Geld & Recht alle pijlers

Woonlastenverzekering

12-10-2017 14:44 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt; ik ben doorverwezen naar een klinisch geneticus ivm een mogelijke bindweefselaandoening. Stel nou dat die diagnose klopt en stel (hoeft niet maar zou kunnen bij deze aandoening) ik op den duur arbeidsongeschikt raak; Ik heb buiten een WIA/WGA hiaat verzekering die aanvult tot 70% laatstverdiende loon bij arbeidsongeschiktheid, ook een zogenaamde woonlastenverzekering obv beroepsarbeid, waarbij er 60 maanden na afsluiting via het optierecht en zonder nieuwe medische keuring het verzekerde bedrag voor arbeidsongeschiktheid verhoogd kan worden. Dit is alleen slechts 20%, ik zou liever het verzekerde bedrag verder omhoog gooien zodat mocht ik ooit arbeidsongeschikt worden, wat ineens minder onaannemelijk lijkt dan een paar jaar terug, de terugval in salaris klein(er) zal zijn. Is het mogelijk om nu er wel al verdenking maar geen diagnose is een nieuwe woonlastenverzekering incl medische keuring af te sluiten? Ik snap dat ik eea met een verzekeringsadviseur moet bespreken, maar heb eea liever niet in het adviesdossier staan, vandaar de vraag ook hier. Iemand ervaring met het afsluiten van een dergelijke verzekering met een verdenking op, maar nog geen diagnose van een chronische aandoening waarbij er een hoger risico op arbeidsongeschiktheid bestaat?
Nee, kan niet meer. Als er een verdenking op ziekte is, kan je je daarvoor niet meer verzekeren.
Net zoals een begrafenisverzekering. Zodra je weet dat je nog maar 3 maanden te leven hebt kan je je niet meer verzekeren.
Er moet een gezondheidsverwachting zijn voor den lange duur.
Alle reacties Link kopieren
Een brandend huis kun je ook niet meer verzekeren.
Alle reacties Link kopieren
Punt is dat "het huis nu nog niet officieel in brand staat". Die 20% ophogen zonder medische acceptatie kan sowieso (en ga ik ook zeker doen).
Als jij die verzekering afsluit met dit in je achterhoofd en je claimt binnen een paar maanden dan krijg je moeilijkheden. De kans is heel groot dat ze dan gaan uitzoeken hoe het zit en krijg je niets.
Verzekeraars zijn slimmer dan jij.

Ik hoop wel van harte dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen met je gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
een brandend huis kan je ook niet verzekeren.

ik zou contact opnemen met lotgenoten, en vragen hoe zij een verzekering hebben kunnen afsluiten.

Wanneer het trouwens gaat om iets erfelijks, dan is de kans groot dat er ook vragen zijn bij het afsluiten over ziektes en erfelijke aandoeningen in de familie.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit is toch geen brandend huis? Het gaat alleen om een mogelijkheid, TO kan net zo goed een vitaminetekort of totaal andere al dan niet behandelbare aandoening hebben.
Mijn moeder heeft een erfelijke ziekte. Ik ga me daar niet op laten onderzoeken omdat ik liever in onwetendheid blijf en wel zie of ik plotseling dood neerval. In mijn aanvraagformulier voor de orv kon ik alles eerlijk invullen zonder te noemen dat een van mijn ouders een erfelijke ziekte heeft.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 heb je al een afspraak bij de geneticus?
Mijn dochter heeft bijna een jaar moeten wachten op een afspraak, en is uiteindelijk naar een ander ziekenhuis gegaan.
De wachttijden zijn behoorlijk lang overal!!

Dus al je net pas begint met wachten zou ik meteen iets regelen...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
12-10-2017 14:49
Nee, kan niet meer. Als er een verdenking op ziekte is, kan je je daarvoor niet meer verzekeren.
Net zoals een begrafenisverzekering. Zodra je weet dat je nog maar 3 maanden te leven hebt kan je je niet meer verzekeren.
Er moet een gezondheidsverwachting zijn voor den lange duur.
.
.
Mijn schoonmoeder sloot een begravenisverzekering voor haar man af terwijl hij al in een verzorgingstehuis lag zonder zicht op genezing.

Na 2 weken overleed haar man en alles is betaald.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties. Ik heb sinds kort de doorverwijzing maar nog geen afspraak en dus geen diagnose. Ik heb wel wat irritante klachten maar niks ernstigs en gelukkig niets dat op arbeidsongeschiktheid op dit moment/op korte termijn wijst. Ik begrijp uit dat het mogelijk is een aanvraag tot ophoging verzekerd bedrag te doen onder voorbehoud van goedkeuring extra medische vragen. Dat wordt nu het "voor het geval dat" plan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven