmaakmiddel, deo, gel, maandverband etc. etc. etc ?

Wij hebben vorig jaar bijna €8.000 uitgegeven aan boodschappen, schoonmaakmiddelen, hygiëne, drogisterij etc. Het was €670 per maand als ik het terug reken. Dat vind ik wel echt te veel voor 2 volwassenen en 1 peuter (en sinds november een baby er bij). Ondanks dat er flesvoeding en 2x luiers bij in zitten vind ik het te veel. Er zit ook geen afhaal bij in.
Even op vrijdagavond of zaterdagavond nog wat lekkers halen bij de Jumbo moeten we sowieso mee op houden, voor de lijn én voor de portemonnee.

Ik ga niet letterlijke dingen delen uit die cursus, dat vind ik een beetje lullig, maar ik raak altijd heel erg gemotiveerd door haar. Volgens mij is de truc ook wel grotendeels
- maak een goede weekplanning
- maak een uitgebreid boodschappenlijstje
- hou je aan je boodschappenlijstje

Vandaag reed ik ook langs de super en toen dacht ik; hmm kan wel even wat lekkers halen. Nee, niet doen! Voor je het weet ben je weer €15 lichter!
Twee volwassenen en één kind van 10. Hondje en kat.
Exclusief schoonmaakmiddelen, wasmiddelen en persoonlijke verzorgingsartikelen. Wel inclusief afhaal/restaurant (in niet-Corona tijden).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
30-03-2021 16:24

Hoe gaat het met iedereen?

Tegen m'n principes in heb ik de boodschappen cursus van Porterenee gekocht om te volgen. Ik twijfelde steeds, want ja bespaar goeroe die ik ben wist ik alles toch al? Maar ik heb nog maar een paar lessen gehad en nu toch al veel tips gehad die ik nog niet kende of niet goed toe wist te passen. Toch wel leerzaam alsnog. Ik heb er €59 voor betaald en het is echt even iets voor mezelf 's avonds op de bank. Ik zal jullie op de hoogte houden hoeveel het me uiteindelijk bespaard.

We hebben vorig jaar best veel uitgegeven aan boodschappen en we zitten nu precies op 25% van dat jaarbedrag. Kwartaal 1 is voorbij, dus exact op schema om weer op zo'n hoog bedrag uit te komen. Ben heel benieuwd of dit de omslag is en het nu goedkoper wordt.
Ben heel benieuwd of je inderdaad nog extra besparingen kan doen met behulp van de cursus.
Ik zag staan maak boodschappenlijstje, doe ik altijd en daarmee race ik nog net niet de paden door, maar heb altijd haast in de supermarkt :mrgreen: Ik hou er niet van en kost me tijd, dus doel is altijd om met 15 min de winkel weer uit te zijn, en dat lukt heel best! Weekplanning maak ik niet, dat werkt niet voor mij, weekboodschappen ook niet.

Ik moet maart nog gaan afsluiten en dan kan ik ook mooi kwartaal vergelijken.
Al doen we het hier aan boodschappen/verzorging/kleding/afhaal eten wel naar tevredenheid.
Boodschappen zit ik wel echt rond de 140/150 euro per week, maar is prima. Zeker mijn oudste eet gewoon echt voltallig mee.

We hebben nog steeds grote uitgave hier, tuin is nu klaar, binnenkort word er de airco geplaatst dan laatste dure huissluitpost word de zonwering.
En dan krijgen we nog echt wel kleinere uitgave, maar ook die zijn al wel in budget opgenomen.
Man krijgt per april een best lekker loonsverhoging ( door functieaanpassing) dus ben benieuwd hoe die netto uitpakt.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
30-03-2021 23:22
Heb ook wel eens zitten twijfelen om z'n cursus te doen...mja dan denk ik zou het echt waar zijn voor je geld? Wat zou eigenlijk een normaal boodschappen bedrag per maand zijn? Voor 2 volwassene en 1 peuter?
Lastig denk ik, nibud geeft natuurlijk wel aardige schatting weer. Mijn man eet het dubbele van mij, mijn ene kind eet evenveel als mij.
Ik zit dus op ongeveer 140/150 euro per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen (6&8). Exclusief verzorging.
Alle reacties Link kopieren
Onze baby eet sinds januari zga volledig mee (is nu 8 1/2 maand) maar we merken het nog niet heel erg in de boodschappen. Sowieso gebruiken we wasbare luiers (dus daar qua kosten alleen een nachtluier die wegwerp is) en hij krijgt één fles aanmaakmelk per dag (rest borst) dus dat scheelt natuurlijk ook veel. (hij drinkt dan wel speciale (Prosyneo HA, van Nutricia, want mama heeft lactose issues, en huismerk blieft meneer niet.....) Alleen brood gaat nu hard, haha. En fruit natuurlijk.

Verder kopen we maar weinig kleren. Zelf sowieso niks, en voor hem alleen het minimale. En ik heb laatst de kinderkleding van de kringloop en vinted ontdekt! Dus dat scheelt ook veel :) (nou ja, ik heb het net ontdekt, dus nu scheelde het even niet zo veel, want alles was leuk en moest ik hebben :facepalm: ) Oma breit warme vestjes, dus een jas heeft hij niet (alhoewel ik laatst wel een jasje voor aankomende herfst heb gekocht, die hij hopelijk met een vestje ook in de winter veel aan kan).

En wij maken wel een weeklijst met eten. Sowieso vind mijn ene autistische hersencel het heel fijn een beetje te weten wat er op tafel komt (man doet de boodschappen en kookt) en anderzijds scheelt het veel geld door niet iedere dag boodschappen te doen. En soms wisselen we wel eens een dag of zo hoor, maar het is dan iig al in huis. Vlees komt van de Turk, vis van de Makro (alleen 1+1 aanbiedingen) en brood negen van de tien keer van TGTG.

En, heb ik ook wel al eerder geschreven, wij kopen bijna nooit verzorgingsartikelen. In ieder geval niet standaard iedere maand of zo. We gebruiken alleen een blok zeep (dus geen flessen van één of ander), shampoo koop ik 1+1 en dan 6 flessen en daar doe ik zeker anderhalf jaar mee. We gebruiken Nuud en Loveli als deo (die wel duur is, maar je doet echt eindeloos lang mee, en dus is het zeker niet duurder in the end). En schoonmaakartikelen komen gewoon van de Lidl :)
(en wasmiddel en afwasmiddel in bulk bij de Makro).

Niet uit eten gaan scheelt wel heel veel geld, haha! We halen wel eens af/laten bezorgen, maar niet vaak (want dan kan zoontje toch niet mee-eten, sta je daar voor te koken, en dan is het gemak van afhaal al weg, zeg maar) maar geen drankjes scheelt echt veel! Niet dat wij van die zuipschuiten zijn, maar het tikt toch altijd wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
30-03-2021 23:22
Heb ook wel eens zitten twijfelen om z'n cursus te doen...mja dan denk ik zou het echt waar zijn voor je geld? Wat zou eigenlijk een normaal boodschappen bedrag per maand zijn? Voor 2 volwassene en 1 peuter?
Als ik de reacties mag geloven wel. En ik heb dus nu ook al best wat inzichten gehad, maar de clou zit m er natuurlijk wel in om (bijna) alles toe te passen en dat ook vol te houden. Ik ben iig heel benieuwd.

Op het Nibud kan je idd een normaal boodschappen bedrag vinden per persoon adv leeftijd en geslacht.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
31-03-2021 11:34

En wij maken wel een weeklijst met eten. Sowieso vind mijn ene autistische hersencel het heel fijn een beetje te weten wat er op tafel komt (man doet de boodschappen en kookt) en anderzijds scheelt het veel geld door niet iedere dag boodschappen te doen. En soms wisselen we wel eens een dag of zo hoor, maar het is dan iig al in huis. Vlees komt van de Turk, vis van de Makro (alleen 1+1 aanbiedingen) en brood negen van de tien keer van TGTG.

En, heb ik ook wel al eerder geschreven, wij kopen bijna nooit verzorgingsartikelen. In ieder geval niet standaard iedere maand of zo. We gebruiken alleen een blok zeep (dus geen flessen van één of ander), shampoo koop ik 1+1 en dan 6 flessen en daar doe ik zeker anderhalf jaar mee. We gebruiken Nuud en Loveli als deo (die wel duur is, maar je doet echt eindeloos lang mee, en dus is het zeker niet duurder in the end). En schoonmaakartikelen komen gewoon van de Lidl :)
(en wasmiddel en afwasmiddel in bulk bij de Makro).

Niet uit eten gaan scheelt wel heel veel geld, haha! We halen wel eens af/laten bezorgen, maar niet vaak (want dan kan zoontje toch niet mee-eten, sta je daar voor te koken, en dan is het gemak van afhaal al weg, zeg maar) maar geen drankjes scheelt echt veel! Niet dat wij van die zuipschuiten zijn, maar het tikt toch altijd wel aan.
Ik heb vaste boodschappendagen, op dinsdag/donderdag en zaterdag. Maar haal alles bij supermarkt, ga niet naar de slager en bijna nooit naar de bakker. Verder haal ik handzeep/ schoonmaakmiddelen/ toiletpapier enzo nu ook gewoon bij de supermarkt bij gebrek aan big bazaar ;) Wel haal ik bij de kruidvat wasmiddel, want daar is altijd wel aanbieding van mijn merk. Wat vooral bij kruidvat de kosten zijn, zijn pijnstillers, tandpasta, vitamine c tabletten en dat soort dingen.
Makro kan ik niet heen haha, en is ook niet direct in de buurt volgens mij.

Uit eten gaan doe vooral ik met vriendinnen / zussen, heel af en toe met man, maar die vind dat helemaal niet zo boeiend. Kinderen vinden pannenkoeken eten het leukst, dat tikt nooit zo aan. Ik denk wel dat ik van de zomer echt wat etentjes ga inplannen, want heb daar echt wel weer zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de boodschappen cursus wel voorbij zien komen, maar ben met dat soort dingen bang dat het van die open deuren zijn en dus zonde geld. Weet zelf ook wel wat de zwakke plekken zijn in ons boodschappenkarretje.

Hier gaat het redelijk. Wel met de katten naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse controle/inenting (€120). En een fijnere (tweedehands) fiets gekocht maar de schade viel wat mij betreft reuze mee, de oude goed doorverkocht dus kostte me slechts €125 extra. Alleen nog betaalbare fietstassen vinden. Degene die ik leuk vind kosten veel meer dan ik eraan uit wil geven, heb al eens meegemaakt dat ze gestolen werden en zo vaak fiets ik nou ook weer niet dus ga denk ik toch liever voor simpel/leuk geprijsd.

Alles wat op marktplaats staat loopt niet zo helaas, misschien toch op de plaatselijke verkoop hoek proberen vandaag.

Hebben wel wat wensen voor in huis maar hebben niet zo'n zin in de herrie/rommel die daarbij komt kijken ((afgelopen jaren veel klussen gedaan). En volgens mij zijn die klusbedrijven ook aardig druk op dit moment. Dus sparen we rustig verder, wellicht hebben we er volgend jaar weer zin in. Ook wel eens fijn onder potjes te zien groeien. Mijn persoonlijke spaarrekening gaat helemaal als een speer :cheer: geen idee wat ik met al dat geld ga doen nog.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van de week een moederstuur gekocht via MP (tien ipv 70 euro), en (heel toevallig!) een fietsstoeltje van buren gekregen (gratis ipv 100 euro). Dát scheelt een bom duiten! (het alternatief was een elektrische moederfiets..... Die komt er misschien alsnog, maar nu kunnen we in ieder geval al fietsen met de kleine boef.)

Ik kan niet wachten tot van de week de wind is gaan liggen :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Op de een of andere manier lukt het mij nooit om voor de hele week boodschappen te doen. Dingen zijn soms ook heel snel op. Scheelt natuurlijk dat er 2 pubers zijn die regelmatig hun verkering meenemen (die dan ook mee eten). Maar van te voren weet ik dat niet altijd. Brood, yoghurt en ranja bijv. gaan heel erg hard. Koffie trouwens ook nu man en ik beiden thuis zijn (ik werk grotendeels thuis nu).
Nu man al meer dan een jaar geen inkomen heeft (en ik werk parttime) probeer ik aan alle kanten te bezuinigen. UItgaan en uit eten deden we al nauwelijks, man heeft een dure hobby opgegeven, ik heb zelf geen hobby's die geld kosten.
We hebben allerlei spaarpotjes in telebankieren, dat werkt goed. Alleen die boodschappen. Koop alleen bij de Aldi (geen slager of bakker) of B merken bij de Jumbo. Ik ben er nog niet uit hoe dit aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
xlong

Ik gooi er gewoon even een paar tips in, wellicht doe je de helft al, maar negeer dat dan vooral.
Allereerst 'een budget winkel is niet altijd goedkoper'. Misschien ben je je hier al wel bewust van hoor, dan sla je dit maar over. Maar veel mensen gaan naar de Aldi of Lidl en gaan er dan automatisch vanuit dat het de goedkoopste optie is. Maar bij zo'n winkel heb je vaak maar 1 of 2 opties per product, terwijl je bij een Jumbo of AH wel 6 opties per product hebt, variërend van super goedkoop tot erg prijzig. De prijs van Lidl/Aldi hangt vaak een beetje in het midden. Voorbeeldje; de mix hagelslag van Lidl is 10 eurocent duurder dan die van de Jumbo huismerk. Als je dit bij 50 producten hebt, is dat alweer 5 euro!
Zo kan het dus wel lonen om naar een andere winkel te gaan of om naar meer winkels te gaan en zeker goed op de aanbiedingen te letten. Een aanbieding is geen aanbieding als het in de aanbieding alsnog duurder is dan het huismerk.

Als je ineens mee eters hebt in de vorm van aanhang van pubers kan je misschien aangeven dat je dit graag van te voren wilt weten of dat dit bijv. maar 1x in de week kan? Ranja is inderdaad wel duur (de meeste pubers gieten er ook nogal wat teveel in) en dat geldt natuurlijk al helemaal voor koffie. Wellicht kan je dat een beetje beperken, maar je moet ook nog een beetje lekker leven natuurlijk.

Misschien kan je de boodschappen die je elke week in huis haalt eens goed checken. Wat kan er goedkoper (kleinere porties, ander merk, huismerk, goedkoper beleg) en wat wil je echt niet missen (Calvé pindakaas bijv, ik roep maar iets he).

Groentes en fruit eten uit het seizoen. Je kan 4 appels kopen van een merk voor bijna €3 of je koopt een hele zak kleinere appeltjes voor €2. Aardbeien alleen in de zomer. etc. etc.

Jumbo is eigenlijk qua aanbiedingen sowieso een flut winkel. O_O
Heb je de mogelijkheid om meer winkels te bezoeken? Let je überhaupt op aanbiedingen en heb je de mogelijkheid om een hele goede aanbieding in te slaan?
Alle reacties Link kopieren
Let idd op aanbiedingen voor houdbaar spul, bijv frisdrank, koffie, chips, maar ook pasta en pastasaus, diepvriesgroenten,
Scheelt heel veel.

Maar ook dingen als voorgesneden groenten (mik ik gewoon in de vriezer), plakken gesneden kaas, etc.

Verder, het boodschappen doen voor een hele week; ik heb er ook echt aan moeten wennen. Maar als je eenmaal een goede ‘basis’ voorraad hebt in vriezer, koelkast en voorraadkast, dan kun je altijd wel vooruit.
Desnoods schaf je een extra vriezer aan voor bijv brood, groenten en vlees of vleesvervangers. Ik was er al een tijd mee begonnen maar zeker sinds Corona beperk ik het aantal keren naar de supermarkt zoveel ik kan. Nu hebben wij met een klein kind geen vretende pubermonsters en aanhang in huis, maar alsnog vind ik het soms een uitdaging om alles qua vers spul in een tafelmodel koelkast en idem vriezer gepropt te krijgen. Ongesneden groenten, fruit, aardappelen bewaar ik in de garage in een krat. Dat is mijn ‘supermarkt’ voor door de week heen.

Aldi vind ik trouwens duur en qua groenten niet zo geweldig, dus daar kom ik eigenlijk nooit. Ik ga het liefst naar Lidl en jumbo, maar voor goeie aanbiedingen van A merken ga ik bijv naar AH en doe ik daar dan ook wel de rest van mijn boodschappen. Tijdwinst is ook winst ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lidl, en inderdaad goed letten op de prijzen van vergelijkbare producten bij andere supers in de buurt (hier plus en ah).
Restjes avondeten eet ik de volgende dag als lunch, dat scheelt weer brood.

Pasta maak ik altijd veel van, mijn kinderen zijn er gek op. Ene keer gaat alles op, andere keer niet. In dat tweede geval kook ik de volgende avond iets gezonds voor mezelf waar (een van de) kinderen niet van mee wil eten, die kan dan kiezen: of mee eten of het restje pasta van de vorige dag.

Als je morgenochtend naar de winkel gaat, veel paasspullen zullen afgeprijsd zijn maar zijn soms nog lang houdbaar, misschien daar de voorraad mee aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Vooral het wat luxere vlees verwacht ik morgen in de afprijsbak, misschien iets voor de vriezer
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames.

Qua boodschappen ben ik alleen dus eet ik wat ik wil. Brood bij de bakker en kaas van de kaasboer. Zoveel kost dat ook niet meer voor 1 persoon. Op jaarbasis neem ik die 50 euro wel voor lief. Er is zoveel wat nu niet mogelijk is waar automatisch op wordt bespaard. Probeer wel net zoals Lemoos weer meer zelf te koken. Is er enorm bij ingeschoten de afgelopen maanden.

Hier gaat het qua uitgaven iets minder dan de voorgaande maanden. In december aan mijn knie geopereerd en dat ging niet helemaal lekker, dus 4 maanden beperkte mobiliteit gehad. Nu kan ik sinds een week of 4 weer steeds meer en mijn handen jeuken. Ik wil shoppen. Nou ja, eigenlijk gewoon naar een museum, bios, theater of een restaurantje maar eh tja..

En ik heb echt genoeg dingen zoals kleding. Had nog wel 3 items op mijn verlanglijstje staan dus nr 1 maar van de lijst gehaald. Ik probeer om niet van een Dagobert naar helemaal overboord te gaan en me hier dan ook echt aan te houden.

Eergisteren een aantal zaken op MP gezet en Vinted eens uitgeprobeerd. Ik probeer het principe mbt kleding aan te houden: komt er iets in? Dan ook weer wat er uit. Of dat nu via slijtage is of dingen die ik zelden draag.

Er is sinds gisteren voor 138 euro verkocht en de 2 paar sneakers die zijn besteld zijn 108 euro ofzo. Dus ik sta nog in de plus :cheer2:

Ik wil nu nog een mooie trenchcoat, maar er is geen haast bij. Ook een bepaalde tas, maar die kost best wat. Nu kan ik het makkelijk betalen aangezien de spaarrekening omhoog is geschoten maar dat wil ik niet. Daar wordt nu keurig iedere maand een bedrag voor opzij gelegd. Maar het smaakt allemaal wel naar meer :-?
Vooral die Vinted app is gevaarlijk :facepalm:

Side hustle gaat goed. Zit weer op 2 katten te passen, dus straks ook weer 65 euro extra binnen eind deze week. Morgen met een tas vol boeken naar de Slegte, de kast puilt uit.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren 2 spelcomputers op MP gezet want afgelopen 3 kwart jaar toch niet meer gebruikt en van dat geld een nieuw vloerkleed gekocht en deels een nieuwe stoel van betaald. Was eerst bang dat ik spijt zou krijgen om ze te verkopen maar totaal niet. Nu brengt het nog wat op.

Daarnaast ook 2 vuilniszakken kleding weg gedaan. Ben echt een beetje aan het ontspullen. Nu al een jaar minder kleding aan het kopen (alleen als het echt weer nodig is) pyjama's zijn wel aan het slijten, zodra er een aanbieding is wil ik die kopen. Qua kleding kopen voor mijn peuter vindt ik nog lastig om in te houden

Daarnaast gisteren ook wat spaargeld afgelost op de hypotheek :)

Boodschappen ging een paar weken goed om week boodschappen doen maar dat gaat nu weer helemaal fout. Dat moeten we nu weer goed oppakken!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
05-04-2021 20:35
xlong

Ik gooi er gewoon even een paar tips in, wellicht doe je de helft al, maar negeer dat dan vooral.
Allereerst 'een budget winkel is niet altijd goedkoper'. Misschien ben je je hier al wel bewust van hoor, dan sla je dit maar over. Maar veel mensen gaan naar de Aldi of Lidl en gaan er dan automatisch vanuit dat het de goedkoopste optie is. Maar bij zo'n winkel heb je vaak maar 1 of 2 opties per product, terwijl je bij een Jumbo of AH wel 6 opties per product hebt, variërend van super goedkoop tot erg prijzig. De prijs van Lidl/Aldi hangt vaak een beetje in het midden. Voorbeeldje; de mix hagelslag van Lidl is 10 eurocent duurder dan die van de Jumbo huismerk. Als je dit bij 50 producten hebt, is dat alweer 5 euro!
Zo kan het dus wel lonen om naar een andere winkel te gaan of om naar meer winkels te gaan en zeker goed op de aanbiedingen te letten. Een aanbieding is geen aanbieding als het in de aanbieding alsnog duurder is dan het huismerk.

Als je ineens mee eters hebt in de vorm van aanhang van pubers kan je misschien aangeven dat je dit graag van te voren wilt weten of dat dit bijv. maar 1x in de week kan? Ranja is inderdaad wel duur (de meeste pubers gieten er ook nogal wat teveel in) en dat geldt natuurlijk al helemaal voor koffie. Wellicht kan je dat een beetje beperken, maar je moet ook nog een beetje lekker leven natuurlijk.

Misschien kan je de boodschappen die je elke week in huis haalt eens goed checken. Wat kan er goedkoper (kleinere porties, ander merk, huismerk, goedkoper beleg) en wat wil je echt niet missen (Calvé pindakaas bijv, ik roep maar iets he).

Groentes en fruit eten uit het seizoen. Je kan 4 appels kopen van een merk voor bijna €3 of je koopt een hele zak kleinere appeltjes voor €2. Aardbeien alleen in de zomer. etc. etc.

Jumbo is eigenlijk qua aanbiedingen sowieso een flut winkel. O_O
Heb je de mogelijkheid om meer winkels te bezoeken? Let je überhaupt op aanbiedingen en heb je de mogelijkheid om een hele goede aanbieding in te slaan?
Dat is wel een goede, ik ga er eigenlijk automatisch vanuit dat de Aldi goedkoper is. Was vroeger wel zo, toen hadden we hier in de buurt een Aldi en een C1000. De C1000 is nu de Jumbo geworden. Ga de prijzen van al onze vaste produkten eens naast elkaar zetten.
Seizoen doe ik al, aanbiedingen ook. En aanbieding vergelijken met het huismerk doe ik ook. Vaak is het huismerk dan toch goedkoper. Inslaan van snaaierijen/frisdrank etc. heeft geen zin, ondanks mijn vermaningen is het dan toch alweer op voor het weekend. Dan hoor ik door de week wel "er is niets lekkers in huis", maar haal ik afgepast voor het weekend.
Koffie blijft lastig, normaal was man lange dagen van huis (ook veel reistijd), hij is een grote koffiedrinker. Dat merkte je niet toen hij naar zijn werk ging. Hij is al gefrustreerd en verdrietig door de hele situatie, om dan te zeggen je moet het bij 2 kopjes per dag houden doe je ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zoveel mogelijk aanbiedingen te kopen in de supermarkt.
Over het algemeen hebben Deen en Vomar de beste aanbiedingen.

Fris, chips, snoep kopen wij niet zo vaak.
We zijn geen koffiedrinkers

Wel meer fruit, groente, vlees en vis.

De boodschappen ligt rond de 650 euro per maand, gezin met kinderen.

Ondanks dat de supermarkt paar minuten lopen is, hamsteren we veel.
Als iets in de aanbieding is (50% korting of meer) kopen wij veel in.
zo hebben wij twee stellingen vol met houdbare spullen. Soep, pasta, sauzen, rijst, etenswaren in blik, koek, deeg, meel, drinkpakjes, toiletpapier, afwas, schoonmaakmiddel, etc...
Super handig vinden wij dit.
En nee, alles gaat bij ons op. Wellicht dat 1% weggegooit wordt.
Alle reacties Link kopieren
spagroen schreef:
11-04-2021 08:52

De boodschappen ligt rond de 650 euro per maand, gezin met kinderen.
Hier zit ik ook gemiddeld op, maar ik koop eigenlijk nooit aanbiedingen.
Vaak zijn de aanbiedingen ofwel dingen die we nooit eten (we zijn nogal standaard in vaste producten ;)) ofwel het zijn bederfelijke producten die ik niet op krijg binnen de termijn, of ik vind de aanbieding echt geen aanbieding die nou echt wat oplevert. Korting heel nihil (2 voor € 2,50, normale prijs €2,60.. en dat zijn dan bv bederfelijke producten), dus ik koop weinig in de aanbieding. Meestal wel koffiebonen/aanmaak of koekjes, daar zijn de aanbiedingen nog wel strak van.
Alle reacties Link kopieren
Baby12345 schreef:
06-04-2021 08:55

Daarnaast ook 2 vuilniszakken kleding weg gedaan. Ben echt een beetje aan het ontspullen. Nu al een jaar minder kleding aan het kopen (alleen als het echt weer nodig is) pyjama's zijn wel aan het slijten, zodra er een aanbieding is wil ik die kopen. Qua kleding kopen voor mijn peuter vindt ik nog lastig om in te houden

Daarnaast gisteren ook wat spaargeld afgelost op de hypotheek :)
Ontspullen met kleding ben ik ook al een jaar aan het doen, gaat heel goed. Merk echt dat mijn kast nog steeds vol genoeg ligt, pas geleden wel 4 echt oude truien weggegooid en maar 2 nieuwe mooie goede voor in de plaatst teruggekocht, en die draag je dan ook vaker. Broeken zijn er wel paar echt bijna einde latijn, maar al zijn die straks weg, nog steeds genoeg in de kast ;)
Pyjama's koop ik nooit als set, meestal een lekkere zachte dunnen jogging met lange mouwen shirt bij de zeeman en dat slaapt prima. Voor de jongens koop ik meestal voor de oudste nieuwe pyjama's, jongste draagt ze van broer. Gewone kleding kan dat al lang niet meer, maar voor slapen gaat dat nog best.

Aflossen hebben we over nagedacht, maar wij vinden het echt niet rendabel op ons aflossingsvrije deel. Wij houden dan liever de spaarrekening hoger en gaan stukje beleggen. Daar haal je nog meer rendement uit op termijn dan je rente van de spaarrekening of voordeel rente aflossen hypotheek in ons geval.
Wel heel jammer is dat onze WOZ waarde nog niet bekend is, dus we kunnen geen renteverlaging nog regelen bij de bank. En om nou hele taxatie daarvoor te doen is ook zonde. Dus wachten we nog wel even af tot hij wel bekend is.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
05-04-2021 20:35

Jumbo is eigenlijk qua aanbiedingen sowieso een flut winkel. O_O
Ik ga altijd naar de jumbo, daarom kan ik zeker niks met hun aanbiedingen haha!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
05-04-2021 14:56
Wij hebben van de week een moederstuur gekocht via MP (tien ipv 70 euro), en (heel toevallig!) een fietsstoeltje van buren gekregen (gratis ipv 100 euro). Dát scheelt een bom duiten! (het alternatief was een elektrische moederfiets..... Die komt er misschien alsnog, maar nu kunnen we in ieder geval al fietsen met de kleine boef.)

Ik kan niet wachten tot van de week de wind is gaan liggen :flirting:
Goede deal! Ja die lente heeft nog niet veel zin, maar hij komt vast!

Het moet ook even een hele goede zomer worden, want heb een gezinsabonnement gekocht voor ons buitenzwembad in het dorp, zou fijn zijn als we die ook echt volop kunnen benutten :mrgreen:
Na ja en anders hebben we ons zwembad goed gesponsord, ook belangrijk. En hopen dat we natuurlijk weer hele zomer lekker mogen zwemmen zonder al te veel regels.
Alle reacties Link kopieren
Hier verder nog steeds laatste grote uitgave voor het huis, rolluiken en een knikscherm voor de achtertuin. Airco word binnenkort geplaatst en dan zijn we aardig rond.
Nieuwe raambekleding is inmiddels (onder garantie) in bestelling voor onze slaapkamers, offerte van onze raambreuk ligt ook bij de verzekering van onze leverancier van de raambekleding, dus dat loopt inmiddels.
En ik heb de zonnepanelen factuur opgevraagd bij de aannemer van de bouw voor teruggave btw. Dat is ook best mooi bedrag dus ook mee aan de slag om terug te vragen nog!

Ik wacht nu zelf nog op mijn laatste factuur van de tandarts voor mijn laatste deel wortelkanaalbehandeling, maar verwacht niet heel grote bijdrage gezien de vorige factuur. Ach ja goed voor betaald via de zorgverzekering denk ik dan maar!
Alle reacties Link kopieren
Hier zojuist alles opnieuw te koop gezet. De ene keer loopt Marktplaats als een tierelier, de andere keer wil het niet vlotten.

Mijn persoonlijke spaarrekening gaat lekker. Normaal gesproken ging dat geld op aan de kantine, sinds Corona lunch ik thuis dus het groeit het lekker aan. Al € 2500 in mijn pot. Nu zit ik mij alleen af te vragen wat ik ermee ga doen. Lijkt mij leuk om naar een doel toe te sparen, maar kan niks bedenken om het aan uit te geven. Luxe probleem.

Hier zijn we nog elke dag blij met de rolluiken Winterkoud. Zijn hun geld echt 100% waard.
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
11-04-2021 11:32
Ik ga altijd naar de jumbo, daarom kan ik zeker niks met hun aanbiedingen haha!
Haha Jumbo heeft meestal tweede halve prijs of 25% korting (op het tweede artikel) en dat soort 'zielige' aanbiedingen. Niet mooie prijsjes zoals de AH route 99 (heel veel producten voor 99 cent) of de 1+1 gratis aanbiedingen.
Ik kom ook nog wel eens bij Poiesz (supermarkt in het Noorden), die is gewoonweg best prijzig, maar zij hebben ook goede 1+1 aanbiedingen en zelfs soms 1+2 gratis. Dat is helemaal fijn.
Voor een goede aanbieding moet je idd niet bij Jumbo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Truusjemier schreef:
11-04-2021 21:40
Hier zojuist alles opnieuw te koop gezet. De ene keer loopt Marktplaats als een tierelier, de andere keer wil het niet vlotten.

Mijn persoonlijke spaarrekening gaat lekker. Normaal gesproken ging dat geld op aan de kantine, sinds Corona lunch ik thuis dus het groeit het lekker aan. Al € 2500 in mijn pot. Nu zit ik mij alleen af te vragen wat ik ermee ga doen. Lijkt mij leuk om naar een doel toe te sparen, maar kan niks bedenken om het aan uit te geven. Luxe probleem.

Hier zijn we nog elke dag blij met de rolluiken Winterkoud. Zijn hun geld echt 100% waard.
Rondom de toeslagen zet ik het er altijd weer opnieuw op. Werkt best goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven