WW-uitkering en freelancen
woensdag 14 december 2011 om 21:23
Hallo allemaal,
ik zit sinds half oktober in de WW. Om toch werkervaring te kunnen blijven opdoen in mijn vak (ben journalist) heb ik een nu een freelance opdracht aangenomen, en probeer er nog meer bij te krijgen. Ook ben ik nu bezig met inschrijven bi de Kvk.
Mijn vraag nu : wordt het gehele bedrag dat je verdient afgetrokken van je WW, of hou ik er netto toch iets meer aan over? Het is een klus die loopt tot half februari, voor ca. 36 uur in totaal, zonder vaste uren per week.
ik zit sinds half oktober in de WW. Om toch werkervaring te kunnen blijven opdoen in mijn vak (ben journalist) heb ik een nu een freelance opdracht aangenomen, en probeer er nog meer bij te krijgen. Ook ben ik nu bezig met inschrijven bi de Kvk.
Mijn vraag nu : wordt het gehele bedrag dat je verdient afgetrokken van je WW, of hou ik er netto toch iets meer aan over? Het is een klus die loopt tot half februari, voor ca. 36 uur in totaal, zonder vaste uren per week.
woensdag 14 december 2011 om 21:42
Hou me ten goede, het hele bedrag wordt wel verrekend, maar volgens mij ligt het eraan hoeveel je uurloon WW is en hoeveel je met werk zou verdienen. Als je met werk een hoger uurloon hebt dan je WW, dan hou je er netto meer aan over dan als je alleen WW hebt.
Maar misschien zijn er andere ervaringen!
Maar misschien zijn er andere ervaringen!
donderdag 15 december 2011 om 00:50
@Bammetjebam, dankjewel voor de reactie. Mijn 'situatie' ligt ietsje ingewikkelder. Ik zit in de Wajong, maar aangezien ik toch WW-rechten heb opgebouwd moet ik deze eerst 'opgebruiken'. Betekent dus dat ik WW krijg met een aanvulling uit de Wajong.
Ik ga morgen zeker eens bellen met mijn werkcoach.
Ik ga morgen zeker eens bellen met mijn werkcoach.