Winkel geeft zoon I-pod Nano mee ipv Shuffle,winkel wil nu..
donderdag 30 september 2010 om 10:31
Mijn zoon van 14 jaar heeeft gisteren in de Mac store een I-pod Shuffle gekocht voor 50¤. Bij thuiskomst bleek dat ze een I-pod Nano,de nieuwste,van 189,00¤ in zijn tasje hadden gedaan.
Zoon natuurlijk helemaal blij. Had er natuurlijk wel een dubbel gevoel over,want ik wil natuurlijk niet dat desbtreffende verkoper er problemen mee krijgt. Maar vind het wel hun fout.
Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld door de Ing. Het Macme winkel had contact met hun opgenomen ,want zoon had gepind met Ing pasje. ING heeft dus via zijn banknummer mijn banknummer met bijhorend 06nummer achterhaald.
Ik moet dus contact opnemen met de winkel.
Maar mogen zij de I-pod -nano nu terugeisen?
En wat hadden jullie gedaan,hadden jullie na deze fout eerlijk terug gegaan naar de winkel? Heel eerlijk?
Zoon natuurlijk helemaal blij. Had er natuurlijk wel een dubbel gevoel over,want ik wil natuurlijk niet dat desbtreffende verkoper er problemen mee krijgt. Maar vind het wel hun fout.
Vanmorgen werd ik op mijn mobiel gebeld door de Ing. Het Macme winkel had contact met hun opgenomen ,want zoon had gepind met Ing pasje. ING heeft dus via zijn banknummer mijn banknummer met bijhorend 06nummer achterhaald.
Ik moet dus contact opnemen met de winkel.
Maar mogen zij de I-pod -nano nu terugeisen?
En wat hadden jullie gedaan,hadden jullie na deze fout eerlijk terug gegaan naar de winkel? Heel eerlijk?
donderdag 30 september 2010 om 10:34
donderdag 30 september 2010 om 10:34
Ik denk dat ik heel eerlijk ook had gewacht of ze nog achter de fout zouden zijn gekomen en contact met me hebben opgenomen. Zo ja, dan zou ik netjes terug gaan en de boel hebben omgeruild voor de juiste.
Je zegt al dat je het hun fout vindt. Dat beamen ze nu, en 1 dag 9of misschien wel een halve) dag later willen ze de fout herstellen. Wat vind jij daarvan?
Ook al besluit je om geen actie te ondernemen, dan heb je kans dat je zoon problemen krijgt met evt. garantie o.i.d.
Je zegt al dat je het hun fout vindt. Dat beamen ze nu, en 1 dag 9of misschien wel een halve) dag later willen ze de fout herstellen. Wat vind jij daarvan?
Ook al besluit je om geen actie te ondernemen, dan heb je kans dat je zoon problemen krijgt met evt. garantie o.i.d.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 30 september 2010 om 10:38
Ik ga gelijk terug als ik zoiets heb, zonder er bij na te denken. Wat dit soort dingen betreft ben ik vaak veel en veel te eerlijk. Ik heb regelmatig dat ik mezelf achteraf wel voor me kop kan slaan omdat ik weer perse zo eerlijk moest zijn. Maar goed, eerlijk duurt het langst en ik voel me er het beste bij.

donderdag 30 september 2010 om 10:39

donderdag 30 september 2010 om 10:39
quote:Guinevieve schreef op 30 september 2010 @ 10:38:
Ik ga gelijk terug als ik zoiets heb, zonder er bij na te denken. Wat dit soort dingen betreft ben ik vaak veel en veel te eerlijk. Ik heb regelmatig dat ik mezelf achteraf wel voor me kop kan slaan omdat ik weer perse zo eerlijk moest zijn. Maar goed, eerlijk duurt het langst en ik voel me er het beste bij.precies zoiets heb ik dus ook!
Ik ga gelijk terug als ik zoiets heb, zonder er bij na te denken. Wat dit soort dingen betreft ben ik vaak veel en veel te eerlijk. Ik heb regelmatig dat ik mezelf achteraf wel voor me kop kan slaan omdat ik weer perse zo eerlijk moest zijn. Maar goed, eerlijk duurt het langst en ik voel me er het beste bij.precies zoiets heb ik dus ook!
donderdag 30 september 2010 om 10:42
quote:patricia1987 schreef op 30 september 2010 @ 10:39:
Hier was ook al eens een topic over, dat tot veel discussie leidde. Was iets in een woonwinkel ofzo?
Maar ik zou teruggaan, je hebt niet betaald voor dat product.
En het goede voorbeeld geven aan je zoon is ook belangrijk.
Ja dat ging over een verkeerd gepind bedrag.
Ik denk altijd: draai het om. Als je een nano koopt en een shuffle krijgt ga je toch ook terug?
Hier was ook al eens een topic over, dat tot veel discussie leidde. Was iets in een woonwinkel ofzo?
Maar ik zou teruggaan, je hebt niet betaald voor dat product.
En het goede voorbeeld geven aan je zoon is ook belangrijk.
Ja dat ging over een verkeerd gepind bedrag.
Ik denk altijd: draai het om. Als je een nano koopt en een shuffle krijgt ga je toch ook terug?

donderdag 30 september 2010 om 10:45
Lijkt me nogal logisch dat zij het verkeerd meegegeven product terug willen en je zoon hetgeen krijgt waar hij wel voor betaald heeft.
Het was anders geweest wanneer je zoon om zo'n duur ding had gevraagd en hem een verkeerde prijs was doorgegeven. Als hij was voorgelicht dat zo'n dure I-pod 80 euro kostte ipv 180 bijvoorbeeld.
Maar per ongeluk een veel duurdere versie meegeven is een fout van een winkelmedewerker die de winkel binnen 1 dag wil herstellen. Lijkt me niet meer dan billijk.
Het was anders geweest wanneer je zoon om zo'n duur ding had gevraagd en hem een verkeerde prijs was doorgegeven. Als hij was voorgelicht dat zo'n dure I-pod 80 euro kostte ipv 180 bijvoorbeeld.
Maar per ongeluk een veel duurdere versie meegeven is een fout van een winkelmedewerker die de winkel binnen 1 dag wil herstellen. Lijkt me niet meer dan billijk.
donderdag 30 september 2010 om 10:45
Ja gewoon terug gaan! De verkoper krijgt hier misschien wel problemen mee en daar zou ik me niet fijn bij voelen! En idd draai het eens om, als hij de shuffle kreeg maar betaald had voor een nano was je ook terug gegaan!! Whats the difference ?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

donderdag 30 september 2010 om 10:47
Ik heb het ook eens gehad met een espresso koffieapparaat. De winkel had hem niet op vooraad en moest hem bestellen. Ik werd gebeld dat het apparaat binnen was dus ik hem meteen opgehaald, doos opgepakt in de winkel en naar huis (was al betaald). Thuis bemerkte ik dat ik een duurder apparaat mee had gekregen. Dezelfde middag belde de winkel al, hadden ze de fout al bemerkt. Ik heb hem toen dus maar weeer teruggebracht en een andere opgehaald.
Om heel eerlijk te zijn: als ze niet hadden gebeld had ik het mooi zo gelaten.
Om heel eerlijk te zijn: als ze niet hadden gebeld had ik het mooi zo gelaten.
donderdag 30 september 2010 om 10:50
Het is de fout van de verkoper, TO had haar zoon kunnen terug sturen. Maar ondanks alles zou ik hels zijn geweest als ze via de bank contact opnamen. Dat vind ik nou een breuk op mijn privacy.
Fout of geen fout.
Ik zou ook terug naar de winkel gaan, maar niet zonder een ferme preek naar de winkelbediende en hun beleid. Over de nano valt te twisten, zoon en winkelbediende zijn allebei fout, maar macme is nog fouter geweest. Ik zou gewoon bij de wetswinkel voor de gein eens kijken of dat geoorloofd is, contact opnemen met de bank buiten medeweten van de klant.
Fout of geen fout.
Ik zou ook terug naar de winkel gaan, maar niet zonder een ferme preek naar de winkelbediende en hun beleid. Over de nano valt te twisten, zoon en winkelbediende zijn allebei fout, maar macme is nog fouter geweest. Ik zou gewoon bij de wetswinkel voor de gein eens kijken of dat geoorloofd is, contact opnemen met de bank buiten medeweten van de klant.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.