wie weet raad?
dinsdag 19 januari 2016 om 17:47
Ik heb een krediet bij DSB Bank en een bellegingsverzekering via Reaal. Nu wil ik de bellegingsverzekering afkopen. Nu heb ik een afkoopofferte opgevraagd bij Reaal en moet ik bij DSB toestemming hiervoor vragen. Nu heb ik hen gebeld maar begreep (stom, niet direct gevraagd) dat het geld dat vrijkomt uit de verzekering ik die direct af moet lossen in het krediet. Of kan ik het geld op mijn rekening gestort krijgen. Wie weet raad?
dinsdag 19 januari 2016 om 17:54
De beleggingsverzekering is vast gekoppeld aan je krediet. Zolang deze koppeling nog bestaat, wordt de beleggingsverzekering gestort op het krediet. Ooit is het product gekocht om te sparen voor de aflossing van het krediet.
Wil je het op je eigen rekening, dan zul je aan DSB moeten vragen of zij de koppeling ongedaan willen maken. Ik verwacht van niet, maar alleen zij kunnen daar antwoord op geven.
Wil je het op je eigen rekening, dan zul je aan DSB moeten vragen of zij de koppeling ongedaan willen maken. Ik verwacht van niet, maar alleen zij kunnen daar antwoord op geven.
dinsdag 19 januari 2016 om 17:54
Nog een keer bellen en om opheldering vragen. Desnoods een afspraak maken en de situatie persoonlijk voorleggen en laten uitleggen wat je mogelijkheden zijn net zolang tot je het begrijpt. De kans is klein dat er iemand hier is die precies weet wat de kleine regeltjes zijn m.b.t. de voorwaarden die in jouw versie van jouw contracten staan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 19 januari 2016 om 17:58
Naar mijn mening is de verzekering afgesloten als voor het geval ik kom te overlijden mijn nabestaanden niet met mijn " schulden" opgezadeld zouden zitten. Tenminste zo is het mij verteld!quote:Dahlia74 schreef op 19 januari 2016 @ 17:54:
De beleggingsverzekering is vast gekoppeld aan je krediet. Zolang deze koppeling nog bestaat, wordt de beleggingsverzekering gestort op het krediet. Ooit is het product gekocht om te sparen voor de aflossing van het krediet.
dinsdag 19 januari 2016 om 18:01
dinsdag 19 januari 2016 om 18:44