Geld & Recht alle pijlers

Ziekmelding

11-12-2013 18:12 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je krijgt een operatie of een kleine ingreep op een been waardoor je 3 weken niet kan rijden als gevolg daarvan en/of wordt afgeraden door de arts, plus je moet in het begin je been zo veel mogelijk omhoog proberen te houden.

Na een paar dagen voel je je fysiek helemaal oke, alleen heb je een "verbod" om te rijden.

Is dat echt ziek zijn, of is het jouw eigen verantwoordelijkheid om vervoer te regelen?
quote:gelukkigleven schreef op 11 december 2013 @ 22:48:

Och, dus vanwege Het Forum ga je maar helemaal niet zeggen dat je misschien na een week wel in staat bent om te werken? Of na 2 weken?

Want stel je voor dat je iets moet toelichten/uitleggen/naar de arboarts moet?!

Joh, dan ga je toch bij voorbaat alvast 4 weken thuis zitten niksen. Veel plezier.

4 weken? Lezen is zo te zien niet jouw sterkste vak.

De arbo arts vrees ik ook niet.
Autorijden met gips, niet doen. Grote kans dat je niet verzekerd bent.

Geef gewoon aan je LG aan dat je bereid bent om te werken zodra jij je wat beter voelt, maar dat het vervoer een probleem is. Misschien komt hij/zij zelf wel met een oplossing. Voor het zelfde geld hebben ze al eerder zoiets aan de hand gehad.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb de eerste twee pagina's gelezen. Vind de reacties van sommigen wel hard, maar de opstelling van TO ook. Overleg gewoon met je werkgever. 2,5 km is echt een kippeneindje. Daar moet iets voor te regelen zijn met een taxi als thuiswerken niet te doen is. Kost geen drol tov ziek zijn.

Met een omzet van 800 miljoen zijn er vaak betere protocollen voor dit soort situaties dan bij een bedrijf met een omzet van rond de 2 miljoen. En daar moeten de meesten het mee doen. Ze hebben vast een plan klaar liggen.

Waarom heb je je hakken bij voorbaat zo in het zand? Ook voor de "kritische" reacties hier?
Mwah, kan prima lezen, maar je blaat zoveel.

In een van je laatste posts zeg je dat je desnoods pas na 10 weken weer kan werken.

Ik zou je werkgever daar alvast op voorbereiden. Kan het alleen maar meevallen!
quote:aarinda schreef op 11 december 2013 @ 23:01:

Ik heb de eerste twee pagina's gelezen. Vind de reacties van sommigen wel hard, maar de opstelling van TO ook. Overleg gewoon met je werkgever. 2,5 km is echt een kippeneindje. Daar moet iets voor te regelen zijn met een taxi als thuiswerken niet te doen is. Kost geen drol tov ziek zijn.

Met een omzet van 800 miljoen zijn er vaak betere protocollen voor dit soort situaties dan bij een bedrijf met een omzet van rond de 2 miljoen. En daar moeten de meesten het mee doen. Ze hebben vast een plan klaar liggen.

Waarom heb je je hakken bij voorbaat zo in het zand? Ook voor de "kritische" reacties hier?

In het begin zei ik ook dat ik bereid ben te gaan werken na 1 week zolang als er geen complicaties zijn en t bedrijf vervangende vervoer wil regelen.

Ik zet me hakken niet in t zand, maar ik ga ook niet plat op de buik.
Sheri, de enige reden dat ik hier reageer is dat ik het niet normaal vind dat je al loopt te zeuren over werktijden en een ziekmelding voor het laatst in 2009 waardoor je blijkbaar vindt dat je recht hebt op ziekteverlof nadat je reeds hersteld bent.

Een goed werknemer en werkgever gaan in overleg met elkaar over oplossingen en komen er samen uit.

Maar je overlegt niet eens maar zeurt op een forum.

En de kleine ingreep van je OP wordt ineens tot grote proporties opgeblazen nadat mensen hier vinden dat je zeurt.

Dus ja ik vind dat je zeurt.

Ziektedagen ivm operatie kan niemand omheen, maar jouw instelling is ver beneden peil.

Ik zou jou niet als werkneemster willen hebben..
Mwoh, als de hersteltijd slechts drie weken is, lijkt het niet zo'n zware ingreep hoor, maar goed - dat is niet aan ons om te beoordelen. Ik snap alleen juist daarom je topic niet zo goed.

Je arts heeft een duidelijk advies meegegeven en dat breng je dan dus in in het gesprek bij je werkgever en/of arbo-arts. Dan overleg je over wat wel kan en een tijdpad. Zoals iemand al zei zul je in een bedrijf van deze omvang de eerste niet zijn hiermee, dus er zal wel een soort van protocol zijn. Daar kun je over overleggen, maar om dan aan te komen met eisen of voorwaarden lijkt me onverstandig. Je zit je hier nou helemaal op te fokken, wat ga je daarmee opschieten? Ga praten.
@TO

Overleg je operatie en eventuele herstel (al vooraf) in eerste instantie met je arbo arts. Ga daarna even een gesprekje met je leidinggevende aan en vertel daarin wat je hebt afgesproken met je arbo arts.

Het is een arts en deze heeft een betere kijk op je medische zaak dan je werkgever die je het liefst zo snel mogelijk weer aan het werk heeft.

Eventuele afspraken die je met de arts maakt over vervoer naar en van je werk en werktijden, worden dan afspraken waar je werkgever uitvoering aan moet geven.
quote:sjeri schreef op 11 december 2013 @ 23:14:

[...]

In het begin zei ik ook dat ik bereid ben te gaan werken na 1 week zolang als er geen complicaties zijn en t bedrijf vervangende vervoer wil regelen.

Ik zet me hakken niet in t zand, maar ik ga ook niet plat op de buik.

Ga eerst eens praten met je baas en na de operatie met de arboarts al dan niet aan de telefoon.

En als je weet hoeveel pijn je hebt en wat je wel en niet al kan, kan je hier pas wat zinnings over zeggen.

Je bent echt aan het zeuren over iets wat nog helemaal niet aan de orde is.
Overleg nog eens even wat je arts precies onder rust verstaat. Ben er door schade en schande achter gekomen dat ik daar soms heel anders over denk dan artsen ( met alle schadelijke gevolgen van dien)

Het lijkt me het handigst dat je met je baas afspreekt om bijv. Een week na de operatie contact te hebben ( moet je baas ook regelmatig doen vanuit de wet poortwachter)

Hierin kun je het daadwerkelijke herstel bespreken, nu denk je nog na een week weer te kunnen werken, maar dat weet je pas echt na de operatie. Misschien kan het eerder misschien later.

Eventueel kun je eerst op arbeidstherapeutische basis aan de slag, wanneer het dan niet gaat kun je gewoon naar huis zonder gedoe. En dit opbouwen naargelang je herstel. En halen en brengen gebeurd echt heel vaak.

Gewoon het gesprek aan gaan.
quote:sjeri schreef op 11 december 2013 @ 22:41:Straks moet ik dingen gaan aanvechten terwijl ik in principe gewoon in mijn recht sta.Je uitgangspunt klopt niet. Je hebt mbt ziekmeldingen en re-integratie vooral plichten, geen rechten. Jij en je werkgever hebben beiden de plicht om mee te werken aan je re-integratie. Het is geen recht om zoveel dagen thuis te mogen zitten, het is je plicht om constructief mee te denken hoe je zo vlot mogelijk weer aan het werk kunt zonder je eigen herstel te vertragen. En het is de plicht van je werkgever om daar faciliteiten voor te bieden. Dus een zitplek met je been omhoog in dit geval, en evt de mogelijkheid dat een collega je haalt en brengt.
quote:nina1966 schreef op 11 december 2013 @ 22:39:

[...]

Wie heeft het over gips? In de OP staat kleine ingreep, das geen gips. Ik gok op spataders. En na die eerste paar dagen rust mag je best wel wat alleen niet autorijden en dat is ook nog eens hoofdzakelijk voor de verzekering.In een van haar reacties staat dat het om gips gaat de eerste 12 dagen.
Met een collega meerijden en gesteld dat ál je collega's willen overwerken terwijl jij al naar huis wil, dan zou het bij mij op de zaak geen probleem zijn voor mijn collega's om me even naar huis te brengen. En aangezien jij heel dicht bij je werk woont, moet dat dan toch niet zo'n probleem zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 12 december 2013 @ 19:58:

Met een collega meerijden en gesteld dat ál je collega's willen overwerken terwijl jij al naar huis wil, dan zou het bij mij op de zaak geen probleem zijn voor mijn collega's om me even naar huis te brengen. En aangezien jij heel dicht bij je werk woont, moet dat dan toch niet zo'n probleem zijn?Jawehèl! Dat ziet TO echt niet zitten. En er werken maar 2 collega's met ongeveer dezelfde tijden. En ze werkt er pas. En ze eist eigenlijk taxivervoer.
TO heb je op de executieveiling al spullen van/voor je buren gekocht om ze te helpen? of heb je alleen maar als een ramptoerist zitten kijken?
Hahaha, vind dit nogal een hilarisch topic. Ja, de reacties zijn niet altijd even aardig, maar mensenlief, ik heb ook nog niet vaak zo'n onaardige TO gezien die zo in haar eigen straatje reageert!
quote:sjeri schreef op 11 december 2013 @ 18:34:

Ik werk op kantoor. Met iemand meerijden zou kunnen maar de meeste collega's hebben een "eigen" werktijd. De meeste zitten na 6 uur nog achter hun bureau, of ze beginnen heel vroeg om op tijd weg te kunnen. Vooral nu met de komende feestdagen is het mega druk.

Ik ben van goede wil, maar ik ga niet van 7-18u werken als ik dat niet verplicht ben. Ik heb buiten het werk ook gewoon een leven.

Thuis werken zou ik daarentegen niet erg vinden, alleen weet ik bijna 100% zeker dat de werkgever dat niet gaat willen.

Ik heb namelijk geen laptop van de zaak en om het programma waarmee we werken te installeren op een pc is een hoop ellende. En om het er weer af te krijgen nog meer.

Maar als je thuis met je been omhoog moet liggen...

Waar refereer je dan aan als je het hebt over "een leven?"
quote:troelalaaaatje schreef op 11 december 2013 @ 19:46:

De aap is uit de mouw. Mevrouw heeft zo haar principes. Immers de laatste ziekmelding was in 2009 en denken moeten we overlaten aan de bewoners van Apenheul.

En vervolgens noemt ze een forummer ook nog.....meid! Heus????

Dit meen je niet??? Echt??? Zei ze nou meid??

Nou die moet echt even snel haar mond gaan spelen hoor... meid... Wat denkt TO wel niet... Dit kan eeeeeecht niet hoor...
Oeh jasses wat een air....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven