Wie kan mij in de juiste richting wijzen?
maandag 7 maart 2011 om 19:03
Vanwege bekendheid kan ik niet teveel details geven, maar ik heb een speciale nieuwe nick aangemaakt voor dit topic.
Ik woon in het buitenland en heb kinderen (NL'se nationaliteit). Mijn partner heeft psychische problemen en mishandelt mij in emtionele zin. Ik wil zo graag terug naar NL maar heb totaal geen financiën, wel goede vrienden die willen helpen met dingen regelen.
Waar kan ik beginnen?
Alvast bedankt voor elke reactie. Misschien kan ik niet altijd reageren omdat hij enorm paranoide is en bijna de hele dag naast me zit. Excuus daarvoor.
Ik woon in het buitenland en heb kinderen (NL'se nationaliteit). Mijn partner heeft psychische problemen en mishandelt mij in emtionele zin. Ik wil zo graag terug naar NL maar heb totaal geen financiën, wel goede vrienden die willen helpen met dingen regelen.
Waar kan ik beginnen?
Alvast bedankt voor elke reactie. Misschien kan ik niet altijd reageren omdat hij enorm paranoide is en bijna de hele dag naast me zit. Excuus daarvoor.
maandag 7 maart 2011 om 19:10
Er is naar wat ik weet bij een ambassade of consulaat een potje voor noodhulp. Ze bekijken hoe ernstig de situatie is en helpen je als je aan criteria voldoet.
Welk land woon je? Door werk heb ik contacten op diverse ambassades dus zou je eventueel verder kunnen helpen met een telefoonnummer van deze of gene.
Welk land woon je? Door werk heb ik contacten op diverse ambassades dus zou je eventueel verder kunnen helpen met een telefoonnummer van deze of gene.
Het gras aan de overkant is niet groen.
maandag 7 maart 2011 om 19:14
Oke, maak het probleem eens in kleine stukken:Hoeveel geld heb je nodig?Kun je daar aan komen?Heb je vrienden die je ook daarmee kunnen helpen?Ben je gered met alleen geld?Als je geld hebt, kun je dan weg?Laat je partner je gaan, of moet je vluchten?Heb je je eigen paspoort?Kan iemand in NL je opvangen?(in inderdaad, al contact met ambassade gehad?)
maandag 7 maart 2011 om 19:15
Dank jullie voor de info. Ik wil niet teveel zeggen ivm mijn herkenbaarheid. Ik ben in Europa en er is hier een NL'se ambassade. Mijn man is inderdaad een onderdaan van dit land.
Hij weet wel dat ik niet gelukkig ben met de situatie. Ik ben ook bang dat als ik de kinderen meeneem zonder zijn toestemming dit als ontvoering wordt gezien.
Hij werkt niet omdat hij psychisch niet in orde is. Al 10 jaar niet meer. Ik heb vrienden in NL die me zullen helpen met tickets, maar zij wonen te klein om me op te vangen.
Hij weet wel dat ik niet gelukkig ben met de situatie. Ik ben ook bang dat als ik de kinderen meeneem zonder zijn toestemming dit als ontvoering wordt gezien.
Hij werkt niet omdat hij psychisch niet in orde is. Al 10 jaar niet meer. Ik heb vrienden in NL die me zullen helpen met tickets, maar zij wonen te klein om me op te vangen.
maandag 7 maart 2011 om 19:21
Ik zou bellen met de ambassade en als je nog paspoorten moet regelen, eventueel op ambassade kinderen in jou paspoort laten bijschrijven, kan dit niet: geboorte akte regelen, als jij een andere achternaam hebt dan kinderen kan je aantonen dat jij wel de moeder bent.
Het gras aan de overkant is niet groen.

maandag 7 maart 2011 om 19:57
maandag 7 maart 2011 om 19:59
maandag 7 maart 2011 om 20:13
Oh ja het linkje: http://www.stichtingvalkenhorst.nl/index.php?p=3