Geld & Recht alle pijlers

Wie kan mij in de juiste richting wijzen?

07-03-2011 19:03 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege bekendheid kan ik niet teveel details geven, maar ik heb een speciale nieuwe nick aangemaakt voor dit topic.

Ik woon in het buitenland en heb kinderen (NL'se nationaliteit). Mijn partner heeft psychische problemen en mishandelt mij in emtionele zin. Ik wil zo graag terug naar NL maar heb totaal geen financiën, wel goede vrienden die willen helpen met dingen regelen.

Waar kan ik beginnen?

Alvast bedankt voor elke reactie. Misschien kan ik niet altijd reageren omdat hij enorm paranoide is en bijna de hele dag naast me zit. Excuus daarvoor.
dus je woont in t land waar je vriend/man vandaan komt?

Neem aan dat ieder land een nedelandse ambassade heeft, kunnen die niks voor je doen?
Mag je niet weg van je man? Anders vraag je toch geld aan hem?
Er is naar wat ik weet bij een ambassade of consulaat een potje voor noodhulp. Ze bekijken hoe ernstig de situatie is en helpen je als je aan criteria voldoet.

Welk land woon je? Door werk heb ik contacten op diverse ambassades dus zou je eventueel verder kunnen helpen met een telefoonnummer van deze of gene.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Oke, maak het probleem eens in kleine stukken:Hoeveel geld heb je nodig?Kun je daar aan komen?Heb je vrienden die je ook daarmee kunnen helpen?Ben je gered met alleen geld?Als je geld hebt, kun je dan weg?Laat je partner je gaan, of moet je vluchten?Heb je je eigen paspoort?Kan iemand in NL je opvangen?(in inderdaad, al contact met ambassade gehad?)
Dank jullie voor de info. Ik wil niet teveel zeggen ivm mijn herkenbaarheid. Ik ben in Europa en er is hier een NL'se ambassade. Mijn man is inderdaad een onderdaan van dit land.

Hij weet wel dat ik niet gelukkig ben met de situatie. Ik ben ook bang dat als ik de kinderen meeneem zonder zijn toestemming dit als ontvoering wordt gezien.

Hij werkt niet omdat hij psychisch niet in orde is. Al 10 jaar niet meer. Ik heb vrienden in NL die me zullen helpen met tickets, maar zij wonen te klein om me op te vangen.
Ik heb mijn eigen paspoort en ben die van de kinderen aan het regelen. Ik weet niet of hij me laat gaan. Hij heeft me in het verleden bedreigd toen ik dat probeerde. Contact met de ambassade heb ik nog niet gehad.
En heb je ook nog familie in Nederland?
Een hele oude moeder met wie ik geen contact heb.
Ik zou bellen met de ambassade en als je nog paspoorten moet regelen, eventueel op ambassade kinderen in jou paspoort laten bijschrijven, kan dit niet: geboorte akte regelen, als jij een andere achternaam hebt dan kinderen kan je aantonen dat jij wel de moeder bent.
Okee dat ga ik doen. Ik heb de geboorte aktes. Kinderen stonden tot voor kort in mijn paspoort bijgeschreven, maar dat kan binnenkort niet meer.

Ik zal bij de ambassade informatie vragen. Dank!
Hij is thuis. Ik moet uitloggen.
Neem aan dat je kinderen de leeftijd hebben bereikt dat ze niet meer bijgeschreven mogen staan?

Dan is een een paspoort aanvragen bij ambassade een optie hou er wel rekening mee dat het lang kan duren.
Als hij zo paranoide is zou ik ook niet vergeten om je browse history en cookies te deleten!
@Kampen, volgens mij is bijschrijven in paspoorten per 1/1/2011 afgeschaft en hebben kinderen (hoe klein ook) een eigen id nodig. Mijn zoon van 15 mnd heeft ook een id kaart
@barbabella je mag je kinderen tot 15 jaar bijschrijven en per juni of juli 2012 mag bijschrijven niet meer, het klopt dat ze vanaf 14 een eigen id moeten hebben
Dan was ik abuis.
Zijn we allemaal wel eens
Jezus wat erg zeg, om in zo'n angst te leven.

TO

Ik zou inderdaad naar de ambassade gaan met kinderen en vol gepakte tassen.
dubbel
TO, kunnen die vrienden hier geen (tijdelijke) woonruimte voor je vinden? Een huisje op een recreatiepark, een zomerwoning, tijdelijke huisoppas ergens?

Dat je vanuit hier verder zoekt?

Sterkte!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En ben je getrouwd of woon je samen?

Staan de kinderen ook op zijn naam?

Heeft hij de kinderen erkend? Zijn ze in NL geboren of in het buitenland?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
TO overweeg hoe groot de kans is dat hij aangifte doet van ontvoering als jij weggaat. Vraag advies aan ambassade mbt kinderen meenemen naar NL.

Want als het hij het doorzet word je gesignaleerd in diverse systemen en dan heb je nog meer problemen.
Misschien kun je hier terecht..? Of bij een soortgelijke instantie? Je kunt het nummer onderaan bellen...kun je eigenlijk wel bellen?
Oh ja het linkje: http://www.stichtingvalkenhorst.nl/index.php?p=3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven