Geld & Recht alle pijlers

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

17-06-2020 11:00 1529 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al topics over zijn, maar ten eerste wordt daar volgens mij niet of al een tijdje niet in geschreven en ten tweede kan ik ze niet vinden, dus toch maar een nieuw topic.

Begin vorig jaar begon ik met een schone lei: ik had mijn financiën op orde en toen werd het tijd om eindelijk eens te gaan sparen. Dat lukte heel goed, maar helaas viel mijn vakantie toen een stuk duurder uit dan verwacht, ben ik minder gaan werken en moest ik nog wat grotere uitgaven doen, waardoor mijn spaarrekening weer op 0 stond. Daardoor was ik niet meer gemotiveerd en lukte het me gewoon niet meer. Ik heb geen schulden, maar wat ik heb moet op. Ik heb altijd wel weer iets "nodig", voor mezelf of de kinderen. En ik merk dat ik steeds meer lekker makkelijk met mijn creditcard betaal, waardoor ik elke maand alweer begin met minder geld dan ik dacht, omdat het dan afgeschreven wordt. Niet handig én niet slim.

Nu ben ik er dus klaar mee en ga ik opnieuw beginnen waar ik vorig jaar gestopt ben: minder uitgeven en sparen. Waar ik vooral veel teveel geld aan uitgeef, zijn boodschappen. Ik koop teveel en ben super chaotisch (ADD), waardoor ik niet doorheb wat er allemaal in huis is en ik het uiteindelijk moet weggooien. Daarbij koop ik veel te dure producten. Dat moet dus anders.

Vanaf vandaag ga ik ervoor! Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Winterkoud schreef:
08-07-2021 19:48
Ik heb vandaag account daar aangemaakt, ziet er goed uit! Winterkoud was er nog dus die geclaimd 😉
Ik ben er ook al!
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
08-07-2021 21:04
Ik ben er ook al!
Dan zorgen we gewoon voor een nieuw topic voor deze daar 😊
Alle reacties Link kopieren
Ja, lekker doen, ik lees jullie graag, dan kom ik ook.

Rustig auto rijden is inderdaad een hele goede, bespaart echt benzine. En vaak de fiets. Blijkbaar heb ik het zo vaak gezegd, dat tien ik met miezer een keer de auto wilde pakken, mijn jongste vreemd opkeek en zei: we zijn toch niet van suiker?! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
https://www.viafora.nl/forum/geld-en-re ... d-uitgeven

Heb een aangemaakt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven