Geld & Recht alle pijlers

WW-uitkering en freelancen

14-12-2011 21:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zit sinds half oktober in de WW. Om toch werkervaring te kunnen blijven opdoen in mijn vak (ben journalist) heb ik een nu een freelance opdracht aangenomen, en probeer er nog meer bij te krijgen. Ook ben ik nu bezig met inschrijven bi de Kvk.

Mijn vraag nu : wordt het gehele bedrag dat je verdient afgetrokken van je WW, of hou ik er netto toch iets meer aan over? Het is een klus die loopt tot half februari, voor ca. 36 uur in totaal, zonder vaste uren per week.
Hou me ten goede, het hele bedrag wordt wel verrekend, maar volgens mij ligt het eraan hoeveel je uurloon WW is en hoeveel je met werk zou verdienen. Als je met werk een hoger uurloon hebt dan je WW, dan hou je er netto meer aan over dan als je alleen WW hebt.

Maar misschien zijn er andere ervaringen!
Als je vanuit de WW een eigen bedrijf begint dan gelden er andere regels, bespreek het anders gewoon even met je werkcoach?
Iemand die ik ken gaat ook als zelfstandige beginnen vanuit de WW en hij krijgt na de start nog 3 maanden uitkering.

Wie weet geldt dit ook voor jou als je deze freelance opdracht wilt aannemen.
@Bammetjebam, dankjewel voor de reactie. Mijn 'situatie' ligt ietsje ingewikkelder. Ik zit in de Wajong, maar aangezien ik toch WW-rechten heb opgebouwd moet ik deze eerst 'opgebruiken'. Betekent dus dat ik WW krijg met een aanvulling uit de Wajong.

Ik ga morgen zeker eens bellen met mijn werkcoach.
Oke, dan heb ik nog een aanvullende vraag. Hoe bereken ik welke belastingen / inhoudingen ik moet betalen, en hoeveel? Het uurloon is excl. BTW.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven