wijzigen voorlopige aanslag 2010
zondag 14 november 2010 om 13:49
Hallo,
ik heb sinds kort een nieuwe baan en ben best wel wat in loon gestegen, nu leek het mij wel verstandig om de voorlopige aanslag 2010 (die krijgen wij per maand uitbetaald) alvast aan te passen via de belastingdienst. Maar welke bedragen moet ik bij elkaar optellen om op het goede bedrag te komen?
Ik heb uiteraard:
- bruto salaris
Maar dan ook nog:
- inkomenscompensatie
- vergoeding premie ZVW
- vergoeding ovkaart, maar die wordt er 3 regels verder weer afgehaald
Weet iemand van welke bedragen ik uit moet gaan?
Alvast dank voor jullie hulp!
ik heb sinds kort een nieuwe baan en ben best wel wat in loon gestegen, nu leek het mij wel verstandig om de voorlopige aanslag 2010 (die krijgen wij per maand uitbetaald) alvast aan te passen via de belastingdienst. Maar welke bedragen moet ik bij elkaar optellen om op het goede bedrag te komen?
Ik heb uiteraard:
- bruto salaris
Maar dan ook nog:
- inkomenscompensatie
- vergoeding premie ZVW
- vergoeding ovkaart, maar die wordt er 3 regels verder weer afgehaald
Weet iemand van welke bedragen ik uit moet gaan?
Alvast dank voor jullie hulp!
zondag 14 november 2010 om 16:38
Er staan als het goed is ook cummelatieven op je loonstrook. Als je dan je eerste loonstrook van je nieuwe baan er bij pakt, en dan onder cummelatieven kijkt bij 'brutoloon', dan is dat je bruto maandloon. Dat x 12 (of 13 als je nog een 13e maand hebt) + 8% vakantiegeld = je bruto jaarloon.
Zo zou ik het doen. Dan kom je er wel redelijk dicht in de buurt.
Zo zou ik het doen. Dan kom je er wel redelijk dicht in de buurt.
zondag 14 november 2010 om 17:17
Betaalde en vergoede ZVW-premie / daar hoeft u geen rekening mee te houden evenals de ov-kaart.
U krijgt uitbetaald, dus waarschijnlijk zijn er aftrekposten in de aangifte opgenomen. Die laat u gewoon hetzelfde. De Voorlopige Aanslag hoeft u niet tot op de euro nauwkeurig uit te rekenen. ZVW-premie / ov / eventuele kleine aftrekposten - gewoon overslaan.
Het gaat om een globale schatting van uw inkomen. Bij de IB-aangifte vindt exacte invulling plaats en eventuele verrekening van wat u terug krijgt of moet bijbetalen. In het algemeen is een goed advies om wat betreft de VA aan de voorzichtige kant te blijven.
Tip: U kunt in de digitale versie VA2011 met de bedragen "spelen" zodat u precies kunt zien waar de VA op uitkomt. Eventueel oefenen in een "oefen-versie". Bij naam vult u in: freggeltje83-oefen. Bij BSN-nummer een fake-BSNnummer invullen bijvoorbeeld: 2999.99.993 of 2999.99.981 of 2999.99.968 enz (nog niet uitgegeven). Te oefenen in de VA die met de hieronderstaande link is te downloaden.
http://www.belastingdienst.nl/download/2682.html
U krijgt uitbetaald, dus waarschijnlijk zijn er aftrekposten in de aangifte opgenomen. Die laat u gewoon hetzelfde. De Voorlopige Aanslag hoeft u niet tot op de euro nauwkeurig uit te rekenen. ZVW-premie / ov / eventuele kleine aftrekposten - gewoon overslaan.
Het gaat om een globale schatting van uw inkomen. Bij de IB-aangifte vindt exacte invulling plaats en eventuele verrekening van wat u terug krijgt of moet bijbetalen. In het algemeen is een goed advies om wat betreft de VA aan de voorzichtige kant te blijven.
Tip: U kunt in de digitale versie VA2011 met de bedragen "spelen" zodat u precies kunt zien waar de VA op uitkomt. Eventueel oefenen in een "oefen-versie". Bij naam vult u in: freggeltje83-oefen. Bij BSN-nummer een fake-BSNnummer invullen bijvoorbeeld: 2999.99.993 of 2999.99.981 of 2999.99.968 enz (nog niet uitgegeven). Te oefenen in de VA die met de hieronderstaande link is te downloaden.
http://www.belastingdienst.nl/download/2682.html